TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
mjmj
0
quote:

xynix schreef op 5 april 2017 11:12:

[...]
Loont het dan om daar zelf dikke koop-spikes voor in te zetten? Tja, het blijft raadselachtig.

We hebben nu al enkele dagen geen 50k+ bestens kooporders meer langs zien komen. Maar die waren vorige week wel, en best wel veel. Wie waren die kopers en waar zijn die nu, nu het goedkoper kan dan vorige week?
we zullen het nooit weten. Verschillende partijen met verschillende kijk? Onderdeel van een strategie? Intussen al weer verkocht die 50k? Misrekening? Duidelijk is wel dat er partijen zijn die baat hebben bij een flinke duw naar beneden.
De Schimmelkoning
0
Het succes van een onderneming is afhankelijk van sterke persberichten en dat ontbreekt nogal bij TT. Zoals tijdens de investeerdersdag is aangegeven is er plaats voor een 4/5-tal spelers. Ik mis de innoverende kracht vanuit TT om daar een sterke positie te willen claimen. Dat zet je als internationale speler beter op de “kaart” en creeert een fatsoenlijke aandeelhouderswaarde en een sterkere postie in de markt. Wellicht zou een herziende incentive voor sales noodzakelijk zijn om de naam van TT maar niet te blijven verzwijgen maar meer proberen te promoten tijdens het binnenhalen van deals. Marketing is key en TT moet snel het stof van de drum halen voordat de oudijzer boer op de stoep staat !
MNC
1
In hoeverre is er al een samenwerking met Toyota. Want ik kwam deze link tegen op de site van tomtom...

automotive.tomtom.com/toyota/
[verwijderd]
0
quote:

all 2getthere schreef op 5 april 2017 11:19:

FP, jij zit hier dus als filantroop in
Nee natuurlijk niet, maar mij hoor je niet zeuren bij een rode koers.
En als ik geen kansen op een stijging zie, verkoop ik de zooi en richt me op een ander fonds. Zouden er meer moeten doen gezien het aantal beleggers die hier regelmatig op tilt slaan als het koersverloop een beetje tegenvalt.
[verwijderd]
0
quote:

MNC schreef op 5 april 2017 11:34:

In hoeverre is er al een samenwerking met Toyota. Want ik kwam deze link tegen op de site van tomtom...

automotive.tomtom.com/toyota/

Je moet onderscheid maken tussen een paar producten van TomTom:

- Traditionele navigatiekaarten
- Layers (zoals Traffic en Weather)
- HDmaps en RoadDNA

Een deal voor Traffic zegt nog niet dat er ook een deal is voor RoadDNA. TomTom heeft gezegd doordat ze nu voornamelijk research-deals hebben voor autonomous driving, ze makkelijker een ingang hebben om ook traditionele kaarten te verkopen.
[verwijderd]
0
Met dank aan Hik:

lexpansion.lexpress.fr/high-tech/micr...

Nissan - Azure - Microsoft - Azure -TomTom?

Hik (en/of anderen?) wil jij eens meedenken?

Amnon Shashua liet tijdens de Bosch Connected World Conference tijdens zijn toespraak een Nissan demo in Londen zien (rond 3:30). Is dat die zelfde demo als die we recent van Nissan hebben gezien met "the new platform" waarmee pas 1000 mijl was afgelegd?

Toespraak Amnon Shashua:
www.youtube.com/watch?v=GJ82mk99Agw&a...

Nissan demo voor "FullyCharged" waar het gaat over "the new platform", d.d. 30 maart:
electrek.co/2017/03/30/autonomous-nis...

En hoe verhoudt die laatste video zich t.o.v. de eerdere video op Engadget, d.d. 9 maart? Was die nog op het oude platform?

www.engadget.com/2017/03/09/nissan-pr...

Zouden er inmiddels contracten zijn getekend? En is dat de reden voor Microsoft om te investeren?

Tunnelvisie? Zaken door elkaar aan het halen?

Ik denk wel als ik zo'n speech van Amnon Shashua zie: had TomTom maar één spreker die ZO overtuigend en duidelijk zijn verhaal kan vertellen. TomTom besteedt zijn tijd liever aan 1 april grappen van een oude dame die zichzelf erg leuk vindt.
[verwijderd]
0
(Wederom met dank aan Hik, @iexHik)

Amnon Shasua: Constructing 3D fromm 2D images is extremely difficult.

Is dit een Autonomous-achtige move?

www.reuters.com/article/us-intel-mobi...
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 5 april 2017 11:55:

Met dank aan Hik:

lexpansion.lexpress.fr/high-tech/micr...

Nissan - Azure - Microsoft - Azure -TomTom?

Hik (en/of anderen?) wil jij eens meedenken?

Amnon Shashua liet tijdens de Bosch Connected World Conference tijdens zijn toespraak een Nissan demo in Londen zien (rond 3:30). Is dat die zelfde demo als die we recent van Nissan hebben gezien met "the new platform" waarmee pas 1000 mijl was afgelegd?

Toespraak Amnon Shashua:
www.youtube.com/watch?v=GJ82mk99Agw&a...

Nissan demo voor "FullyCharged" waar het gaat over "the new platform", d.d. 30 maart:
electrek.co/2017/03/30/autonomous-nis...

En hoe verhoudt die laatste video zich t.o.v. de eerdere video op Engadget, d.d. 9 maart? Was die nog op het oude platform?

www.engadget.com/2017/03/09/nissan-pr...

Zouden er inmiddels contracten zijn getekend? En is dat de reden voor Microsoft om te investeren?

Tunnelvisie? Zaken door elkaar aan het halen?

Ik denk wel als ik zo'n speech van Amnon Shashua zie: had TomTom maar één spreker die ZO overtuigend en duidelijk zijn verhaal kan vertellen. TomTom besteedt zijn tijd liever aan 1 april grappen van een oude dame die zichzelf erg leuk vindt.
Nu je daar aan refereert. Die 1 april grap van de franse doos...Behalve een aantal believertjes die het allemaal funny en awesome vonden. 1 een beetje terzake doende reactie:

All this Technology wasted on a company that doesn't know how to back up it product or service it's customers.

To say I'm extremely disappointed with TomTom customer service is an understatement. For over 4 weeks now I have been waiting for a replacement for a faulty strap on my Runner 2 Music/Cardio GPS Watch. Your customer service is shocking to the point of being embarrassing . The reason for your delay is due to not having a delivery contract with Australia Post which took over a month to arrange. When I asked why the delay the original response was nothing was being shipped at the moment. I can't understand how you can allow your customer's to sit around while you get your act together. I finally received my strap this week - a bright lime green strap not a black as agreed to (though I was told the black was in stock) . Now I'm told TomTom don't know when they will have Black strap. How ridiculous

My son's fitbit which was replaced within a week of notifying the company and at no charge (even though he was at fault). Considering your slogan is GET GOING...I would suggest TomTom gets it act together and Get Going.
Kuiken
0
bron FD :

Brainport Eindhoven vraagt om investering van €10 mrd
De regio Eindhoven heeft de komende jaren €10 mrd nodig om alle ambities waar te maken. Het grootste deel (ruim € 8mrd) moet van het Rijk komen, de rest wordt opgebracht door de regio zelf. Dit staat in de Nationale Brainport Actieagenda, die woensdagmiddag in het Mauritshuis in Den Haag wordt aangeboden aan alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer.
De Brabantse zelfverzekerdheid vloeit voort uit een eind vorig jaar aangenomen landelijke motie waarin is bepaald dat Eindhoven en omgeving de status van mainport krijgt, net als Schiphol en de Rotterdamse haven.
Verdienvermogen Nederland
Het geld is nodig voor opleiding van technisch personeel, hoogwaardig onderzoek naar praktische toepassing van nieuwe technologie, infrastructuur en verbetering van het voorzieningenniveau.
'Alleen dan kunnen we garanderen dat het verdienvermogen van Nederland op peil blijft en de banenmotor blijft draaien', zegt John Jorritsma, Brainport-voorzitter en burgemeester van Eindhoven. Het was de regio al jaren een doorn in het oog dat de steden in Brabant onderbedeeld zijn vergeleken met de Randstad. Topman Peter Wennink van chipmachinefabrikant ASML klaagde vorig jaar in het FD over gebrek aan aandacht en middelen voor Brainport. Hij rekende voor dat Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag van het Rijk gemiddeld €?123 per inwoner per jaar ontvangen voor hun voorzieningen, waaronder sportieve en culturele activiteiten, tegen Eindhoven €?1,53.
Nieuwe status
Een nieuw kabinet kan niet langer om de regio Eindhoven heen, vindt Jorritsma, en de nieuwe status van mainport schept verplichtingen voor komende kabinetten. De erkenning komt laat, stelt Jorritsma: 'Zeker als je bedenkt dat uit deze regio de cd speler en de MRI-scan afkomstig zijn en we met ASML een speler hebben die voor 90% de markt van elektronicachips bepaalt.'
Volgens de Actie-agenda, die is opgesteld in samenwerking met het ministerie van Economische Zaken en werkgeversorganisatie VNO-NCW, is er nu geen twijfel meer over dat Brainport 'de sterkste concentratie van de kennisintensieve maakindustrie in Nederland heeft.'
Speciale aandacht voor fotonica
Speciale aandacht in de investeringsagenda gaat uit naar de ontwikkeling van fotonica, waarmee onder andere een nieuwe generatie chips kan worden geproduceerd die werken op licht in plaats van elektriciteit en. Fotonische chips zijn duizend keer sneller en 1duizend keer energiezuiniger dan de huidige chips. Nederland heeft nu nog een technologische voorsprong, maar vanuit de hele wereld wordt begerig gekeken naar wat er de komende jaren uit de Brabantse laboratoria komt. China heeft al aangekondigd jaarlijks miljarden uit te trekken voor de ontwikkeling van fotonica. 'De uitzonderlijke kennis gaat zorgen voor een flinke reductie van ons wereldwijde energieverbruik', zo belooft de Actieagenda.
Schrapen naar talent
Vooral het gebrek aan voldoende geschoold personeel baart Jorritsma zorgen.'Alles is belangrijk, maar bovenaan mijn lijstje staat talentontwikkeling. 'We nemen zo'n driehonderd nieuwe mensen per maand aan in deze regio. ASML alleen al 150. Het is schrapen voor talent. We vissen in dezelfde vijver als de internationale centra in München, Singapore en Silicon Valley.'
En wat als de toekenning van al die miljarden ten koste gaat van andere kansrijke regio's, zoals Twente en Wageningen? 'Ik wil niemand tekort doen, maar Brabant is voor Nederland echt meer onderscheidend. Dan moet je keuzes durven maken.'
Treinstation bij Eindhoven Airport
Het geld is ook bestemd voor verbetering van de infrastructuur. Zo is er de wens voor een treinstation bij Eindhoven Airport, een snelle treinverbinding met Düsseldorf en de verbreding van de snelwegen rond Eindhoven, waaronder de belangrijke verkeersader A2 (Amsterdam-Maastricht).
chris123
1
www.shdlogistics.com/news/maxoptra-cr...

Agricultural merchant Zantra is implementing Maxoptra dynamic route planning and scheduling software to manage deliveries of its crop protection solutions.
One of the largest independently owned agrochemical merchants in the UK, Zantra will use Maxoptra to optimise routes in order to reduce unnecessary mileage, control costs and minimise the environmental impact of its transport operations.
Integrated with the company’s TomTom telematics solution for real time updates, Zantra believes Maxoptra Delivery will safeguard the company’s reputation for fast and efficient customer service, and help deliver further improvements.
[verwijderd]
1
@xynix

Die Sashua is een goede verkoper. Als professor denk ik dat hij keihard door de mand gaat vallen als er straks ook echt kwaliteit geleverd moet gaan worden (SLAM is simpelweg te riskant als basis).
Je ziet hopelijk dat die Sashua bij Bosch uitsluitend voor eigen parochie preekt. Heeft het nu over light maps en dat alleen camera's de juiste oplossing is met lidar+radar als redundancy. Hij dekt zich tegelijkertijd ook in met de opmerking dat ze 1,5 jaar aan het ontwikkelen zijn, maar dat hun oplossing extreem moeilijk is.

Sillicon Valley gaat ondertussen de andere kant uit. Kiezen niet voor camera's en light-maps maar voor 3D en HD-maps. Die HD-maps zijn vanzelfsprekend duurder dan goedkope crowd-sourced light-maps.

Het is niet voor niets dat marktexpert George Hotz de combi Intel-HERE-Mobileye keihard uitlachte tijdens CES2017. Hij kwam zelfs met de opmerking: 'loosers that partner together'.

Tesla gelooft iig niet langer in de weg van Mobileye.

Dat hele idee van light-maps is te simpel. Ga je het niet mee redden. Zeker niet naarmate de kwaliteitseisen in de toekomst alleen maar zullen gaan toenemen. Lidar+radar worden leading. Deze geavanceerde sensoren, gecombineerd met AI, zullen het update-proces van de HD-maps deels via de crowd kunnen laten lopen. Met behoud van de hoge kwaliteit.

De samenwerking Daimler-Bosch is naar mijn inschatting een tweede weg die Daimler gaat bewandelen. Wellicht de stap naar level 4 en level 5. Mogelijk ook ingegeven door de ontwikkelingen bij partijen als UBER en VOLVO.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 5 april 2017 12:03:

(Wederom met dank aan Hik, @iexHik)

Amnon Shasua: Constructing 3D fromm 2D images is extremely difficult.

Is dit een Autonomous-achtige move?

www.reuters.com/article/us-intel-mobi...
Als je ORCAM bedoelt: daar zijn ze al een paar jaar mee bezig, ze wllen het nu inderdaad naar de beurs brengen. Maar hier heb ik geruime tijd geleden al naar verwezen.
Ik denk dat je bij je post de presentatie van MIT-presentatie van Sashua had willen linken? Daar komen de 'heavy' vs 'light' maps en het 3D-2D vraagstuk aan de orde.
Ik ben hier wel een beetje uitgepost. Het woord is aan de onzin en (na)papagaaien, dat scoort ook het meeste waardering. Ook jij maakt weer een 'domme' fout door te doen alsof Tesla met RoadDNA het ongeluk had kunnen voorkomen dat voor de Tesla-Mobileye breuk zorgde. Om daar dan weer op te reageren, daar heb ik geen zin meer in. Dan krijg je het geschoffeer van BDB en getreiter van Groeibruljant over je heen. Geef mijn portie maar aan fikkie.

Verder is TomTom de afgelopen anderhalf jaar niet op eigen nieuws omhoog gegaan, alleen maar tijdelijk op sectorgenoten. Dat vind ik veels te zwak voor een bedrijf dat zo zeer in de sweet-spot zegt te zitten. De echte omzet zal mogelijk pas gaan plaatsvinden bij volumebouw van SDC's, maar dan hebben we het over 2015 en verder. Ik ga niet tot die tijd verwachtingsvol zitten wachten en inmiddels zit ik in andere fondsen waarbij je echte info op kunt halen (of serene rust vindt) op de IEX-forums. Er zijn andere aandelen die eerder renderen dan over een jaar of 8(!).
HD-Maps worden een commodity. Op een gegeven moment is de ontwikkeling er uit. Het is geen rocketscience. Men weet wat te doen, welke info de OEM's nodig hebben. Dan gaat het over het maken van die maps op de meest efficiënte manier.
Succes met de handel.
tatje
0
TomTom besteedt zijn tijd liever aan 1 april grappen van een oude dame die zichzelf erg leuk vindt.

Een doordenkertje:-)

Als mijn bedrijf aan de verliezende hand is, heb ik dan zin om 1 april grappen te maken, toe te staan.

Alleen mensen die super in hun vel zitten, bijna euforische zijn van geluk, die mensen maken 1 april grappen.

Ooit ging het mij slecht, denk je dat ik toen zelf 1 april grappen maakte, of kon lachen om 1 april grappen.

Dus nee :-)

Zie je het al voor je, de markt ziet dat het heel slecht gaat met TT.

Die lachen zich kapot, als mevrouw nog tijd heeft voor een 1 april grap.

Klote presteren en toch nog 1 april grappen verzinnen.

Zijn van de pot gerukt binnen TT.

TT en een 1 april grap, dus gaat het ze super !

De shorters kennen de overname prijs die TT wil hebben, zolang we niet in de buurt komen van die prijs plus premie, hebben de shorters niets te vrezen.

Maar ja, iedereen zwijgt of moet zwijgen :-)
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 5 april 2017 13:01:

TomTom besteedt zijn tijd liever aan 1 april grappen van een oude dame die zichzelf erg leuk vindt.

Een doordenkertje:-)

Als mijn bedrijf aan de verliezende hand is, heb ik dan zin om 1 april grappen te maken, toe te staan.

Alleen mensen die super in hun vel zitten, bijna euforische zijn van geluk, die mensen maken 1 april grappen.

Ooit ging het mij slecht, denk je dat ik toen zelf 1 april grappen maakte, of kon lachen om 1 april grappen.

Dus nee :-)

Zie je het al voor je, de markt ziet dat het heel slecht gaat met TT.

Die lachen zich kapot, als mevrouw nog tijd heeft voor een 1 april grap.

Klote presteren en toch nog 1 april grappen verzinnen.

Zijn van de pot gerukt binnen TT.

TT en een 1 april grap, dus gaat het ze super !

De shorters kennen de overname prijs die TT wil hebben, zolang we niet in de buurt komen van die prijs plus premie, hebben de shorters niets te vrezen.

Maar ja, iedereen zwijgt of moet zwijgen :-)
Ik haal uit mijn diepste ellende de mooiste grappen.
Misschien dat er ook zo iemand bij tomtom zit.
[verwijderd]
0
er weleens over nagedacht dat zolang er iets speelt v/e "afsplitsing" dit aandeel nooit hoger gaat dan 9/10eu, logisch ook..en dat er iets speelt kan een "blinde" zien...gewoon tijd uitzitten word eggggttt wel beloond!!
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 5 april 2017 13:01:

TomTom besteedt zijn tijd liever aan 1 april grappen van een oude dame die zichzelf erg leuk vindt.

Een doordenkertje:-)

Als mijn bedrijf aan de verliezende hand is, heb ik dan zin om 1 april grappen te maken, toe te staan.

Alleen mensen die super in hun vel zitten, bijna euforische zijn van geluk, die mensen maken 1 april grappen.

Ooit ging het mij slecht, denk je dat ik toen zelf 1 april grappen maakte, of kon lachen om 1 april grappen.

Dus nee :-)

Zie je het al voor je, de markt ziet dat het heel slecht gaat met TT.

Die lachen zich kapot, als mevrouw nog tijd heeft voor een 1 april grap.

Klote presteren en toch nog 1 april grappen verzinnen.

Zijn van de pot gerukt binnen TT.

TT en een 1 april grap, dus gaat het ze super !

De shorters kennen de overname prijs die TT wil hebben, zolang we niet in de buurt komen van die prijs plus premie, hebben de shorters niets te vrezen.

Maar ja, iedereen zwijgt of moet zwijgen :-)
Je moet wat he,om jezelf de hele dag bezig te houden op je oude dag.
[verwijderd]
0
Hik houdt het ook alweer voor de zoveelste keer voor gezien lees ik. Kennelijk toch een beetje bang dat het hele verhaal van Mobileye niet gaat opleveren wat het leraartje allemaal verkondigt. TomTom had zo'n vergelijkbaar SLAM-systeem al 5 jaar geleden ontwikkeld. Heeft het toen aan de kant gegooid omdat het niet robuust genoeg was. Men ontwikkelde vervolgens roadDNA. Ik wens Mobileye veel succes om straks met wel iets goeds te komen. Na 1,5 jaar ontwikkelen hebben ze nog niets. En volgens Sashua zien ze het in Sillicon Valley allemaal fout. Tesla, UBER, Google etc.etc. kiezen allemaal voor 3D + HD-maps, maar hij gelooft in 2D + light-maps (mompelt vervolgens nog wel dat het ook een kwestie is van prijs; dus zo overtuigd is hij kennelijk toch niet! nou professor Sashua, maak u maar klaar voor goedkope lidar + betrouwbare HD-maps en roadDNA)
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront