BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM MAART 2017 Volle kracht vooruit!

1.110 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
pete67
0
BAM Infra start met herinrichting van de Markt

Zeist - BAM Infra heeft de opdracht gekregen om de herinrichting van het centrum uit te voeren. De afgelopen maanden hebben ondernemers, bewoners en vastgoedeigenaren in samenwerking met de gemeente en diverse experts een ontwerp voor het nieuwe centrum gemaakt. Het is nu aan BAM Infra om het ontwerp te realiseren. Begin april zal de aannemer starten met de herinrichting van de markt om vervolgens door te kunnen gaan met het volgende deelgebied in het centrum van Zeist. Het nieuwe centrum zal in het voorjaar van 2018 klaar zijn. Dat meldt de voorlichter van de gemeente Zeist.

Om het centrum bereikbaar te houden zal BAM Infra gefaseerd te werk gaan en houden zij rekening met de bereikbaarheid van winkels en woningen. Het eerste gebied dat vernieuwd wordt is de Markt. Tijdens de werkzaamheden worden de marktkramen op donderdag en zaterdag verplaatst naar het Emmaplein. Het verkeer blijft tijdens de werkzaamheden aan het marktplein doorrijden.

Voor de zomer levert BAM Infra het nieuwe marktplein op. Dan is er een groot marktplein ontstaan waar de gehele markt kan staan en waar de mogelijkheid is om evenementen te organiseren. Om dit te realiseren worden de hoogteverschillen weggewerkt en wordt het bestaande groen zoveel mogelijk behouden en aangevuld.

Globale planning herinrichting
Om de hinder van de herinrichting te beperken en winkels en woningen bereikbaar te houden zal de herinrichting gefaseerd uitgevoerd worden: Markt: april tot en met juni 2017
• Slotlaan: mei tot en met oktober 2017
• 1e Hogeweg: juni tot en met augustus 2017
• Voorheuvel: augustus tot en met oktober 2017
• Meester de Klerkstraat en Emmaplein: januari tot en met maart 2018

Twee weken voor de start van de herinrichting van een gebied worden omwonenden en ondernemers uitgenodigd voor een informatieavond. Tijdens deze avond worden de praktische zaken rondom de herinrichting gedeeld. De grote gebieden zoals de Slotlaan en de Voorheuvel worden in delen uitgevoerd om de hinder te beperken en de bereikbaarheid te bevorderen. Vanwege Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw wordt er vanaf half november tot eind december niet in het centrum gewerkt. Na het afronden van het ontwerp van het busstation wordt ook dit deelgebied opgenomen in de planning.

Meer informatie
Voor meer informatie over de herinrichting van het centrum van Zeist kunt u op donderdag, vrijdag en vanaf begin april ook op zaterdag in het informatiecentrum, Weeshuislaan 5 in Zeist, terecht. Op de website www.centrumzeistvernieuwt.nl vindt u de actuele openingstijden, meer informatie over de ontwikkelingen in het centrum en kunt u zich inschrijven voor de digitale nieuwsbrief.
pete67
0
Draka levert 1.880 km glasvezelkabel voor snel internet in buitengebied Midden-Drenthe

DELFT – Draka levert BAM Infra Telecom een compleet infrastructuursysteem voor de realisatie van het glasvezelnet Sterk Midden-Drenthe in Gemeente Midden-Drenthe. Om de 5.530 huishoudens en bedrijven in dit buitengebied aan te sluiten, is circa 1.880 kilometer glasvezelkabel nodig voor een traject van circa 430 kilometer. Voor de specifieke kenmerken van het buitengebied bedacht BAM Infra Telecom een passende architectuur op basis van Draka glasvezelkabels, lasmoffen, buizen en ander aansluitmateriaal.

Midden-Drenthe bestaat overwegend uit buitengebied, waardoor de aanlegkosten van breedband netwerken aanzienlijk hoger zijn dan in stedelijke gebieden en veel gebieden waar nog geen breedband internet beschikbaar is. Coöperatie Sterk Midden-Drenthe wil de buitengebieden in de gemeente Midden-Drenthe van snel internet voorzien. Medio 2014 startte zij met het initiatief Sterk Midden-Drenthe om dit te verwezenlijken. De aanleg van het glasvezelnetwerk is inmiddels gestart. Naar verwachting worden de werkzaamheden eind 2017 afgerond.

Sneller, goedkoper én toekomstgericht

Om de total cost of ownership zo laag mogelijk te houden, heeft BAM Infra Telecom in samenwerking met Draka besparingen gezocht. Door een andere materiaalkeuze zijn de kosten aanzienlijk lager en is de doorlooptijd korter, zonder concessies aan kwaliteit of duurzaamheid te doen.

De voor dit project gekozen G.657A2 glasvezel heeft een grotere bandbreedte, is mechanisch sterk en minder kwetsbaar voor buiging. Dat maakt hem zeer geschikt voor het bouwen van toekomstbestendige netwerken.
pete67
0
'Traag' Rijkswaterstaat trekt wissel op resultaat van Movares

Advies- en ingenieursbureau Movares verwachtte dat 2016 verbetering zou laten zien. Uiteindelijk zijn de winst en de omzet toch gedaald. De crisis is voorbij, onderliggend trok de markt aan, maar bij een aantal dossiers zat het tegen. Wel is het orderboek met 15% gegroeid. Bestuursvoorzitter Sander Eijgenraam van Movares verwacht daarom dat 2017 wel de definitieve omslag naar een hogere winst en omzet zal laten zien.
'Afgelopen jaar hebben we toch wel een bijzonder jaar gehad', legt Eijgenraam uit. Hij zegt ten eerste last te hebben gehad van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst die Rijkswaterstaat met een groep ingenieursbureaus wilde sluiten. Zo'n meerjarige overeenkomst gebruikt het agentschap om diensten in te kopen, zonder dat telkens een aanbesteding of onderhandse gunning nodig is.
'Alles of niets'
Eijgenraam: 'Twee partijen maakten echter bezwaar tegen uitkomst van de gunning waardoor er pas eind 2016 kon worden getekend. Hierdoor zijn opdrachten uitgesteld, wat ons €6 mln aan omzet scheelde.' Hij verwacht wel een inhaaleffect. Werk dat in 2016 is blijven liggen, zal Rijkswaterstaat in 2017 alsnog willen doen.
Bij de grote aanbestedingen zat het afgelopen jaar ook niet mee. Als ingenieursbureau haakt Movares aan bij de consortia die inschrijven op grote aanbestedingen. Gezien de voorbereiding die zoiets kost, mag je zo'n procedure geen loterij noemen maar uiteindelijk is het wel alles of niets. Het ene jaar valt het kwartje steeds de goede kant op, maar afgelopen jaar was dat niet het geval. 'Grillig', noemt Eijgenraam de omzet binnen dit account dan ook.
Blankenburgtunnel
In 2016 zat Movares voor de Blankenburgtunnel bij Rotterdam aangesloten bij het consortium Fluor, Heijmans en Hochtief. Afgelopen najaar trok die groep zich terug uit de procedure, zoals het FD eerder begreep onder andere vanwege capaciteitsproblemen omdat Rijkswaterstaat de aanbestedingsprocedure plotseling en eenzijdig versnelde. Een andere klus zonder vervolgwerk is het Zuidasdok. Movares was aangehaakt bij Team0031, bestaande uit BAM, VolkerWessels en TBI, maar de opdracht ging naar Fluor, Hochtief en Heijmans.
Op de railmarkt had Movares er voordeel van dat spoorbeheerder ProRail meer investeringen heeft gedaan. Zo won Movares begin vorig jaar in twee gebieden een aanbesteding om het beveiligingssysteem op het spoor te vervangen. In de loop van afgelopen jaar kwamen hier de eerste inkomsten van binnen.
Resultaten en prognose
Movares werkt voor ProRail aan beveiligingssystemen.
Movares werkt voor ProRail aan beveiligingssystemen. Foto: HH
De aanbestedingen en de vertraagde samenwerkingsovereenkomst zorgden in de divisie Ruimte, Mobiliteit en Infra voor een omzetdaling van €11 mln tot €48,5 mln. Dit werd slechts ten dele gecompenseerd door de divisie Rail waar de omzet met bijna €5 mln steeg tot €66,6 mln. Bij de overige en internationale activiteiten was er een omzetgroei van bijna €2,5 mln. De totale omzet van Movares daalde met 2,8% tot €129,3 mln.
'Het gevoel dat we begin 2016 hadden, dat de resultaten zouden verbeteren, hebben we nu opnieuw', aldus Eijgenraam.'Met de groei van het orderboek van 15% durf ik wel te zeggen dat de de seinen op groen staan.' Hij verwacht dat dit jaar zowel de toegevoegde waarde als de winst hoger zal uitkomen.
Investeringen nieuw kabinet
Eijgenraam: 'Mijn beleving is dat de bezuinigingsgedachte nu afneemt en dat er bewustzijn is dat er geïnvesteerd moet worden. Dat gebeurt altijd in de branches waarin wij actief zijn. Infra is in de campagnes geen thema geweest, maar met de snelheid waarmee het verkeer vastloopt zal het onderwerp zich snel opdringen.'
De toegevoegde waarde — de omzet minus aan het werk dat aan derden is uitbesteed — daalde afgelopen jaar met 1,8% naar €114,8 mln. Het bedrijfsresultaat kwam uit op €4,9 mln, een daling van €1,5 mln ten opzichte van een jaar eerder. De marge daalde met 120 basispunten tot 4,3%.
€d_Modus Vivendi
0

AM start met verkoop van 103 duurzame woningen in project ZuiderHoeven in Hoofddorp
20 maart 2017 - AM
AM start met verkoop van 103 duurzame woningen in project ZuiderHoeven in Hoofddorp

Hoofddorp, 16 maart 2017 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM is gestart met de verkoop van 56 woningen in het project ZuiderHoeven in Hoofddorp. Binnen het plan worden in totaal 103 woningen gerealiseerd die voldoen aan een hoger dan gemiddeld ambitieniveau op onder meer energiezuinigheid en milieuwaarde; de zogenaamde GPR (Gemeentelijke Praktijk Richtlijn) score. AM geeft daarmee uiting aan haar duurzaamheidsambitie toekomstbestendige leefomgevingen te ontwikkelen. Samen met Soeters Van Eldonk architecten en Loos van Vliet (stedenbouw) is een planvisie gemaakt waarbij traditionele hoven, in overeenstemming met de cultuurhistorie in de Haarlemmermeer, de basis vormen voor de verkaveling en het architectonisch ontwerp.
ZuiderHoeven

ZuiderHoeven is onderdeel van het project Zuidrand in Hoofddorp en ligt ten oosten van het Haarlemmermeerlyceum, tussen de Molenaarslaan en de IJweg. Het plan betreft een landelijk en dorps woongebied met alle voorzieningen in de directe nabijheid. Het actuele woningaanbod betreft 36 extra ruime rij- en hoekwoningen van zes meter breed en 20 karakteristieke twee-onder-een-kapwoningen op een ruime kavel van circa 260 tot 350 m2. De huizen zijn gelegen rondom twee sfeervolle groene hofjes. Het ontwerp in boerderijstijl is van Jos van Eldonk van architectenbureau Common Affairs en is geïnspireerd op het verhaal van de polder en de rijke geschiedenis van de boerderijen en agrarische ensembles in Haarlemmermeer.

De prijzen van de woningen zijn vanaf € 387.000 tot € 530.000 v.o.n. De rij- en hoekwoningen hebben twee eigen parkeerplaatsen op een privé binnenhof. De twee-onder-een-kapwoningen beschikken over twee parkeerplaatsen op eigen erf. De huizen zijn compleet afgewerkt met keukeninrichting, luxe tegelwerk en sanitair. Kopers hebben de mogelijkheid hun woning geheel woonklaar af te laten leveren door middel van een vtwoneninrichtingspakket. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid voor individuele woonwensen, zoals een uitbouw of een dakkapel en er zijn diverse indelingsvarianten voor de woonlagen mogelijk. De bouw van de woningen is in handen van BAM Wonen Amsterdam.
Duurzaam wonen

Het plan beantwoordt aan de duurzaamheidsambitie van de gemeente Haarlemmermeer. In ZuiderHoeven koop je een energiezuinige woning met een energieprestatie (EPC) van < 0,25. Iedere woning beschikt standaard over Een innovatief verwarmingssysteem. Een warmtepompinstallatie in combinatie met zonnepanelen verzorgt de vloerverwarming en het warm tapwater. De woningen worden daarom niet op gas aangesloten. De woningen voldoen aan een hoger dan gemiddeld ambitieniveau op onder meer energiezuinigheid en milieuwaarde; de zogenaamde GPR (Gemeentelijke Praktijk Richtlijn) score.

Voor meer informatie over ZuiderHoeven, zie www.zuiderhoeven.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Afdeling in- en externe communicatie AM, telefoon 030 609 72 22, communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl (actueel nieuws > illustraties)
Marinus-86
0
Goede middag forum leden,ik ben zonet weer ingestapt in de wonder BAM aandelen, dus we kunnen weer omhoog wat mij betreft,ik zie het wel weer zitten,succes allen.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

B2Future schreef op 20 maart 2017 13:15:

www.bamnuttall.co.uk/news/bam-nuttall...,50484866
BAM Nuttall wins Major Depot Refurbishment Schemes with Stadler UK

20 March 2017
BAM Nuttall has been awarded a multimillion Pound contract by Stadler Rail Services UK to construct a state-of-the-art train depot in Kirkdale and to refurbish to modern standards an existing depot in Birkenhead North. This is part of an overall scheme won by Stadler to manufacture and maintain a new fleet of 52 metro trains for Merseytravel and Merseyrail for the Liverpool City Region.

Working in partnership with BAM Nuttall’s Warrington office, the deal will see a significant direct investment go straight into depot construction and refurbishment. BAM Nuttall will use UK based suppliers for the design and construction and sourcing of all materials domestically from the northern construction market.

Designed to drive the most efficient use of the new fleet by minimising the movement of stock within the depot, the Kirkdale facility will include washing and stabling facilities, a maintenance shed with run-through tracks, office space, and a simulator suite. The design includes potential for the depot to be extended for 80-metre long trainsets. At Birkenhead North, the existing depot will be upgraded with a new washing facility so it will be possible to clean the trains on the Wirral line (Birkenhead North) and the Northern line (Kirkdale). Once the Kirkdale depot is ready for the main maintenance of the new fleet, this facility will focus on overnight servicing and cleaning. The depot works are due to be completed in 2019, in time for the arrival of new vehicles for testing.

Alan Cox, Pre-Construction Director of BAM Nuttall said: ‘We have been working collaboratively with Stadler during the tender stage of this exciting programme. From our Warrington office we have been able to provide locally based staff to support the bid and develop the programme. We will continue with this locally based approach throughout the delivery phase and also provide opportunity for our northern based supply chain. We look forward to delivering this key piece of infrastructure for Stadler and Merseytravel and supporting the local economy’.

Notes to Editors

BAM Nuttall

BAM has a worldwide reputation for delivering some of the most complex and challenging civil engineering projects and in the UK has delivered several significant schemes that are helping to shape modern Britain. The Royal BAM Group has a diverse range of customers in both public and private sector with an annual turnover of £5.5bn across all sectors employing over 25,000 people. Within the UK BAM Nuttall delivers significant civil engineering schemes in rail, marine, tunnelling, highways, remediation and water sectors, working with both its UK sister and European group companies to provide a complete service. BAM’s collaborative approach to delivery of challenging multidisciplinary projects includes Network Rail Frameworks, HS1, Crossrail, Borders Rail, London 2012 Olympics and LU Station upgrades.
€d_Modus Vivendi
0
laat maar toch:

Persbericht
Koninklijke BAM Groep nv



BAM verwerft opdracht voor bouw en renovatie van Britse treindepots
Bunnik, 20 maart 2017 – Stadler Rail Services UK heeft BAM Nuttall, het Britse infrabedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, geselecteerd voor de bouw van een treindepot in Kirkdale en voor de renovatie van een bestaand treindepot in Birkenhead North. Het project wordt opgeleverd in 2019.

Het depot in Kirkdale biedt faciliteiten voor het wassen, stallen en onderhoud van treinen. Ook zal er een kantoorruimte en een simulator komen. Het ontwerp is zo gemaakt dat het depot in de toekomst uitgebreid kan worden voor tachtig meter lange treinstellen.

Het depot in Birkenhead North wordt uitgebreid met een nieuwe faciliteit voor het reinigen van treinen voor de lijnen Wirral (Birkenhead North) en de Northern Line (Kirkdale).

Het project hangt samen met een opdracht voor Stadler voor de productie van een nieuwe vloot van 52 metrotreinen voor Merseytravel en Merseyrail voor het stedelijke gebied van Liverpool. Voor het ontwerp, de bouw en inkoop van materialen werkt BAM samen met partijen uit het noorden van het Verenigd Koninkrijk.
image

Nadere informatie:
- pers: Annet Strietman, (030) 659 86 21;
- analisten: Joost van Galen, (030) 659 87 07.

AST/pr/17/0017

€d_Modus Vivendi
0
[verwijderd]
0
quote:

popie schreef op 20 maart 2017 14:13:

deze druiloor heb inderdaad 5,04 betaald.
Welkom aan boord Popie. Goed bezig.
Marinus-86
0
quote:

HenkdeV schreef op 20 maart 2017 16:15:

[...]

Welkom aan boord Popie. Goed bezig.
Gratias signor,nog 2 weken ben ik weer een paar maanden met tbs....
bartbas
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 17 maart 2017 09:08:

[...]bouwen ze dan ook iedere week voor 150.000.000 af dan? Het zijn meestal meer jaren projecten.
Omzet is meen ik 8 miljard per jaar. Dan kom je op een werkuitstroom van heel ruw 150,000.000 euro per week.

bartbas
[verwijderd]
0
quote:

popie schreef op 20 maart 2017 16:30:

[...]
Gratias signor,nog 2 weken ben ik weer een paar maanden met tbs....
Eerst nog een ander "hoogtepunt" vieren.
Marinus-86
0
quote:

HenkdeV schreef op 20 maart 2017 17:26:

[...]

Eerst nog een ander "hoogtepunt" vieren.
Je bent goed in memorie haha
€d_Modus Vivendi
0

Bam wins Sheffield retail quarter first phase

20 March 2017 | By Iain Withers

Contractor to build six-storey office block for banking giant HSBC
€d_Modus Vivendi
0
Bam has won the first phase of Sheffield’s long-awaited 553€m city centre retail quarter, Building can reveal.

The phase comprises a six-storey office block for banking giant HSBC, which committed to a 15-year lease of the scheme last autumn.

The office block kickstarts the wider 900,000 sq ft Sheffield retail quarter, which is being developed by Queensberry Real Estate in partnership with the city council.

Designed by Leonard Design Architects, the HSBC building on Wellington Street will provide 15,000 sq m of office space and 6,000 sq m of retail space, as well as a roof terrace.

HSBC is relocating to the city centre site from its current offices in Hoyle Street and Griffin House. Completion is expected in spring 2019.

Bam won a pre-construction deal on the phase last July, beating competiton from rival bidders Galliford Try, ISG and Interserve, acccording to tender evaluation documents published by Sheffield City Council.

Sheffield retail

The overall retail quarter (visualisation pictured left) will see the area between Barkers Pool, Pinstone Street and Charter Square transformed with new shops, offices, restaurants and flats - although it is understood progress on the wider scheme has been held up over talks to secure retailer John Lewis as an anchor tenant.

Queensberry was picked as development partner last summer after a three-year search to replace retail developer Hammerson, which quit the scheme in 2013.

Turner & Townsend is programme, project, cost and procurement manager on the project.

Bam and Sheffield City Council have been contacted for comment.
1.110 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 3,850
Verschil +0,006 (+0,16%)
Hoog 3,856
Laag 3,824
Volume 1.290.886
Volume gemiddeld 1.231.579
Volume gisteren 728.886

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront