Ease2Pay 2019: wordt het iets of niets?

172 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Aandelenemissie door Ease2pay

Gepubliceerd op 4 dec 2018 om 07:26 | Views: 549

Ease2pay N.V. 03 dec
1,96 0,00 (0,00%)

ROTTERDAM (AFN) - De beursgenoteerde betalingsdienst Ease2pay gaat nieuwe aandelen uitgeven, onder meer om verdere groei van het bedrijf te realiseren en de balans te versterken. In totaal worden 1.539.999 nieuwe aandelen uitgegeven tegen een uitgifteprijs van 1,50 euro per stuk.

De stukken worden verkocht aan bestaande aandeelhouders. De uitgifte begint op vrijdag en moet uiterlijk op 18 december worden afgerond. De nieuwe aandelen krijgen op 21 december dan een notering aan de Euronext-beurs in Amsterdam. De Haagse zakenbank NIBC treedt op begeleidende bank tijdens de transactie.

De twee bestuurders van Ease2pay, Jan Borghuis en Gijs van Lookeren Campagne, hebben zich vastgelegd om alle claims die worden toegekend op de aandelen die zij houden via The Internet of Cars (TIOC) uit te oefenen, welke 56,5 procent van het uitstaande aandelenkapitaal vertegenwoordigen.

De betaaldiensten van Ease2pay werden vorig jaar ingebracht in de voormalige lege beurshuls Docdata. Met die diensten kunnen automobilisten makkelijker tanken en parkeren en ook sommige winkels accepteren het systeem. Eerder dit jaar werd de concurrerende app MyOrder overgenomen van Rabobank. MyOrder wordt naast betalingen ook gebruikt voor bestellingen in onder meer horeca en bioscopen.
woutjuhh
0
we gaan het met elkaar meemaken of het iets gaat worden met Ease2pay in 2019!
Het is een product dat beide kanten op kan gaan. Wat wil de consument anno 2019? met je bankpas kan het ook gewoon. Wat is de toegevoegde waarde van deze app voor de consument, sparen ze voor extra voordeel is het goedkoper?
ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van het bedrijf en de waarde van de aandelen.
Veel succes!
maci
0
quote:

woutjuhh schreef op 2 januari 2019 08:02:


we gaan het met elkaar meemaken of het iets gaat worden met Ease2pay in 2019!
Het is een product dat beide kanten op kan gaan. Wat wil de consument anno 2019? met je bankpas kan het ook gewoon. Wat is de toegevoegde waarde van deze app voor de consument, sparen ze voor extra voordeel is het goedkoper?
ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van het bedrijf en de waarde van de aandelen.
Veel succes!


Er is wel degelijk een toegevoegde waarde.
Of dat genoeg oplevert?
De komende jaren moet er nog dik geld bij.
De claimemissie zegt op zichzelf al genoeg.
DeZwarteRidder
0
quote:

psps schreef op 8 januari 2019 15:27:


Ik heb speculatief gekocht, we gaan het zien deze week!

Je gaat niks zien deze week.
Diegy
0
quote:

psps schreef op 8 januari 2019 15:27:


Ik heb speculatief gekocht, we gaan het zien deze week!

Kan je beter aandelen DPA GROUP kopen. Staan op een alle time low en is een overname kandidaat. Hebben zelf ook aangegeven open staan voor een beurs exit.
woutjuhh
0
quote:

Diegy schreef op 10 januari 2019 10:13:


[...]
Kan je beter aandelen DPA GROUP kopen. Staan op een alle time low en is een overname kandidaat. Hebben zelf ook aangegeven open staan voor een beurs exit.


koop ze dan zelf diegy.. ga vol in DPA. Dat heb je mss een beetje gedaan, maar niet met de volle overtuiging. Dus ga andere niet proberen over te halen om iets te kopen, zodat jij met een beetje winst weer van je aandeeltjes afkomt. Beetje een nare gewoonte van je
Diegy
0
quote:

psps schreef op 8 januari 2019 15:27:


Ik heb speculatief gekocht, we gaan het zien deze week!

De bied word voller en voller en de laat is vrij leeg. Staan 24 duizend stukken in de bied op 1,50 en 14 duizend stukken op 1,48 en 30 duizend op 1,46. Straks speculatief ook maar een koop order plaatsen. 1,50 is wel de bodem en we hebben vaker gezien dat eas2pay ineens uit het niet heel hard omhoog kan gaan tot rond de 2,25.
DeZwarteRidder
0
quote:

Diegy schreef op 15 januari 2019 11:58:


[...]
De bied word voller en voller en de laat is vrij leeg. Staan 24 duizend stukken in de bied op 1,50 en 14 duizend stukken op 1,48 en 30 duizend op 1,46. Straks speculatief ook maar een koop order plaatsen. 1,50 is wel de bodem en we hebben vaker gezien dat eas2pay ineens uit het niet heel hard omhoog kan gaan tot rond de 2,25.

Zit je weer in de koffieshop te blowen....???
Diegy
0
6 weken geleden toen dit artikel in FD kwam steeg de koers van 1,55 naar 2,30.
Koers is nu weer terug bij af. Binnenkort weer een spike omhoog richting de 2 euro. De bied staat aardig vol met grote aantallen tussen de 1,45 en 1,50.

Greenwheels-oprichters per toeval naar Beursplein 5

Op het Damrak gebeuren soms de grootste ongelukken met de kleinste beursfondsen. Maar Ease2pay, het mobiele betaalbedrijf van de oud-eigenaren van autodeeldienst Greenwheels, is misschien wel een van de stille successen.

Beleggers dragen het minifonds Ease2pay op handen. De koers is al met ruim 500% gestegen in nog geen twee jaar tijd. Ease2pay laat met die koerswinst alle andere Amsterdamse beursfondsen ver achter zich. En dat voor een bedrijfje dat amper omzet draait en per toeval op Beursplein 5 is beland.

Jan Borghuis (L) en Gijs van Lookeren Campagne begonnen na Greenwheels met betaalbedrijf Ease2pay. 'Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn.'
Jan Borghuis (L) en Gijs van Lookeren Campagne begonnen na Greenwheels met betaalbedrijf Ease2pay. 'Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn.'Foto: Michel de Groot voor het FD
Aan die geringe omzet zal snel wat veranderen, zeggen Ease2pay-oprichters Gijs van Lookeren Campagne en Jan Borghuis. Zij verwachten binnenkort een nieuwe versie van hun betaal-app voor tanken met kenteken en smartphone te introduceren. Zeshonderd van de 4200 benzinestations in Nederland zijn al aangesloten en Ease2pay is klaar om de rest van de €20 mrd grote markt voor tanken te veroveren. Van Lookeren Campagne: ‘Als het vliegwiel eenmaal draait, gaat het hard.’

Zes bureaus

Het hoofdkantoor van Ease2pay, beurswaarde €15 mln, zetelt in een bedrijfsverzamelgebouw in Rotterdam. Van Lookeren Campagne en Borghuis bezetten twee van de zes bureaus, er staat een espressoapparaat en er liggen bergen promotiemateriaal. Wat dat betreft verschilt Ease2pay weinig van de tientallen andere start-ups in het gebouw, behalve dan die beursnotering.

De beide oprichters, samen goed voor 56% van de aandelen, sommen de voordelen van de notering aan het Damrak op: het biedt toegang tot de kapitaalmarkt, is aantrekkelijk voor werknemers, creëert publiciteit. ‘En’, zegt Borghuis, ‘het dwingt tot transparantie, wat erg belangrijk is voor een betaaldienst.’


Maar die beursnotering kwam er niet zomaar. Toen ze Greenwheels, bekend van de rode deelauto’s, een paar jaar geleden verkochten en zich stortten op parkeren en tanken met de smartphone, dachten de heren nog helemaal niet aan een gang naar het Damrak. Van Lookeren Campagne waagde weleens een gokje op de beurs, maar dat was als belegger.

Eind 2015 stuitte Van Lookeren Campagne als belegger op Docdata, een fonds dat net zijn activiteiten verkocht. Docdata bestond uit een notering en wat contanten en Van Lookeren Campagne dacht een leuke rit te kunnen maken. Hij kocht samen met zijn compagnon Borghuis bijna 27% van alle aandelen op.

Intussen speurde Dirk Evert Kat naar een leeg beursfonds. Kat, een van de broers achter de DekaMarkt-supers, wilde een tussenhandelaar voor dierenwinkels in de beurshuls hangen. In het voorjaar van 2016 kocht Kat het 27%-belang over en deed een bod op de rest. Maar de overige aandeelhouders wilden niet verkopen.

‘Daar begint het verhaal’

Kat liet zijn plan varen en bij Van Lookeren Campagne ging de telefoon. Of hij en zijn zakenpartner de beurshuls Docdata wilden overnemen om hun nieuwe bedrijf in onder te brengen? En zo deden de Greenwheels-oprichters in de herfst van 2016 de grote Docdata-aandeelhouders een voorstel. Voor €0,20 per aandeel ging iedereen akkoord. ‘Daar begint het verhaal’, zegt Van Lookeren Campagne.

Begin 2017 nam Ease2Pay de plek in van Docdata. Dat gebeurde via een ‘reverse listing’, een snelle en goedkope methode voor kleinere bedrijven om naar de beurs te gaan. Een route die niet zonder gevaren was, wat voor de Amsterdamse beurs begin dit jaar reden was om de regels aan te scherpen.

Lees ook

Amsterdamse beurs pakt notering via lege huls aan

Menig bedrijf nam deze weg. Een zaadhandelaar werd een beleggingswebsite, een maker van hooikoortsmedicijnen transformeerde zich tot uitbater van skihallen. En vooral particuliere beleggers zijn gek op deze nieuwkomers. De aandelen kosten vaak niet veel en de koers van zo’n centenfonds kan alle kanten op stuiteren.

Rode autootjes

Soms slaagt een ‘reverse listing’, maar vaker ging het mis. Enkele bedrijven misten wettelijke deadlines voor hun jaarstukken, bij andere ontstond ruzie tussen bestuurders, nog een fonds had te maken met verdwenen notulen en bij een ander belandde de topman in de cel. Bij grotere ongelukken, zoals een Groningse afvalverwerker die kopje onder ging, bleven beleggers met de rokende puinhopen zitten.

Maar Van Lookeren Campagne en Borghuis zijn niet bang gezien te worden als de zoveelste 'reverse listing'. Ze willen ‘niet in die hoek blijven zitten’, gaan het ‘netjes doen’ en ‘niet op slinkse wijze geld ophalen’. Het aandeel Ease2Pay staat intussen al boven de €1,80.

Bovendien hebben ze geduld, zeggen ze, met een verwijzing naar hun twintig jaar bij Greenwheels. Van Lookeren Campagne: ‘In het begin geloofde ook niemand in Greenwheels. Je moet constant schaven, aanpassen en met je business bezig zijn
Diegy
0
Er moet echt uit de laat worden gekocht. De bied staat met 65 duizend aandelen tussen de 1,45 en 1,50 behoorlijk vol. Als iemand de bied hoger zet van zo een groot aantal dan volgen de particulieren snel ool en dan is het wachten dat er weer een enorme spike omhoog komt
Diegy
0
quote:

psps schreef op 8 januari 2019 15:27:


Ik heb speculatief gekocht, we gaan het zien deze week!

Ik ga zo ook maar eens een kooporder plaatsen. Bied word voller en voller met grote aantallen vanaf 1,45 tot aan de 1,50. Koers gingaat 6 weken geleden ook ineens van 1,55 naar 2,30 in slechts 2 beursdagen tijd.
Diegy
0
Bied loopt behoorlijk op. Als we de horde tot de 1,60 is genomen dan ligt de weg omhoog helemaal open
maci
0
Laat je niet door Diegy het hoofd op hol brengen. Degenen die hem niet "kennen" lopen een groot risico.
Tip: google zijn naam en lees een aantal post en reacties daarop. Die wijken nooit af van wat hierboven valt te lezen.

Voor de gelovigen: wacht de jaarcijfers af...
Daarna zal de realiteit misschien terug te lezen zijn in de koers.

Mijn visie is dat die tot ruim onder de claimemissie kan terugvallen.
Waarom.... ik zie de app gegevens.
De omzet in parkeertransacties zal vast veel hoger zijn dan afgelopen jaar, maar dat zet nog geen zakken euro's aan de dijk.
DeZwarteRidder
0
Het kan nog wel 10 of 20 jaar duren voordat dit bedrijfje een noemenswaardige winst gaat maken.
G_rrr
0
Rotterdam is overgestapt van de Pay010 app naar Ease2pay. Overigens was Pay010 door Ease2pay ontwikkeld. Misschien wordt de app nu een speler die meer aanslaat? Ik zie de koers vooralsnog alleen maar dalen......
DeZwarteRidder
0
quote:

G_rrr schreef op 11 maart 2019 17:01:


Rotterdam is overgestapt van de Pay010 app naar Ease2pay. Overigens was Pay010 door Ease2pay ontwikkeld. Misschien wordt de app nu een speler die meer aanslaat? Ik zie de koers vooralsnog alleen maar dalen......

Helaas valt er geen zak te verdienen met een gratis app.
maci
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 11 maart 2019 17:25:


[...]
Helaas valt er geen zak te verdienen met een gratis app.


€ 0.21 per transactie. (Dat bedrag krijgen alle soortgelijke parkeerapps.)
Niet veel, maar wel iets.
Op de heeeeeeeele lange duur kan het interessant zijn. Bij collega's betaal je nl. wel voor je transacties.
DeZwarteRidder
0
quote:

maci schreef op 12 maart 2019 11:53:


[...]
€ 0.21 per transactie. (Dat bedrag krijgen alle soortgelijke parkeerapps.)
Niet veel, maar wel iets.
Op de heeeeeeeele lange duur kan het interessant zijn. Bij collega's betaal je nl. wel voor je transacties.

Er zijn zoveel parkeerapps; de concurrentie is moordend.

Met de meeste apps kun je ook op particulier terrein parkeren en dat is vaak zeer handig en goedkoper.
172 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 feb 2021 17:35
Koers 3,000
Verschil -0,100 (-3,23%)
Hoog 3,080
Laag 3,000
Volume 43.939
Volume gemiddeld 295.589
Volume gisteren 9.515