TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Advocaat van de Duivel
0
quote:

Riet van Milt schreef op 26 oktober 2016 13:42:

Geachte mevrouw W.J.B. van Milt,



Hartelijk dank voor uw mail aan TomTom Investor Relations.



Harold Goddijn was voornemens onze samenwerking in Noord Amerika met het Japanse bedrijf Subaru nogmaals aan te kaarten, zoals eerder genoemd tijdens presentatie, maar heeft zich helaas versproken. Harold Goddijn noemde Nissan waar hij Subaru bedoelde.



Voor meer informatie over de deal met Subaru waar hij aan refereerde:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...



TomTom heeft over de afgelopen jaren het orderboek bekend gemaakt, dat een goede weergave geeft van de verwachte omzetontwikkeling in Automotive komende jaren.



Op de overige onderwerpen geven wij geen commentaar.



Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog andere vragen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op.



Met vriendelijke groeten,



TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands |

Ik ga me vanmiddag in het regenachtige Marokko maar eens beraden op een antwoord......
Als de gang van zaken niet zo treurig zou zijn bij T2 zou je deze reactie gewoon als lachwekkend moeten beschouwen.

Het feit dat sprake is van een beursgenoteerd bedrijf met bepaalde informatieverplichtingen maakt het echter schandalig.
Een ceo die niet meer weet wat hij gaat vertellen en dan per ongeluk de verkeerde naam noemt.....

Ik geloof heel erg in de waarde van T2 en dat die er op enig moment uit zal komen maar dit is echt schrikbarend, zoveel minachting voor de mensen die het bedrijf volgen!
[verwijderd]
1
quote:

Faustian Pact schreef op 26 oktober 2016 14:07:

[...]

2017 is toekomstmuziek waarvan je alleen maar kan hopen dat die verwachtingen uitkomen. Ik maak regelmatig pro forma berekeningen met de mededeling dat hieraan geen enkel recht aan ontleend kan worden. Omstandigheden zijn nog wel eens aan onverwachte en niet ingecalculeerde veranderingen onderhevig.

En analisten ach... Bij hun moet de schoorsteen ook roken.

Een aantal markt trends moet wel heel erg veranderen wil dit niet uitkomen. Zoals de groei in sporthorloges en fitness bands die nu groot lijkt maar nog lang niet aan top van de cyclus zit, het bereikt nu pas de massamarkt. Iedereen met een horloge is in principe een prospect. Ook is de distributie zelfs breder dan PND. De PND is nooit op China en Japan gemikt geweest, daar zit TT nu wel op sport. Dit betekent dat er geen twee massamarkten bediend worden (EUR + VS) maar drie massamarkten (EUR + VS + Azie). De wearables markt in China is groter dan die van de VS.

De deals gesloten met Volvo trucks, Subaru, Skoda, Peugeot-Citroen gaan ook echt in de boeken lopen, dat is ook een zekerheid.

Dat TT komend jaar minder deferred revenue heeft in Consumer en daardoor optisch een betere gross margin haalt (eentje die vroeger wat meer verborgen was) dat is ook een gegeven.

Verder is er in TT een interne target dat de PND verkocht mag worden zoveel mogelijk uiteraard, maar minimaal een neutraal resultaat moet behalen. Daarom geen focus op volume, maar op marge en kosten. Hoe je het assortiment beheert en marketing spendeert (en ook de personeelskosten in PND) zijn een onderdeel daarvan.

Verder zijn dit jaar de kosten toegenomen met 10%. 5% door groei in R&D en voor 5% door een groei in personeelsbestand, als gevolg van een acquisitie in december. Die tweede gaat zich niet herhalen.

De R&D kosten groei zou eenmalig zijn dit jaar, werd in februari gezegd. Maar zelfs als die op hetzelfde niveau blijkt als het huidige jaar, dan heb je een opex groei van 5% en geen 10%. Wat op zich te doen is.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 26 oktober 2016 14:33:

[...]

Een aantal markt trends moet wel heel erg veranderen wil dit niet uitkomen. Zoals de groei in sporthorloges en fitness bands die nu groot lijkt maar nog lang niet aan top van de cyclus zit, het bereikt nu pas de massamarkt. Iedereen met een horloge is in principe een prospect. Ook is de distributie zelfs breder dan PND. De PND is nooit op China en Japan gemikt geweest, daar zit TT nu wel op sport. Dit betekent dat er geen twee massamarkten bediend worden (EUR + VS) maar drie massamarkten (EUR + VS + Azie). De wearables markt in China is groter dan die van de VS.

De deals gesloten met Volvo trucks, Subaru, Skoda, Peugeot-Citroen gaan ook echt in de boeken lopen, dat is ook een zekerheid.

Dat TT komend jaar minder deferred revenue heeft in Consumer en daardoor optisch een betere gross margin haalt (eentje die vroeger wat meer verborgen was) dat is ook een gegeven.

Verder is er in TT een interne target dat de PND verkocht mag worden zoveel mogelijk uiteraard, maar minimaal een neutraal resultaat moet behalen. Daarom geen focus op volume, maar op marge en kosten. Hoe je het assortiment beheert en marketing spendeert (en ook de personeelskosten in PND) zijn een onderdeel daarvan.

Verder zijn dit jaar de kosten toegenomen met 10%. 5% door groei in R&D en voor 5% door een groei in personeelsbestand, als gevolg van een acquisitie in december. Die tweede gaat zich niet herhalen.

De R&D kosten groei zou eenmalig zijn dit jaar, werd in februari gezegd. Maar zelfs als die op hetzelfde niveau blijkt als het huidige jaar, dan heb je een opex groei van 5% en geen 10%. Wat op zich te doen is.
Van mij mogen ze hoor.
Ik heb er alleen een klein probleempje mee dat al dit moois al als zekerheid gebracht wordt terwijl dat in de koers op geen enkele manier zichtbaar is.
Hoe vaak ben jij al in de afgelopen jaren verrast omdat jouw of andermans prognoses niet in overeenstemming waren met de realiteit?
[verwijderd]
0


Garmin gaat dus als een speer.

Alweer een extra reden waarom CEO Goddijn zo snel mogelijk op zou moeten stappen! De redenen stapelen zich op.

Wakker worden lieve mensen.
KeesTom
0
quote:

Rabo. schreef op 26 oktober 2016 14:43:

Back to the 7.00 euro as i yold you.
Jot...pffff..
[verwijderd]
0
quote:

potpourri schreef op 26 oktober 2016 13:50:

Justin, heb niet de overtuiging dat HERE een 100% captive account van de 3 gaat krijgen, kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen, wel dat HERE een soort van last call/ final refusal heeft

ze zouden nu juist TT een bot moeten toewerpen om te laten zien dat ze echt open minded zijn

je merkt terecht op dat HERE even niet meer weet waar het te vinden en dan ook nog eens met de achterstand op TT, begint dit langzaam een klein drama te worden.

de bindende factor is Bosch, die kan ze van hun probleem afhelpen, gebeurt dat is het volgende een fusie met TT en dat kan het best buiten de Beurs om, kun je cross-equity doen, speelt HG het slim moet hij nu een zak met geld ophalen en vol gas geven zodat hij de bovenliggende partij op de maps gaat zijn niet enkel voor techniek ook voor marktaandeel, met 1 miljard aan oorlogskas voor spending power rijd hij Here helemaal de vernieling in.

het endspiel is ingezet, het is dat de koers zo k.. is, anders zou ik de champieter nu al koud zetten.
Voor autonoom rijden zal het trio van Duitsers gebruik maken van HERE. Om die reden zal HERE zeker in de perceptie van andere automerken als captive account worden gepercipieerd. Als een prive tool. Die perceptie gaat niet weg en is goed voor het marktaandeel buiten Duitsland.

In de huidige praktijk is het al bijna - maar niet volledig - een captive account.

Drie bewijzen:
- Het is niet zo dat de drie Duitsers nul deals aan tomtom gunnen. BMW heeft ook traffic deal aan TomTom gegund. Dat zijn echter geen deals die echt met HERE concurreren maar als aanvulling op. HERE heeft gewoon een minder traffic product en geen lokalisatie techniek als road dna. Dus die twee producten zal het consortium interessant vinden. Maar het kern kaarten product zullen ze voortaan aan HERE gunnen qua deals. Dus 90% van alle business van BMW, Volkswagen en Daimler zal naar HERE gaan en niet naar TomTom.

- Zoals je weet is officieel Audi een van de drie consortium partners en niet VW. Dat is echter slechts zand in de ogen strooien. Ik heb contact gehad met IR van Volkswagen en die zien het toch echt als hun investering.

- De drie Duitsers hebben commissarissen in HERE en eigenhandig de ceo van here vervangen die dus naar hun pijpen danst. Heeft kwaad bloed gezet bij andere autofabrikanten. Die zullen daarom juist de 'normale' deals gewoon aan HERE of TomTom gunnen, gewoon wie het beste aanbod heeft. Maar geen strategische deals of nieuwe contracten. Die zie ik toch eerder naar tomtom gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 26 oktober 2016 13:42:

Geachte mevrouw W.J.B. van Milt,



Hartelijk dank voor uw mail aan TomTom Investor Relations.



Harold Goddijn was voornemens onze samenwerking in Noord Amerika met het Japanse bedrijf Subaru nogmaals aan te kaarten, zoals eerder genoemd tijdens presentatie, maar heeft zich helaas versproken. Harold Goddijn noemde Nissan waar hij Subaru bedoelde.



Voor meer informatie over de deal met Subaru waar hij aan refereerde:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...



TomTom heeft over de afgelopen jaren het orderboek bekend gemaakt, dat een goede weergave geeft van de verwachte omzetontwikkeling in Automotive komende jaren.



Op de overige onderwerpen geven wij geen commentaar.



Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog andere vragen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op.



Met vriendelijke groeten,



TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands |

Ik ga me vanmiddag in het regenachtige Marokko maar eens beraden op een antwoord......
Ik denk dat het iets moet zijn in de trant van : " middelmatig, zwaar overgewaardeerd familie / navigatie bedrijfje....
[verwijderd]
1
www8.garmin.com/aboutGarmin/invRelati...

Fitness + outdoor is anderhalf keer zo groot als auto.

En bij hen is auto een mix van pnd, automotive en blijkbaar ook de vorb.

Het kan dus gewoon om een groeiende consumer business te hebben ondanks pnd.

TT is qua sport nog een stuk kleiner dan Garmin, ook qua assortiment.

Maar dat is slechts kwestie van tijd en uitbouwen.

Garmin groeit 30% op een groot sport assortiment en TT 100% op een assortiment dat nu ook enige body begint te krijgen. En uitgebreid gaat worden richting health.
KeesTom
0
Koers valt me vandaag zeker niet tegen, met deze toch wel negatieve dag....hoop dat dit de draai van het aandeel is....succes! !
[verwijderd]
0
quote:

Purespeculation# schreef op 26 oktober 2016 15:11:

[...]

Ik denk dat het iets moet zijn in de trant van : " middelmatig, zwaar overgewaardeerd familie / navigatie bedrijfje....
Bedankt voor de tip maar ik ga me wel aan taalregels houden en kom er alleen ook wel uit.
Misschien kan je zelf een email sturen
[verwijderd]
0
quote:

Gira schreef op 26 oktober 2016 15:37:

Koers valt me vandaag zeker niet tegen, met deze toch wel negatieve dag....hoop dat dit de draai van het aandeel is....succes! !
Project "Sloop TomTom" is nog lang niet afgerond.

Er worden hele smerige spelletjes gespeeld.
Je kent mijn mening.. nee, rotsvaste overtuiging.

boem!
0
quote:

*Justin* schreef op 26 oktober 2016 15:27:

www8.garmin.com/aboutGarmin/invRelati...

Fitness + outdoor is anderhalf keer zo groot als auto.

En bij hen is auto een mix van pnd, automotive en blijkbaar ook de vorb.

Het kan dus gewoon om een groeiende consumer business te hebben ondanks pnd.

TT is qua sport nog een stuk kleiner dan Garmin, ook qua assortiment.

Maar dat is slechts kwestie van tijd en uitbouwen.

Garmin groeit 30% op een groot sport assortiment en TT 100% op een assortiment dat nu ook enige body begint te krijgen. En uitgebreid gaat worden richting health.
Inderdaad @Justin.

Consumer wordt hier veelal afgeschilderd als een hobbyclubje.

Indien ik uitga van 65% groei in Sports (zie het rekendraadje) en zij kunnen dat percentage wederom in 2017 behalen waarna een afvlakking plaats vind naar 35% yoy groei zal sports in 2020 een waarde vertegenwoordigen aan omzet van 460 mio.

Het alom geroemde "kroonjuweel" Telematics zal zonder acquisities de 232 mio niet overstijgen qua omzet in 2020.

Garmin bewijst dat er dik geld te verdienen is aan Sports.
Persoonlijk vindt ik het een beetje jammer dat dit echte "kroonjuweel" in de dop zo weinig bijval krijgt.
[verwijderd]
0
Misschien wacht een overnemende partij uit de VS (voor bijv telematics) nog wel even op een Eur/Dollar van 1.07 of 1.05....om dan daar ook nog dik mee te verdienen....
En evt eigen koers ook nog even wat oppompen , TT shorten en je wint op alle fronten...
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 26 oktober 2016 15:57:

[...]

Inderdaad @Justin.

Consumer wordt hier veelal afgeschilderd als een hobbyclubje.

Indien ik uitga van 65% groei in Sports (zie het rekendraadje) en zij kunnen dat percentage wederom in 2017 behalen waarna een afvlakking plaats vind naar 35% yoy groei zal sports in 2020 een waarde vertegenwoordigen aan omzet van 460 mio.

Het alom geroemde "kroonjuweel" Telematics zal zonder acquisities de 232 mio niet overstijgen qua omzet in 2020.

Garmin bewijst dat er dik geld te verdienen is aan Sports.
Persoonlijk vindt ik het een beetje jammer dat dit echte "kroonjuweel" in de dop zo weinig bijval krijgt.
TomTom lijkt gewoon niet meer in staat om geld te verdienen.

Na al die jaren hebben de aandeelhouders nog geen stuiver gezien.
1 doffe ellende. Alleen maar mooie, sappige verhalen maar geen resultaten.

TomTom blijkt nu definitief de loser van het stel te zijn.
De koers van het aandeel geeft dit overduidelijk aan.

[verwijderd]
0


De koers van Garmin gaat nu als een raket!!

Bijna een verdubbeling van de koers in 2016.

Kijk je ook mee CEO Goddijn??
[verwijderd]
0
HG kijkt niet naar de koers...of er nu 5 of 10 staat, boeit m niet, toch al binnen en bezig met endgame. Dus over 1 of 2 of 3 of...jaar is dat pas belangrijk...
nu de pionnen schuiven, diner, chatten, dealtjes sluiten, mannetjes omkopen wat dan ook en dat gaat niet van de ene op de andere maand.. kost gewoon jaartjes...
En dan hopen dat je nog HET bent...en niet ingehaald door een AL HD map makende drone..?
boem!
0
quote:

Paulus29 schreef op 26 oktober 2016 16:05:

[...]

TomTom lijkt gewoon niet meer in staat om geld te verdienen.

Na al die jaren hebben de aandeelhouders nog geen stuiver gezien.
1 doffe ellende. Alleen maar mooie, sappige verhalen maar geen resultaten.

TomTom blijkt nu definitief de loser van het stel te zijn.
De koers van het aandeel geeft dit overduidelijk aan.

Geen commentaar!!

1 advies: lees eens wat HG aangeeft vwb de toekomst en probeer daar eens een finacieel plaatje van te maken.

[verwijderd]
0
quote:

Gira schreef op 26 oktober 2016 16:17:

Pffff Paulus, stop nou eens...We weten het nu wel...tjeeee
Ik ben zwaar pissed off..

Zeker nu ik het gejuich van Garmin aandeelhouders buiten kan horen.
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront