TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.875 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Tom3
1
Ik zag dat de Qualcomm aankondiging gedaan in Barcelona nog niet in het hype draadje stond. Lijkt me toch een belangrijk bericht:

www.qualcomm.com/news/releases/2017/0...

[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 28 februari 2017 21:12:

Vandaag GROTE problemen met AWS S3 in de USA: Amazon Web Services.
Dat is niet leuk, danwel ronduit gevaarlijk als je op online navigatie clouddiensten moet vertrouwen:

CARTO? @CARTO

Certain CARTO functionality is being affected by Amazon's AWS S3 outage. We're actively monitoring their progress: status.aws.amazon.com/
twitter.com/CARTO/status/836663284220...

Storing bij Amazon Web Services was gevolg van typefout

Gestructureerd testen en Testmanagement is nog niet over doorgevoerd. Kennelijk kan AWS nog steeds die 13 negens( 99.99999999999%) uptime garanderen door MENSEN typefouten te laten maken. Leve de automatisering en scripting in een testomgeving (not).

numrush.nl/2017/03/03/amazon-web-serv...
[verwijderd]
0
Gaat de deur naar China voorzichtig open voor TomTom/HERE?

Automaker Geely calls on China to relax mapping rules to speed self-drive development

Read more: www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 3 maart 2017 12:36:

Gaat de deur naar China voorzichtig open voor TomTom/HERE?

Automaker Geely calls on China to relax mapping rules to speed self-drive development

Read more: www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
www.nasdaq.com/article/automaker-geel...
Geely = Volvo = TomTom

Kennelijk zien ze bij Geely nu dat ze de gepatenteerde TomTom RoadDNA-technologe en de HD-maps (inclusief Autonomos visual layer?) ook in China nodig hebben.
DeZwarteRidder
0
quote:

Hik schreef op 3 maart 2017 12:36:

Gaat de deur naar China voorzichtig open voor TomTom/HERE?
Automaker Geely calls on China to relax mapping rules to speed self-drive development
Dat gaat niet lukken; de Chinezen zijn doodsbang voor spionage.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 17:06:

[...]

Dat gaat niet lukken; de Chinezen zijn doodsbang voor spionage.
Halverwege maart valt het besluit al. Ze kunnen het niet zelf in het tempo van het Westen, dat moge duidelijk zijn. En ze willen natuurlijk geen flater slaan als de US en Europa straks jaren voorop lopen. Gigantische markt. China lijkt me nu wel hét land dat zegt: Jongens we gaan één kaart maken. Jullie krijgen allemaal een stuk van de taart, maar het resultaat moet overgedragen worden naar ons.
Eindelijk één clearinghouse; een partij die valideert, wijzigingen checkt en één kaart database onderhoudt en uitlevert aan alle in China rijdende auto's.
DeZwarteRidder
0
quote:

Hik schreef op 3 maart 2017 17:12:

[...]Halverwege maart valt het besluit al. Ze kunnen het niet zelf in het tempo van het Westen, dat moge duidelijk zijn. En ze willen natuurlijk geen flater slaan als de US en Europa straks jaren voorop lopen. Gigantische markt. China lijkt me nu wel hét land dat zegt: Jongens we gaan één kaart maken. Jullie krijgen allemaal een stuk van de taart, maar het resultaat moet overgedragen worden naar ons.
Eindelijk één clearinghouse; een partij die valideert, wijzigingen checkt en één kaart database onderhoudt en uitlevert aan alle in China rijdende auto's.
TomTom en HERE komen China niet binnen voor de kaartenbusiness, dat blijft keurig in Chinese handen.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 17:06:

[...]

Dat gaat niet lukken; de Chinezen zijn doodsbang voor spionage.
Ze zullen wel moeten.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 17:21:

[...]
TomTom en HERE komen China niet binnen voor de kaartenbusiness, dat blijft keurig in Chinese handen.
We'll see.
DeZwarteRidder
0
quote:

VOORTS schreef op 3 maart 2017 17:24:

[...]Ze zullen wel moeten.
Ze moeten helemaal niks, maar als ik hun was dan zou ik eens flink gaan spioneren bij de concurrentie.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 maart 2017 18:06:

[...]
Ze moeten helemaal niks, maar als ik hun was dan zou ik eens flink gaan spioneren bij de concurrentie.
Het is echt kennis dat je nodig hebt. Dure mensen inhuren om zelf het wiel maar weer eens uit te vinden, voor het hele proces? Dacht het niet. Gewoon verkavelen en onder licentie laten uitvoeren.
De hardware staat nu echt op de tweede plaats, geen kunstmatige intelligentie zonder inbreng van menselijk intelligentie.
tatje
0
Tja, die chinezen.

De politieke macht ( Senaatsleden ) bezit meer dan 465 miljard.

Voetballers verdienen tussen de 10 en 50 miljoen per jaar.

Lopen ze achter met de SDC, dan gaan ze daar iets aan doen.

Maar het kan niet lang meer duren of een grote amerikaan of een chinees gaat uit de kast komen.

Het wordt steeds spannender :-)

Een tom tom dat nog 3 a 4 jaar zelfstandig blijft.

IK

Ik dacht het niet :-)
Tom3
1
Als Qualcomm het op de heupen krijgt zie ik ze Tom2 nog inlijven. Volgens onderstaand stuk zijn ze zeker niet kansloos tegen Nvidia en/of Intel. 1 van de issues schijnt te zijn dat Qualcomm eigenlijk zou moeten overstappen op Linux. Zou Tom2 die expertise ook hebben?

seekingalpha.com/article/3818856-qual...

IBM zou ook nog kunnen:

techcrunch.com/2016/06/16/ibms-watson...
[verwijderd]
0
BMW haalt zijn neus op voor Android-Auto in hun connected vehicles:
(Wat mij betreft hoort dit ook niet in een auto thuis: groot gelijk dus).
www.xda-developers.com/bmw-doesnt-pla...
[verwijderd]
0
Toyota (TRI) doet ook een selfdriving duit in het zakje.
Ofschoon ze Lidar aan boord hebben, lijken ze meer de Tesla Fleetlearning weg te bewandelen getuige:

The Toyota Research Institute (TRI) unveiled its first autonomous car at the company’s Prius Challenge event in Sonoma California this week. The car is built on a current generation Lexus LS 600hL test vehicle, which is equipped with radar, LIDAR, as well as camera array that can enable self-driving without depending on high-definition maps too heavily.


thetechnews.com/2017/03/04/here-comes...
holenbeer
0
Iemand trouwens een plausibele verklaring voor koersontwikkeling Nvidia? Ca. 20 % eraf in no time, das niet niks.
Of ook een kwestie van drukken voordat er goed nieuws komt?
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 6 maart 2017 19:14:

Iemand trouwens een plausibele verklaring voor koersontwikkeling Nvidia? Ca. 20 % eraf in no time, das niet niks.
Of ook een kwestie van drukken voordat er goed nieuws komt?
Geen idee, maar bij 90 pak ik ze op
3.875 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jun 2024 17:35
Koers 5,815
Verschil +0,120 (+2,11%)
Hoog 5,850
Laag 5,695
Volume 225.209
Volume gemiddeld 282.700
Volume gisteren 246.504

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront