TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
vreemdvermogen
3
Inmiddels is juli alweer aangebroken maar voor TomTom nog geen nieuw draadje. Tja hoe zou dat komen. Ik heb daar wel m'n gevoelens over. Nou ja, vele diehards/rozebrillendragers zijn afgehaakt. Ben ook maanden zonder geweest. Heb toch weer aangekocht op 6,75. Een soort van "Oude liefde roest niet". Hoop toch dat er op het forum weer wat (leuke) leven in de brouwerij komt. Ik weet het ook niet. TomTom is een bedrijf waar geheimzinnigheid en ondoorzichtigheid de boventoon voert. Ja, ja de worstverhangende strategie. Heb toch nu wel een goed gevoel om een leuk ritje te maken. Ben zeker geen LT belegger meer maar wel een LT volger. Iedere diehard en belegger in T2 veel succes en 'fingers crossed' voor 17 juli.
hvasd2
0
3 maal is scheepsrecht. 2 cijfers presentaties achter elkaar flink stijgen en daarna weer terugzakken in de 6-7 range. Gaat dat de 17e weer gebeuren?
minofmeer
1
Zolang TT geen dividend uitkeert of geen (flinke) aandeleninkoop doet, blijft het een speelpop tussen 6,50 en 8,50.
hvasd2
0
En weer een nieuw merk op de Nederlandse markt.

Een ‘high-end’ elektrisch automerk uit China
Met de komst van Zeekr komt er een nieuw ‘high-end’ Chinees merk op de Nederlandse markt. Een merk, dat zich ongetwijfeld probleemloos met de bestaande luxe merken kan meten. Maar wat maakt Zeekr zo bijzonder en hoe zal het zich onderscheiden van de gevestigde orde?

Onderdeel van Geely
Zeekr is een van de merken uit de stal van het grote Geely concern. Tot dat concern behoren ook merken als Volvo, Polestar en Lynk & Co. Bovendien worden de nieuwe modellen van Smart door Geely gebouwd en staan die op een door Geely ontwikkeld platform. Datzelfde platform, het SEA-platform, is ook de basis voor de Volvo EX30 én voor de nieuwe Zeekr X. Het andere model dat men in Nederland aanbiedt, de Zeekr 001, deelt zijn platform met de Volvo C40/XC40, Polestar 2 en Lynk & Co 01. Kortom: qua techniek zit het allemaal wel goed bij Zeekr.

www.elektrischeauto.nl/nieuws/zeekr-i...

Late juni post Wereldbelegger
hvasd2
0
Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden heeft er een verschuiving plaats gevonden in de afgelopen maand.
Van 1.894.305 aandelen is afscheid genomen door één of meerdere grootinvesteerders.

De stand is nu:
% owners Shares
19,5% Institutions 25.056.373
28,9% General Public 37.197.129
51,5% Individual Insiders 66.234.823

Late juni post Wereldbelegger
Wereldbelegger
0
quote:

hvasd2 schreef op 2 juli 2023 22:28:

Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden heeft er een verschuiving plaats gevonden in de afgelopen maand.
Van 1.894.305 aandelen is afscheid genomen door één of meerdere grootinvesteerders.

De stand is nu:
% owners Shares
19,5% Institutions 25.056.373
28,9% General Public 37.197.129
51,5% Individual Insiders 66.234.823

Late juni post Wereldbelegger
Dank hvasd2 voor het hier plaatsen.
Wereldbelegger
0
Prijzen tweedehands auto’s plotseling flink gedaald

Occasions zijn afgelopen maand fors in prijs gedaald. Voor het eerst in 2023 is een daling te zien in tweedehandsauto’s die op brandstof rijden. Zo kost in juni een tweedehandsauto gemiddeld 832 euro minder dan een maand eerder.
Erik Kouwenhoven 03-07-23, 08:15

Dit blijkt uit de gecombineerde cijfers van Gaspedaal.nl, AutoTrack.nl en Autowereld.nl, waar maandelijks drie miljoen mensen zoeken naar een tweedehandsauto. Ook zijn er grote prijsverschillen tussen de brandstofsoorten te zien. Ten opzichte van mei is de benzineauto nu 928 euro goedkoper, de diesel 239 euro en de hybride zelfs 1.380 euro. De enige uitzondering vormen de elektrische auto’s. De tweedehands variant van deze auto is ruim 600 euro duurder geworden dan in mei.

www.ad.nl/auto/prijzen-tweedehands-au...
Wereldbelegger
0
Autoregistraties nog altijd in de lift: afvlakkend tempo wijst op mogelijk einde leveringsproblemen

In juni zijn er in Nederland 37.340 nieuwe personenauto's geregistreerd, een stijging van 24,4 procent ten opzichte van juni 2022 (30.016 nieuwe personenauto’s). De groei vlakt af ten opzichte van vorige maand toen het aantal registraties nog groeide met 42 procent, wat wijst op een laatste inhaalslag van het aantal openstaande verkooporders uit 2022 en een mogelijk einde aan de leverings- en voorraadproblemen. Een gunstig klimaat voor potentiële kopers dus.

www.transport-online.nl/site/155967/a...
tatje
2
Tja.

AVA 2022

De heer Reiff
China. Scandinavië.

Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

DFT vandaag.
- Tesla heeft in het afgelopen kwartaal een recordaantal elektrische auto’s afgeleverd. De prijsverlagingen die de Amerikaanse autofabrikant onder leiding van miljardair Elon Musk doorvoerde om de vraag aan te jagen, lijken daarmee effect te hebben.

In het tweede kwartaal kregen 466.140 nieuwe Tesla’s een eigenaar. Dat waren er 83 procent meer dan een jaar geleden.

Tesla werd dus al in 2022 genoemd.
In een interview met Harold in DFT 2018 2019 werd ook de naam Tesla genoemd.
Navraag bij de IR of dit juist was, nooit antwoord gehad

AVA 2023
Harold Goddijn
Dat is Stellantis uiteraard. Zij hebben ook Chrysler als merk en allerlei andere Amerikaanse merken. Daar
komen we langzaam maar zeker in steeds meer modellen terecht, dus dat leidt tot groei. Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook
zorgt voor groei in dat segment.

Is Tesla de geheimzinnige, waarvan Harold de naam niet wilde of mag noemen.
Is het de grote geheimzinnige EN Tesla.

We zullen zien !
vanmaarsum
1
Als het Tesla is en dat ooit bekend wordt, dan gaan we vuurwerk beleven met het aandeel……
tatje
1
Ja vanmaarsum.

ik weet ook niet wat ik ervan moet denken.

Eerst 2018 of 2019
In een interview met Harold in DFT 2018 2019 werd ook de naam Tesla genoemd.
Navraag bij de IR of dit juist was, nooit antwoord gehad

En dan toch duidelijk in 2022
AVA 2022
Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

2 maal Tesla genoemd en geen reactie , waarschijnlijk moet Tesla het zelf benoemen.

Ik zal het artikel 2018 of 2019 nog wel ergens hebben.

AVA 2022 staat op Tom Tom investors.

Vreemd, dat de financiele pers het nooit oppikte.
Wereldbelegger
0
China is ‘s werelds grootste exporteur van auto’s geworden. Dankzij wie?
China heeft zojuist Japan ingehaald wat betreft het aantal geëxporteerde auto’s: 1,07 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.

Volgens gespecialiseerde consultant AlixPartners exporteerde China in deze periode 1,07 miljoen voertuigen, een aanzienlijke stijging aangezien China er in 2022 “slechts” 2,6 miljoen had geëxporteerd en Japan 3,8 miljoen.

De dominantie van China is echter niet helemaal toevallig en is niet alleen te danken aan de overgang naar elektrische auto’s die door de westerse landen in gang is gezet, maar ook (en vooral) aan het openen van de Russische markt, die sinds de oorlog in Oekraïne door alle fabrikanten was verlaten. Alleen al in Rusland leverde China 112.000 voertuigen in één kwartaal, gelijk aan een jaar aan leveringen.

Beperkt succes elders
Hoewel Chinese auto’s goed zijn voor een op de vijf elektrische auto’s in Europa, blijft hun doorbraak op de Amerikaanse en Europese markten beperkter, met een Chinese verkoop van 900.000 voertuigen in deze twee regio’s in 2022 (op een geschat totaal van 23 miljoen eenheden). Dat gezegd zijnde, is de rust pas aangebroken en AlixPartners schat dat de export naar de VS en Europa tussen nu en 2026 met 67% zou moeten groeien, met name dankzij de inspanningen van fabrikanten als BYD en Xpeng.

Dit alles toont aan hoezeer de kaarten in de automobielsector de komende jaren waarschijnlijk zullen worden herschud. Chinese merken blijken erg overtuigend bij jongeren, terwijl westerse merken duidelijk terrein verliezen in China. Dat roept vragen op over hun toekomst.

gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
hvasd2
3
quote:

tatje schreef op 3 juli 2023 10:33:

Tja.

AVA 2022

De heer Reiff
China. Scandinavië.

Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

DFT vandaag.
- Tesla heeft in het afgelopen kwartaal een recordaantal elektrische auto’s afgeleverd. De prijsverlagingen die de Amerikaanse autofabrikant onder leiding van miljardair Elon Musk doorvoerde om de vraag aan te jagen, lijken daarmee effect te hebben.

In het tweede kwartaal kregen 466.140 nieuwe Tesla’s een eigenaar. Dat waren er 83 procent meer dan een jaar geleden.

Tesla werd dus al in 2022 genoemd.
In een interview met Harold in DFT 2018 2019 werd ook de naam Tesla genoemd.
Navraag bij de IR of dit juist was, nooit antwoord gehad

AVA 2023
Harold Goddijn
Dat is Stellantis uiteraard. Zij hebben ook Chrysler als merk en allerlei andere Amerikaanse merken. Daar
komen we langzaam maar zeker in steeds meer modellen terecht, dus dat leidt tot groei. Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook
zorgt voor groei in dat segment.

Is Tesla de geheimzinnige, waarvan Harold de naam niet wilde of mag noemen.
Is het de grote geheimzinnige EN Tesla.

We zullen zien !
Tesla en TomTom is logisch.
Tesla neem geen Here kaarten vanwege de eigenaren en geen Google kaarten vanwege Google en OSM is niet genoeg voor Tesla dus blijft TomTom over.
tatje
0
Goed opletten.

De koers van de RSU wordt in de 60 dagen voor de AVA bepaald.

Trouwens de granted RSU van 2019 zijn in 2022 door de RVB ongeveer voor de helft verkocht.

Terwijl in het JV 2022 staat nog 2 jaar aanhouden.

"". After the vesting period Members of the Management Board are
subject to a two-year holding period. ""

Taco Titulaer
Ja, dank u wel. We hebben in 2021 voor het laatst aandelen ingekocht. Dat doen we primair, zoals u weet,
om de verwatering van RSUs tegen te gaan. We hebben op dit moment nog ongeveer 4 miljoen aandelen
in depot. Dit jaar verwachten we dat er ongeveer 1 miljoen aandelen bijkomen door de RSU-uitgiftes, dus
die zullen we dan via onze ‘treasury shares’ uitgeven. Dat betekent dat als we zo doorgaan, we volgend
jaar, dan wel in 2025, weer in de markt moeten komen om ons RSU-plan te kunnen ‘coveren’. We geven
per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs. Ik ben het volledig met u eens dat, als het moment daar is en
wij een deel van onze kas kunnen uitkeren, we dat waarschijnlijk vanuit voorzichtigheid eerst met een
aandeleninkoopprogramma gaan doen. Voordat we met een dividendplan gaan beginnen. Ook omdat,
zoals ik al eerder heb gezegd, zodra we met dividend gaan beginnen, dat het dan niet de verwachting is
dat we daar dan snel weer mee gaan stoppen.

"" We geven per jaar ongeveer 15 miljoen uit aan RSU ""

2019 892.000
2020 1.228.000
2021 1.414.000
2022 3.095.000

Taco zei dus: we geven per jaar ongeveer 15 miljoen euro uit aan RSU.

De koers in de 60 dagen voor de AVA 2022 was rond de 7,30.

3.095.000 maal 7,30 is 22,5 miljoen en geen 15 miljoen.

15 miljoen a 7,30 is 2.054.000.

Wie hebben die dikke miljoen RSU gekregen.

Net zoals in 2017 ????

During the year, 1.3 million RSUs were granted at a weighted
average price of €8.68 (2016: none). No other movements in
the RSUs occurred during the year. The fair value of the RSUs is
determined with reference to the share price of TomTom NV at the
date of grant. Of these RSUs, 138 thousand units were granted
pursuant to the acquisition of Autonomos as detailed in note 15.
These units follow the same vesting period but are not subject to
the employment condition.

Hebben we behalve de RVB en toppers gewone werknemers blij gemaakt met ongeveer 1 miljoen RSU.

Valt me maar 1 woord in.

Mistig :-)
tatje
0
De laatste analisten consensus betrof Q1 2023

Ze gaven ook FY 2023.

De gemiddelde consensus was wat betreft de FCF , 0% in 2023

Dat wijkt toch behoorlijk af van de uitspraak van Taco bij het transcript Q1 2023.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
Yes, sure. So, we have roughly EUR 300 million in cash or long-term deposits. The split between cash and long-term deposits is then one-third to
two-third. So, two-thirds is in long-term deposits. On those deposits, we get a 3% yield, roughly --3% plus. And that is part of our free cash flow. It's
nice, but it will not significantly change anything. For the free cash flow, we continue to focus on 0% to 5%. Based on where we are now, it might be
closer to 5% than 0%, yes.

it might be closer to 5% than 0%, - het zal dichter bij 5% liggen, dan bij 0%.

De analisten toch !

D en A 2023 gemiddeld 41

Terwijl Taco bij het transcript Q1 2023 het volgende zei.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
Well, yes, EBITDA is a factor of EBIT and DA. I think DA will be fairly stable. But I don't think that the EBIT will be as strong in the rest of the year. So,
the answer is no. The OpEx that we recorded in the first quarter will go up in the quarters that we have in front of us -- Q2, Q3, Q4. So, there was a
release in the OpEx, but it's also a factor of the new merit that will kick in by the end of Q1 and further also in Q2, Q3, Q4. So, EBITDA for the rest
of the year, the other quarters will be lighter -- lower.

. I think DA will be fairly stable - dus 4 maal 12,5 is 50

Mooi k.t als je voor TT als analist maar enkele uurtjes per kwartaal de tijd krijgt.

Gelukkig heb je nog je modellen, meestal werkt het :-)

Niet altijd dus !

Gelukkig hoef ik niet te wedden.

Vandaag dubbeltje hoger of lager, ik zou het niet weten.
460 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront