TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Chameleon schreef op 4 juli 2016 20:53:

www.youtube.com/watch?v=81zIVI7EHvA

voor de echte fans

Veels te jong.

Geef mij dan maar Fergie die een lekker M.I.L.F. nummertje heeft gemaakt
youtu.be/bsUWK-fixiA
[verwijderd]
0
quote:

potpourri schreef op 4 juli 2016 20:46:

[...]

leuk ideetje ?
ben je nu helemaal van de pot gerukt ! :)
da's precies wat ze gaan doen enkel zonder ons, dat noemen ze 'delisten'

ik zie 2 scenario's

a) ze halen het straks van de beurs
b) ze geven straks 25% nieuwe aandelen uit aan 10 euro voor een strategische partner ( Bosch bvb ) , da's vanhier een mooie premium en een mooie pot cash, legt gelijk een bodem op het aandeel aan 10 euro en dan kunnen ze strategisch naar de endgame werken.

bij a zijn we eruit, bij b zijn we nog van de partij

in beide gevallen moet de koers omlaag en dat kan enkel bij treurig sentiment.

als bewezen is dat opknippen 18,50 oplevert, kunnen ze toch nooit voor minder dan 18,50 delisten?
[verwijderd]
0
Als je €2 miljard leent om de freefloat aandelen te kopen...maak ik dan een denkvout? Ja €1 miljard amenoela :-)
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 4 juli 2016 20:34:

shortsell.nl/short/

Geen krimp, gewoon helemaal niets!
Het aandeel daalt vanzelf, het gaat automatisch omdat er meer aanbod dan vraag is.

Kaarten worden tegenwoordig gemaakt door automobilisten die gewoon in hun auto rijden, altijd de nieuwste kaarten op de meest bijzondere lokaties, een soort van WiFi: een voor allen, allen voor een.
nee pipo, de koers ging vrijdag daarom ook omhoog, kijk morgen maar, dan klopt jouw verhaaltje opeens niet meer, want vandaag was 1 grote short dag.
[verwijderd]
0
Schuldenvrij.Het klinkt heel mooi.Maar is schulden maken om te investeren iets vreemds in het bedrijfsleven?.Ze vreten liever de winst op om te investeren.En laten de "free float aandeelhouders" lekker meebetalen.
Makkelijker kunnen we het niet maken voor U; beroerder wél!.
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 4 juli 2016 21:11:

Schuldenvrij.Het klinkt heel mooi.Maar is schulden maken om te investeren iets vreemds in het bedrijfsleven?.Ze vreten liever de winst op om te investeren.En laten de "free float aandeelhouders" lekker meebetalen.
Makkelijker kunnen we het niet maken voor U; beroerder wél!.
dit is dus nu uiteindelijk het grote probleem ja, precies zoals jij het zegt! ze kunnen beter 1 miljard schuld hebben en 220 miljoen winstmaken, 1 euro wpa staat de koers op 25 en lekker schuld. wat willen wij als beleggers? waarom doen ze zo dom bij tomtom, of eigenlijk meer, waarom zijn analisten zo dom om niet in te zien dat dit beter is?
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 4 juli 2016 21:11:

Schuldenvrij.Het klinkt heel mooi.Maar is schulden maken om te investeren iets vreemds in het bedrijfsleven?.Ze vreten liever de winst op om te investeren.En laten de "free float aandeelhouders" lekker meebetalen.
Makkelijker kunnen we het niet maken voor U; beroerder wél!.
Ik snap het ook niet, waarom gooien ze dat bedrijf niet gewoon vol met schulden en keren het allemaal uit als dividend, wij als aandeelhouders zijn toch de baas of niet? Dat management moet toch gewoon alleen op de koers letten en die moet super hoog zijn maar wel nadat we hebben gekocht niet ervoor. Management doe er eens wat aan anders zet ik Frits Bom erop!!!///???\\\
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 4 juli 2016 21:11:

Schuldenvrij.Het klinkt heel mooi.Maar is schulden maken om te investeren iets vreemds in het bedrijfsleven?.Ze vreten liever de winst op om te investeren.En laten de "free float aandeelhouders" lekker meebetalen.
Makkelijker kunnen we het niet maken voor U; beroerder wél!.
Er wordt op het forum veel gespeculeerd over de oorzaak van de dalingen. Wij weten helemaal niet wat er op de achtergrond ( intern) speelt. Je kan in dit stadium niemand meer wijsmaken dat dit toeval is. Zelfs op een verwachtingsniveau van hogere omzet en nog wat lagere winst p/a zou de koers toch niet zo laag moeten staan.

De toekomst welke door velen als rooskleurig wordt omschreven , qua koersniveau, lijkt al helemaal geen toekomst meer want het gaat niet meer over de waarde maar over vertrouwen en als dat er niet meer is wordt er gewoon verkocht
[verwijderd]
0
quote:

potpourri schreef op 4 juli 2016 20:46:

[...]

leuk ideetje ?
ben je nu helemaal van de pot gerukt ! :)
da's precies wat ze gaan doen enkel zonder ons, dat noemen ze 'delisten'

ik zie 2 scenario's

a) ze halen het straks van de beurs
b) ze geven straks 25% nieuwe aandelen uit aan 10 euro voor een strategische partner ( Bosch bvb ) , da's vanhier een mooie premium en een mooie pot cash, legt gelijk een bodem op het aandeel aan 10 euro en dan kunnen ze strategisch naar de endgame werken.

bij a zijn we eruit, bij b zijn we nog van de partij

in beide gevallen moet de koers omlaag en dat kan enkel bij treurig sentiment.

Het gaat om de versnelling. Van die 2 miljard gebruik je 1,5 miljard om te investeren en 0,5 miljard om de koers omhoog te krikken door aandeleninkoop (=goedkoop eigen aandelen inkopen).
De koers knalt naar 15 euro. Vanaf dat niveau kun je een strategische partij (Apple, Bosch, Toyota/GM etc.)laten instappen. Lever je de ingekochte aandelen, alleen dan voor een normaal niveau. Verschil tussen aankoop (stel 50 miljoen aandelen gemiddeld 10 euro) en verkoop 15 euro aan strategische partijen is 250 miljoen winst en kun je extra investeren in de versnelling. Verder gebruik je 500 miljoen om de lening deels weer af te lossen. Rest van de lening los je af vanaf 2020 als je 50% marktaandeel hebt bereikt in Automotive. En wereldmarktleider bent in Telematics (dit onderdeel zou je eigenlijk moeten afsplitsen of laten fuseren met Fleetmatics om dit nog sneller dan de markt te laten groeien) .

2 miljard lenen en op deze manier besteden aan groei lijkt me een briljant idee.

Overigens denk ik dat de grootaandeelhouders de koers alleen naar beneden willen hebben bij een delisting. Voor deelname van strategische partijen heeft men er baat bij dat de koers eerst naar een normaal niveau stijgt (assetwaarde 18-30 euro).
nb
1
Het wordt wel nijpend zo, het lijkt een onbeheersbare daling, waardoor? Het dodelijk ongeluk met de zelfrijdende auto van Tesla? Te weinig fantasie? Sentiment?
Het is jammer dat er geen revenuen komen, uitblijven. Rijk hoef ik niet te worden, maar het is leuk mee te liften op het succes van het bedrijf, waarin je investeert. Ik vind het ook wel iets om trots op te zijn, zo'n technisch hoogstandje en misschien een blikvanger voor de wereld. Schept ook weer banen.
siepels
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 4 juli 2016 14:56:

[...]

Met mijn Brexit zat ik ook goed, omdat ik weet wat er leeft onder de bevolking hier in Engeland en ik geef ze geen ongelijk. Zodra mijn speculatie met betrekking tot technische analyse bewaarheid wordt in TomTom dan nog geef jij mij geen gelijk en dat zegt alles, maar dan ook alles over jouw persoonlijkheid. Dit is de laatste keer dat ik op jouw reactie reageer.
Dacht ik al dat je in de klas van Nigel Farage en Boris Johnson zat:
"het volk" een gigantisch rad voor de ogen draaien om vervolgens
de andere kant op kijken en de natie met de brokken te laten zitten.
[verwijderd]
1
quote:

siepels schreef op 4 juli 2016 21:32:

[...]

Dacht ik al dat je in de klas van Nigel Farage en Boris Johnson zat:
"het volk" een gigantisch rad voor de ogen draaien om vervolgens
de andere kant op kijken en de natie met de brokken te laten zitten.
www.telegraaf.nl/binnenland/26141856/...
Lees de commentaren en zeg nu niet dat is de Telegraaf

xandernieuws.punt.nl/content/2016/07/...
Dronken Juncker

www.telegraaf.nl/buitenland/26141285/...
Mensen willen dit niet meer van Brussel.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Riet van Milt schreef op 4 juli 2016 18:35:

[...]
...
Het management kan met dit verdienmodel de tent nog net draaiende houden en zichzelf verrijken met personeelsopties, voor de aandeelhouders is er dividend noch koersstijging.
Bij de huidige koersen verdienen ze weinig of niets aan die opties.

Overigens wijs ik erop dat HG anderhalve maand geleden zijn aandelenpositie voor 't eerst sinds 2009 uitgebreid heeft. Dat was een echte insidertransactie, die niet duidt op een tegenvallende gang van zaken bij het bedrijf.

Beperktedijkbewaking
2
quote:

db8r schreef op 4 juli 2016 20:29:

[...]

@GROEIBRULJANT ik vind jou uiterst irritant. We hebben niet allemáál Alzheimer. Waarom in godefriedusnaam deze keutel nog maar weer eens over het forum uitsmeren. Kijk je wel eens naar de koers? Hoe oud is die quote van Morgan Stanley? Een jaar.
Is er daarna niets meer gebeurd?
Wat is er dan voor vreselijks gebeurd in dat jaar, behalve de koersdaling? Ik ken alleen maar berichten over leuke nieuwe deals, waaronder Uber, Volvo en PSA.

Alles is nog bij het oude gebleven? Alleen de koers van TomTom is gezakt en de rest van alle cijfertjes klopt nog wel? Nou, ik dacht het niet.
Welke cijfers kloppen dan niet meer?
De houdbaarheidsdatum van getalletjes is steeds korter geworden en wordt nóg steeds korter. Er zitten meer bedrijven op het vinkentouw.
Ja, en HERE dondert er bijna van af.
[verwijderd]
0
@BDB

En vergeet ook de uitbreiding van het Apple-contract niet!
Meer services (=meer inkomsten) en verlenging!

Plus de opmerking van Goddijn dat hij verwacht te groeien naar 50% marktaandeel Automotive in 2020 (nu 20%).
Dat is in 2020 een omzet Automotive boven de 1 miljard en ook zeer sterk groeiend in 2021-2025.
Putz
0
Amigo go go
0
Even een vraagje. Iets na half zes in de naveiling zag ik TT terugvallen naar 6,30.
Zelf had ik een kooporder uitstaan van 6,50. Hoe kan het dan dat ik de aandelen dan niet binnen heb?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 4 juli 2016 22:04:

@BDB
En vergeet ook de uitbreiding van het Apple-contract niet!
Meer services (=meer inkomsten) en verlenging!
Inderdaad, en zo waren er wel meer leuke dingen. Bijvoorbeeld de verdere verbeteringen bij traffic (realtime 'city traffic', aparte rijtijden voor parallelbanen en verbindingsbogen bij grote knooppunten, etc.), waardoor ze nog interessanter worden voor overheden (licensing), en Inrix zo langzamerhand naar nichemarkten verdrongen is. (Over vinkentouw gesproken -;)

[verwijderd]
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 4 juli 2016 21:43:

[...]

www.telegraaf.nl/binnenland/26141856/...
Lees de commentaren en zeg nu niet dat is de Telegraaf

xandernieuws.punt.nl/content/2016/07/...
Dronken Juncker

www.telegraaf.nl/buitenland/26141285/...
Mensen willen dit niet meer van Brussel.
echt dom volk die deze sites bezoeken...
NielsjeB
0
quote:

Amigo go go schreef op 4 juli 2016 22:14:

Even een vraagje. Iets na half zes in de naveiling zag ik TT terugvallen naar 6,30.
Zelf had ik een kooporder uitstaan van 6,50. Hoe kan het dan dat ik de aandelen dan niet binnen heb?
Naveiling is om een 'eindkoers' op het bord te zetten. Alle aandelen worden verhandeld aan dezelfde koers. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar zo werkt het ongeveer. Net als de opening.
5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront