TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2017

3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
tatje
0
Heb gezegd wat ik wilde zeggen.

Verwacht vandaag een status quo.

Om wat te verdienen, zal het tuig vandaag toch een bandbreedte hanteren.

Blauwe lucht, doei :-)
Dow & Wow
0
Doet me denken aan een naaiactie van een paar jaar terug. Prachtige kwartaalcijfers in februari. Toch dalen. Om daarna iets van plus 6% te gaan ofzo.
pielsje
0
quote:

Faustian Pact schreef op 14 maart 2017 11:58:

Iedereen zit elkaar alweer gek te maken met mogelijke overname's , forse koersstijgingen en al wat niet meer.
De 12 euro is al 15 euro geworden met een mogelijkheid op 18 euro.
Man man man wat is er weinig nodig om men hier helemaal door te laten draaien.


Met inderdaad de nodige frustraties, heerlijk om te lezen
[verwijderd]
0
Als je gisteren op het hoogtepunt van het enthousiasme van Xynix short was gegaan, had je nu toch alweer op een leuke winst gestaan.
[verwijderd]
1
TomTom geeft hoog van zichzelf op, maar uit de internationale pers, cq artikelen van 'analisten' blijken ze helemaal geen rol van betekenis te spelen.
Dat vinden wij vreemd. TomTom heeft immers een bewonderenswaardige transitie verricht. Anderen kennen dit verhaal niet en beoordelen TomTom op wat ze nú in hun productassortiment hebben. TomTom ligt nu volgens eigen zeggen op HD-Live-Maps 2 à 3 jaar voor op HERE. Maar wil deze voorsprong dan zeggen dat HERE te laat is met hún transitie? Of kan het ook betekenen dat TomTom eigenlijk gewoon 3 jaar te vroeg is? En straks als het echt gebruikt gaat worden in de SDC, dat HERE gewoon op tijd is?

Ondertussen is machine learning aan een opmars bezig. Met machine learning kun je zaken automatiseren die voorheen alleen via complexe algoritmes of door menselijke tussenkomst mogelijk waren.
Één van die zaken is het beoordelen en analyseren van gesignaleerde map wijzigingen en het aanbrengen van specifieke gewijzigde attributen in de verschillende layers in de maps.

Toen TomTom begon met hún transitie, hoorde machine learning nog niet tot de beschikbare tooling. Zij hebben dus 'old-school' moeten werken en de fabriek is ook op deze manier van werken ingericht. Door het verschijnen van nieuwe start-ups (Civil Maps, Cruise Automation etc.), maar ook partijen als Nvidia zijn ook zij er achter gekomen dat machine learning ook voor TomTom kansen biedt in geautomatiseerde herkenning van wijzigingen en het real-time verwerken hiervan in de maps (Autonomos overname kan hier op duiden).
Zij hebben zich wel degelijk achter de oren gekrabt nadat Mobileye op de proppen kwam met REM. Voorsprong? Achterstand? Wat is dat waard in deze roerige tijden? Mobileye had tot dan toe alleen maar ervaring als ADAS leverancier, maar in slechts een jaar tijd hebben ze het hele mapmaking landschap omgeschoffeld.

Je zou kunnen zeggen dat een vergelijking van TomTom en HERE ze nu behoorlijk aan elkaar gewaagd maakt qua voorsprong/achterstand.
TomTom = HD-Maps (+ 3 jaar) en RoadDNA (niet crowdsourced)
HERE = Live-Maps (- 3jaar) en REM (wel crodsourced)

Met Intel en Mobileye op de tandem krijgen de HERE ontwikkelingen waarschijnlijk ook een enorme boost. Uiteindelijk werken ze allen aan een gezamenlijk doel. Een "Open standaard"voor iedereen (ammehoela; lees: alles is voor Bassie).

Wie wil er een kaartenfabriek van TomTom kopen waarvan gezegd wordt dat die af is, maar waar nog een crowdsourced localisatielaag voor gemaakt moet worden, zodat het met machinelearning automatisch ge-update kan worden met simpele camera's die al vanaf 2018/2019 in de standaard auto te vinden is?
Oja, er worden nog geen inkomsten uit verwacht, dat wordt pas echt lonend naar 2025 toe. Het kost daarentegen wel een bom duiten.

De tijd is niet in het voordeel van TomTom. Niemand zit stil. Op universiteiten en spin-offs broeit het. Macht zit hem tegenwoordig in delen en partnering. Daar zie ik bij TomTom nog helemaal niets van terug.
[verwijderd]
0
quote:

Slainte schreef op 14 maart 2017 12:06:

Als je gisteren op het hoogtepunt van het enthousiasme van Xynix short was gegaan, had je nu toch alweer op een leuke winst gestaan.

Achteraf is beleggen niet zo moeliijk nee.
eduardo3105
0
(ABM FN-Dow Jones) De overname van Mobileye door Intel kan ook de interesse voor de kaartentak van TomTom aanwakkeren. Dit denkt analist Martijn den Drijver van NIBC.
Intel is bereid om voor 15 miljard dollar Mobileye over te nemen. Daarmee betaalt Intel circa 30 maal de verwachte omzet voor 2017. Samen met een belang van 15 procent in Here betekent dit een sterke concurrent voor Qualcomm, Nvidia, Samsung en enkele andere partijen als Bosch.
“Maar als Intel de noodzaak ziet om Mobileye over te nemen, dan is er ook een zaak te maken voor andere sleutelspelers om vergelijkbare belangrijke assets te kopen”, aldus Den Drijver. Dergelijke sleutelspelers zijn volgens de analist Samsung, Texas Instruments, Nvidia en Qualcomm.
Den Drijver ziet HD-kaarten en realtime verkeersinformatie als toepassingen die door dergelijke partijen als essentieel worden beschouwd.
Kortom, als bijvoorbeeld Qualcomm een ‘one stop solution’ wil zijn voor zijn klanten, “zou het logisch zijn om een gevestigde specialist in camera’s en sensoren of enkele kleinere bedrijven in dit segment te kopen en daarbovenop TomTom over te nemen, om zo toegang te krijgen tot HD-kaarten en marktleidende verkeersinformatie”.
Een chipfabrikant zal volgens Den Drijver hoogstwaarschijnlijk geen interesse hebben in Telematics en de consumententak van TomTom, maar dit zal volgens de analist geen belemmering moeten zijn. Qualcomm zou volgens NIBC TomTom kunnen kopen voor 4 miljard euro en vervolgens de genoemde twee onderdelen weer terugverkopen aan de oprichters van het Amsterdamse navigatiebedrijf inclusief een licentie op de kaarten van bijvoorbeeld tien jaar. Een dergelijk bod komt neer op 17 euro per aandeel, zo berekende Den Drijver.
NIBC heeft TomTom op de kooplijst staan met een koersdoel van 9,70 euro. Het aandeel TomTom sloot maandag 8,76 euro.
Door: ABM Financial News.
[verwijderd]
1
@Hik

-die internationale pers is in 1 klap opgelost als Tesla binnen is;

-TomTom is volop bezig met machine learning; samenwerkingne met Nvidia,Qualcomm en ook de overname van Autonomos past in het plaatje;

-kwaliteit is een belangrijk aspect voor de SDC; RoadDNA is een stuk robuuster dan REM(=SLAM)

-redundancy is key; voor TomTom is het een peulenschil om naast RoadDNA met een eigen crowd-sourced SLAM/REM-layer te komen (verwacht ik in deal met Tesla)
[verwijderd]
1
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

NEW ALFA ROMEO STELVIO LAUNCHES WITH TOMTOM NAVIGATION AND MAPS

First ever SUV from iconic Italian car manufacturer – with TomTom state-of-the-art navigation



Connected Car Detroit, 14 March 2017 – TomTom (TOM2) and Alfa Romeo today announced that the all-new Alfa Romeo STELVIO, the iconic Italian brand's first ever sports utility vehicle (SUV), will include TomTom navigation, software and maps, globally.

TomTom navigation is seamlessly integrated in the stylish Alfa Romeo STELVIO dashboard, through the two Connect NAV systems with 6.5” and 8.8” screens, developed by high-end automotive component manufacturer, Magneti Marelli.

STELVIO drivers will benefit from TomTom’s state-of-the-art NavKit Engine, including future software releases. Additionally, TomTom’s superior turn-by-turn navigation, automatic zooming, advanced lane guidance and slope data will enhance the driving experience.

“The launch of the STELVIO SUV is a major milestone in the history of the Alfa Romeo brand, and we’re delighted to be the navigation provider,” said Antoine Saucier, Managing Director of Automotive at TomTom, “TomTom components are already trusted by automotive manufacturers across the globe for their flexibility, customisability, and robustness. It’s going to be exciting to see Alfa Romeo STELVIO drivers hit the road with our technology to guide them.”

The system will be progressively launched on all the main world markets in 2017 on all the versions presented.

-ENDS-
[verwijderd]
4
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

TOMTOM HD MAP FOR AUTONOMOUS DRIVING NOW COVERS MAINLAND US INTERSTATE ROAD NETWORK*

Connected Car Detroit, 14 March 2017 – TomTom (TOM2) today announces it has completed the expansion of its High Definition (HD) Map product to the entire mainland US interstate network, now covering over 185,000 kilometres** of interstates and highways across the country.

With the availability of over 246,000 kilometres of the TomTom HD Map coverage globally, TomTom is further increasing its leadership in location technology for autonomous vehicles. In Las Vegas in January 2017 it was announced that the majority of attending OEMs are evaluating TomTom HD Maps, and at the Geneva Motor Show this month, it was announced that the TomTom HD Map is being used in the Volvo Drive Me project – an autonomous driving pilot with real people on real roads.

“It’s a significant milestone to have completed the full interstate road network in the United States, which is crucial both strategically and commercially,” said Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving at TomTom. “Combined with the great traction these products are receiving from our partners in the industry, and our recent acquisition of Autonomos, this is a further testimony of the scalability and efficiency of our approach to enabling autonomous driving.”

The latest expansion brings TomTom’s global HD Map and RoadDNA coverage to 246,000 kilometres, including:

Interstates and highways in 48 U.S. states plus Washington DC (185,000 km);
Motorways in France (33,000 km);
Autobahn network in Germany (28,000 km)
TomTom HD Map and RoadDNA are two revolutionary, highly accurate digital map products helping automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds.

*Mainland/Contiguous US: 48 states + Washington DC. Does not include Hawaii and Alaska.

**115,000 miles

-ENDS-

[verwijderd]
2
quote:

pielsje schreef op 14 maart 2017 12:04:

[...]

Met inderdaad de nodige frustraties, heerlijk om te lezen
Ik lees voornamelijk hoe het NIET moet, best wel leerzaam dus.
Dit is een perfect forum voor als je wilt leren hoe je de emoties in toom moet houden bij beursescapades.
En uiteraard is het ook vermakelijk. Soms kom ik niet meer bij van het lachen na het lezen van sommige reacties.
[verwijderd]
3
Dat Mapping van de states zullen ze toch niet voor Jan Joker doen. Maar mogen we nou in vredesnaam onderhand eens concrete deals horen?!!!
[verwijderd]
0
3 jaar Traffic standaard bij ALLE Renaults is veel belangrijker dan die Stevio. Maar dat melden ze dan niet. En vragen aan IR daarover worden niet beantwoord.

The board is NOT your friend, but a big fat frennemy!
chris123
2
Geen financiele details gemeld.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft een akkoord gesloten met Alfa Romeo over de mondiale levering van navigatiesoftware in het nieuwe SUV-model Stelvio. Dit maakte de navigatiespecialist dinsdag bekend zonder financiële details vrij te geven.

Verder liet TomTom weten de uitbreiding van het kaartenbestand voor autonoom rijden in de Verenigde Staten te hebben voltooid. Daarmee dekt de navigatiespecialist alle grote wegen op het Amerikaanse vasteland, meer dan 185.000 kilometer.

Mondiaal dekt TomTom meer dan 246.000 kilometer aan kaarten voor autonoom rijden.

Het aandeel TomTom noteerde dinsdag op een rood Damrak 0,3 procent lager op 8,73 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl
marathon 11
0
quote:

tatje schreef op 14 maart 2017 11:59:

Heb gezegd wat ik wilde zeggen.

Verwacht vandaag een status quo.

Om wat te verdienen, zal het tuig vandaag toch een bandbreedte hanteren.

Blauwe lucht, doei :-)
Hoi Tatje,

Nu in Warrnambool/Australie. Voordat ik op 9 april weer thuis kom hebben we naar mijn gevoel iets bij TT te vieren.

Groeten vanuit een verre locatie.
Chela
0
quote:

chris123 schreef op 14 maart 2017 12:48:

Geen financiele details gemeld.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft een akkoord gesloten met Alfa Romeo over de mondiale levering van navigatiesoftware in het nieuwe SUV-model Stelvio. Dit maakte de navigatiespecialist dinsdag bekend zonder financiële details vrij te geven.
Hmm.. Het blad Autozine wist dit blijkbaar al op 18 januari?

[i.....]Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem is ontwikkeld samen met Magneti Marelli. Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom.[/i]

www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief...

[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 14 maart 2017 12:42:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

TOMTOM HD MAP FOR AUTONOMOUS DRIVING NOW COVERS MAINLAND US INTERSTATE ROAD NETWORK*

Connected Car Detroit, 14 March 2017 – TomTom (TOM2) today announces it has completed the expansion of its High Definition (HD) Map product to the entire mainland US interstate network, now covering over 185,000 kilometres** of interstates and highways across the country.

With the availability of over 246,000 kilometres of the TomTom HD Map coverage globally, TomTom is further increasing its leadership in location technology for autonomous vehicles. In Las Vegas in January 2017 it was announced that the majority of attending OEMs are evaluating TomTom HD Maps, and at the Geneva Motor Show this month, it was announced that the TomTom HD Map is being used in the Volvo Drive Me project – an autonomous driving pilot with real people on real roads.

“It’s a significant milestone to have completed the full interstate road network in the United States, which is crucial both strategically and commercially,” said Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving at TomTom. “Combined with the great traction these products are receiving from our partners in the industry, and our recent acquisition of Autonomos, this is a further testimony of the scalability and efficiency of our approach to enabling autonomous driving.”

The latest expansion brings TomTom’s global HD Map and RoadDNA coverage to 246,000 kilometres, including:

Interstates and highways in 48 U.S. states plus Washington DC (185,000 km);
Motorways in France (33,000 km);
Autobahn network in Germany (28,000 km)
TomTom HD Map and RoadDNA are two revolutionary, highly accurate digital map products helping automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds.

*Mainland/Contiguous US: 48 states + Washington DC. Does not include Hawaii and Alaska.

**115,000 miles

-ENDS-


Dit doe je toch voor een USA-klant? Anders zou je best nog een jaartje kunnen wachten.

Wie is die launching customer?

Mijn rijtje qua waarschijnlijkheid:
1.Tesla
2.Ford
3.GM

We zullen het snel weten. Morgen lijkt mij de beste dag voor de aankondiging!

harrysnel
2
Wat ik opvallend vind aan het HD Maps bericht: Bosch wordt niet genoemd. Nu wordt NVIDIA opgevoerd als "our partners in the industry" met linkje.

Bij eerdere update in persbericht van 29 september 2016 dat er meer dan 200k in kaart was gebracht werd er nog wel verwezen (onder linkje key partnerships) naar Bosch.
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Ook in dat bericht vanaf CES dat 82% met de HD Maps test ontbreekt de verwijzing naaar Bosch.
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront