Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - April 2015

199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 23 april 2015 18:24:

ik was te vroeg uitgestapt Broke-even op 12,95 maar kreeg toch een nieuwe kans. Maar misschien heb ik wel weer te hoog teruggekocht nu.
Grote kans dat ze nu weer in een vrije val raken. Onder de 10 euro koop ik bij. Op lange termijn is het namelijk nog steeds succes (bijna) verzekerd.

Het ligt er een beetje aan hoe Q1 zal vallen, maar ik verwacht niet dat we 13,35 voor september nog terug gaan zien. Het is namelijk zo dat de AEX waarschijnlijk pas aan het begin van een flinke correctie staat en we zijn nu al weer 10% kwijt.
Brokie Even
0
Jaarcijfers Ballast weer uitgesteld. Die Ballastceren op randje van de bouwput...

Benieuwd wat de koers van Heijmans daar op doet. We zijn namelijk weer in een toestand beland dat alles negatief wordt uitgelegd. Zelfs het faillissement van een redelijk grote concurrent...
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 23 april 2015 12:06:

[...]

We stijgen soms ook veel harder..het iss ook maar net welk tijdsframe je pakt. Bezien vanaf 2009 zou er nog 100% bij mogen..

Wat betreft TA
50 daags voortschrijdende gemiddelde staat nu op € 12,03.
Op 5 maart, toen Heijmans voor het eerst (sinds de forse correctie in november) weer boven de € 12,- noteerde stond dit 50 daags gemiddelde op € 9,46
Williams%R geeft een oversold conditie aan. Ook rsi is flink afgekoeld: gisteren nog 52 en vandaag 39. Onder de 30 punten is ook de Rsi in een oversolde conditie.

Bedankt, koers boven 12,03 geeft dus nog steeds opwaartse trend?

Mijn gemiddelde aankoop ligt op 11 euro, balen had al zoveel meer winst kunnen hebben door eerst op 14 te verkopen en nu in de 13.
Brokie Even
0
quote:

famel schreef op 24 april 2015 08:46:

[...]

Bedankt, koers boven 12,03 geeft dus nog steeds opwaartse trend?

Mijn gemiddelde aankoop ligt op 11 euro, balen had al zoveel meer winst kunnen hebben door eerst op 14 te verkopen en nu in de 13.
Ik ken het, dat is de "rupsje nooit genoeg" mentaliteit. Ik heb die 13 en 14 ook gehad en een keer 24 euro.

Allemaal laten lopen. Prachtig, gewoon omdat het kan! :P

13 kunnen we nog terug zien voor september, maar dan moet het vandaag of anders begin volgende week al flink herstellen. Ik acht de kans alleen klein...

P.s. waar bedank je hem voor? Voor zijn altijd lekker positief, koop maar lekker bij op de top berichten? Ik denk dat het niet meer in geld uit te drukken is hoeveel mensen hij al op het verkeerde been heeft gezet. Wat dat die beleggers allemaal gekost heeft. Daar hoor ik overigens zelf niet bij. Ik heb op andere gronden steeds verzuimt te verkopen. En bijkopen op een stijging doe ik al jaren niet meer. Ik koop alleen als het bloed door de straten loopt. Af en toe spielerei met kleine plukjes KT daargelaten. Mijn laatste grote aankoop was op 5,5 euro.
[verwijderd]
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 08:30:

Jaarcijfers Ballast weer uitgesteld. Die Ballastceren op randje van de bouwput...

Benieuwd wat de koers van Heijmans daar op doet. We zijn namelijk weer in een toestand beland dat alles negatief wordt uitgelegd. Zelfs het faillissement van een redelijk grote concurrent...
Vreemde gang van zaken inderdaad.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 08:48:

[...]Ik ken het, dat is de "rupsje nooit genoeg" mentaliteit. Ik heb die 13 en 14 ook gehad en een keer 24 euro.

Allemaal laten lopen. Prachtig, gewoon omdat het kan! :P

13 kunnen we nog terug zien voor september, maar dan moet het vandaag of anders begin volgende week al flink herstellen. Ik acht de kans alleen klein...

P.s. waar bedank je hem voor? Voor zijn altijd lekker positief, koop maar lekker bij op de top berichten? Ik denk dat het niet meer in geld uit te drukken is hoeveel mensen hij al op het verkeerde been heeft gezet. Wat dat die beleggers allemaal gekost heeft. Daar hoor ik overigens zelf niet bij. Ik heb op andere gronden steeds verzuimt te verkopen. En bijkopen op een stijging doe ik al jaren niet meer. Ik koop alleen als het bloed door de straten loopt. Af en toe spielerei met kleine plukjes KT daargelaten. Mijn laatste grote aankoop was op 5,5 euro.
Voor een technische visie waarmee hij antwoord geeft op mijn vraag. Daar handel ik verder niet naar, maar het zou net een verschil kunnen maken.

Mijn laatste aankoop was rond 12 euro tijdens de daling vanaf 14 euro, mijn eerste aankoop op 9,30. Tussendoor nog wel een keer verkocht en goedkoper (meer aandelen) terug gekocht.

De koers staat nu rond 12,03. Laagste koers al rond 11,97. Het vervelende hiervan is dat wanneer er toch een algehele correctie komt, die koers weer dik onder de 11 kan gaan. Dan is er geen kans meer om te verkopen.
Brokie Even
0
Het is zeer moeilijk te voorspellen wat er nu staat te gebeuren. Dat komt door de grootschalige manipulatie van de ECB en andere grootmachten. Grote kans dat ze Piet particulier er weer voor willen laten opdraaien en ineens de kraan weer (even) dichtdraaien, zodat die er allemaal met verliezen uitvliegen. De banken en consorten die laten ze wel tijdig weten wat het schema is. Eigenlijk is het verstandigste om er alles uit te gooien en te wachten tot het normaliseert, maar dat kan nog jaren duren.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 10:26:

Het is zeer moeilijk te voorspellen wat er nu staat te gebeuren. Dat komt door de grootschalige manipulatie van de ECB en andere grootmachten. Grote kans dat ze Piet particulier er weer voor willen laten opdraaien en ineens de kraan weer (even) dichtdraaien, zodat die er allemaal met verliezen uitvliegen. De banken en consorten die laten ze wel tijdig weten wat het schema is. Eigenlijk is het verstandigste om er alles uit te gooien en te wachten tot het normaliseert, maar dat kan nog jaren duren.
Het "probleem" dat ik met uitstappen is het type aandelen dat ik heb. De helft bestaat uit "grote potentie, elk moment kans flink te stijgen" en de andere helft bestaat uit Heijmans, aan de vooravond van een periode van groei in de bouw.
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 24 april 2015 15:36:

blijven we boven de 12 of niet?
Nu kun je beter de vraag stellen blijven we boven de 10 eind volgende week. Dat is relevanter.
[verwijderd]
0
Als ze nog een keer mensen eruit willen gooien, laat ze het dan in godsnaam beter voorbereiden. Wat een amateurisme zeg. En wij mogen bloeden als aandeelhouders.
bartvde
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 15:43:

[...]Nu kun je beter de vraag stellen blijven we boven de 10 eind volgende week. Dat is relevanter.
zo hard zal het niet gaan toch?
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 24 april 2015 16:02:

[...]
zo hard zal het niet gaan toch?
Ik ken dit aandeel op men duimpje, als het gaat dan gaat het hard.
Je kunt er zelf de 5 jaar grafiek op naslaan, dan zie je het ook ;)

Er is een wijsheid over resultaten uit het verleden, maar het is gewoon een herhaling van zetten. Echt aantrekken doet het ook nog niet, wees eerlijk, ik zie nergens bouwkranen. Er waren tijden dan zag je door de bouwkranen het bos niet meer.

Reality kicks weer in bij mij, beide benen op de grond. Wel weer te laat helaas :P
bartvde
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 16:28:

wees eerlijk, ik zie nergens bouwkranen.
Kom maar eens kijken hier dan bij Leidsche Rijn Centrum ;-)
Brokie Even
0
Probleem is ik moet een huis kopen. Met deze rente standen. Dus moet men geld gaan aanspreken. Ik zit nu voor 1k per maand te huren. Onrechtvaardig kut land. Als je geld hebt wordt je gepakt, als je geld leent krijg je geld bij!! Daar kan ik niet tegenop beleggen...
bartvde
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 16:34:

Probleem is ik moet een huis kopen. Met deze rente standen. Dus moet men geld gaan aanspreken. Ik zit nu voor 1k per maand te huren. Onrechtvaardig kut land. Als je geld hebt wordt je gepakt, als je geld leent krijg je geld bij!! Daar kan ik niet tegenop beleggen...
de beste belegging die je nu kan doen is een huis kopen
als het onderzoek van ING klopt en we krijgen de komende jaren met de inflatie (2%) meestijgende huizenprijzen, en heb je HRA, dan woon je voor niks.
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 24 april 2015 16:39:

[...]
de beste belegging die je nu kan doen is een huis kopen
als het onderzoek van ING klopt en we krijgen de komende jaren met de inflatie (2%) meestijgende huizenprijzen, en heb je HRA, dan woon je voor niks.
Dat weet ik ;)
[verwijderd]
0
quote:

Broke-even schreef op 24 april 2015 08:48:

[...]Ik ken het, dat is de "rupsje nooit genoeg" mentaliteit. Ik heb die 13 en 14 ook gehad en een keer 24 euro.

Allemaal laten lopen. Prachtig, gewoon omdat het kan! :P

13 kunnen we nog terug zien voor september, maar dan moet het vandaag of anders begin volgende week al flink herstellen. Ik acht de kans alleen klein...

P.s. waar bedank je hem voor? Voor zijn altijd lekker positief, koop maar lekker bij op de top berichten? Ik denk dat het niet meer in geld uit te drukken is hoeveel mensen hij al op het verkeerde been heeft gezet. Wat dat die beleggers allemaal gekost heeft. Daar hoor ik overigens zelf niet bij. Ik heb op andere gronden steeds verzuimt te verkopen. En bijkopen op een stijging doe ik al jaren niet meer. Ik koop alleen als het bloed door de straten loopt. Af en toe spielerei met kleine plukjes KT daargelaten. Mijn laatste grote aankoop was op 5,5 euro.
Wat een onzin dat ik veel mensen op het verkeerde been heb gezet. Als ik nu voortdurend andere mensen had trachten te beïnvloeden om bijv. imtech, ballast of een ander ruk aandeel aan te kopen had je wellicht een punt. Maar dan nog is het ieder zijn eigen keuze of je iets wel of niet koopt. Wat je nu doet is met hindsight bias je frustratie af reageren op iemand anders.
Ik heb ook meerdere mooie ritten gemist. Zo gaat dat met beleggen. Als je er niet tegen kunt moet je iets anders gaan doen.
Brokie Even
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 24 april 2015 17:08:

[...]

Wat een onzin dat ik veel mensen op het verkeerde been heb gezet. Als ik nu voortdurend andere mensen had trachten te beïnvloeden om bijv. imtech, ballast of een ander ruk aandeel aan te kopen had je wellicht een punt. Maar dan nog is het ieder zijn eigen keuze of je iets wel of niet koopt. Wat je nu doet is met hindsight bias je frustratie af reageren op iemand anders.
Ik heb ook meerdere mooie ritten gemist. Zo gaat dat met beleggen. Als je er niet tegen kunt moet je iets anders gaan doen.

Ja, je hebt ergens wel een punt, maar houd dan voortaan tenminste op over TA ;). TA==hindsight bias. Prettig weekend.
199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 17,740
Verschil +0,300 (+1,72%)
Hoog 17,860
Laag 17,460
Volume 97.958
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 73.342

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront