Nvidia « Terug naar discussie overzicht

Nvidia de parel voor de komende jaren

1.247 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 59 60 61 62 63 » | Laatste
nine_inch_nerd
0
Elon Musk eyes xAI supercomputer next year: The Information
seekingalpha.com/news/4110474-elon-mu...

Musk, the CEO of Tesla (NASDAQ:TSLA) and SpaceX (SPACE), has added that he wants to get the proposed supercomputer running by the fall of 2025 and take personal responsibility for delivering the product as scheduled.
According to The Information, the device will connect Nvidia's (NASDAQ:NVDA) flagship H100 graphics processing units (GPUs), and once operational, it will be at least four times the size of the biggest GPU clusters that exist today.
Hendrik65
0
quote:

objectief schreef op 27 mei 2024 07:28:

[...]

Nee, hoor ik ben niet slim; dat klopt echt niet.
Objectief, je hebt een punt. Het klopt helemaal dat de aandelenkoers niet automatisch omhoog hoeft te schieten door een aandelensplitsing. De toekomstige vooruitzichten van Nvidia bepalen uiteindelijk waar de koers naartoe gaat. De splitsing zelf verandert immers niets aan de onderliggende waarde van het bedrijf.
Japaho
1
quote:

Hendrik65 schreef op 27 mei 2024 10:05:

[...]

Objectief, je hebt een punt. Het klopt helemaal dat de aandelenkoers niet automatisch omhoog hoeft te schieten door een aandelensplitsing. De toekomstige vooruitzichten van Nvidia bepalen uiteindelijk waar de koers naartoe gaat. De splitsing zelf verandert immers niets aan de onderliggende waarde van het bedrijf.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar de historie en realiteit laat vaak anders zien. En ik ben er van overtuigd dat een aandeel wat zo "hot" is positief zal reageren op deze voorgenomen split.

Maar de tijd zal het leren, laten we over 4 weken eens weer kijken wat er is gebeurd met de koers. Het gaat mij echt niet om het gelijk te krijgen, maar de uitspraak van Objectief triggerde mij een beetje. Sorry voor dat.

Fijne dag vandaag, en morgen zien we de USA beurs weer op de schermen!
Fender bass
0
Interessant onderwerp, dat stock splitten.
Ik heb copilot nog een magnificent seven aandeel laten uitrekenen.
Apple zou vandaag de dag 42.555 dollar kosten.
Had ik ze dan ooit kunnen of willen kopen? Nee.

Plus wat leuke argumenten voor splitten en iets leuks over pizzapunten.

Apple’s stock splits have played a significant role in shaping its history and shareholder wealth. Let’s delve into the details:

Apple’s Stock Split History:
Since its initial public offering (IPO) on December 12, 1980, Apple has undergone five stock splits12. These splits have created massive shareholder wealth and contributed to the company’s success.

A stock split involves issuing new shares, which effectively reduces the price of each share. However, the overall market value or capitalization remains unchanged. It’s like dividing a pizza into more slices without changing the total amount of pizza.
Here are the key stock splits in Apple’s history:
Tabel

Stock Split Date Stock Split Ratio Market Cap Before Split One-Year Return Before Split One-Year Return After Split
June 16, 1987 2-for-1 $5 billion 131% 7%
June 21, 2000 2-for-1 $18 billion 140% -60%
Feb. 28, 2005 2-for-1 $37 billion 275% 53%
June 9, 2014 7-for-1 $565 billion 49% 36%
Aug. 28, 2020 4-for-1 $2.1 trillion 139% 19%
Notably, stock splits are often accompanied by increased investor attention, leading to share price appreciation before and after the split.

Lessons from Apple’s Stock Split History:

Hype Leading Up to Splits: The anticipation and excitement surrounding new shares being distributed to shareholders tend to be greater than the actual event itself.

Run-Up in Stock Price: Similar to Apple’s early stock splits, recent splits were preceded by a run-up in stock price.

Respectable Performance: Despite fluctuations, Apple’s stock generally performed well in the year following each split.
In summary, Apple’s stock splits have been pivotal moments, creating opportunities for investors and contributing to the company’s remarkable journey. ????
Japaho
3
quote:

Fender bass schreef op 27 mei 2024 10:47:

Interessant onderwerp, dat stock splitten.
Ik heb copilot nog een magnificent seven aandeel laten uitrekenen.
Apple zou vandaag de dag 42.555 dollar kosten.
Had ik ze dan ooit kunnen of willen kopen? Nee.

Plus wat leuke argumenten voor splitten en iets leuks over pizzapunten.

Apple’s stock splits have played a significant role in shaping its history and shareholder wealth. Let’s delve into the details:

Apple’s Stock Split History:
Since its initial public offering (IPO) on December 12, 1980, Apple has undergone five stock splits12. These splits have created massive shareholder wealth and contributed to the company’s success.

A stock split involves issuing new shares, which effectively reduces the price of each share. However, the overall market value or capitalization remains unchanged. It’s like dividing a pizza into more slices without changing the total amount of pizza.
Here are the key stock splits in Apple’s history:
Tabel

Stock Split Date Stock Split Ratio Market Cap Before Split One-Year Return Before Split One-Year Return After Split
June 16, 1987 2-for-1 $5 billion 131% 7%
June 21, 2000 2-for-1 $18 billion 140% -60%
Feb. 28, 2005 2-for-1 $37 billion 275% 53%
June 9, 2014 7-for-1 $565 billion 49% 36%
Aug. 28, 2020 4-for-1 $2.1 trillion 139% 19%
Notably, stock splits are often accompanied by increased investor attention, leading to share price appreciation before and after the split.

Lessons from Apple’s Stock Split History:

Hype Leading Up to Splits: The anticipation and excitement surrounding new shares being distributed to shareholders tend to be greater than the actual event itself.

Run-Up in Stock Price: Similar to Apple’s early stock splits, recent splits were preceded by a run-up in stock price.

Respectable Performance: Despite fluctuations, Apple’s stock generally performed well in the year following each split.
In summary, Apple’s stock splits have been pivotal moments, creating opportunities for investors and contributing to the company’s remarkable journey. ????
Leuk om te lezen ! Ieder mag zijn eigen conclusie trekken uit de gevolgen van een splitsing van een aandeel en daar ( al dan niet ) zijn portefeuille op aanpassen. Ik ben overtuigd van een positief effect van deze splitsing en een verdere stijging van de koers.
Bulletje Rozenwater
3
Ben toch wel benieuwd wanneer de chipbubbel een keer uit elkaar spat.
Ben zelf in de markt voor een Blackwell gpu als die hopelijk eind dit jaar uitkomt. Kost je tegenwoordig +/- 2000 piek. Voor de goede orde mijn huidige 5 jaar oude GPU kostte iets van 500 euro en dat was toen ook al te duur eigenlijk.
En waar gaat dat geld heen?

Naar nvidia met 80% brutomarge, TSMC met 70% marge. De Asml's van deze wereld die dik 40% bruto marge marken. Dan nog het fabriekje die het kaartje moet maken en de tussenhandel.
Het blijft een mooi stukje techniek. Maar denk dat het ook op de markt zou kunnen komen voor 200-300 euro en dan zou de hele keten er nog een nette winst op kunnen maken.

En de grap is nu net dat de ontwikkeling van GPU's stagneert. De schwung is eruit, het gaat allemaal minder snel. Moore law is dood als een pier. Vroeger verdubbelde de snelheid elke 2 jaar en bleven de prijzen van chips stabiel (ondanks de prestatie toename).
Maar door crypto en nu AI worden er steeds nieuwe markten aangeboord waardoor de industrie, zogenaamd, kampt met tekorten (dit is het verdienmodel natuurlijk). Want je gaat mij niet wijsmaken dat nvidia die 60k+ vraagt voor een AI GPU niet wat productie capaciteit van Apple kan inpikken die voor een paar tientjes zijn cpu's voor de iphones laat bakken.
In getallen.
Er zijn 550.000 h100 AI GPU's verkocht in 2023 (5nm), en hier spreekt men van een productie tekort en 35 miljoen iphone 15's (4nm), terwijl hier juist de consumenten vraag zorgen baart. Oftewel: de "high tech" AI GPU's en de doorsnee Apple CPU's zijn qua techniek vergelijkbaar. Maar nvidia kan zogenaamd niet de vraag aan voor de zeer kostbare AI GPU's, terwijl voor de iphone CPU's de zorgen eerder aan de vraag kant liggen.

Dus het is wachten totdat men erachter komt dat de keizer geen kleren aanheeft.
De vraag is alleen wanneer. Het "chiptekort" duurt al sinds covid namelijk en nvidia lukt het nog steeds om dit te vermarkten.
Japaho
0
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 27 mei 2024 22:07:

Ben toch wel benieuwd wanneer de chipbubbel een keer uit elkaar spat.
Ben zelf in de markt voor een Blackwell gpu als die hopelijk eind dit jaar uitkomt. Kost je tegenwoordig +/- 2000 piek. Voor de goede orde mijn huidige 5 jaar oude GPU kostte iets van 500 euro en dat was toen ook al te duur eigenlijk.
En waar gaat dat geld heen?

Naar nvidia met 80% brutomarge, TSMC met 70% marge. De Asml's van deze wereld die dik 40% bruto marge marken. Dan nog het fabriekje die het kaartje moet maken en de tussenhandel.
Het blijft een mooi stukje techniek. Maar denk dat het ook op de markt zou kunnen komen voor 200-300 euro en dan zou de hele keten er nog een nette winst op kunnen maken.

En de grap is nu net dat de ontwikkeling van GPU's stagneert. De schwung is eruit, het gaat allemaal minder snel. Moore law is dood als een pier. Vroeger verdubbelde de snelheid elke 2 jaar en bleven de prijzen van chips stabiel (ondanks de prestatie toename).
Maar door crypto en nu AI worden er steeds nieuwe markten aangeboord waardoor de industrie, zogenaamd, kampt met tekorten (dit is het verdienmodel natuurlijk). Want je gaat mij niet wijsmaken dat nvidia die 60k+ vraagt voor een AI GPU niet wat productie capaciteit van Apple kan inpikken die voor een paar tientjes zijn cpu's voor de iphones laat bakken.
In getallen.
Er zijn 550.000 h100 AI GPU's verkocht in 2023 (5nm), en hier spreekt men van een productie tekort en 35 miljoen iphone 15's (4nm), terwijl hier juist de consumenten vraag zorgen baart. Oftewel: de "high tech" AI GPU's en de doorsnee Apple CPU's zijn qua techniek vergelijkbaar. Maar nvidia kan zogenaamd niet de vraag aan voor de zeer kostbare AI GPU's, terwijl voor de iphone CPU's de zorgen eerder aan de vraag kant liggen.

Dus het is wachten totdat men erachter komt dat de keizer geen kleren aanheeft.
De vraag is alleen wanneer. Het "chiptekort" duurt al sinds covid namelijk en nvidia lukt het nog steeds om dit te vermarkten.

Juist en dus, profiteer ervan zolang het kan is mijn devies. En volgens mij is dat zeker dit jaar nog het geval.
HTTP
2
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 27 mei 2024 22:07:

Ben toch wel benieuwd wanneer de chipbubbel een keer uit elkaar spat.
Ben zelf in de markt voor een Blackwell gpu als die hopelijk eind dit jaar uitkomt. Kost je tegenwoordig +/- 2000 piek. Voor de goede orde mijn huidige 5 jaar oude GPU kostte iets van 500 euro en dat was toen ook al te duur eigenlijk.
En waar gaat dat geld heen?

Naar nvidia met 80% brutomarge, TSMC met 70% marge. De Asml's van deze wereld die dik 40% bruto marge marken. Dan nog het fabriekje die het kaartje moet maken en de tussenhandel.
Het blijft een mooi stukje techniek. Maar denk dat het ook op de markt zou kunnen komen voor 200-300 euro en dan zou de hele keten er nog een nette winst op kunnen maken.

En de grap is nu net dat de ontwikkeling van GPU's stagneert. De schwung is eruit, het gaat allemaal minder snel. Moore law is dood als een pier. Vroeger verdubbelde de snelheid elke 2 jaar en bleven de prijzen van chips stabiel (ondanks de prestatie toename).
Maar door crypto en nu AI worden er steeds nieuwe markten aangeboord waardoor de industrie, zogenaamd, kampt met tekorten (dit is het verdienmodel natuurlijk). Want je gaat mij niet wijsmaken dat nvidia die 60k+ vraagt voor een AI GPU niet wat productie capaciteit van Apple kan inpikken die voor een paar tientjes zijn cpu's voor de iphones laat bakken.
In getallen.
Er zijn 550.000 h100 AI GPU's verkocht in 2023 (5nm), en hier spreekt men van een productie tekort en 35 miljoen iphone 15's (4nm), terwijl hier juist de consumenten vraag zorgen baart. Oftewel: de "high tech" AI GPU's en de doorsnee Apple CPU's zijn qua techniek vergelijkbaar. Maar nvidia kan zogenaamd niet de vraag aan voor de zeer kostbare AI GPU's, terwijl voor de iphone CPU's de zorgen eerder aan de vraag kant liggen.

Dus het is wachten totdat men erachter komt dat de keizer geen kleren aanheeft.
De vraag is alleen wanneer. Het "chiptekort" duurt al sinds covid namelijk en nvidia lukt het nog steeds om dit te vermarkten.
Voor zo ver ik in de materie zit, is het niet niet de chip zelf die voor tekort zorgt bij NVIDIA maar de capaciteit bij TSMC voor "CoWoS".

Op reddit vond ik nog dit: "TSMC recently committed to an additional 10,000 wafers for Nvidia in 2023, which only works out to ~600,000 GPU’s. "

Als dan de Meta's , Google's en Tesla's van deze wereld 100.000-den van deze GPU's opkopen, dan is het niet gek dat de prijs de hoogte in gaat. Wat de gek er voor geeft nu.

Dus ergens zit er (nog) een restrictie van capaciteit bij die technologie. Via deze link is er meer over te lezen:
www.trendforce.com/news/2024/02/19/in...
Hendrik65
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 28 mei 2024 08:10:

Nabeurs vannacht?

Nvidia is up 3.55%, +$1100 overnight .
Bron: X
Inmiddels teruggezakt tot 2,53%. Maar dan nog ...
Japaho
0
quote:

Hendrik65 schreef op 28 mei 2024 12:04:

[...]

Inmiddels teruggezakt tot 2,53%. Maar dan nog ...
De $ 1100 lonkt.... ben benieuwd naar de opening en het verloop vandaag. Zit te dubben om nog wat bij te kopen, Nvidia of SMCI.... Weet het nog niet.
Fender bass
1
quote:

Japaho schreef op 28 mei 2024 14:20:

[...]

De $ 1100 lonkt.... ben benieuwd naar de opening en het verloop vandaag. Zit te dubben om nog wat bij te kopen, Nvidia of SMCI.... Weet het nog niet.
Waarom niet in deze ETF, www.justetf.com/en/etf-profile.html?i...

Die heb ik sinds kort.
NickieToTheT
1
Loopt 15 mins achter.
Gaat weer met dik hout en dat na 13% stijging in twee dagen :-)
Japaho
0
quote:

NickieToTheT schreef op 28 mei 2024 15:42:

Loopt 15 mins achter.
Gaat weer met dik hout en dat na 13% stijging in twee dagen :-)
Tja, alweer bijna $ 50 per aandeel erbij.... het gaat maar door. Straks na de splitsing op naar de 1500.
nine_inch_nerd
1
Nogmaals een bewijs wat de voorsprong van NVDA is t.o.v. anderen, maar ook van diegenen die zelf iets willen.....

Amazon is struggling to compete with Nvidia's dominant AI chips, with low usage, "compatibility gaps," and project-migration issues putting millions of dollars in cloud revenue at risk, according to confidential internal documents and people familiar with the situation.
It's another sign of how far behind the cloud giant is in the generative AI race. This also shows how hard it will be for tech companies including Microsoft, OpenAI, Google, Meta, and Amazon to break Nvidia's grip on this huge and important market.


Inside Amazon's struggle to crack Nvidia's AI chip dominance
www.businessinsider.com/amazon-nvidia...
nine_inch_nerd
1
quote:

Japaho schreef op 28 mei 2024 16:00:

[...]

Tja, alweer bijna $ 50 per aandeel erbij.... het gaat maar door. Straks na de splitsing op naar de 1500.
-lol-
Ivy85
1
Huil maar niet
0
quote:

Ivy85 schreef op 28 mei 2024 16:02:

WOW, ze gaan lekkerrr, geen spijt dat ik vorige week nog een pluk heb bijgekocht!
had je niet moeten doen joh
Japaho
0
quote:

Huil maar niet schreef op 28 mei 2024 17:18:

[...]
had je niet moeten doen joh
En waarom niet? Ivy 85 heeft geen enkele reden om te huilen.... :)) Betere suggesties?
1.247 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 59 60 61 62 63 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 jun 2024 22:00
Koers 131,880
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 1.234.848
Volume gemiddeld 65.408.018
Volume gisteren 4.123.858

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront