TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2017

3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
harrysnel
4
Bij mij viel er net heel hard een kwartje.

Lees dit interview met Goddijn terug op de dag van de autoshow Genève en koppel dat aan het scenario van Den Drijver + Intel dat MobilEye koopt.

www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

Verkeerslichten? Mobiliteit in de stad? Vervoersstromen? Op een dag dat iedereen wacht op nieuws over evt contracten met autobouwers.......klimt Goddijn uit de auto. Heeft het over het feit dat TT een Uber van essentiële informatie voorziet. Benadrukt relatie met overheden waarbij TT gratis diensten ter beschikking stelt in ruil voor info van instanties en die verkoopt TomTom door. Hij heeft het over Siemens ipv Peugeot.

Mijn conclusie: TT gaat uit de auto.

Er zijn ontwikkelingen die je niet tegenhoudt, zegt Goddijn. Ik denk dan aan het feit dat de zelfrijdende auto zo belangrijk wordt dat echt kapitaalkrachtige partijen als Intel, QualComm, etc. die hardware willen leveren ook de bijbehorende software willen gaan doen. Dat zie je dus gisteren bij Intel dat MobilEye koopt voor een op het oog waanzinnig bedrag. Maar: Intel koopt geen MobilEye omzet maar een plek in de auto. Intel koopt relaties met autobouwers, aanwezigheid via sensoren.......om uiteindelijk de chips te kunnen en mogen leveren.

Dus voor TomTom betekent dit dat HDMaps, RoadDNA, de kennis over mapmaking ondergebracht gaan worden bij bv NVIDIA dat primair de rekenkracht wil leveren. Of bij een QualComm. Een lastig puntje hierbij: de deal met Bosch en wat die partij wil. Ook daar zal men uitkomen (of al uitgekomen zijn).

Als TomTom Maps dan naar andere eigenaar gaat.....hoe gaat TomTom verder?

Niet als speler in Automotive maar als speler op gebied van mobiliteit. Als verwerker van big data die probes samenvoegt tot zinvolle informatie. Als Telematics partij. En Consumer (Fitness/Health) maar dat vind ik niet interessant.

Ineens zijn er dan zaken "logisch":

- De uitspraak van Goddijn tijdens laatste webcast dat TomTom niet zoals Here allianties hoeft aan te gaan om de beschikking te behouden over probe data. De leverancier van bv de rekenkracht krijgt deze informatie sowieso van autobouwer om SDC te realiseren.

- Het interview met Goddijn op dag autoshow Genève en de focus die hij daar legt.

- De verlengde en uitgebreide deals met MapQuest Bowes Pitney.

- De aanstelling van commissaris van IBM, een bedrijf dat focus heeft op smart city/big data.

Heel kort: TomTom Maps wordt ondergebracht bij kapitaalkrachtige partij vergelijkbaar met Intel. TomTom zoomt steeds verder uit in toekomst "van navigatie in auto naar mobiliteit" en ziet daar de toekomst voor het bedrijf.

Edit: ik noem hierboven Bosch als partij die de zaken mogelijk wat ingewikkelder maakt maar dat is slechts bij een koper als Intel. Bosch zelf is ook in iedere auto al aanwezig en zou een prima koper van de Maps zijn. Mogelijk verklaart dat ook de sturing van de koers omdat Bosch een bevriende partij is.
RVV
0
quote:

Juun schreef op 14 maart 2017 09:49:

@ Tatje:
Je bent een gezellige vent, maar kijk eens naar je eigen teksten. Het ligt niet aan jou, maar aan je tekstverwerker, als jij maar naar de enter toets kijkt, dan komt er weer een dikke streep met tippex te staan. Onleesbaar, dus ik sla je vanaf nu maar over. Doe er eens wat aan als je serieus genomen wilt worden.
De tekst is op deze wijze juist uitstekend leesbaar.
Tom3
0
Ach ja, in Nederland gebeurt alles wat later. Als 5G extreem duur wordt, komt Road DNA vanzelf in de picture te staan.

KPN waarschuwt voor 'valse start' met 5G
Dinsdag 14 maart 2017 09:50
DEN HAAG (ANP) - Een valse start dreigt voor de introductie van 5G, de opvolger van het 4G-netwerk in Nederland. Dit komt omdat inlichtingendiensten AIVD en MIVD op het afluisterstation in het Friese Burum een bepaalde frequentieband gebruiken, die door Europese Unie is aangewezen als dé band voor de hoge datasnelheden van 5G.
Daarvoor waarschuwde KPN dinsdag in reactie op een nota van minister Henk Kamp van Economische Zaken. Volgens het telecombedrijf sluit het voorgestelde Nederlandse frequentiebeleid niet aan bij Europese ontwikkelingen en is er hier onvoldoende zogeheten mobiel spectrum beschikbaar.
Daardoor dreigt ons land zijn mobiele koppositie te verliezen, aldus KPN. Ook de komst van zelfrijdende auto's, die eveneens afhankelijk zijn van een supersnel 5G-netwerk, kan hierdoor grote vertraging oplopen en mogelijk veel duurder worden dan elders.
[verwijderd]
0
closer
0
quote:

tatje schreef op 14 maart 2017 09:56:

Tja, iedere gek heeft zijn gebrek.
Ik ben het wel met Juun eens, Tatje. Witregels zijn er om je tekst te structureren, om aan te geven dat je op een ander (deel-)onderwerp overstapt. Al die witregels maken jouw berichten ook voor mij onleesbaar. Dat is jammer, want ik neem aan dat je het niet alleen voor jezelf (en RVV) plaatst.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 14 maart 2017 10:09:

Bij mij viel er net heel hard een kwartje.

Lees dit interview met Goddijn terug op de dag van de autoshow Genève en koppel dat aan het scenario van Den Drijver + Intel dat MobilEye koopt.

www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

Verkeerslichten? Mobiliteit in de stad? Vervoersstromen? Op een dag dat iedereen wacht op nieuws over evt contracten met autobouwers.......klimt Goddijn uit de auto. Heeft het over het feit dat TT een Uber van essentiële informatie voorziet. Benadrukt relatie met overheden waarbij TT gratis diensten ter beschikking stelt in ruil voor info van instanties en die verkoopt TomTom door. Hij heeft het over Siemens ipv Peugeot.

Mijn conclusie: TT gaat uit de auto.

Er zijn ontwikkelingen die je niet tegenhoudt, zegt Goddijn. Ik denk dan aan het feit dat de zelfrijdende auto zo belangrijk wordt dat echt kapitaalkrachtige partijen als Intel, QualComm, etc. die hardware willen leveren ook de bijbehorende software willen gaan doen. Dat zie je dus gisteren bij Intel dat MobilEye koopt voor een op het oog waanzinnig bedrag. Maar: Intel koopt geen MobilEye omzet maar een plek in de auto. Intel koopt relaties met autobouwers, aanwezigheid via sensoren.......om uiteindelijk de chips te kunnen en mogen leveren.

Dus voor TomTom betekent dit dat HDMaps, RoadDNA, de kennis over mapmaking ondergebracht gaan worden bij bv NVIDIA dat primair de rekenkracht wil leveren. Of bij een QualComm. Een lastig puntje hierbij: de deal met Bosch en wat die partij wil. Ook daar zal men uitkomen (of al uitgekomen zijn).

Als TomTom Maps dan naar andere eigenaar gaat.....hoe gaat TomTom verder?

Niet als speler in Automotive maar als speler op gebied van mobiliteit. Als verwerker van big data die probes samenvoegt tot zinvolle informatie. Als Telematics partij. En Consumer (Fitness/Health) maar dat vind ik niet interessant.

Ineens zijn er dan zaken "logisch":

- De uitspraak van Goddijn tijdens laatste webcast dat TomTom niet zoals Here allianties hoeft aan te gaan om de beschikking te behouden over probe data. De leverancier van bv de rekenkracht krijgt deze informatie sowieso van autobouwer om SDC te realiseren.

- Het interview met Goddijn op dag autoshow Genève en de focus die hij daar legt.

- De verlengde en uitgebreide deals met MapQuest Bowes Pitney.

- De aanstelling van commissaris van IBM, een bedrijf dat focus heeft op smart city/big data.

Heel kort: TomTom Maps wordt ondergebracht bij kapitaalkrachtige partij vergelijkbaar met Intel. TomTom zoomt steeds verder uit in toekomst "van navigatie in auto naar mobiliteit" en ziet daar de toekomst voor het bedrijf.
Kortom, jij zegt: op zeer korte termijn verkoop van de mapmaking fabriek aan NVidia en/of Qualcom en vervolgens TomTom zelf verder met Smart Cities dat dan vervolgens naar IBM gaat, al dan niet samen met TTT? Founders zelf lekker door hobbyen met Consumer als ze het zelf tegen die tijd nog niet zat zijn.

Bedoel je het zo?
tatje
0
Harrysnel bedankt voor het mooie stukje.

Een heel andere invalshoek.

Ik kijk niet raar op, als je gelijk krijgt.

Maar voor alsnog :

Een consortium rond Here, tekent zich duidelijk af.

Een consortium rond Tom Tom, ik denk dan aan Bosch Nvidia Tom Tom en Apple, maar met veel meer geheimhouding :-)

miz zit Apple al heel groot in Tom Tom.

Alleen al die geweldige hoeveelheid data die komt van Apple.

Hoe de bouwsteentjes gaan vallen !

Here, de kaarten en Intel en Mobileye.

Tom Tom de kaarten en ...................
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 14 maart 2017 10:21:

[...]
Kortom, jij zegt: "op zeer korte termijn verkoop van de mapmaking fabriek aan NVidia en/of Qualcom en vervolgens TomTom zelf verder met Smart Cities dat dan vervolgens naar IBM gaat, al dan niet samen met TTT? Founders zelf lekker door hobbyen met Consumer als ze het zelf tegen die tijd nog niet zat zijn.

Bedoel je het zo?

Zo lees ik het ook. De mapfabriek zou echter ook zo maar eens naar Samsung kunnen gaan. Die pakken dan de smartphonemarkt en zijn daarnaast ook volop bezig om meer en meer in de auto te komen.
mjmj
0
Harry AB. Wat zie jij voor je als je het over "smart city" en de betrokkenheid van TT hierbij hebt?
[verwijderd]
0
@tatje

De info vanuit Apple moet je ook weer niet overdrijven. TomTom haalt veel meer en veel betere info uit de connected PND's en de connected cars (inclusief traffic-klanten en telematics-klanten).
MichaT.
0
quote:

harrysnel schreef op 14 maart 2017 10:09:

Bij mij viel er net heel hard een kwartje.

Lees dit interview met Goddijn terug op de dag van de autoshow Genève en koppel dat aan het scenario van Den Drijver + Intel dat MobilEye koopt.

www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

Verkeerslichten? Mobiliteit in de stad? Vervoersstromen? Op een dag dat iedereen wacht op nieuws over evt contracten met autobouwers.......klimt Goddijn uit de auto. Heeft het over het feit dat TT een Uber van essentiële informatie voorziet. Benadrukt relatie met overheden waarbij TT gratis diensten ter beschikking stelt in ruil voor info van instanties en die verkoopt TomTom door. Hij heeft het over Siemens ipv Peugeot.

Mijn conclusie: TT gaat uit de auto.

Er zijn ontwikkelingen die je niet tegenhoudt, zegt Goddijn. Ik denk dan aan het feit dat de zelfrijdende auto zo belangrijk wordt dat echt kapitaalkrachtige partijen als Intel, QualComm, etc. die hardware willen leveren ook de bijbehorende software willen gaan doen. Dat zie je dus gisteren bij Intel dat MobilEye koopt voor een op het oog waanzinnig bedrag. Maar: Intel koopt geen MobilEye omzet maar een plek in de auto. Intel koopt relaties met autobouwers, aanwezigheid via sensoren.......om uiteindelijk de chips te kunnen en mogen leveren.

Dus voor TomTom betekent dit dat HDMaps, RoadDNA, de kennis over mapmaking ondergebracht gaan worden bij bv NVIDIA dat primair de rekenkracht wil leveren. Of bij een QualComm. Een lastig puntje hierbij: de deal met Bosch en wat die partij wil. Ook daar zal men uitkomen (of al uitgekomen zijn).

Als TomTom Maps dan naar andere eigenaar gaat.....hoe gaat TomTom verder?

Niet als speler in Automotive maar als speler op gebied van mobiliteit. Als verwerker van big data die probes samenvoegt tot zinvolle informatie. Als Telematics partij. En Consumer (Fitness/Health) maar dat vind ik niet interessant.

Ineens zijn er dan zaken "logisch":

- De uitspraak van Goddijn tijdens laatste webcast dat TomTom niet zoals Here allianties hoeft aan te gaan om de beschikking te behouden over probe data. De leverancier van bv de rekenkracht krijgt deze informatie sowieso van autobouwer om SDC te realiseren.

- Het interview met Goddijn op dag autoshow Genève en de focus die hij daar legt.

- De verlengde en uitgebreide deals met MapQuest Bowes Pitney.

- De aanstelling van commissaris van IBM, een bedrijf dat focus heeft op smart city/big data.

Heel kort: TomTom Maps wordt ondergebracht bij kapitaalkrachtige partij vergelijkbaar met Intel. TomTom zoomt steeds verder uit in toekomst "van navigatie in auto naar mobiliteit" en ziet daar de toekomst voor het bedrijf.

Edit: ik noem hierboven Bosch als partij die de zaken mogelijk wat ingewikkelder maakt maar dat is slechts bij een koper als Intel. Bosch zelf is ook in iedere auto al aanwezig en zou een prima koper van de Maps zijn. Mogelijk verklaart dat ook de sturing van de koers omdat Bosch een bevriende partij is.
Als hij uit de auto klimt en zich op big data stort, wetende dat hij dan volledig afhankelijk zal zijn van Apple, QualComm of Nividia voor die data, dan is het in mijn visie einde van het hele TomTom verhaal.

De consumer markt (gadgets, sporthorloges, cameras) is voor TomTom en helemaal voor beleggers een waardeloze en niet interesante markt.
mjmj
0
Even een vraag aan de optiekenners hier. Als je lange call opties hebt, bv out the money 12 dec 2018. En er komt zeg in het najaar van 2017 een bod van laten we zeggen 15. Hoe wordt die optie dan afgehandeld. Idem voor geschreven puts (bv de 9 atm dec 2018)
mjmj
1
quote:

MichaT. schreef op 14 maart 2017 10:30:

[...]

Als hij uit de auto klimt en zich op big data stort, wetende dat hij dan volledig afhankelijk zal zijn van Apple, QualComm of Nividia voor die data, dan is het in mijn visie einde van het hele TomTom verhaal.

Stel je bent overheid met een groot palet aan OV maar ook zeer divers ander vervoer waar licenties voor gelden. Dit palet gaat heel erg veranderen als gevolg van SDC-technologie. Het probleem hoe het van het ordelijk en efficiënt afhandelen van dat verkeer is enorm. Er komt een enorme coordinatievraag en een reguleringsvraag. Ik denk dat zo'n overheid graag zelf een platform heeft waarmee die het verkeer zelf kan regelen en waarmee toezicht mogelijk is.
closer
0
Dat is zeker interessant. Maar m.i. zal TomTom dit als extra markt zien, niet in-plaats-van.
tatje
0
Het is inderdaad, hoe gaan de bouwstenen vallen.

Tom Tom, Nvidia, Bosch, Apple, Verizon, IBM, Baidu, Samsung, Alibaba, Microsoft, Amazon en Qualcomm met NXP

Geloof er vast in, dat uit bovenstaande bedrijven, ook een consortium, cq machtsblok gaat ontstaan, of er al stilzwijgend is :-)

Tom Tom met HD maps en Road DNA, automotive en SDC
Tom Tom met Traffic en al 200 steden live.
Tom Tom met Telematics en daar komt dadelijk de conneted car bij.

Ik weet niet of Apple met HD maps en Road dna een betere ingang heeft voor car play.

Telematics kan naar Verizon ( Yahoe en Mapquest ) hebben ook al Fleetmatics.

Apple en Verizon werken al heel lang samen.

Apple Smartphones - Verizon Wireless
www.verizonwireless.com/smartphones/a...
Vertaal deze pagina6 products - With Apple smartphones and Verizon, you can pair innovative technology with the nation's largest and most reliable 4G LTE network. Find the best ...

Die 200 city s die Traffic hebben kunnen naar IBM.

Maar het spel is op de wagen, gezien ook al die meningen op dit forum.
[verwijderd]
0
AFM, wakker.
Wederom een voorbeeld van manipulatie van een koers.
TT mag zelfs na de positieve ontwikkelingen in de sector en onderstaande positieve ( realistische) senario niet stijgen!!

Tijd voor een grondig onderzoek.
Shorten moet verboden worden!!!!!!

fantasie over bod op TomTom aan
14-03-17 08:45:10
NIBC berekent overnamebod van 17 euro per aandeel TomTom. (ABM FN-Dow Jones) De overname van Mobileye door Intel kan ook de interesse voor de kaartentak van TomTom aanwakkeren. Dit denkt analist Martijn den Drijver van NIBC.
Koos99
0
quote:

mjmj schreef op 14 maart 2017 10:33:

Even een vraag aan de optiekenners hier. Als je lange call opties hebt, bv out the money 12 dec 2018. En er komt zeg in het najaar van 2017 een bod van laten we zeggen 15. Hoe wordt die optie dan afgehandeld. Idem voor geschreven puts (bv de 9 atm dec 2018)
Dan wordt de call cash settlement afgerekend. BV die call dec18 schrijf je nu voor 1.50 euro. Mocht er een overnamebod komen op 15 in het najaar van 2017 dan zal de call in het najaar 2017 op ongeveer 4 euro worden afgerekend (3 euro intrinsiek + 1 euro premie).
PGV
0
quote:

RickBreda schreef op 14 maart 2017 10:56:

AFM, wakker.
Wederom een voorbeeld van manipulatie van een koers.
TT mag zelfs na de positieve ontwikkelingen in de sector en onderstaande positieve ( realistische) senario niet stijgen!!

Tijd voor een grondig onderzoek.
Shorten moet verboden worden!!!!!!

fantasie over bod op TomTom aan
14-03-17 08:45:10
NIBC berekent overnamebod van 17 euro per aandeel TomTom. (ABM FN-Dow Jones) De overname van Mobileye door Intel kan ook de interesse voor de kaartentak van TomTom aanwakkeren. Dit denkt analist Martijn den Drijver van NIBC.

Dit aandeel heeft gewoon een gebrek aan grote kopers, anders stonden we allang over de 9.
De oude man
0
quote:

mjmj schreef op 14 maart 2017 10:33:

Even een vraag aan de optiekenners hier. Als je lange call opties hebt, bv out the money 12 dec 2018. En er komt zeg in het najaar van 2017 een bod van laten we zeggen 15. Hoe wordt die optie dan afgehandeld. Idem voor geschreven puts (bv de 9 atm dec 2018)
hoi mjmj,
Zat er toevallig ook naar te kijken. Wordt afgewikkeld via fair value.
Heb het voorbeeld van USG gehad. Stond EUR 11-12 en ging er voor ERU 17,50 uit.

derivatives.euronext.com/nl/corporate...

Hier zie je wat de calls in/out the money doen.
Die lopen dus niet waardeloos af.
objectief
0
quote:

mjmj schreef op 14 maart 2017 10:33:

Even een vraag aan de optiekenners hier. Als je lange call opties hebt, bv out the money 12 dec 2018. En er komt zeg in het najaar van 2017 een bod van laten we zeggen 15. Hoe wordt die optie dan afgehandeld. Idem voor geschreven puts (bv de 9 atm dec 2018)
Een bod is meestal niet definitief....eerst volgt er een aanbiedingsperiode waarin er andere bieders kunnen opkomen en in deze periode kun je alsnog besluiten je opties van de hand te doen.
Normaliter zou ik zeggen, dat de intrinsieke waarde doorslaggevend is en de verwachtingswaarde gering; dus 3 EUR en enkele dubbeltjes aan verwachtingswaarde.
De geschreven put wordt praktisch waardeloos. (S&O)
3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront