TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

Paulus29 schreef op 9 oktober 2016 11:04:

[...]

Jelle Brinkhuis ?@JelleBrinkhuis
Level 4 Autonomous Driving by @BoschGlobal requires sensor fusion + super computer + an HD Map by @TomTom $TSLA $NVDA #fact pic.twitter.com/6PFdoYlP9A
Thx goed nieuws! Dat had ik even gemist.
[verwijderd]
0
Just over a year ago, TomTom and partner company Robert Bosch GmbH (Bosch), a leading global supplier of technology and services, began collaborative work on HD maps. The entire goal behind this partnership was to create highly automated, or self driving, cars. TomTom was in charge of designing the maps, while Bosch would decide the specifications the maps needed to meet.

The main difference behind these “high precision” maps is an entirely new level of accuracy—to measure down to the decimeter. Both companies have stated that maps that assist with automated driving are going to have to be a little different than the maps for regular navigation devices.

“Only with high precision maps will automated driving on freeways be possible from 2020,” said Dr. Dirk Hoheisel, a member of the Bosch board of management.

These HD maps consist of multiple layers. There is the base navigation layer, which is basic point A to point B routes. There is a localization layer, which links up the map’s data and the vehicle sensor data to calculate the vehicles exact position within a lane, and relative to its surroundings. Then, there is a planning layer, which has all the serious details like traffic signs, speed limits, when lanes end, and even curves and hills on the roads. The technology behind these maps, especially the planning layer, is now referred to as RoadDNA.
“We know that the future of automated driving hinges on the ability of a vehicle to continuously know exactly where it is located on the road… RoadDNA is the only technology of its kind,” said Harold Goddijn, CEO of TomTom.

Now that TomTom is on track with its technology, it is working on expanding HD maps so that they can be available throughout the entire United States.
The areas covered by RoadDNA have already been expanding tremendously since it was first developed in 2015. In the summer of 2016, TomTom announced that its HD maps and RoadDNA products will now be offered in 20 states throughout the United States. This technology is actually enabling the testing of self driving cars in nearly half of the U.S.—that’s over 75,000 miles.

Here is the breakdown of where it’s available in the U.S. so far:
Interstates in Connecticut, Delaware, District of Columbia, Georgia, Idaho, Kansas, Louisiana, New Hampshire, New Mexico, North Carolina, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, South Dakota, Tennessee, Texas, and Vermont.
Interstates and highways in California, Michigan, and Nevada

TomTom’s HD Maps and RoadDNA are considered revolutionary. These highly accurate versions of digital maps help automated vehicles predict the route ahead and change their driving patterns accordingly—even with changing conditions, or when traveling at high speeds.

gpstracklog.com/2016/09/tomtom-hd-map...

[verwijderd]
1
quote:

Koos99 schreef op 9 oktober 2016 09:46:

[...]

Ik denk dat JdM via de raad van commissarissen inderdaad te horen kreeg dat er belangstelling voor TTT is, waardoor de koers tussen de 15-20 euro zou kunnen geraken, en dat ie toen dacht dat hij het belang beter privé kan aanhouden dan via een beleggingsvehikel. Privé hoef je geen belasting over het rendement te betalen en via een beleggingsvehikel wel. Dat zou JdM onder de streep toch zo'n 20 miljoen schelen (10 miljoen * 8 * 0.25).

Hij betaalt wel belasting over zijn rendement, hij heeft een aanmerkelijk belang en dat valt in Box 2, niet in box3 zoals jij stelt. In box 3 betaal je overigens 30% belasting over een fictief rendement van 4%.

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Koos99
0
quote:

vCalker schreef op 9 oktober 2016 11:20:

[...]

Hij betaalt wel belasting over zijn rendement, hij heeft een aanmerkelijk belang en dat valt in Box 2, niet in box3 zoals jij stelt. In box 3 betaal je overigens 30% belasting over een fictief rendement van 4%.

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Ik ken de ins en outs niet van de financiele positie van JdM, er kan van alles spelen waar wij geen weet van hebben.
Als hij dat aanmerkelijk belang in box 2 neemt, hoeft hij geen 1.2% meer in box 3 te betalen.
Verder heeft hij wellicht nog ee compensabel verlies, waarmee de (eventuele) koerswinst van TomTom verrekend kan worden.

Ik weet het niet, ik vermoed slechts belasting technische redenen maar dat kan ik niet hard maken (net zozeer als jij niet kan aantonen dat dit niet de reden is).
tatje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 9 oktober 2016 11:04:

@viermeiden thx voor programma van ITS

Gisteren 0:30 geland op Schiphol, met de dames 30 min in de file gestaan op de A2 (van 5 naar 1 baan), ben maar via de berm de andere kant op gereden en niet via de A2 en A12 naar huis maar via A1-A30. Bleek 1,5 uur te schelen uiteindelijk. Hoop dat dit binnenkort verleden tijd is en dit beter wordt aangegeven zonder eerst de app Flitsmeister (reactief) te moeten openen.

Hallo Dutchy Ron,

Eerst dacht ik dasss een echte HUNK :-)

Met 30 dames in de file :-)

Maar daarna las ik het goed: met de dames 30 min in de file gestaan.

Met 30 dames in de file, ja dan heb je inderdaad veel centjes nodig.

Grapje dus :-)
marique
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 oktober 2016 05:40:

[...]
De bedoeling van het koersspelletje is dat je de slotkoers op 20 oktober voorspelt. Niet jouw waardering van het aandeel, of welke andere waardering dan ook.

Maar de jury is rechtlijnig. Zij keurt elke opgave goed die formeel aan de spelregels voldoet. Voor zover ik weet volgt de spelleider haar blindelings.

Spelleider/jury dient zich te onthouden van persoonlijk commentaar op de door deelnemers opgegeven koers.

NB
De uitslag bij voorgaande sessies blijkt altijd dichter bij de laagste opgave te liggen dan bij de hoogste opgave. Voer voor koerspsychologen.

[verwijderd]
0
quote:

marique schreef op 9 oktober 2016 12:03:

[...]
Spelleider/jury dient zich te onthouden van persoonlijk commentaar op de door deelnemers opgegeven koers.

NB
De uitslag bij voorgaande sessies blijkt altijd dichter bij de laagste opgave te liggen dan bij de hoogste opgave. Voer voor koerspsychologen.


Het dossier TomTom zou voer voor AFM moeten zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Koos99 schreef op 9 oktober 2016 11:35:

[...]

Ik ken de ins en outs niet van de financiele positie van JdM, er kan van alles spelen waar wij geen weet van hebben.
Als hij dat aanmerkelijk belang in box 2 neemt, hoeft hij geen 1.2% meer in box 3 te betalen.
Verder heeft hij wellicht nog ee compensabel verlies, waarmee de (eventuele) koerswinst van TomTom verrekend kan worden.

Ik weet het niet, ik vermoed slechts belasting technische redenen maar dat kan ik niet hard maken (net zozeer als jij niet kan aantonen dat dit niet de reden is).
Wij weten het inderdaad allebei niet, maar een belang van 5% valt nooit in Box3. Ze hebben ongetwijfeld allerlei constructies om belastingen en aansprakelijkheid te 'minimaliseren'. Het aantal bv's omtrent Flevo Deelnemingen IV, in 1 van mijn vorige posts, onderstreept dit.
Dutchy Ron
0
Dat eerste is juist, die 30 dames niet het waren er maar 2 (vrouw en dochter) maar die kosten ook handen vol geld ;-)
Dutchy Ron
0
www.skynews.com.au/culture/offbeat/20...

The Tasmanian government is using HERE GPS data to track traffic and measure the performance of new road projects.

Als je niet beter weet (en snel leest) lijkt het alsof HERE met Bosch samenwerkt in die test.
RESEARCH
0
In juli verlaagde Barclays het koersdoel van TT nav de Brexit en daling van de waarde van de GBP. Ik dacht dat men toen zei dat ca 13% van de consumeromzet behaald wordt in GBP. Justin heeft toen volgens mij hier al een berekening voor gemaakt. (Omzet consumer ca. 400 mln). Bij de presentatie van de resultaten over het tweede kwartaal hebben wij geen winstwaarschuwing ontvangen zoals verwacht door Barclays. De GBP staat nu nog verder onder druk. Zal dit nu wel meer impact hebben. Volgens het jaarverslag van TT over 2015 heeft een 2,5% waardedaling een effect van circa 5%.
Bijlage:
Dutchy Ron
0
www.techtimes.com/articles/181294/201...
Uber gaat nog niet helemaal volgens plan (keren op 1 richtingsweg)

www.consumerreports.org/tesla/tesla-n...
NIeuwste (update) Autopilot Tesla volgens consumentenonderzoek toch nog niet alle veiligheidsprobleempjes opgelost.

tatje
2
quote:

Dutchy Ron schreef op 9 oktober 2016 12:14:

www.skynews.com.au/culture/offbeat/20...

The Tasmanian government is using HERE GPS data to track traffic and measure the performance of new road projects.

Als je niet beter weet (en snel leest) lijkt het alsof HERE met Bosch samenwerkt in die test.
Iedere oude, maar ook nieuwe autobouwer, moet zijn ei leggen, voor wat betreft de SDC.

De woorden van het management in april 2016.

The end game gaat tussen 1 en 2 jaar vanaf april 2016 spelen.

Na tijden van onderzoek, vindt elke partij zijn plaats.
Het is duidelijk geworden, dat kaarten een belangrijke rol in de toekomst van de auto gaan spelen en dat 2 concurrenten, Tom Tom en Here de strategie hebben en hun positie hebben versterkt om de autoindustrie hierin te ondersteunen.
ALDUS: ANTOINE SAUCIER.

Tja, ik kijk dan ook naar : elke partij gaat op zijn plaats vallen.

Een voorbeeld : Tom Tom en Nvidia.

Ik ben er klaar voor !

Vaak moet je ook de krenten uit de woorden van het management halen.
Vooral als die door Pbs van Tom Tom en krenten op dit forum worden ondersteund.

We zullen zien, wie er gelijk krijgt.

Je krijgt altijd een strijd tussen oude en nieuwe autobouwers, die oude autobouwers, willen de koek niet delen en de nieuwe autobouwers, willen een flink stuk van de koek.

Oude autobouwers: de auto en zijn mogelijkheden.
Nieuwe autobouwers : de mogelijkheden en de auto.

De fam Pon kan ons zo gek maken als ze willen.

Ik heb als fam PON 9,99%.

Ik verkoop 4,98% aan 5 kleine partijen, onder recht van terugkoop.

Ik heb dus 5,01% en verkoop 0,02% en kom op 4,99% en partijen die niet op dit forum zitten, lezen alleen de headlines, dus Paniek, Pon bouwt af.

Volgende week koopt PON weer 0,02% en meldt 5,01% en laat stilzwijgend die 4,98% weer aanrukken.

Het grote geld heeft tig manieren om ons te naaien.

Je weet nooit iets zeker.

Maar deze aktie van PON, lijkt meer op 1 van de laatste akties om ons uit de aandelen te jagen.

Waar die aandelen naar toe gaan, in ieder geval naar het grote geld.
NewKidInTown
0
quote:

marique schreef op 9 oktober 2016 12:03:

De uitslag bij voorgaande sessies blijkt altijd dichter bij de laagste opgave te liggen dan bij de hoogste opgave. Voer voor koerspsychologen.

Als dat statistisch klopt, zouden deelnemers daar beter rekening mee houden, als ze tenminste het spelletje zouden willen winnen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat niet hun eerste oogmerk is, om het koersdoelspelletje te winnen maar dat men denkt dat hun voorspellingen enige invloed op de koers hebben. Of dat men te weinig onderscheid maakt tussen wat men wenst en wat men werkelijk voor waarschijnlijk houdt. Ik zeg "het kan zo zijn", het blijft gissen, deze posting van mij, net als de koersvoorspellingen. "Voer voor koers psychologen", het heeft dus alles met beleggen te maken.
Juun
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 9 oktober 2016 11:04:

@viermeiden thx voor programma van ITS

Gisteren 0:30 geland op Schiphol, met de dames 30 min in de file gestaan op de A2 (van 5 naar 1 baan), ben maar via de berm de andere kant op gereden en niet via de A2 en A12 naar huis maar via A1-A30. Bleek 1,5 uur te schelen uiteindelijk. Hoop dat dit binnenkort verleden tijd is en dit beter wordt aangegeven zonder eerst de app Flitsmeister (reactief) te moeten openen.

Gisteren met een aantal auto's van de Flevopolder naar Muiden gereden. En ja, dan kom je over de A1. Met de TT GO6100. En wat denk je, traffic lijkt wel een flipperkast en maps is helemaal de weg kwijt. Wat een bende op de weg. 100-en auto's gaan er bij die grote shell pomp af omdat daar vroeger een afslag was. TT denkt dat ik kilometers door de weilanden van Muiderberg en Weesp gereden heb.

Het is nota bene op loopafstand van de stad waar het hoofdkantoor van TT staat en ze krijgen het niet voor elkaar om een update te versturen zodat de A1 er goed op komt te staan.

Hoe kun je nu werken aan real time kaarten tot op 10 cm nauwkeurig en dagelijks een ieder die een TT in de auto heeft op de meest bekende weg van Nederland het moeras insturen. Naar mijn mening denkt TT er helemaal niet over na hoe je goed met je merknaam TT om kunt gaan.

Maar goed, gelukkig ben ik plaatselijk behoorlijk bekend, dus komt allemaal goed, maar je ziet 5 van de 10 automobilisten vertwijfeld achter het stuur zitten.
Juun
0
quote:

viermeiden schreef op 9 oktober 2016 09:16:

ITS: www.itsworldcongress2016.com
Programma:
itsworldcongress2016.com/images/image...

Johanna Tzanidaki, TomTom, The Netherlands zit in de programmacommissie.
(http://ertico.com/staff-members/johanna-tzanidaki/)

TOMTOM sprekers:

Op woensdag:
EU-TP0525 Leveraging synergies between the HAD and the ADAS map
Stephen T’Siobbel, TomTom Maps, Belgium

Donderdag:
EU-TP0615 Advanced topological map matching: a step towards full integrity and reliability
Lauri Koponen, TomTom International B.V, The Netherlands

Vrijdag:
EU-CP0704 Leveraging probe data to build and maintain up-to-date and accurate maps
Pieter Gillegt-Vergauwen, TomTom Maps, Belgium

EU-CP0042 Real-time safety alerts for severe weather and queue ends
Nick Cohn, TomTom, The Netherlands

EU-CP0085 Traffic Management 3.0 – Progress towards Utopia?
Jeroen Brouwer, TomTom, The Netherlands

EU-TP0084 Privacy in a fast evolving Location Technology Industry
Jeroen Brouwer, TomTom, The Netherlands

viermeiden
Waar ik inmiddels wel achter ben:

Als aandeelhouders moeten wij meer belang hechten aan wat hier gepresenteerd wordt, net zoals het Nvidia congres belangrijker was dan de Paris Motor Show en de CES. Met dit soort spreekbeurten lopen we 2 tot 3 jaar voor de muziek uit dan wanneer de info moet komen van een consumentenbeurs waar alleen gereed product voor het grote publiek aan de journalistiek getoond wordt.
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 15:14
Koers 5,680
Verschil +0,105 (+1,88%)
Hoog 5,705
Laag 5,600
Volume 234.289
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront