'AEX verder omhoog na sterke opmars'

Door AFN op 7 april 2020 08:19 | Views: 11.112

'AEX verder omhoog na sterke opmars'

AMSTERDAM (AFN) - De Amsterdamse aandelenbeurs opent dinsdag waarschijnlijk opnieuw met winst. Ook elders in Europa zullen de beurzen naar verwachting hoger beginnen. Beleggers lijken wel wat gas terug te nemen na de sterke opmars een dag eerder, die werd veroorzaakt door de optimistische signalen over een mogelijke afvlakking van het coronavirus.

In China is sinds januari voor het eerst niemand overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Wel zijn er de afgelopen 24 uur 32 nieuwe besmettingsgevallen geregistreerd in het land. Nog eens 30 Chinezen zijn drager van het virus, maar vertonen geen ziekteverschijnselen. Daarmee komt het totaal van dit soort gevallen uit op 1033.

De Britse premier Boris Johnson ligt op de intensive care van een Londens ziekenhuis, nadat zijn toestand als gevolg van een besmetting met het coronavirus verslechterde. Veel wereldleiders hebben Johnson een voorspoedig herstel toegewenst. De Britse minister van Buitenlandse Zaken Dominic Raab neemt de taken van Johnson tijdelijk waar.

IMCD

IMCD liet weten beleggers al op maandag 20 april bij te praten over de gang van zaken in het eerste kwartaal. Oorspronkelijk zou de Rotterdamse distributeur van chemicaliën pas op 7 mei een tussentijds handelsbericht uitbrengen, maar dat is wegens de coronacrisis vervroegd. Het bedrijf zegt in het eerste kwartaal nog geen materiële impact te hebben gezien van de virusuitbraak.

De producent van elektromagnetische componenten Kendrion trekt zijn dividendvoorstel in vanwege de coronapandemie. Volgens het bedrijf is er een negatieve impact op de omzet en orderontvangst in Europa en de Verenigde Staten door het tijdelijk stilleggen van veel autofabrieken.

Aperam

Aperam liet weten een nieuwe financieel directeur te hebben gevonden. Sudhakar Sivaji volgt Sandeep Jalan op die in februari zijn vertrek aankondigde. Sivaji komt over van branchegenoot Thyssenkrupp. Hij gaat op 6 mei aan de slag bij Aperam.

De maker van laadpalen en energieopslagsystemen Alfen heeft opnieuw een opdracht van de Zweedse energiereus Vattenfall in de wacht gesleept. Alfen levert een accusysteem voor de opslag van elektriciteit in de Zweedse stad Uppsala, dat wordt gekoppeld aan het elektriciteitsnet van Vattenfall.

TomTom

Navigatiedienstverlener TomTom kondigde aan zijn jaarlijkse aandeelhoudersvergadering uit te stellen vanwege de virusuitbraak. Het uitstel betekent dat commissaris Bernd Leukert nu per direct vertrekt bij TomTom.

De euro was 1,0823 dollar waard, tegen 1,0807 dollar op een dag eerder. De prijs van een vat Amerikaanse olie steeg 3,6 procent tot 27,02 dollar. Brentolie werd 3,1 procent duurder op 34,06 dollar per vat.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

40 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
[verwijderd]
1
Kan me niet voorstellen dat de grote fondsen ineens weer massaal instappen. Het zullen wel particulieren zijn, die gefustreert door de lage rente maar aandelen kopen.
De particuliere belegger wil de realiteit niet zien. Sluit de ogen voor slecht nieuws en ach , het is voorjaar, laten we maar aandelen kopen.

Zelfs als de corona crisis achter ons is, zal de pijn nog lang duren en veel financiele schade achterlaten.
Ik zie alleen maar beren op het pad.........
havik of duif
0
quote:

Stier de Beer schreef op 7 april 2020 09:26:

Wie kan de stijging deze week toelichten in het licht van het geschetste scenario door het IMF? - welke slechter is dan 2008 -
In het verleden zag je dat de beurs voor de economie uitloopt en als dat nog steeds zo is dan is de huidige stijging enig zins te verklaren, maar het blijft toch nog heel risicovol. Er is ook angst om de opwaartse trend te missen.
Mr_Baldy
0
ach het lijkt dat corona totaal geen schade aanricht als ik zo naar de beurs kijk, ondertussen ziet de buitenwereld er toch echt anders uit dan voorheen er is bijna geen economische activiteit.
Ik heb vandaag besloten om al mijn aandelen te verkopen en voorlopig lekker aan de zij lijn te gaan staan, ik zie het al een geluk dat ik alles met een redelijk beperkt verlies van de hand heb kunnen doen. Ik vertrouw deze stijging totaal niet.
[verwijderd]
1
quote:

wobp schreef op 7 april 2020 09:53:

zoals mijn opa zei: hoogmoed komt voor de val!
Ook een short?
[verwijderd]
0
Ik laat het lekker uitlopen en blijf 2/3e cash. Vertrouw het ook niet. Je ziet aan vastgoed en banken dat er veel overdreven angst wegtrekt en aan bij RDS zat al veel optimisme verwerkt vorige week.

Persoonlijk denk ik dat we nog wel een week omhoog/stabiel blijven, hoewel stabiel in deze markt denk ik wel winstnemingen gaat betekenen. Vanaf week 3 in april gaan we op basis van de fase 2 plannen van overheden (USA, Japan, DE, FR, IT) omhoog of omlaag.
Jetje1
0
quote:

FairValue schreef op 7 april 2020 09:08:

Shorts wederom uitgebreid. Donderdag zien we weer. Ommekeer moet nabij zijn. Dik rood.
Precies, doe mij volgens jaar nog maar zo'n crisis :))
Red_
1
quote:

Stier de Beer schreef op 7 april 2020 09:26:

Wie kan de stijging deze week toelichten in het licht van het geschetste scenario door het IMF? - welke slechter is dan 2008 -
Toen Bear Stearns omging was er ook nog genoeg euforie in eerste instantie. Pas toen het domino effect door Lehmann aan het licht kwam stortte de boel pas in.
Nu janken we er even even in de VS alleen al zo'n 6000 miljard fictief geld tegenaan! daar kun je nog wel even de beurzen op peil mee houden tot na de verkiezingen wat Trump graag wil.
het is ook niet voor niks dan in het pakket van 4000 miljard een belastingregeling is opgenomen voor vastgoed verliezen te compenseren in je belastingaangiften in de toekomst.
Wat er over half jaar gaat gebeuren weet niemand, zou me echter niet verbazen dat dan pas de wereldwijde impact komt.
Italie heeft onhoudbare schuld en maanden geen inkomsten. Spanje en Griekenland zijn nooit boven jan gekomen en ook hartstikke afhankelijk van toerisme.
Amerika is per definitie een land dat maar oneindig in de zoveel mogelijk schulden maken tijdperk is blijven hangen en alleen gered is door lagere rentes.
Ik voorzie wel langere termijn groot probleem wat er nog aan zit te komen.
Alleen de aandelenbeurs is gewoon totaal niet meer direct gelinkt aan de reële economie. De lucky 1% kan de beurzen prima stuwen.
Jopie1962
0
quote:

mbrand85 schreef op 7 april 2020 09:58:

... Vanaf week 3 in april gaan we op basis van de fase 2 plannen van overheden (USA, Japan, DE, FR, IT) omhoog of omlaag.
Ja. Omhoog of omlaag. OF rechtdoor natuurlijk. Kan ook.
[verwijderd]
0
quote:

Jopie1962 schreef op 7 april 2020 10:26:

[...]

Ja. Omhoog of omlaag. OF rechtdoor natuurlijk. Kan ook.
Die vond ik ook al zo mooi haha
MartijnN1932
0
Bizar, wereld have 20% omhoog unibail 17%, als er een groep is die last gaat hebben van failissementen van retail is het wel wereldhave met alle winkelpanden.
nu zijn ze natuurlijk wel al 2/3 van de beurswaarde kwijt, maar ik zou het niet durven..

[verwijderd]
0
quote:

Uper schreef op 7 april 2020 10:31:

[...]

Die vond ik ook al zo mooi haha
Haha. Stelletje flauweriken. Ik bedoel natuurlijk met grote stappen.
[verwijderd]
0
quote:

MartijnN1932 schreef op 7 april 2020 10:58:

Bizar, wereld have 20% omhoog unibail 17%, als er een groep is die last gaat hebben van failissementen van retail is het wel wereldhave met alle winkelpanden.
nu zijn ze natuurlijk wel al 2/3 van de beurswaarde kwijt, maar ik zou het niet durven..
Ik wel, sta met URW GAK 50 lekker in de plus. Lekker puh. Die gasten hebben zich met prima financiering echt wel voor een rampscenario ingedekt. Ik maak me meer zorgen om mijn ECP aandelen, wellicht dump ik die aan het eind van deze rally.
[verwijderd]
0
quote:

MartijnN1932 schreef op 7 april 2020 10:58:

Bizar, wereld have 20% omhoog unibail 17%, als er een groep is die last gaat hebben van failissementen van retail is het wel wereldhave met alle winkelpanden.
nu zijn ze natuurlijk wel al 2/3 van de beurswaarde kwijt, maar ik zou het niet durven..

Ik wist niet dat babies in 1932 al Martijn genoemd werden. Was het toen niet meer Martinus?
MartijnN1932
0
quote:

mbrand85 schreef op 7 april 2020 11:11:

[...]

Ik wist niet dat babies in 1932 al Martijn genoemd werden. Was het toen niet meer Martinus?
Meer een herinnering aan beleggingswereld, sinds de 1e grote depressie..
Om de gedachten erbij te houden wanneer je moet uitkijken..

Ik ben overigens nog heel bij met mijn Ahold aankopen.
Zoals verwacht ook gedurende een crisis moeten mensen blijven eten..

boomer92
0
quote:

FairValue schreef op 7 april 2020 09:08:

Shorts wederom uitgebreid. Donderdag zien we weer. Ommekeer moet nabij zijn. Dik rood.
zeer slimme zet , niet je verlies nemen maar bijkopen ?? ja ik doe dat ook maar met aandelen !! die worden niet uitgestopt !!
[verwijderd]
0
quote:

Jetje1 schreef op 7 april 2020 09:59:

[...]

Precies, doe mij volgens jaar nog maar zo'n crisis :))
Ik begin steeds beter in te zien wat zich precies aan het afspelen is. Iedereen denkt dat de Centrale Banken vandaag of morgen moeten bezwijken onder de gigantische schuldenlast maar het is allemaal uitgedacht. Het coronavirus... alles hoort bij de eindgame.

Vergeet het volgende niet: Men creëert een probleem en men heeft ook de oplossing !! Nog meer waardeloos geld creëren, en Centrale Banken die schuldpapieren opkopen !!

De Centrale banken kopen met al dit waardeloos geld obligaties en aandelen van landen, bedrijven en zelfs hypotheek portefeuilles. Dus uiteindelijk worden zij doormiddel van al dat waardeloos geld eigenaar van alles. Dit is al heel lang van te voren zo gepland. Het virus moet er voor zorgen dat wij allemaal thuis blijven zodat nog meer bedrijven nieuwe leningen af moeten gaan sluiten. Vervolgens komen de Centrale Banken met honderden miljarden over de brug en beloven openlijk meer schuldpapieren op te gaan kopen..... zodat zij straks eigenaren zijn van alles !!!

Daarmee is ook te verklaren dat we negatieve rente hebben want het maakt Centrale Banken geen moer uit om over 10, 20 of 30 jaar een beetje geld te moeten betalen want na de big reset staan alle regeringen buiten spel en zijn de Centrale Banken compleet de baas.

Als ik het goed heb is het sinds het uitbreken van het corona virus verboden voor bedrijven om eigen aandelen in te kopen. Wat ook weer past in het plaatje dat Centrale Banken met waardeloos geld zoveel mogelijk aandelen en obligaties van bedrijven willen kopen om zo uiteindelijk de eigenaar te kunnen worden.
En dat verklaart ook waarom we nu dagelijks met 3% of meer stijgen.... het zijn de Centrale banken die alles opkopen !

Alu hoedje …. denk er maar eens heel goed over na !! :-) ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Martin K. schreef op 7 april 2020 09:48:

Kan me niet voorstellen dat de grote fondsen ineens weer massaal instappen. Het zullen wel particulieren zijn, die gefustreert door de lage rente maar aandelen kopen.
De particuliere belegger wil de realiteit niet zien. Sluit de ogen voor slecht nieuws en ach , het is voorjaar, laten we maar aandelen kopen.

Zelfs als de corona crisis achter ons is, zal de pijn nog lang duren en veel financiele schade achterlaten.
Ik zie alleen maar beren op het pad.........
Wat is realiteit ??
Blij zijn als economie in elkaar klapt om dan te zeggen.... "zie je wel, ik heb gelijk gehad ".
Gaat het om shinen ??.

Uiteindelijk is het slecht voor je pensioen.
Beren zijn slecht om pensioen en werkgelegenheid.

Het heeft geen zin om te gaan shinen of te roepen dat de Wereld een grote klap krijgt, want je helpt jezelf (je pensioen) door de plee te trekken.

Zwartkijken biedt geen voordeel.
Als mensen aandelen willen kopen tegen gereduceerd tarief is geen schande.

DNFTT
0
@Felix, alu hoedje idd.

Fransozen wilden van alles, maar ook vroeg stoppen met werken en Italianen hadden er geen trek in om wat te sparen voor het geval dat.
Noem het populisme, na ons de zondvloed en dat natte pak kwam uit een onverwachte hoek.
De generatie milennials maalt niet om bezit, zij zullen jouw caravan nooit kopen, misschien hooguit een weekendje huren.
En vergeet dat vooropgezette plan want dit is puur paniekvoetbal.
40 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.