Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Oktober 2014

249 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ja, het moet eerst even langdurig bestendig blijken, daarna gaan ze het pas weer aan de grote trom hangen.

Ik had gisteren een call op 11 en een call op 12 geschreven (voor komende maand), want van die premies kon je een keer zeer mooi uit eten. Nu maar eens zien hoe dat afloopt - als ik er al te hard winst op misloop hoor je me nog niet klagen, want ik heb er wel meer liggen, nog.
[verwijderd]
0
11,000 is kennelijk wat het vandaag mag/moet zijn. Van wie, wat of waarom is moeilijk gissen. De beurs is zo ondoorgrondelijk als dichte mist. Het opwaarts potentieel van Heijmans lijkt mij groot vanwege het kleine aantal uitstaande aandelen. Het recente koersdoel van 18 euro van Kepler lijkt me reëel op termijn. Maar dan moet de bouwsector wel gaan aantrekken.
Het "goede" nieuws moet uiteraard van Heijmans zelf gaan komen, d.w.z. dit jaar zwarte cijfers schrijven om vervolgens volgend jaar (bescheiden) winst te laten zien. En hopelijk ook weer omzetgroei, of in ieder geval stabilisatie.
Geduld maar weer.
Brokie Even
1
quote:

stockexchangestaartje schreef op 21 oktober 2014 17:36:

Dat kwartje hebben we in elk geval weer te pakken.
Het kwartje van Stock.
bakkie koffie
0
quote:

Broke-even schreef op 21 oktober 2014 19:45:

[...]Het kwartje van Stock.
pff doordenkertje hoor

vraagje:
Welke aandeel zal eerder een koers bereiken van 12 euro
Heijmans of ING
[verwijderd]
0
Glowing llines: enkele internationale projecten en Afsluitdijk. Dat is maar het begin. Als dit gaat lopen dan...
Gelukkig nog geen persbericht dus kunnen we nog binnenharken op dit lage niveau ;)
[verwijderd]
0
De dag begint wederom feestelijk. Alweer bijna een kwartje met een de huidige koers van 11,23 :) Wat betreft de vraag van bakkie, dit zal uiteraard Heijmans zijn. Ze komen van de 12,50 en ING heeft de 12 euro al heel lang niet aangetikt ;)
Brokie Even
0
quote:

bakkie koffie schreef op 22 oktober 2014 08:45:

[...]
pff doordenkertje hoor

vraagje:
Welke aandeel zal eerder een koers bereiken van 12 euro
Heijmans of ING
Heijmans. Heijmans heeft een veel hogere dynamiek. Vooral door het veel lager aantal uitstaande aandelen. Bij een uptrend zoals nu is dat een voordeel. Bij een downtrend een nadeel...

Maar zo'n vraag stellen op een Heijmans forum is natuurlijk een retorische vraag.
[verwijderd]
0
Wordt toch geen negatief kwartje van Stock vandaag?
Wat een gejojo. Gisteren was de 11 euro ook al een issue. Als het nu een optie expiratie was...
Is er nog een TA deskundige met een visie?
Brokie Even
0
quote:

Pexs schreef op 22 oktober 2014 11:20:

Wordt toch geen negatief kwartje van Stock vandaag?
Wat een gejojo. Gisteren was de 11 euro ook al een issue. Als het nu een optie expiratie was...
Is er nog een TA deskundige met een visie?
Kwartje van Kok kregen we ook nooit terug. Weer een worst die ons wordt voorgehouden :P

Ik snap ook niet waarom het nu ineens zo inzakte. Ik krijg er wel een slappe van, dat weet ik wel...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_am...

Staan veel putopties uit op 14 euro in maart 2015.

Onderschat de "kracht" van optiebelangen niet. Deze kunnen een "normaal" koersverloop aardig beïnvloeden.
[verwijderd]
0
quote:

Pexs schreef op 22 oktober 2014 12:09:

www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_am...

Staan veel putopties uit op 14 euro in maart 2015.

Onderschat de "kracht" van optiebelangen niet. Deze kunnen een "normaal" koersverloop aardig beïnvloeden.
Ik moet zeggen dat de put en call opties erg onduidelijk zijn voor me.

Maar!

Begrijp ik het goed dat er veel opties te koop zijn, die er op "gokken" dat de koers in maart 2015 ruim boven de 14 zal staan, en ze zo goedkoop de aandelen op 14 geleverd krijgen? Of is het juist the other way around en is het zo dat ze de aandelen verkopen op de 14 en dus hopen dat de koers ruim onder de 14 staat (ik dacht dat dit call was..).

Bart

ps. Hoe die opties precies werken hoef ik nu niet te weten, alleen of dit bericht een koers boven de 14 of onder de 14 "voorspelt" in maart 2015

Bedankt!
[verwijderd]
0
quote:

BartDelft schreef op 22 oktober 2014 12:21:

[...]

Ik moet zeggen dat de put en call opties erg onduidelijk zijn voor me.

Maar!

Begrijp ik het goed dat er veel opties te koop zijn, die er op "gokken" dat de koers in maart 2015 ruim boven de 14 zal staan, en ze zo goedkoop de aandelen op 14 geleverd krijgen? Of is het juist the other way around en is het zo dat ze de aandelen verkopen op de 14 en dus hopen dat de koers ruim onder de 14 staat (ik dacht dat dit call was..).

Bart

ps. Hoe die opties precies werken hoef ik nu niet te weten, alleen of dit bericht een koers boven de 14 of onder de 14 "voorspelt" in maart 2015

Bedankt!
Ik ben er ook niet heel erg in thuis, maar put opties in maart 2015 op 14 euro, worden meer waard naarmate de koers van Heijmans daalt. In maart staan de meeste opties uit i.v.m. de jaarcijfers en de koersreactie hier op. Het kan dus een "verzekering" zijn voor aandelenbezit, maar ook een "speculatie" op koersdaling of koersstijging. Alleen voor gevorderde beleggers.
[verwijderd]
2
Wie een put op 14 KOOPT, die koopt de garantie dat ie zijn aandelen nog voor €14 kan verkopen. Dit is een soort garantie op je aandelenwaarde, mensen kopen vaak puts om hun aandelen te beschermen.

Wie een put op 14 VERKOOPT (of schrijft, dat zijn twee namen voor hetzelfde ding) die belooft de koper dat hij de aandelen voor €14 zal kopen. Dit zijn mensen die hopen en of denken dat de koers boven die genoemde €14 zal eindigen.

Dat er veel puts op 14 openstaan, betekent dus dat een grote groep mensen winst maakt als de koers boven €14 staat: zij hebben puts verkocht, daar dus geld voor gekregen, maar er niets voor hoeven doen. Niemand gaat zeggen "hee, koop dit eens voor €14 van mij!" als ze het voor meer geld op de vrije markt kwijt kunnen. De kopers van de puts hebben hun geld dan voor niets uitgegeven, maar aan de andere kant hebben die tot de verkoopdatum (maart) gerust kunnen slapen omdat ze wisten dat hun aandelen op zijn minst nog €14 waard zouden zijn. Nachtrust is ook wat waard. Al met al is de conclusie dus vooral dat 'men' denkt dat de koers boven de €14 zal staan, want dan hebben de put-schrijvers lekker gratis geld.

Omdat opties ook beursgenoteerd zijn en dus verhandelbaar zijn, kun je een put ook kopen niet om je aandelen te beschermen, maar omdat je denkt dat de koers gaat dalen. Als HEIJ op €11 staat, kost een put op €9 niet zo veel, maar als de koers dan (god verhoede) naar €8 daalt, dan is die put opeens flink wat waard, en dan kun je die voor een mooie winst weer verkopen. Wie weet is de conclusie dus "men denkt dat de koers onder de €14 komt, en heeft dus opzettelijk puts gekocht van naïevlingen die dachten dat de €14 dan al lang in de achteruitkijkspiegel zou zijn en er dus maar weinig geld voor hoefden."

In de praktijk komt de koers bijna altijd exact op €14 uit, in zo'n geval ;)
[verwijderd]
0
Hoe hoger de volatiliteit hoe duurder de opties dus je kan dan ook het schip in gaan wil je veel scoren dan is het tijdens een rustige beurs ook interessant om een straddle op te zetten dan zijn de premies laag en schiet ie dan door met een oui of the money optie dan gaat het echt hard
[verwijderd]
0
Ik schrijf eigenlijk alleen calls op aandelen die ik bezit. Straddles en condors en zo, daar word ik altijd zenuwachtig van dus die doe ik niet meer.

Heel soms wil ik wel eens een put schrijven, maar alleen als ik eerder heb moeten leveren na een geschreven call. Dan leg ik soms een put op waarop ik ze heb moeten leveren in de hoop gratis geld te maken.
249 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21 mei 2024 17:36
Koers 18,800
Verschil -0,220 (-1,16%)
Hoog 19,060
Laag 18,780
Volume 72.626
Volume gemiddeld 130.718
Volume gisteren 60.393

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront