TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

jadijako schreef op 21 oktober 2016 11:09:

ING KOOPADVIES € 15,50 ??
Why not!

Een automotive orderboek van 300 of hoger was een heel positief iets geweest. Dan had dat koersdoel misschien nog wel omhoog gekund.

Dat betekent echter niet dat 200 miljoen orders 'slecht' nieuws is. Klinkt een beetje dubbel, maar "geen positieve verrassing" in orderboek, betekent niet dat het slecht gaat met de orders. Alleen de timing is mogelijk wat anders.

Om 14.00 uur meer... Bij een positieve uitspraak over orders zou TT nog zelfs positief de dag uit kunnen gaan.

Cash is voldoende aangegroeid om enige zorgen daaromtrent - en dus de investeringsmogelijkheden in R&D op de lange termijn - gauw te vergeten. (denk even terug aan VanillaSky recent op dit forum)
tatje
0
Met Nvidia ( wie wil niet met hun samenwerken ) heeft Tom Tom Ronaldo binnengehaald.
Het marktaandeel automotive stijgt.
Misschien een deal met Tesla.
De sportartikelen stijgen in 2017 naar 140 miljoen.
De gewone autos worden straks ook allemaal gekoppeld aan Telematics.

Het enige item wat niet leuk is.

Misschien 100 miljoen aan kosten voor de SDC worden niet geactiveerd jaarlijks en er staan NOG geen opbrengsten tegenover.

0,50 plus 0,23 is 0,83 tel uit je koers.

Kosten vergroten structureel in 2016 en 2017 extra versnellen en uitrollen Road DNA in de VS.

Na 2017 geen structurele kostenverhogingen meer.

Dus na 2017 alle winst uit MEER omzet rechtstreeks naar de Bottomline aldus Harold Goddijn.

Zie ook liever nu een hogere koers, goed voor de gemoedsrust en energie bij mij zelf.

Maar zie wel de kansen, zijn ook realistisch, kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Dus mooi long, hoop dat er nog een hoger bod komt bij Dl en dan TT nog bijkopen.

Tja, ben en blijf :-)
[verwijderd]
0
Is er nou niemand die eens echt kan vertellen hoe dat Tesla verhaal zit
mbt HD
Alles is vaag en blijft vaag
Gaat Goddijn het ijs breken?
Grovert
0
Beursblik: gemengde resultaten TomTom

NIBC niet onder indruk van orderinstroom.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom is vrijdag met gemengde definitieve cijfers over het derde kwartaal gekomen, nadat de navigatiespecialist bij een omzetwaarschuwing vorige week al de belangrijkste cijfers publiceerde. Dit stelde analist Martijn den Drijver van NIBC.

Den Drijver bestempelde de orderinstroom, die volgens TomTom dit jaar reeds boven de 200 miljoen euro ligt, als zwak. Vorig jaar lag de orderinstroom volgens de analist op ditzelfde moment op circa 250 miljoen euro. De marktvorser nuanceerde zijn conclusie echter ook door op te merken dat het niet uitgesloten is dat TomTom wel aan marktaandeel wist te winnen.

Een meevaller in de cijfers noemde Den Drijver de omzetverdubbeling voor het sportsegment van TomTom, ondanks de sterke concurrentie in de markt. Dit was tevens een belangrijke reden voor de relatief hoge brutomarge van 60 procent in het derde kwartaal.

Tegenover de omzetverdubbeling in het sportsegment stond volgens NIBC wel een tragere groei bij Telematics. Het groeitempo in het afgelopen kwartaal lag volgens Den Drijver op het laagste niveau in de afgelopen zeven kwartalen.

Den Drijver meent dat de markt echter vooral zal inzoomen op de orderinstroom. NIBC handhaafde de koopaanbeveling op TomTom met een koersdoel van 10,00 euro.

Het aandeel TomTom leverde vrijdag 3,4 procent in op 7,75 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

October 21, 2016 05:14 ET (09:14 GMT)
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 oktober 2016 11:10:

[...]

De 100% sport groei heb ik niet zelf uitgerekend maar gehoord :) Misschien in de call van 14.00 uur meer. De omzet in automotive hardware had een piek in Q2.

Over die Automotive hardware. Eind Q2 is TomTom definitief gestopt met de Carminat levering aan Renault. Dat is hardware + software. De omzet bij Renault komt nu alleen uit het nieuwe R-Link, zonder hardware. Op de hardware van Carminat zit echter zero marge. Dus ook zero pain.
Waarom de CFO dit niet duidelijker communiceert is mij een raadsel. Het is dus deze hardwareomzet met 0% marge die binnen Consumer nu wegvalt en de groei van content, Software &services die de marges laat stijgen.
bekeken
0
Wat een tenenkrommend commentaar van Jostie Versteeg op RTLZ. Werkelijk geen flauw benul over de fundamentals van de onderneming, maar "hij zal er nog even naar kijken......."
[verwijderd]
3
quote:

moneymaker_BX schreef op 21 oktober 2016 11:14:

Is er nou niemand die eens echt kan vertellen hoe dat Tesla verhaal zit
mbt HD
Alles is vaag en blijft vaag
Gaat Goddijn het ijs breken?

Ik zal je 1 keer heel precies zeggen hoe IK het zie. Neem het niet voor waarheid aan, maar dit is wel zoals ik denk dat het zit. Deels op basis van harde informatie en deels op basis van estimated guess.

Tesla heeft haar auto's qua hardware (de camera's en dergelijke) geschikt gemaakt voor zelf-rijden. Dit betekent niet dat ze ook zelfstandig kunnen rijden. Daar is betere software voor nodig, zijn HD kaarten voor nodig en is goedkeuring per land of stad nodig van de autoriteiten.

Hiermee heeft Tesla er voor gezorgd dat - zonder een tijdlijn te geven - een zelfrijdende auto OTA (over the air) tot stand komt. Als de software en maps zover zijn kun je die als Tesla eigenaar dus downloaden, en heb je geen extra hardware nodig. Anders zouden mensen extra dingen moeten kopen en terug naar de garage en dat wil je niet.

Dit betekent dat TomTom tot ongeveer 1 januari 2018 heeft om in heel de westerse wereld op de snelwegen en mogelijk ook in een aantal steden de HD maps te maken.

TomTom is de samenwerking met Nvidia aangegaan om dat voor elkaar te krijgen. De Tesla sensoren zullen ook data van Tesla naar TomTom sturen, veel data, zodat het maken van die HD maps en het onderhoud ervan verder versneld kan worden.

Ik noemde dit een monsterverbond omdat daarmee TomTom een voorsprong neemt met het maken van HD maps. Als na Tesla andere en iets minder innovatieve autofabrikanten ook zelfrijdende functies willen. Een FIAT bijvoorbeeld. Dan is TomTom mogelijk de enige optie.

Natuurlijk is er ook nog HERE, als het hen lukt om in de voetsporen van TomTom te treden en ook heel snel de HD maps te maken. Maar uit diverse hoeken, binnen en buiten HERE, hoor ik ontevredenheid over de snelheid van HERE. Dat ook nog in reorganisaties zit. Bovendien blijft het een partij die bij concurrerende autofabrikanten zit, dat blijft een barrière.

Ik denk dat TomTom een geheimhoudingsverklaring heeft bij Tesla. Dat zul je vanmiddag vast wel merken als er over gevraagd wordt. Dan blijven de lippen gesloten. Net zoals bij UBER en bij Apple. TT deed net alsof ze daar niet mee werkten, maar aan de manier van antwoorden voelde ik gewoon aan dat er niet over gepraat mocht worden of ze dat niet wilden.

PGV
0
quote:

bekeken schreef op 21 oktober 2016 11:22:

Wat een tenenkrommend commentaar van Jostie Versteeg op RTLZ. Werkelijk geen flauw benul over de fundamentals van de onderneming, maar "hij zal er nog even naar kijken......."

Als je al naar die man kijkt, heb je al zoiets, van laat maar zitten.
bekeken
0
Overigens de DefRev van 206 mln vertegenwoordigd een toekomstige bijdrage aan de wpa van ca € 0.68, waarvan ongeveer de helft in de komende 12 maanden.
DeZwarteRidder
0
quote:

bekeken schreef op 21 oktober 2016 11:27:

Overigens de DefRev van 206 mln vertegenwoordigd een toekomstige bijdrage aan de wpa van ca € 0.68, waarvan ongeveer de helft in de komende 12 maanden.
[..]
[Modbreak IEX]: Aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]

Het enige wat bij de winst komt is de normale winstmarge.
DeZwarteRidder
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 21 oktober 2016 11:14:

Is er nou niemand die eens echt kan vertellen hoe dat Tesla verhaal zit mbt HD
Alles is vaag en blijft vaag
Gaat Goddijn het ijs breken?
Tesla is totaal niet van belang, want Tesla gaat geen cent betalen aan TomTom; Tesla kost alleen maar geld.
Hetzelfde geldt voor Nvidia en bijna alle andere samenwerkingspartners. Dus anders gezegd: hoe meer samenwerkingspartners, des te hoger de researchkosten.

De enige echte inkomsten komen van autobezitters die al dan niet jaarlijks een bedrag betalen aan TT.

En weet iemand al wat Apple per jaar betaalt aan TomTom...???
[verwijderd]
0
Ik heb geluk gehad met Delta lloyd, om mijn verliezen van Tomtom te compenseren.. ben benieuwd naar de CC
[verwijderd]
0
quote:

Grovert schreef op 21 oktober 2016 11:17:

Beursblik: gemengde resultaten TomTom

NIBC niet onder indruk van orderinstroom.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom is vrijdag met gemengde definitieve cijfers over het derde kwartaal gekomen, nadat de navigatiespecialist bij een omzetwaarschuwing vorige week al de belangrijkste cijfers publiceerde. Dit stelde analist Martijn den Drijver van NIBC.

Den Drijver bestempelde de orderinstroom, die volgens TomTom dit jaar reeds boven de 200 miljoen euro ligt, als zwak. Vorig jaar lag de orderinstroom volgens de analist op ditzelfde moment op circa 250 miljoen euro. De marktvorser nuanceerde zijn conclusie echter ook door op te merken dat het niet uitgesloten is dat TomTom wel aan marktaandeel wist te winnen.

Een meevaller in de cijfers noemde Den Drijver de omzetverdubbeling voor het sportsegment van TomTom, ondanks de sterke concurrentie in de markt. Dit was tevens een belangrijke reden voor de relatief hoge brutomarge van 60 procent in het derde kwartaal.

Tegenover de omzetverdubbeling in het sportsegment stond volgens NIBC wel een tragere groei bij Telematics. Het groeitempo in het afgelopen kwartaal lag volgens Den Drijver op het laagste niveau in de afgelopen zeven kwartalen.

Den Drijver meent dat de markt echter vooral zal inzoomen op de orderinstroom. NIBC handhaafde de koopaanbeveling op TomTom met een koersdoel van 10,00 euro.

Het aandeel TomTom leverde vrijdag 3,4 procent in op 7,75 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

October 21, 2016 05:14 ET (09:14 GMT)

Precies wat ik vanmorgen al voorspelde.

Het was slechts wachten op de gespeelde en geplande negativiteit van Martijn den Drijver, het lievelingetje van CEO Harold Goddijn.

Is den Drijver de analist die mee mag denken en werken aan de komende dirty exit - delisting?

Alles op een rijtje zettende kun je gewoon geen andere conclusie trekken.

Check gewoon de als een goed getrainde vlo op en neer springende adviezen van deze den Drijver en zijn warme (kleffe) banden met het TomTom management.

Dan weet je genoeg.

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 oktober 2016 11:24:

[...]

Ik zal je 1 keer heel precies zeggen hoe IK het zie. Neem het niet voor waarheid aan, maar dit is wel zoals ik denk dat het zit. Deels op basis van harde informatie en deels op basis van estimated guess.

Tesla heeft haar auto's qua hardware (de camera's en dergelijke) geschikt gemaakt voor zelf-rijden. Dit betekent niet dat ze ook zelfstandig kunnen rijden. Daar is betere software voor nodig, zijn HD kaarten voor nodig en is goedkeuring per land of stad nodig van de autoriteiten.

Hiermee heeft Tesla er voor gezorgd dat - zonder een tijdlijn te geven - een zelfrijdende auto OTA (over the air) tot stand komt. Als de software en maps zover zijn kun je die als Tesla eigenaar dus downloaden, en heb je geen extra hardware nodig. Anders zouden mensen extra dingen moeten kopen en terug naar de garage en dat wil je niet.

Dit betekent dat TomTom tot ongeveer 1 januari 2018 heeft om in heel de westerse wereld op de snelwegen en mogelijk ook in een aantal steden de HD maps te maken.

TomTom is de samenwerking met Nvidia aangegaan om dat voor elkaar te krijgen. De Tesla sensoren zullen ook data van Tesla naar TomTom sturen, veel data, zodat het maken van die HD maps en het onderhoud ervan verder versneld kan worden.

Ik noemde dit een monsterverbond omdat daarmee TomTom een voorsprong neemt met het maken van HD maps. Als na Tesla andere en iets minder innovatieve autofabrikanten ook zelfrijdende functies willen. Een FIAT bijvoorbeeld. Dan is TomTom mogelijk de enige optie.

Natuurlijk is er ook nog HERE, als het hen lukt om in de voetsporen van TomTom te treden en ook heel snel de HD maps te maken. Maar uit diverse hoeken, binnen en buiten HERE, hoor ik ontevredenheid over de snelheid van HERE. Dat ook nog in reorganisaties zit. Bovendien blijft het een partij die bij concurrerende autofabrikanten zit, dat blijft een barrière.

Ik denk dat TomTom een geheimhoudingsverklaring heeft bij Tesla. Dat zul je vanmiddag vast wel merken als er over gevraagd wordt. Dan blijven de lippen gesloten. Net zoals bij UBER en bij Apple. TT deed net alsof ze daar niet mee werkten, maar aan de manier van antwoorden voelde ik gewoon aan dat er niet over gepraat mocht worden of ze dat niet wilden.

ok dat is een duidelijk verhaal
maar wat hebben we eraan als hij mooie dingen nooit mag zeggen want dat zijn wel de koerstriggers
ik zit hier wel om te verdienen Justin en dit schiet gewoon niet op
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 oktober 2016 11:24:

[...]

Ik zal je 1 keer heel precies zeggen hoe IK het zie. Neem het niet voor waarheid aan, maar dit is wel zoals ik denk dat het zit. Deels op basis van harde informatie en deels op basis van estimated guess.

Tesla heeft haar auto's qua hardware (de camera's en dergelijke) geschikt gemaakt voor zelf-rijden. Dit betekent niet dat ze ook zelfstandig kunnen rijden. Daar is betere software voor nodig, zijn HD kaarten voor nodig en is goedkeuring per land of stad nodig van de autoriteiten.

Hiermee heeft Tesla er voor gezorgd dat - zonder een tijdlijn te geven - een zelfrijdende auto OTA (over the air) tot stand komt. Als de software en maps zover zijn kun je die als Tesla eigenaar dus downloaden, en heb je geen extra hardware nodig. Anders zouden mensen extra dingen moeten kopen en terug naar de garage en dat wil je niet.

Dit betekent dat TomTom tot ongeveer 1 januari 2018 heeft om in heel de westerse wereld op de snelwegen en mogelijk ook in een aantal steden de HD maps te maken.

TomTom is de samenwerking met Nvidia aangegaan om dat voor elkaar te krijgen. De Tesla sensoren zullen ook data van Tesla naar TomTom sturen, veel data, zodat het maken van die HD maps en het onderhoud ervan verder versneld kan worden.

Ik noemde dit een monsterverbond omdat daarmee TomTom een voorsprong neemt met het maken van HD maps. Als na Tesla andere en iets minder innovatieve autofabrikanten ook zelfrijdende functies willen. Een FIAT bijvoorbeeld. Dan is TomTom mogelijk de enige optie.

Natuurlijk is er ook nog HERE, als het hen lukt om in de voetsporen van TomTom te treden en ook heel snel de HD maps te maken. Maar uit diverse hoeken, binnen en buiten HERE, hoor ik ontevredenheid over de snelheid van HERE. Dat ook nog in reorganisaties zit. Bovendien blijft het een partij die bij concurrerende autofabrikanten zit, dat blijft een barrière.

Ik denk dat TomTom een geheimhoudingsverklaring heeft bij Tesla. Dat zul je vanmiddag vast wel merken als er over gevraagd wordt. Dan blijven de lippen gesloten. Net zoals bij UBER en bij Apple. TT deed net alsof ze daar niet mee werkten, maar aan de manier van antwoorden voelde ik gewoon aan dat er niet over gepraat mocht worden of ze dat niet wilden.

Zo denk ik er ook over Justin.
Had gisteren bijgekocht in de hoop dat orderboek groter zou zijn. Maar is alleen uitstel van orders in de pijplijn.
Vanmorgen weer bijgekocht. TomTom is geduld hebben. En niet naar het verleden kijken. Is een totaal nieuw bedrijf geworden met volledig ander product. Wat niet geijkmatig verkoopt. Indien eenmaal op gang zullen de inkomsten wel gelijkmatiger gaan binnen komen en dus ook de winst. Met SAAS model en de kosten grotendeels al gemaakt zal de brutomarge fenomenaal zijn.
PGV
0
quote:

Paulus29 schreef op 21 oktober 2016 11:33:

[...]

Precies wat ik vanmorgen al voorspelde.

Het was slechts wachten op de gespeelde en geplande negativiteit van Martijn den Drijver, het lievelingetje van CEO Harold Goddijn.

Is den Drijver de analist die mee mag denken en werken aan de komende dirty exit - delisting?

Alles op een rijtje zettende kun je gewoon geen andere conclusie trekken.

Check gewoon de als een goed getrainde vlo op en neer springende adviezen van deze den Drijver en zijn warme (kleffe) banden met het TomTom management.

Dan weet je genoeg.

Het is te hopen dat er een exit komt, dan krijg je tenminste nog 11- 12. Anders is het nog jaren tegen dood geld aankijken.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
vaste hand
0
Belachelijk wat er met TomTom gebeurt.
Vorige week voorschot nemen op slecht nieuws, koers daalt.
Vandaag positief nieuws en het slechte nieuws van vorige week nog een keer herhalen, koers daalt.
Hoe zo, de belegger trekt aan het kortste eind?
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 21 oktober 2016 11:20:

[...]

Waarom de CFO dit niet duidelijker communiceert is mij een raadsel. Het is dus deze hardwareomzet met 0% marge die binnen Consumer nu wegvalt en de groei van content, Software &services die de marges laat stijgen.
Staat gewoon in de Q3 cijfers, vrijwel direct na de inleiding

Consumer revenue for the quarter decreased by 15% year on year to €137 million (Q3 '15: €161 million), reflecting decrease in both Consumer products and Automotive hardware revenue. Consumer products revenue in Q3 '16 was down by 14% year on year, driven by a decline in the PND market, partially offset by sharp growth in Sport revenue which more than doubled year on year. The Automotive hardware revenue declined by 28% year on year due to discontinuation of a legacy platform, that went end of life at the start of Q3 '16.

Er staat "discontinuation of a legacy platform". Dat moet haast wel Renault zijn. De enige hardware klant samen met misschien nog wat FIAT. En de verdubbeling in sport staat ook gewoon in de tekst.
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,100 (-1,76%)
Hoog 5,770
Laag 5,525
Volume 493.388
Volume gemiddeld 278.336
Volume gisteren 199.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront