TomTom « Terug naar discussie overzicht

Kansloos verhaal HERE

242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het bespotten en beschimpen van je directe concurrent gaat vroeg of laat altijd tegen je werken, "HERE is kaartenmaker nummer 1 van de wereld"

Alle VWs, BMWs en Mercedessen gaan dus met een sencortje op het dak rijden voor de meest actuele informatie voor mede weggebruikers waar TT simpel naar bewegende simmetjes kijkt van de medeweggebruikers, iets compleet nieuws dus.

Op diverse sites lees ik daar positieve reacties op.

Het alleen lezen wat je wilt lezen is gevaarlijk, het maakt de oogkleppen alleen maar groter!
Dokus
0
quote:

paulta schreef op 27 september 2016 14:43:

Het bespotten en beschimpen van je directe concurrent gaat vroeg of laat altijd tegen je werken, "HERE is kaartenmaker nummer 1 van de wereld"

Alle VWs, BMWs en Mercedessen gaan dus met een sencortje op het dak rijden voor de meest actuele informatie voor mede weggebruikers waar TT simpel naar bewegende simmetjes kijkt van de medeweggebruikers, iets compleet nieuws dus.

Op diverse sites lees ik daar positieve reacties op.

Het alleen lezen wat je wilt lezen is gevaarlijk, het maakt de oogkleppen alleen maar groter!
Tuurlijk, altijd kritisch blijven kijken naar de concurrent maar met een sensor op je dak heb je nog geen goed product! laat staan dat je het verkocht hebt! Tevens moeten die sensoren nog geplaatst worden. Dus pas auto's die van de band rollen vanaf anno 2017 hebben die sensoren... duurt een jaar voordat je over een beetje schaal praat. dan moet je de deals nog winnen... al met al, zie ik het niet voor 2018 gebeuren bij HERE. tegen die tijd ziet de wereld er weer heel anders uit.

NU wint TT alle tenders voor traffic. Dat gaat uiteindelijk zijn geld opleveren.
aandeeltje!
0
quote:

paulta schreef op 27 september 2016 14:43:

Het bespotten en beschimpen van je directe concurrent gaat vroeg of laat altijd tegen je werken, "HERE is kaartenmaker nummer 1 van de wereld"

Alle VWs, BMWs en Mercedessen gaan dus met een sencortje op het dak rijden voor de meest actuele informatie voor mede weggebruikers waar TT simpel naar bewegende simmetjes kijkt van de medeweggebruikers, iets compleet nieuws dus.

Op diverse sites lees ik daar positieve reacties op.

Het alleen lezen wat je wilt lezen is gevaarlijk, het maakt de oogkleppen alleen maar groter!
Helemaal mee eens, hoewel dat geen sensortje op het dak hoeft te zijn natuurlijk. Er rijden een hele hoop vw en bmw en mercedessen rond, zeker genoeg om gpsdata enorm te verrijken. Het is niet zo'n grote stap om gegevens door te geven van ruitewissers, remmen, mist?, gordelspanners etc etc, daar zitten immers al de nodige sensors in auto en een boordcomputertje. Het parkeersysteem hebben we ook nog en die sensors kun je ook nog wel wat mee, zo kan ik wel even doorgaan. Daar komt TT echt niet zomaar aan en als wel dan houden ze maar bitter weinig over aan marge/winst. Krijg je van die apple deals waar ze volgens mij maar bijzonder weinig op verdienen.

Verder ook eens met de opmerking over het beschimpen van je concurrent.

De rollen zoudeN zomaar eens snel omgedraaid kunnen zijn. TT moet zich nu eenmaal in bochten wringen om cardata te krijgen, dat is geeen evidentie, krihgen ze dat niet dan gaat dit zeler ten koste van hun accuraatheid en is HERE opeens nummer 1 ook in kwaliteit.
[verwijderd]
0
aandeeltje!
0
quote:

Natte krant schreef op 27 september 2016 15:12:

Wie heeft Here beschimpt? Goddijn? Missy C. Pauwels? Lange Frans? De Mol?

Er wordt zo op dit TT forum toch regelmatig minderwaardig over Here gedacht, alsof het eigenlijk al een gelopen race is. Dat denk ik dus niet.
[verwijderd]
0
De combinatie HERE, Mercedes, VW,Audi, BMW is machtig, een enorme bron van Big-Data.
TT heeft geen exclusieve overeenkomsten met wie dan ook. het is altijd erbij, aanvullend, korte termijn, zolang het duurt, per direct opzegbaar, veel mitsen en maren dus.

HERE opnieuw in de notering brengen, opbrengst:>€5 miljard
Waarna het aandeel TT gelijk daalt op.....ja wat eigenlijk?
Dokus
0
quote:

aandeeltje! schreef op 27 september 2016 15:09:

[...]

Helemaal mee eens, hoewel dat geen sensortje op het dak hoeft te zijn natuurlijk. Er rijden een hele hoop vw en bmw en mercedessen rond, zeker genoeg om gpsdata enorm te verrijken. Het is niet zo'n grote stap om gegevens door te geven van ruitewissers, remmen, mist?, gordelspanners etc etc, daar zitten immers al de nodige sensors in auto en een boordcomputertje. Het parkeersysteem hebben we ook nog en die sensors kun je ook nog wel wat mee, zo kan ik wel even doorgaan. Daar komt TT echt niet zomaar aan en als wel dan houden ze maar bitter weinig over aan marge/winst. Krijg je van die apple deals waar ze volgens mij maar bijzonder weinig op verdienen.

Verder ook eens met de opmerking over het beschimpen van je concurrent.

De rollen zoudeN zomaar eens snel omgedraaid kunnen zijn. TT moet zich nu eenmaal in bochten wringen om cardata te krijgen, dat is geeen evidentie, krihgen ze dat niet dan gaat dit zeler ten koste van hun accuraatheid en is HERE opeens nummer 1 ook in kwaliteit.
als het zo makkelijk was, dan had GM, Toyota het toch allang zelf gedaan. Even data van de sensoren door linken, 3x op enter drukken en tadaaaa, je hebt traffic data.
slaap lekker verder bashertje
[verwijderd]
0
Ter vergelijking: elke Tesla staat constant in contact met Sillicon Valley.
Alle data RT beschikbaar, elke misslag is herkenbaar, het zijn gewoon rijdende Laptops, het is alleen vervelend dat er nog zo weinig rondrijden.
Elke Tesla is eigenlijk een rijdende wifi-spot met dat verschil dat elke rijdende Tesla de kaarten-base automatisch update van het bedrijf zelf, een externe kaartenmaker inhuren is een stap die in de toekomst wordt overgeslagen....
[verwijderd]
1
Keep on dreaming. Apple heeft vele honderden miljoenen gebruikers die continue hun data real-time aanleveren. Gebruiken echter ook gewoon de kaarten van TomTom en bouwen slechts wat eigen datalayers bovenop die TomTom-map. Simpelweg omdat ze geen eigen kaarten kunnen maken. Tenzij ze er natuurlijk net als Google een eigen organisatie opbouwen met de juiste expertise en er zo'n 10 miljard tegenaan gooien. Hebben ze over 5 jaar kaarten bij Apple. Of bij Tesla.

En ook al heb je tzt dan voldoende sensordata, dan nog heb je een dure organisatie nodig om die kaarten te onderhouden.

En ook TomTom verwerkt de data uit de auto real-time. Naar schatting al 11 miljoen real-time probes (steeds meer merken en modellen met TT-inside + de connected PND's). En dan ook nog de 700.000 Telematics-klanten die je voor factor 5 mag meetellen. Al die connected-cars krijgen ook meer en meer sensoren en leveren die data real-time aan TomTom.

En dacht je nou echt dat die Duitsers gek zijn om 3 miljard neer te tellen voor Here? Die weten precies wat ze doen maar hebben alleen onderschat dat andere autofabrikanten nu massaal voor TomTom kiezen.

Tesla volgt vrijwel zeker. Naar verwachting nog voor eind 2016.
[verwijderd]
0
quote:

aandeeltje! schreef op 27 september 2016 15:17:

[...]

Er wordt zo op dit TT forum toch regelmatig minderwaardig over Here gedacht, alsof het eigenlijk al een gelopen race is. Dat denk ik dus niet.
Ik heb een artikel gelezen waarin de CEO van Here loopt te jerimiejeren alsof het een oud wijf is dat de sienasappels op de Cuyp te duur vindt.
Z'n eigen nest bevuilen. Klagen, zeuren etc.
It crossed my mind dat ie de boel zit te flessen. Dat doen wel meer mensen :-)
Misschien gaat het wel heel goed met HEre en neemt tie ons in de maling. Joh dat zou wat zijn.
Enfin amice we gaan het zien en horen in Parijs. Of niet..
NoWorry
1
quote:

paulta schreef op 27 september 2016 15:24:

Ter vergelijking: elke Tesla staat constant in contact met Sillicon Valley.
Alle data RT beschikbaar, elke misslag is herkenbaar, het zijn gewoon rijdende Laptops, het is alleen vervelend dat er nog zo weinig rondrijden.
Elke Tesla is eigenlijk een rijdende wifi-spot met dat verschil dat elke rijdende Tesla de kaarten-base automatisch update van het bedrijf zelf, een externe kaartenmaker inhuren is een stap die in de toekomst wordt overgeslagen....
Ja, dagelijks zie ik hele slierten Tesla's door de stad en op de snelweg rijden.
Lekker up-to-date zal het zijn.

Grr...oen
[verwijderd]
2
quote:

paulta schreef op 27 september 2016 14:43:

Het bespotten en beschimpen van je directe concurrent gaat vroeg of laat altijd tegen je werken, "HERE is kaartenmaker nummer 1 van de wereld"

Alle VWs, BMWs en Mercedessen gaan dus met een sencortje op het dak rijden voor de meest actuele informatie voor mede weggebruikers waar TT simpel naar bewegende simmetjes kijkt van de medeweggebruikers, iets compleet nieuws dus.

Op diverse sites lees ik daar positieve reacties op.

Het alleen lezen wat je wilt lezen is gevaarlijk, het maakt de oogkleppen alleen maar groter!
Zoals je in mijn lange post hier leest www.iex.nl/Forum/Topic/1338104/155/TO... zie ik HERE het liefst wat verzwakken maar niet teveel. Better the devil you know, than you don't know. HERE is een voorspelbare concurrent, met achterstand, reorganisaties en logger. Dat blijkt uit meerdere signalen, niets om zelfgenoegzaam over te doen of om te lachen, maar wel geruststellend. Als de CEO van HERE het zelf laat doorschemeren, is dat toch uit vrij onverdachte hoek. Ik denk dat men bij TT tevreden is over hoe het spel zich nu ontvouwt. Ook de twijfel in de industrie over het nut van HD Maps is weg. En ik weet dat sommige beginnen te doorzien dat Mobileye erg hoog van de toren blaast met hun REM ' product'.
[verwijderd]
0
"Nou doet ie het weer!" zou Samson zeggen.
De HERE Chef heeft naar de TT-CEO gekeken: downforcen als meerwaarde?

De marges zijn in beide bedrijven flinterdun met dat verschil dat HERE puur een aanleveraar, sub-dienstverlener is zoals er honderden zijn bij elke autofabriek, bij TT moeten de aandeelhouders er van eten.

Het aandeel TT is TE onzeker om voor langere tijd aan te houden....
[verwijderd]
1
@ paulta

Jij kunt niet lezen en niet rekenen.

De CEO van Here ziet toch duidelijk een omzetgroei richting de 5-6 miljard. SAAS-businessmodel dus op die 4-5 miljard groei wordt een winstmarge gerealiseerd van ergens tussen de 70%-90%.

Idem bij TomTom. Omzet Automotive gaat van ruim 100 miljoen naar 2-3 miljard en mogelijk zelfs nog hoger in de komende 10 jaar (50% marktaandeel verwacht door Goddijn in 2020). Ook allemaal omzet via een schaalbaar SAAS-businessmodel.
Energy
0
Buiten Europa hebben de duitse 3 veel te weinig sensordata om traffic goed in kaart te brengen. Hoeveel auto's verkopen ze überhaupt in Amerika? Ze zouden wellicht het niveau van tt kunnen halen over een aantal jaren als ze gaan samenwerken met Garmin.
Anders wordt het weer prutswerk.
[verwijderd]
0
Het draait om netto-winst, en zeker bij TT is die niet zichtbaar, Q3 zal weer minimaal zijn(Q1/Q3 zijn altijd zwak)

Ik zie graag een winst van €35 miljoen over Q3 dat over 3 dagjes afloopt, het zal wederom 1,5/2,0 miljoen worden, amper wisselgeld om aan de aandeelhouders te bedelen, laat staan dividend aan te kondigen.

De aandeelhouders van HERE zijn gelijktijdig de groot afnemers, de beste klanten die je je kunt veroorloven, een innige samenwerking zonder wantrouwen.

Als HERE morgen een "exclusieve" samenwerking/overeenkomst aankondigt met een internetgigant uit de VS.....koers TT-8%
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 27 september 2016 16:32:

De marges zijn in beide bedrijven flinterdun met dat verschil dat HERE puur een aanleveraar, sub-dienstverlener is zoals er honderden zijn bij elke autofabriek, bij TT moeten de aandeelhouders er van eten.

Het aandeel TT is TE onzeker om voor langere tijd aan te houden....

Mag je wel jokken van je mama? 80% gross margin op content en services.

57% gross margin voor de tomtom groep als geheel (en groeiend door groter proportie content en services)

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 27 september 2016 17:28:

[...]

Mag je wel jokken van je mama? 80% gross margin op content en services.

57% gross margin voor de tomtom groep als geheel (en groeiend door groter proportie content en services)

Bashers houden zich nooit zo bezig met feiten, meer inderdaad met jokkebrokken.
seren
0

IV) Digital Map Providers
Digital map providers, including foreign companies like Apple and TomTom and domestic ones such as Tencent, NavInfo, Xiaomi, and Careland, can complement each other's advantages at a minimum cost.

Overall, autonomous driving is now dominated by automakers, and they will not completely open their underlying data on vehicles to HD map providers. Thus, many auto makers (like Audi, Mercedes-Benz, and BMW), obtain HD map data sources by acquiring digital map providers. In contrast, due to a lack of experience in fault tolerance and underlying data of vehicles, Internet companies end up cooperating with automakers.
Source ( full report niet beschikbaar): www.reportlinker.com/p04170495-summar...

op zich wel een goede invalshoek, Here is niet verkocht op basis van mogelijke winst of mogelijke technologie, maar meer voor control over de data.

dat maakt ook een heel andere afweging tov TT, TT heeft misschien andere bindende afspraken over de control van de data, bijvoorbeeld met Apple.
242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront