Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Vooruitblik: 'Kleiner verlies Air France-KLM'

25 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
voda
0
Vooruitblik: 'Kleiner verlies Air France-KLM'

Gepubliceerd op 30 apr 2013 om 16:41 | Views: 56

AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft het operationeel resultaat het afgelopen kwartaal naar verwachting licht weten te verbeteren, maar leed nog altijd een verlies. Dat blijkt uit een rondgang langs analisten in opdracht van AFN. De kwartaalcijfers worden vrijdag voorbeurs gepubliceerd.

De marktvorsers gaan gemiddeld uit van een groei van de omzet met ruim 2 procent tot 5,76 miljard euro. Het operationeel verlies ramen zij in doorsnee op 466 miljoen euro, tegen 597 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2012. Het nettoverlies is naar verwachting wel opgelopen van 368 naar 444 miljoen euro.

Air France-KLM is bezig met een bezuinigingsoperatie die de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep in staat moet stellen in 2015 uit de rode cijfers te komen. Ook in de tweede helft van 2012 drukten de kosten van die reorganisatie het nettoresultaat. Doel van de operatie is de kosten met in totaal met zo'n 2 miljard euro te verlagen.

Banen

Bij Air France komen rond de 5000 banen te vervallen. Ook bij KLM verdwijnen door natuurlijk verloop arbeidsplaatsen, maar daarvoor is geen vastomlijnd doel gesteld. Daarnaast wil het bedrijf flink de arbeidsvoorwaarden voor veel werknemers versoberen, en kijkt het kritisch naar investeringen.

Komende zomer verandert er veel in de bestuurskamer van Air-France-KLM. Alexandre de Juniac, de huidige baas van Air France, volgt per 1 juli Jean-Cyril Spinetta op als ceo van de groep. Zijn post wordt overgenomen door Frédéric Gagey, nu nog financieel directeur bij Air France. Op diezelfde datum neemt Camiel Eurlings de leiding bij KLM over van Peter Hartman.
voda
0
PREVIEW: Air France-KLM kwartaalverlies hoger, omzet licht gestegen


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) zal vrijdag voorbeurs een hoger netto kwartaalverlies op een licht hogere omzet bekendmaken, is de gemiddelde verwachting van analisten. Vijf door Factset geraadpleegde analisten komen uit op een 2,4% hoger nettoverlies van EUR377 miljoen, terwijl de consensus van vier analisten uitkomt op een 1,2% hogere kwartaalomzet van EUR5,72 miljard. De aandacht zal uitgaan naar mededelingen over de voortgang van het herstructureringsprogramma Transform 2015 en capaciteitsbeperking, de status van onderhandelingen over nieuwe joint ventures en partnerships en naar een outlook voor het halfjaar en heel 2013. Omstreeks 12.40 uur noteert het aandeel 1,6% hoger op EUR7,82, terwijl de AEX met 0,3% stijgt. (BTK)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

[verwijderd]
0
voda
0
UPDATE: Air France-KLM nettoverlies hoger, operationeel verlies lager


(Update van eerder gepubliceerd bericht 'Air France-KLM kwartaalverlies hoger dan verwacht', om informatie, commentaar analist en actuele koers toe te voegen)


Door Bart Koster

Van DOW JONES NIEUWSDIENST


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) heeft in het eerste kwartaal van 2013 een veel hoger dan verwacht nettoverlies, maar lager operationeel verlies geleden en ligt op schema met de herstructurerings- en kostenbesparingsplannen, meldt de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vrijdag.

Het nettoverlies in het kwartaal is uitgekomen op EUR630 miljoen, tegen een vergelijkbare EUR379 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De maatschappij wijt het verlies vooral aan aanpassing van boekhoudregels, herstructurerings- en pensioenkosten en aan de blijvend dalende vraag naar en omzet in het vrachtvervoer.

Er was een stijging van de omzet in het passagiersvervoer, technisch onderhoud voor derden, Transavia en catering, maar op alle activiteiten, met uitzondering van technisch onderhoud, werd operationeel verlies geleden.

Operationeel boekte Air France-KLM een 13% lager verlies van EUR530 miljoen tegen EUR611 miljoen een jaar geleden. De kwartaalomzet steeg met 1,3% naar EUR5,72 miljard van EUR5,65 miljard.

Analisten hadden gemiddeld een nettoverlies van EUR377 miljoen en een omzet van EUR5,72 miljard voorzien.

De luchtvaartgroep moet vooral doorgaan met besparingen en herstructureringen, zegt Tom Muller van Theodoor Gilissen Bankiers in reactie op de cijfers. De TGB-analist constateert dat het bij het passagiersvervoer fractioneel beter gaat, maar dat het vrachtvervoer van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep zwaar in de malaise blijft en nog geen verbetering vertoont. Hij gaat er vanuit dat het concern de komende periode kan profiteren van een lagere brandstofrekening en tekent aan dat het eerste kwartaal per definitie voor de luchtvaart de zwakste periode van het jaar is, en het rendement vooral in het tweede en derde kwartaal moet worden behaald. TGB heeft op Air France-KLM een 'aanbevolen' advies.

Air France-KLM meldt dat het op schema ligt met de herstructurerings- en kostenbesparingsplannen van het Transform 2015-programma en dat de doelstellingen voor 2013 met een daling van de kosten per eenheid en van de nettoschuld gehandhaafd blijven.

De kosten per eenheid waren in het kwartaal 1% lager, als gevolg van lagere brandstof- en personeelskosten, maar hogere rentelasten en lagere valutawinsten.

De nettoschuld daalde aan het op 31 maart geeindigde kwartaal naar EUR5,90 miljard van EUR5,97 miljard op 31 december en er was een positieve kasstroom van EUR38 miljoen, waar het eerste kwartaal normaal een negatieve kasstroom kent. Air France-KLM had op 31 maart EUR4,3 miljard aan kasgeld beschikbaar en heeft toegang tot EUR1,85 miljard aan kredietlijnen.

De grootste concurrent van Air France-KLM, Deutsche Lufthansa AG (LHA.XE), meldde donderdag in het eerste kwartaal een 16,5% hoger nettoverlies van EUR459 miljoen op een 0,1% hogere kwartaalomzet van EUR6,63 miljard te hebben geboekt.

Het aandeel Air France-KLM staat vrijdag omstreeks 09.30 uur 3% lager op EUR7,76 op een 0,2% lagere AEX-index.


Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

voda
0
Air France-KLM moet doorgaan met herstructureringen - TGB


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) moet vooral doorgaan met besparingen en herstructureringen, zegt Tom Muller van Theodoor Gilissen Bankiers vrijdag in reactie op de eerste kwartaalcijfers, met een nettoverlies van EUR630 miljoen. De TGB-analist constateert dat het bij het passagiersvervoer fractioneel beter gaat, maar dat het vrachtvervoer van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep zwaar in de malaise blijft en nog geen verbetering vertoont. Hij gaat er vanuit dat het concern de komende periode kan profiteren van een lagere brandstofrekening en tekent aan dat het eerste kwartaal per definitie voor de luchtvaart de slechtste periode van het jaar is. TGB heeft op Air France-KLM een 'aanbevolen' advies. Het aandeel is donderdag gesloten op EUR8,00. (BTK)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

The Man
0
koers reactie valt mij nog mee. Vorig jaar stonden we rond deze tijd bij betere cijfers nog op een koers van 3 euro.
[verwijderd]
0
quote:

The Man schreef op 3 mei 2013 18:22:

koers reactie valt mij nog mee. Vorig jaar stonden we rond deze tijd bij betere cijfers nog op een koers van 3 euro.
Daarom...kwestie van tijd -> staat binnenkort weer op 5 euro p.a.
[verwijderd]
0
Kijkend naar de dagchart, zal de 10 SMA zeer waarschijnlijk binnenkort de (dalende) 55 SMA en de 120 SMA breken, je zou dit kunnen zien als een begin van een move richting 8 en 8.95.
[verwijderd]
0
Op de dagchart krult de 10 SMA weer netjes op, aandeel noteert boven de 55 SMA. Mooie dag voor AF-KLM.
[verwijderd]
0
Vandaag toch maar verkocht. Aandeel was goed bezig, maar er is roet in het eten gegooid en het technisch mooie plaatje is vertroebeld.
[verwijderd]
0
quote:

Dhierin Bechai schreef op 23 mei 2013 14:37:

Vandaag toch maar verkocht. Aandeel was goed bezig, maar er is roet in het eten gegooid en het technisch mooie plaatje is vertroebeld.
Je hebt groot gelijk. Het blijft een beetje op en neer gaan. Wie weet kan je weer terugkopen op een lagere koers.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

debo schreef op 23 mei 2013 19:23:

ik vond het juist een mooi moment om te kopen....
We gaan het zien morgen.
Ik hoop het voor jou en voor iedereen die in Air france zit. Zelf zit ik ook nog met air france aandelen. Het aandeel tikte laatst de € 8,80 aan en ging weer hard naar beneden. Al die tijd is het blijven hangen ertussen in. Zou toch zeggen dat er weer een opwaartse beweging zal plaatsvinden aangezien de vervoerscijfers positief uitpakte en ze allerlei samenwerkingsverbanden zijn aangegaan. Ook de kwartaalcijfers vielen wel mee.

[verwijderd]
0
Achteraf had ik liever mn positie aangehouden, ik had een hardere pullback verwacht. Helaas, het is niet anders.
[verwijderd]
0
Ik heb de helft vanmorgen met een kleine winst verkocht toen ik zag dat de futs VS weer rood waren. Puts weer terug gekocht en nu maar afwachten. So far so good.
[verwijderd]
0
Zit zwaar in calls, maar wel aangekocht toen de koers op 6,5 euro noteerde...Blijf zitten want geloof nog altijd in een koersdoel tussen 8,5 - 9,0 euro.
[verwijderd]
0
Ik geloof ook wel in een koersdoel van € 8,50-€ 9,00. Dat is ook de reden dat ik nog effe blijft zitten maar iedere keer ben je weer terug bij af. Heb je een stijging en een dag daarna volgt er weer een daling. Ik denk dat daghandel meer rendement oplevert dan zo lang blijven zitten in een aandeel
[verwijderd]
0
Wat een kloteaandeel is dit zeg. Is niet vooruit te branden maar het is nog geen 17.35 uur. Hopen dat er nog wat gaat gebeuren want dan verkoop ik ze
25 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jun 2024 12:54
Koers 10,780
Verschil +0,305 (+2,91%)
Hoog 10,845
Laag 10,515
Volume 539.336
Volume gemiddeld 1.822.778
Volume gisteren 1.479.000

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront