TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 27 december 2016 09:59:

EINDHOVEN (AFN/DPA) - De Duitse automakers Audi, BMW en Daimler zetten met hun navigatiedienstverlener HERE voet aan de grond in China. De partijen maakten dinsdag bekend een belang van in totaal 10 procent van de voormalig Nokia-dochter over te doen aan een drietal Chinese investeerders, te weten de branchegenoot NavInfo, techbedrijf Tencent en staatsinvesteringsfonds Singapore GIC.
Financiële details over de nieuwe samenwerking werden niet bekendgemaakt. De samenwerking met NavInfo moet ertoe leiden dat HERE in China wordt uitgerold.

De Duitse automakers betaalden in augustus 2015 circa 2,6 miljard euro aan Nokia voor HERE, een belangrijke concurrent van TomTom op het gebied van digitale kaarten en navigatiesoftware. Met HERE kregen de bouwers van luxe auto's toegang tot de kaarten die nodig zijn om in de toekomst steeds slimmere auto's te kunnen bouwen, die deels zelfstandig kunnen rijden.
Zes kapiteins op één schip ?
Gaat dat goed.
[verwijderd]
3
Navinfo en tencent zijn in feite 1. Tencent is eigenaar van navinfo. De twee grote mapping partijen in China, Autonavi en Baidu zijn niet door HERE gestrikt. Dit kan tomtom in de armen van Autonavi (eigendom van Alibaba) en/of Baidu duwen. Ik heb hier al eerder aangegeven de laatstgenoemde (Baidu) te verwachten als tomtom partner.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 27 december 2016 09:59:

EINDHOVEN (AFN/DPA) - De Duitse automakers Audi, BMW en Daimler zetten met hun navigatiedienstverlener HERE voet aan de grond in China. De partijen maakten dinsdag bekend een belang van in totaal 10 procent van de voormalig Nokia-dochter over te doen aan een drietal Chinese investeerders, te weten de branchegenoot NavInfo, techbedrijf Tencent en staatsinvesteringsfonds Singapore GIC.
Financiële details over de nieuwe samenwerking werden niet bekendgemaakt. De samenwerking met NavInfo moet ertoe leiden dat HERE in China wordt uitgerold.

De Duitse automakers betaalden in augustus 2015 circa 2,6 miljard euro aan Nokia voor HERE, een belangrijke concurrent van TomTom op het gebied van digitale kaarten en navigatiesoftware. Met HERE kregen de bouwers van luxe auto's toegang tot de kaarten die nodig zijn om in de toekomst steeds slimmere auto's te kunnen bouwen, die deels zelfstandig kunnen rijden.
do I need to say more?
Bert van M
1
De kop beven het artikel is Duitse automakers met Here naar China. Kan het ook zijn: Chinezen wringen zich binnen bij Duitse navigatiereus.
[verwijderd]
0
Dus geen Baidu... top
En wat is er betaald...

Nu nog paar VS partijen erbij en je kan HERE helemaal niet meer besturen...nieuwe koude oorlog..haha

Kom op TT maak volgende week maar eens een aantal dingen bekend en dan...Kaboem..yes
[verwijderd]
7
quote:

*Justin* schreef op 27 december 2016 10:16:

Navinfo en tencent zijn in feite 1. Tencent is eigenaar van navinfo. De twee grote mapping partijen in China, Autonavi en Baidu zijn niet door HERE gestrikt. Dit kan tomtom in de armen van Autonavi (eigendom van Alibaba) en/of Baidu duwen. Ik heb hier al eerder aangegeven de laatstgenoemde (Baidu) te verwachten als tomtom partner.
Bedankt voor je reactie.

Trouwens, nog prettige feestdagen.
Hopelijk voorzie jij ons dit aankomende jaar weer met jouw bijdrage.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit iemand zo netjes op alles heb zien reageren op het internet. Of jouw zienswijze nu wel of niet de mijne is; de wijze waarop je het brengt is bewonderenswaardig en toont karakter.

Greetz,

[verwijderd]
1
quote:

Juun schreef op 27 december 2016 09:59:

EINDHOVEN (AFN/DPA) - De Duitse automakers Audi, BMW en Daimler zetten met hun navigatiedienstverlener HERE voet aan de grond in China. De partijen maakten dinsdag bekend een belang van in totaal 10 procent van de voormalig Nokia-dochter over te doen aan een drietal Chinese investeerders, te weten de branchegenoot NavInfo, techbedrijf Tencent en staatsinvesteringsfonds Singapore GIC.
Financiële details over de nieuwe samenwerking werden niet bekendgemaakt. De samenwerking met NavInfo moet ertoe leiden dat HERE in China wordt uitgerold.

De Duitse automakers betaalden in augustus 2015 circa 2,6 miljard euro aan Nokia voor HERE, een belangrijke concurrent van TomTom op het gebied van digitale kaarten en navigatiesoftware. Met HERE kregen de bouwers van luxe auto's toegang tot de kaarten die nodig zijn om in de toekomst steeds slimmere auto's te kunnen bouwen, die deels zelfstandig kunnen rijden.
Wat direct door mijn hoofd flitst bij het lezen van dit bericht:

China is een gesloten markt voor buitenlandse mapbedrijven. Dat gaat met deze deal niet veranderen.

Voor Automotive is China zeer belangrijk (ongeveer 1/3 van de wereldmarkt).

3 extra partijen in HERE met in totaal 10% van de aandelen; met gemiddeld 3,33% zijn het kleine partijen. Kennelijk onder druk gezet vanuit Mercedes, BMW en Audi die nu al de kaarten van NavInfo in China gebruiken.

Als er echt Chinese partijen aan de slag gaan op de wereldmarkr, dan komen grootmachten als Baidu, Alibaba etc. om de hoek kijken. En die hebben dan nog maar 1 partij die ze met gemak kunnen en willen kopen: TomTom.

Alleen de grootaandeelhouders van TomTom moeten willen. En die kennen de waarde en verkopen niet voor minder dan de huidige minimale assetwaarde van ergens 30-40 euro.
[verwijderd]
0
quote:

Bert van M schreef op 27 december 2016 10:20:

De kop beven het artikel is Duitse automakers met Here naar China. Kan het ook zijn: Chinezen wringen zich binnen bij Duitse navigatiereus.
Denk eerder: Duitsers dreigen met opstappen en dwingen kleine en armlastige Chinese kaartleverancier (via extra financiering uit Singapore) om aandelenpakketje van 10% te nemen.

Zouden de Duitsers meer weten? Op de hoogte zijn van een mogelijke deelname van Chinese internetgigant Baidu in TomTom?
[verwijderd]
5
In juli is er een grote ontslagronde geweest waarbij 71% van het personeel van boven de 40 is ontslagen en de operaties zijn verhuisd naar Mexico en India. Vrijwel alle ervaren mensen zijn er uit gevlogen. Dat klinkt meer als het afzinken van HERE en zwaar kosten drukken om het winstgevend te houden dan dat het klinkt als het versterken van HERE.

Massive layoffs campaign
postimg.org/image/6aaa4co0p/

Over 71% of workers over 40 were let go in the july layoffs. [...] To india and mexico.
s28.postimg.org/4jr92v6hp/IMG_1948.png

Firing most people who have been with the company for a long time. [...] You have fired everyone with knowledge and respect from people below them.
s28.postimg.org/5w8y4r3x9/IMG_1942.png

Layoffs and lack of direction. I once believed in the quality of our maps.
postimg.org/image/day9x4psp/

Jan Peter Balkenellende
0
Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de duitsers gebruik willen gaan maken van TT?

DerksVisie
0
quote:

*Justin* schreef op 27 december 2016 10:39:

In juli is er een grote ontslagronde geweest waarbij 71% van het personeel van boven de 40 is ontslagen en de operaties zijn verhuisd naar Mexico en India. Vrijwel alle ervaren mensen zijn er uit gevlogen. Dat klinkt meer als het afzinken van HERE en zwaar kosten drukken om het winstgevend te houden dan dat het klinkt als het versterken van HERE.

Massive layoffs campaign
postimg.org/image/6aaa4co0p/

Over 71% of workers over 40 were let go in the july layoffs. [...] To india and mexico.
s28.postimg.org/4jr92v6hp/IMG_1948.png

Firing most people who have been with the company for a long time. [...] You have fired everyone with knowledge and respect from people below them.
s28.postimg.org/5w8y4r3x9/IMG_1942.png

Layoffs and lack of direction
postimg.org/image/day9x4psp/

Haha Justin, hier ben je toch wel met mij eens dat volle reorganisatie slecht nieuws is voor een bedrijf. Daarom gaf dat persbericht van RTL over TomTom ook tijdelijk een paniek aanval.

Omnius
0
quote:

*Justin* schreef op 27 december 2016 10:39:

In juli is er een grote ontslagronde geweest waarbij 71% van het personeel van boven de 40 is ontslagen en de operaties zijn verhuisd naar Mexico en India. Vrijwel alle ervaren mensen zijn er uit gevlogen. Dat klinkt meer als het afzinken van HERE en zwaar kosten drukken om het winstgevend te houden dan dat het klinkt als het versterken van HERE.

Massive layoffs campaign
postimg.org/image/6aaa4co0p/

Over 71% of workers over 40 were let go in the july layoffs. [...] To india and mexico.
s28.postimg.org/4jr92v6hp/IMG_1948.png

Firing most people who have been with the company for a long time. [...] You have fired everyone with knowledge and respect from people below them.
s28.postimg.org/5w8y4r3x9/IMG_1942.png

Layoffs and lack of direction. I once believed in the quality of our maps.
postimg.org/image/day9x4psp/

Wat een dramatische reviews. Dit is super info. Op deze manier gaat Here de achterstand echt niet goed maken. AB.
[verwijderd]
0
TT wordt op achterstand gezet in deze groeiregio, ik schat in dat HERE met meerdere, soortgelijke deals door zal komen somewhere in the world.

Jammer dat TT niet open staat voor deelnemingen, maar dat punt is hier al ruimschoots besproken!

Ik schat in dat TT vandaag stijgt op de nieuwe waardering van HERE....
PGV
0
quote:

paulta schreef op 27 december 2016 11:02:

TT wordt op achterstand gezet in deze groeiregio, ik schat in dat HERE met meerdere, soortgelijke deals door zal komen somewhere in the world.

Jammer dat TT niet open staat voor deelnemingen, maar dat punt is hier al ruimschoots besproken!

Ik schat in dat TT vandaag stijgt op de nieuwe waardering van HERE....
Ik denk toch dat de Duitsers onderschat worden in deze. TT zou er goed aan doen, om een Tesla , Microsoft een belang te laten nemen in TT, maar HG houd zijn kaarten strak tegen de borst.
waterval
0
Zijn we inmiddels niet een belangrijke technische weerstand gepasseerd van rond de 8,50?
bert190
0
+2% terwijl de concurrent een contract afsluit in China. Vreemd, maar zal wel iets te maken met de hoop dat TT daar ook kan/zal uitbreiden. Soms niet te snappen....
Moneyball
1
quote:

PGV schreef op 27 december 2016 11:10:

[...]

Ik denk toch dat de Duitsers onderschat worden in deze. TT zou er goed aan doen, om een Tesla , Microsoft een belang te laten nemen in TT, maar HG houd zijn kaarten strak tegen de borst.
Waarom zou je dat willen? Investeringscapaciteit? Toegang tot nieuwe markten?

Een investering door Tesla of Microsoft lijkt me eerder een belemmering voor andere partijen om met T2 samen te werken en levert weinig op in termen van markt lijkt me.
[verwijderd]
1
quote:

paulta schreef op 27 december 2016 11:02:

TT wordt op achterstand gezet in deze groeiregio, ik schat in dat HERE met meerdere, soortgelijke deals door zal komen somewhere in the world.

Jammer dat TT niet open staat voor deelnemingen, maar dat punt is hier al ruimschoots besproken!

Ik schat in dat TT vandaag stijgt op de nieuwe waardering van HERE....
Ha ha het lukt niet best om TT naar beneden te praten..
Het is ook geen weer voor shorts..
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront