TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2017

3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Rabo. schreef op 24 maart 2017 14:58:

ik had al TT aandelen toen jij het bestaan van TT niet eens wist !!!

[...]
Dan had jij al aandelen voor de emissie....

Je moet maar eens nadenken hoe dom je opmerkingen dan zijn.

Gun je het beste maar zie weinig hoop met jouw instelling, zie ook de opmerking van 4meiden
[verwijderd]
0
je begrijpt er niets van 1 euro op en neer is veel geld dus wij worden slapend rijk van jullie gespeculeer.

quote:

viermeiden schreef op 24 maart 2017 15:02:

[...]

Beste Rabo,

als je zeker weer dat TT dit jaar tussen de 8-9 blijft hangen dan kun je beter je geld in andere fondsen stoppen met meer rendement!

Dus al je een wijs belegger bent, met al jaren ervaring, dan zou ik deze stap maar eens overwegen.

viermeiden
viermeiden
0
Beste Rabo,

dank voor uw uitleg. Alles duidelijk! Maar is het niet zo dat juist U en niet wij (de LT beleggers) de speculanten zijn!
Kan zijn dat ik het wederom verkeerd zie!
Complimenten voor uw inzicht om in de range van 8-9 tijdig te verkopen. Stap ik toch liever in Sif Holding (even tegenwind helaas) en Hunter Douglas.

Ik wens u overigens wel veel winst toe!

Groet, viermeiden
Juun
5
quote:

viermeiden schreef op 24 maart 2017 15:46:

Beste Rabo,

Groet,
Van Rabo weet ik alleen dat die onder een steen vandaan komt als hij hier kan komen irriteren en dat ie net voor de maandwisseling meent dat hij degene is die wel even een nieuw maanddraadje zal openen. Eigenlijk nooit stel ik je aanwezigheid op prijs. Het liefst heb ik dan ook dat je gewoon permanent onder je steen blijft zitten.
[verwijderd]
3

volgens mij gaat het er bij aandelen om wat je hier denkt op dit moment en niet zozeer op welk niveau je bent ingestapt, je zult bij een spreiding in je aandelen portfolio altijd aandelen hebben die onder de markt zitten , aan de markt en sommigen boven de markt.

waar het omgaat en dan even als voorbeeld TT, is hier vandaag en nu aan 8,75 euro en met het nieuws en de vooruitzichten die je kunt inschatten is TT dan een aandeel dat je Long in de porto wil hebben Ja dan Neen en voor welke weging en voor hoe lang ?

alle aandelen zijn immer bewegende doelen en je hoeft niet elke maand je af te vragen of je een bepaald aandeel wel of niet in de porto wil hebben, en dat gaat op voor zowel Long als Short aandelen in een bepaald bedrijf of sector, of beurs.
komt er echter nieuws dat de situatie doet veranderen en dat nieuws kan zijn op interne factoren die rechtstreeks met het bedrijf te maken hebben of de sector waar het bedrijf zich in beweegt, dan moet je daarvan bewust zijn en desnoods je positie aanpassen of niet, dat is een keuze

hetzelfde gaat op voor externe factoren, zijn er veranderingen aan de beurzen voor sentiment, economische of politieke veranderingen, zijn er valuta wisselingen, dit alles kan een effect hebben op het aandeel of je positie in het algemeen, ook dan zul je moeten overwegen of je de positie aanpast

uiteindelijk gaat het om rendement te halen en dan speelt gewoon waar ben je tevreden mee en aan welk risico, daarom adviseren Banken ook dat je moet spreiden, zowel voor sector, als voor soort aandeel qua weging, groei of defensief, dividend betalers of speculatief
de mix moet het doen en je rendement komt uit het totale plaatje, niet één enkel aandeel
het advies is vaak neem nooit meer dan een 10% weging in je porto op één stock.

Nu ligt dat voor iedereen anders er zijn mensen die niet echt naar jaarlijkse performance kijken en die gewoon een aandeel kopen en denken ik geloof dat ik mijn geld kan dubbelen of verdrievoudigen of X 5 en die zijn bereid een soort all or none view te nemen en leggen het desnoods 5 of 10 jaar op de plank, die hoeven geen jaarlijks rendement en hebben geen boodschap aan tussentijdse performance.

harrysnel
2
quote:

TKR schreef op 24 maart 2017 14:53:

[...]
Rabo heeft wel aandelen..
Al jaren voor gemiddeld 53 euro per stuk want had geen geld om aan de emissie mee te doen destijds om zijn gemiddelde te drukken..
Klopt ik heb dat ooit nog uitgezocht en het was 1 kulverhaal van Rabo (Of Rabo. zoals hij nu heet). Hij zou ook liever zijn uitgestapt rond de E28 ofzo en dan kon hij van zijn verlies nog een leuke boot kopen. Knetterknots:). Overigens, IEX, waarom staan jullie het toch steeds weer toe dat iemand een dergelijke nickname kiest? Het zou immers kunnen leiden tot verwarring in de zin dat er onterecht een relatie wordt gelegd met de welbekende bank. Dat mag niet maar dat roep ik al jaren.

Ben toch in een "reflectie-achtige" bui en heb net gekeken naar het koersverloop van TomTom over de afgelopen jaren (2013-2017).

Mijn perceptie op dit moment is dat het aandeel een uiterst moeizaam koersverloop kent. Nooit eens zomaar een stijging van 5% die je bij andere fondsen wel ziet. Bij een flinke stijging op nieuws vervolgens dagen/weken lang weer terug te zakken naar waar de koers vandaan kwam (Volvo nieuws, autosalon Genève, verkoop Fleetmatics, NVIDIA etc.). Bij slecht nieuws wel een forse daling en dan wel daylow de dag uit. Iedere keer als er een weerstand lijkt te worden uitgenomen komt er wel een downgrade of negatief bericht vanwege Consumer vanuit TT waardoor koersstijging in de kiem wordt gesmoord.

Maar: dit is niet altijd zo geweest. Ik zie, grofweg, 3 periodes als ik naar tijdvak 2013-2017 kijk:

1 Van eind 2013 tot het begin van 2015 schommelde de koers rond E5,5. Bandbreedte van E5 - E6 met 1 flinke uitschieter naar beneden tot onder de E4,5 op dag van outlook 2014. Destijds volgde snel een herstel tot terug in de bandbreedte. Eind 2014 een paar keer een uitschietertje aan de bovenkant naar E6,5 (deal met Bosch, autoshow Parijs, deal met VW op gebied autonoom rijden). Dus ruim een jaar verbleef koers in nauwe bandbreedte tussen de E5-E6.

2 Vanaf begin 2015 tot 7 december 2015 ging het van ruim E5 naar E12,435 multi yearhigh. Kwam oa door verkoop Here, deal met Uber en verlenging/uitbreiding deal met Apple. Wat ik vergeten was door het geklooi in 2016: de koers van TomTom kan ook makkelijk omhoog. Zo valt mij op dat in de run naar de high van E12,435 de koers maar 2-3 weken in de E11,.. heeft gestaan. Dat hele stuk stijging is razendsnel doorlopen.Ander voorbeeld: begin mei 2015 ging koers omhoog door de E8 om eind mei boven de E10 te staan.

3 Vanaf februari 2016 tot aan dit moment zit de koers vast in bandbreedte tussen E7 en E9. Rond de Brexit is er een uitschieter naar onder geweest waarbij koers intraday maar net boven E6 stond. Koers onder E7 duurde maar een week of 2. Omhoog waren er ook enkele pogingen (Autoshow Genève bv) maar dat was noet overtuigend of langdurig gelukt.

Wat zie ik: van eind 2013 - begin 2015 heeft de koers ruim een jaar in een nauwe bandbreedte bewogen en dat doet mij denken aan de periode begin 2016 tot heden. In 2015 is de koers heel rap met uitschieter van +150% gestegen.

Wat voor mij een belangrijke "les" is: ik was het geneuzel van eind 2013 tot begin 2015 vergeten. Objectief gezien wis ik het wel dat de koers destijds zo bewogen heeft maar ik "voel" het niet meer. Net als dat ik de waanzinnige stijging van 2015 wel weet maar ook niet meer voel. Door 2016 denk ik bij iedere stijging "wanneer gaat het weer zakken?". Dat had ik niet in 2015 maar dat lijkt eeuwen geleden.

Dus: als begin 2016 tot dit moment een herhaling is van de periode eind 2013 - begin 2015......dan mag voor mij de rest van 2017 op 2015 lijken:). Het lijkt door het koersverloop 2016 voor mij onrealistisch maar: 150% stijgen vanaf midden huidige bandbreedte (=E8) zit je op E20.

Van mij mag het:).
[verwijderd]
1
nu weer ASMI...
TT komt dan ook wel aan de beurt...
Hoe lang nog..de Nederlandse aandelen mogen wel een overnamepremie krijgen..

Blijft bijzonder dat er dagelijks 1-1.5 miljoen aandelen in de verhandeling zijn den koers doet vaak maar paar cent...dus..steeds dezelfde aandelen, vestzak broekzak, computerhandel. Di kan m.i. alleen bij weinig vrij verhandelbare aandelen. Bij goed nieuws is het aandeel niet meer te houden
tatje
0
quote:

Stille vennoot schreef op 24 maart 2017 16:23:

nu weer ASMI...
TT komt dan ook wel aan de beurt...
Hoe lang nog..de Nederlandse aandelen mogen wel een overnamepremie krijgen..

Blijft bijzonder dat er dagelijks 1-1.5 miljoen aandelen in de verhandeling zijn den koers doet vaak maar paar cent...dus..steeds dezelfde aandelen, vestzak broekzak, computerhandel. Di kan m.i. alleen bij weinig vrij verhandelbare aandelen. Bij goed nieuws is het aandeel niet meer te houden
Ook mijn gedacht zou De voorzitter van F.C. De Kampioenen Balthazar Boma zeggen :-)

Helemaal mee eens.

Roep ook al tijden TT aandelen zijn schaars, dus bij goed nieuws breken we uit :-)

Ik tip naast Apple, hebben carplay zelf en maps van TT.
Ik tip ook IBM, met het paard van Troye binnen TT.

Maar binnen TT weten ze wel beter.

Gewoon mijn mening :-)

Telematics gaat miz naar Verizon ( yahoo AOL Fleetmatics )

[verwijderd]
3
AB HarrySnel en een begrijpelijk gevoel; hoe belachelijk het ook is! Je raakt eraan gewend dat de natuurlijke neiging van het tt aandeel naar beneden is. Murw gebeukt door een ex bankier die zijn streken niet is verleerd. Iedere vorm van druk opvoeren op de, uit oogpunt van de particuliere aandeelhouder,meest waardeloze CEO van alle beursgenoteerde fondsen........ Ik heb 1 goedbedoeld advies voor "onze" noord Koreaanse leider. KOM IN ACTIE of VERTREK! de actie kan uit meerdere acties bestaan.... Verkoop de tent nu de sector "hot" is, vraag een ipo aan als je het durft, laat consumer gaan ook al kost het je vrouw, sta deelnemingen toe in automotive gedeelte van tt, saneer je bedrijf de wpa is al jaren ruk en wordt steeds vooruitgeschoven, rapporteer "eerlijk" niet alle kosten direct nemen, geen reservepotten volbouwen waardoor wpa al jaren lachwekkend is. Doe een keer positief en niet calvinistisch een cc, houd op met zuchten, neem in het openbaar afstand van de familie verbanden en de Shorters connecties van de eerdergenoemde zusjes............ENZOVOORTS... 1 van deze acties levert per actie imo een waardestijging van 1€ op.

Is er dan niets positiefs te noemen: jawel!!! In ben " beschikbaar" voor een nieuwe uitdaging, laat mij je adviseren OF je wilt gewoon niet vanwege jouw " verborgen" agenda.....
Wil je mij niet laten adviseren doe dan NU iets voor de particuliere aandeelhouder.... Nu kun je nog iets doen om te ontkomen aan een imo gelijke dubieuze reputatie als leiders van bedrijven als Baan, WOL, Imtech, Versatel enzovoorts helaas niet limitatief!

Kortom doe iets kom in actie nu kun je nog "goed" doen. Jmho Vanaf beursgang heb je NIETS voor de particuliere aandeelhouder gedaan.... Geen dividend, slechte bedrijfsvoering (te dure overname TA), te afwachtend nu sector hot is...het enige waar de particuliere aandeelhouder goed voor was is de emissie om "jouw zaak" van faillissement te behoeden door jouw te dure overname....... Doe iets terug voor deze mensen, gratis eerste advies!
[verwijderd]
0
In aanvulling op mijn post; natuurlijk is het mijn bedoeling met wat humor zaken aan de kaak te stellen en ik weet zeker dat HG nog altijd goed kan doen voor de particuliere belegger ...... Laten we niet vergeten dat HG als groot aandeelhouder ook profiteert van hogere koersen en dat is hem wmb oprecht gegund. Fijn weekend allen!
[verwijderd]
1
Goed zo Jelle:

Jelle Brinkhuis? @JelleBrinkhuis 28 min.28 minuten geleden
Meer
Jelle Brinkhuis heeft geretweet AFM
Krijg na telefoongesprek met mevrouw Stokkel @AutoriteitFM de indruk dat persbericht Opel niet lang meer op zich laat wachten @TomTom
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 24 maart 2017 16:23:

nu weer ASMI...

"Kepler Cheuvreux verwacht dat de markt voor halfgeleidersector tot en met 2020 met gemiddeld 5 procent zal blijven groeien"
[verwijderd]
0
Zonder TT het weekend in?!
Echt niet, TT is super hot, gaat het aandeel van 2017 worden!!
[verwijderd]
1
quote:

Stille vennoot schreef op 24 maart 2017 17:11:

Goed zo Jelle:

Jelle Brinkhuis? @JelleBrinkhuis 28 min.28 minuten geleden
Meer
Jelle Brinkhuis heeft geretweet AFM
Krijg na telefoongesprek met mevrouw Stokkel @AutoriteitFM de indruk dat persbericht Opel niet lang meer op zich laat wachten @TomTom
LOL mevrouw Stokkel valt van haar sokkel. Hoe kan nu de AFM iets afwachten van een PB over Opel?

Ja excuses hoor dat ik me zo laat gaan...
[verwijderd]
0
LOL mevrouw Stokkel valt van haar sokkel. Hoe kan nu de AFM iets afwachten van een PB over Opel?

Ja excuses hoor dat ik me zo laat gaan...

Als

Alain Kervizic, Automotive director Tom Tom in een tweet aangeeft dat de Opel Crossland X TomTom heeft.....

Dan mag TT het wl in een persbericht noemen...?
Vandaar dat Jelle is gaan belle en klaarblijkelijk vinden ze dat bij AFM ook...
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 24 maart 2017 17:38:

LOL mevrouw Stokkel valt van haar sokkel. Hoe kan nu de AFM iets afwachten van een PB over Opel?

Ja excuses hoor dat ik me zo laat gaan...

Als

Alain Kervizic, Automotive director Tom Tom in een tweet aangeeft dat de Opel Crossland X TomTom heeft.....

Dan mag TT het wl in een persbericht noemen...?
Vandaar dat Jelle is gaan belle en klaarblijkelijk vinden ze dat bij AFM ook...
Niet druk om maken,dit valt allemaal onder aandeelhouderswaarde creëren.
[verwijderd]
0
quote:

HG geen fan meer schreef op 24 maart 2017 16:59:

AB HarrySnel en een begrijpelijk gevoel; hoe belachelijk het ook is! Je raakt eraan gewend dat de natuurlijke neiging van het tt aandeel naar beneden is. Murw gebeukt door een ex bankier die zijn streken niet is verleerd. Iedere vorm van druk opvoeren op de, uit oogpunt van de particuliere aandeelhouder,meest waardeloze CEO van alle beursgenoteerde fondsen........ Ik heb 1 goedbedoeld advies voor "onze" noord Koreaanse leider. KOM IN ACTIE of VERTREK! de actie kan uit meerdere acties bestaan.... Verkoop de tent nu de sector "hot" is, vraag een ipo aan als je het durft, laat consumer gaan ook al kost het je vrouw, sta deelnemingen toe in automotive gedeelte van tt, saneer je bedrijf de wpa is al jaren ruk en wordt steeds vooruitgeschoven, rapporteer "eerlijk" niet alle kosten direct nemen, geen reservepotten volbouwen waardoor wpa al jaren lachwekkend is. Doe een keer positief en niet calvinistisch een cc, houd op met zuchten, neem in het openbaar afstand van de familie verbanden en de Shorters connecties van de eerdergenoemde zusjes............ENZOVOORTS... 1 van deze acties levert per actie imo een waardestijging van 1€ op.

Is er dan niets positiefs te noemen: jawel!!! In ben " beschikbaar" voor een nieuwe uitdaging, laat mij je adviseren OF je wilt gewoon niet vanwege jouw " verborgen" agenda.....
Wil je mij niet laten adviseren doe dan NU iets voor de particuliere aandeelhouder.... Nu kun je nog iets doen om te ontkomen aan een imo gelijke dubieuze reputatie als leiders van bedrijven als Baan, WOL, Imtech, Versatel enzovoorts helaas niet limitatief!

Kortom doe iets kom in actie nu kun je nog "goed" doen. Jmho Vanaf beursgang heb je NIETS voor de particuliere aandeelhouder gedaan.... Geen dividend, slechte bedrijfsvoering (te dure overname TA), te afwachtend nu sector hot is...het enige waar de particuliere aandeelhouder goed voor was is de emissie om "jouw zaak" van faillissement te behoeden door jouw te dure overname....... Doe iets terug voor deze mensen, gratis eerste advies!
Pfff....perfecte samenvatting van een waardeloze periode waarin ik in TT geloofde
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 24 maart 2017 16:15:

[...]

Klopt ik heb dat ooit nog uitgezocht en het was 1 kulverhaal van Rabo (Of Rabo. zoals hij nu heet). Hij zou ook liever zijn uitgestapt rond de E28 ofzo en dan kon hij van zijn verlies nog een leuke boot kopen. Knetterknots:). Overigens, IEX, waarom staan jullie het toch steeds weer toe dat iemand een dergelijke nickname kiest? Het zou immers kunnen leiden tot verwarring in de zin dat er onterecht een relatie wordt gelegd met de welbekende bank. Dat mag niet maar dat roep ik al jaren.

Ben toch in een "reflectie-achtige" bui en heb net gekeken naar het koersverloop van TomTom over de afgelopen jaren (2013-2017).

Mijn perceptie op dit moment is dat het aandeel een uiterst moeizaam koersverloop kent. Nooit eens zomaar een stijging van 5% die je bij andere fondsen wel ziet. Bij een flinke stijging op nieuws vervolgens dagen/weken lang weer terug te zakken naar waar de koers vandaan kwam (Volvo nieuws, autosalon Genève, verkoop Fleetmatics, NVIDIA etc.). Bij slecht nieuws wel een forse daling en dan wel daylow de dag uit. Iedere keer als er een weerstand lijkt te worden uitgenomen komt er wel een downgrade of negatief bericht vanwege Consumer vanuit TT waardoor koersstijging in de kiem wordt gesmoord.

Maar: dit is niet altijd zo geweest. Ik zie, grofweg, 3 periodes als ik naar tijdvak 2013-2017 kijk:

1 Van eind 2013 tot het begin van 2015 schommelde de koers rond E5,5. Bandbreedte van E5 - E6 met 1 flinke uitschieter naar beneden tot onder de E4,5 op dag van outlook 2014. Destijds volgde snel een herstel tot terug in de bandbreedte. Eind 2014 een paar keer een uitschietertje aan de bovenkant naar E6,5 (deal met Bosch, autoshow Parijs, deal met VW op gebied autonoom rijden). Dus ruim een jaar verbleef koers in nauwe bandbreedte tussen de E5-E6.

2 Vanaf begin 2015 tot 7 december 2015 ging het van ruim E5 naar E12,435 multi yearhigh. Kwam oa door verkoop Here, deal met Uber en verlenging/uitbreiding deal met Apple. Wat ik vergeten was door het geklooi in 2016: de koers van TomTom kan ook makkelijk omhoog. Zo valt mij op dat in de run naar de high van E12,435 de koers maar 2-3 weken in de E11,.. heeft gestaan. Dat hele stuk stijging is razendsnel doorlopen.Ander voorbeeld: begin mei 2015 ging koers omhoog door de E8 om eind mei boven de E10 te staan.

3 Vanaf februari 2016 tot aan dit moment zit de koers vast in bandbreedte tussen E7 en E9. Rond de Brexit is er een uitschieter naar onder geweest waarbij koers intraday maar net boven E6 stond. Koers onder E7 duurde maar een week of 2. Omhoog waren er ook enkele pogingen (Autoshow Genève bv) maar dat was noet overtuigend of langdurig gelukt.

Wat zie ik: van eind 2013 - begin 2015 heeft de koers ruim een jaar in een nauwe bandbreedte bewogen en dat doet mij denken aan de periode begin 2016 tot heden. In 2015 is de koers heel rap met uitschieter van +150% gestegen.

Wat voor mij een belangrijke "les" is: ik was het geneuzel van eind 2013 tot begin 2015 vergeten. Objectief gezien wis ik het wel dat de koers destijds zo bewogen heeft maar ik "voel" het niet meer. Net als dat ik de waanzinnige stijging van 2015 wel weet maar ook niet meer voel. Door 2016 denk ik bij iedere stijging "wanneer gaat het weer zakken?". Dat had ik niet in 2015 maar dat lijkt eeuwen geleden.

Dus: als begin 2016 tot dit moment een herhaling is van de periode eind 2013 - begin 2015......dan mag voor mij de rest van 2017 op 2015 lijken:). Het lijkt door het koersverloop 2016 voor mij onrealistisch maar: 150% stijgen vanaf midden huidige bandbreedte (=E8) zit je op E20.

Van mij mag het:).

Pffff...Harry, hoewel ik ook hoop op die stijging is dit je slechtste post ever...
3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil +0,030 (+0,54%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 283.415
Volume gemiddeld 274.274
Volume gisteren 204.317

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront