OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI 2024

714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Lamsrust
1
quote:

The Third Way... schreef op 23 januari 2024 10:32:

www.politico.com/newsletters/weekly-a...

'USDA response: Asked about the OCI-Koch deal, a USDA spokesperson pointed to the USDA’s FPEP, which is intended to bolster competition for domestic fertilizer production and expand domestic supply, making the critical input more affordable for farmers.

“When dominant middlemen control so much of the supply chain – such as in the fertilizer sector – it undermines economic resiliency and robust competition, with both producers and consumers bearing the brunt of these consequences,” said USDA spokesperson Allan Rodriguez. “Developments like these underscore the importance of President Biden’s whole-of-government effort to promote competition in the American economy.”

FPEP also includes some safeguards for taxpayer dollars. If a facility is sold or has a change of ownership within 10 years, for example, USDA will review the sale to determine if the change is no longer consistent with FPEP’s purpose and may require partial or full return of grant money.'
Dit type deals wordt standaard omgeven door een peloton aan accountants, fiscalisten en juristen zodat we er zeker van kunnen zijn dat alle voorwaarden omtrent de verstrekte subsidies en belastingkortingen volledig in kaart zijn gebracht alsmede de invloed van een change of control hierop. Nu deze subsidies en belastingkortingen aan de vennootschap zijn verstrekt die wordt verkocht, zullen m.n. de juristen van Koch hier in hun due diligence goed naar gekeken hebben. Hierover hoeven we ons wat mij betreft weinig zorgen te maken. De resterende onzekerheid zit mijns inziens m.n. in het oordeel van de mededingingsautoriteiten, alhoewel hierover ook uitgebreid juridisch advies zijn uitgebracht.
kweetnie
0
quote:

watergeus schreef op 23 januari 2024 11:07:

[...]

Als je echt geinteresseerd bent in OCI en moeite hebt met het Engels dan gooi je het toch even door google translate. kost je 10 seconden. Eigen aan beleggen, ik snap het, is zonder moeite rijk worden. Niettemin de luiheid van beleggers is soms verpletterend.
Nette reactie van je.
Niet iedereen is waarschijnlijk zo slim als jou maar dat heeft niets met hetgeen je veronderstelt te maken.
Het was maar een vraag want inderdaad vertaald google meteen als je wil via verschillende sites en een kleine moeite om dat dan te delen of een link te plaatsen.

Een forum is bedoeld om elkaar, naar mijn inziens, zoveel mogelijk info te verstrekken zodat eenieder een weloverwogen beslissing kan maken.

Gelukkig wordt er hier weinig onzin geplaatst door eenieder, dat is bij andere draadjes helaas wel zo.

Oh ja, en ter info, ik zit er met een behoorlijk aantal stukken in en sta nog steeds dik in de min dus zonder moeite rijk worden geldt voor mij helaas niet op dit moment.
Gforce
0
quote:

kweetnie schreef op 23 januari 2024 14:45:

[...]

Nette reactie van je.
Niet iedereen is waarschijnlijk zo slim als jou maar dat heeft niets met hetgeen je veronderstelt te maken.
Het was maar een vraag want inderdaad vertaald google meteen als je wil via verschillende sites en een kleine moeite om dat dan te delen of een link te plaatsen.

Een forum is bedoeld om elkaar, naar mijn inziens, zoveel mogelijk info te verstrekken zodat eenieder een weloverwogen beslissing kan maken.

Gelukkig wordt er hier weinig onzin geplaatst door eenieder, dat is bij andere draadjes helaas wel zo.

Oh ja, en ter info, ik zit er met een behoorlijk aantal stukken in en sta nog steeds dik in de min dus zonder moeite rijk worden geldt voor mij helaas niet op dit moment.
Mooie koersdoelverhoging vandaag. Genoeg cash per aandeel. Lekker dividend. Ook jij gaat vast verdienen aan OCI.
mvdp
1
quote:

kweetnie schreef op 23 januari 2024 14:45:

[...]
...
Het was maar een vraag want inderdaad vertaald google meteen als je wil via verschillende sites en een kleine moeite om dat dan te delen of een link te plaatsen.

Een forum is bedoeld om elkaar, naar mijn inziens, zoveel mogelijk info te verstrekken zodat eenieder een weloverwogen beslissing kan maken.
...
In aanvulling op de reactie van Watergeus(ab'tje), en meer ten algemene: posters bewijzen jou, met alle moeite die ze al doen om zaken te lezen en posten, een GUNST - realiseer je je dat eigenlijk wel? Het lijkt er niet op.

Als jij 'een vertaling' wenst, of andere aanvullende diensten op een post, dan doe je dat dus gewoon even zelf. Punt.

Overigens, qua vertalen: ik ben vaak juist wel blij met originelen - vertalingen zijn met enige regelmaat ondermaats.
effegenoeg
1
quote:

mvdp schreef op 23 januari 2024 20:08:

[...]

In aanvulling op de reactie van Watergeus(ab'tje), en meer ten algemene: posters bewijzen jou, met alle moeite die ze al doen om zaken te lezen en posten, een GUNST - realiseer je je dat eigenlijk wel? Het lijkt er niet op.

Als jij 'een vertaling' wenst, of andere aanvullende diensten op een post, dan doe je dat dus gewoon even zelf. Punt.

Overigens, qua vertalen: ik ben vaak juist wel blij met originelen - vertalingen zijn met enige regelmaat ondermaats.
Met de browser Chrome wordt ieder artikel in het Engels indien men wenst keurig vertaald.
Overigens ben ik niet te beroerd om iemand ten dienste te staan.
kweetnie
0
Blijkbaar iets teveel gevraagd maar goed het zij zo.
In ieder geval bedankt voor het delen, ook al is het niet mijn taal die ik spreek ;)
Zien graag nieuwe info weer tegemoet en laten we het hier dan bij houden.

Of ik het wel of niet allemaal begrijp wat er precies staat is voor mij niet het belangrijkste.
Heb nog steeds vertrouwen dat de koers hoger zal gaan dus blijf daarom voorlopig nog maar zitten.
Afgelopen jaar flink verlies opgebouwd wegens de maar blijvend dalende koers dus hopelijk dit jaar weer enigzins herstel.
We gaan het zien.
Kruimeldief
0
Het wachten is op duidelijkheid omtrent de koers die het bedrijf wil varen, welke investeringen er volgens hen nodig zijn, toekomstbeeld qua winstgevendheid en uitbetaling van dividend/ruime kaspositie aan ons, waarna de koers van ons aandeel hopelijk inderdaad weer boven de €30 gaat komen, conform koersdoelen. En dat wat rapper dan de afgelopen jaren graag.
eduardo3105
0
Farm Action
@FarmActionUS
·
55 m
Koch Industries' plan to buy OCI Global's Iowa fertilizer plant stinks. If it goes through, taxpayers will have footed a $550M bill to build the Iowa plant — only for the very firm it was built to challenge to reap the rewards.

But this isn’t a done deal. We’re fighting back.
mvdp
0
quote:

effegenoeg schreef op 23 januari 2024 20:31:

[...]

Met de browser Chrome wordt ieder artikel in het Engels indien men wenst keurig vertaald.
Overigens ben ik niet te beroerd om iemand ten dienste te staan.
Prima, maar uiteraard was dat geheel het punt niet.
mvdp
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 23 januari 2024 21:37:

Ach Boomers....
Tja.

Klopt overigens niet echt ;-)
ischav2
2
De Trouw vandaag:

AFP
Onderzoek • Rederijen dachten met lng een schonere brandstof te hebben. Maar de uitstoot van methaan is twee keer hoger dan gedacht.
DAAN MARSELIS
"Dit onderzoek legt een groot probleem bloot", zegt scheepvaartexpert Constance Dijkstra van Transport & Environment. "Schepen met een lng-motor stoten 6 procent methaan uit. Dat is ver boven de aannames van de EU en de internationale zeevaartorganisatie."

Ze doelt op onderzoek waaraan ook TNO meewerkte. Voor het eerst is de werkelijke methaanuitstoot van 18 volledig door lng aangedreven schepen gemeten. "Dat maakt dit onderzoek interessant: voor het eerst hebben we stevige resultaten", zegt Dijkstra.

Hiervoor baseerde iedereen zich op de specificaties die motorfabrikanten gaven. Voor de scheepvaartsector is het onderzoek een klap. Vloeibaar gemaakt aardgas werd nou juist gezien als oplossing voor een van de grootste problemen van de maritieme wereld: luchtverontreiniging.

"Als de aanval geopend wordt op lng dwing je ons zo'n beetje om weer terug te gaan naar diesel en stookolie", zegt directeur Annet Koster van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders. "Lng helpt ons om veel minder CO2 en zwavel- en stikstofoxiden uit te stoten."
Groene investering
Dat lng geen oplossing voor het klimaat is, wisten ze in de zeevaart ook wel. "Het is een transitiebrandstof", zegt Koster. "Het is nog steeds fossiel en voldoet dus niet aan de internationale ambitie om rond 2050 geen broeikasgas meer uit te stoten. Maar het is nu het beste dat we hebben."

De EU beloont reders die in lng-schepen investeren daarom met het predikaat 'groene investering'. Dat biedt reders verschillende voordelen, zegt Boris Schellekens van FossielVrij. Ze kunnen makkelijker financiering krijgen, betalen lagere rentes en kunnen de vermeende duurzaamheid van hun schip in reclames gebruiken. Wereldwijd varen ongeveer 400 schepen volledig op lng, blijkt uit het onderzoek. Bijna vier keer zoveel als in 2012.

In het onderzoek staat 'methaan-slip' centraal. Dat is het deel van de scheepsbrandstof dat de motor in gaat, maar niet verbrand wordt. Via de schoorsteen komt het in de lucht terecht, waar de onderzoekers het met drones en helikopters vol speciale apparatuur konden meten.

De EU gaat ervan uit dat die schepen 3 procent methaan uitstoten. De onderzoekers stellen nu vast dat het in werkelijkheid gemiddeld 6 procent is (met uitschieters naar 1 en 14 procent). Dat is een probleem, want methaan is een krachtig broeikasgas. Eén kilogram methaan houdt evenveel warmte vast als 25 kilo CO2, stelt het CBS.

Vanuit de redersvereniging klinkt kritiek op die methode. Schepen die langzamer varen stoten naar verhouding méér methaan uit. Dat komt doordat motoren die langzaam en op laag vermogen draaien, minder efficiënt zijn. Robin Vermeulen van TNO stelt dat de onderzoekers hiermee rekening hebben gehouden. Zo werden ook de stroming van het water en de windsnelheid gemeten, zodat kon worden vastgesteld of het schip op vol vermogen voer of niet.
Minder aantrekkelijk
De reders wijzen er ook op dat lng-motoren steeds efficiënter worden. Uit nieuwere motoren ontsnapt minder methaan. Juist daarom vinden de onderzoekers het belangrijk dat de EU zijn eigen regels herziet. Reders mogen er nu immers vanuit gaan dat hun LNG-schip 3 procent methaan uitstoot, óók als het in werkelijkheid hoger is. Dit zorgt ervoor dat reders met mogelijk goedkopere maar minder efficiënte motoren een voordeel hebben. En dat maakt het minder aantrekkelijk om te investeren in nieuwere, schonere motoren, als die duurder zijn.

Bovenstaande zou OCI in de kaart moeten spelen met haar oplossingen voor de scheepvaart.
KK_L
0
Gaan we ons hoofd nog eens stoten aan de 26€? Met hoofdpijn het weekend in, of raken we er deze keer wel door?
Kruimeldief
0
quote:

ischav2 schreef op 26 januari 2024 07:51:

De Trouw vandaag:

AFP
Onderzoek • Rederijen ………
…………… zijn.

Bovenstaande zou OCI in de kaart moeten spelen met haar oplossingen voor de scheepvaart.
Dit geeft de burger wel moed: OCI lijkt vooraan te staan met de oplossing met zijn moderne waterstof-projecten. De eerste geslaagde vaart van Maersk vorig jaar is daarbij ook zeer bemoedigend, naar mijn mening. Cash genoeg om gericht goed te kunnen investeren en als er dan in het stuk ook nog over de nodige subsidies van overheden wordt gerept, kijk ik uit naar de nieuwe strategie en weg die OCI gaat inslaan.
GJF1959
0
quote:

kweetnie schreef op 23 januari 2024 10:30:

Kan al dat Engels niet vertaald worden in Nederlands voordat het hier wordt geplaatst, alvast dank.
Dat vertalen gaat ( bij mij) heel makkelijk. Als ik een engelse (of andere taal) tekst op mijn schermpje heb, dan druk ik op de drie puntjes die rechts boven in het scherm staan en kies ik voir " vertalen" et voila, daar komt de vertaling.
Soms, om de drie puntjes op je beeldscherm te krijgen, moet je ff de engelse tekst iets verticaal verslepen.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt. Ik gebruik android.
teppo
0
quote:

Dropje schreef op 27 januari 2024 13:37:

Dank voor de tip qua vertalen . Mbt de stipjes ??
Is geen android ding, maar Chrome. Gebruik zelf Firefox op Android, dus zit daar ook niet in het menu standaard. FF heeft wel verschillende addons voor vertaling.
714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 24,630
Verschil -0,170 (-0,69%)
Hoog 24,970
Laag 24,510
Volume 169.901
Volume gemiddeld 392.148
Volume gisteren 250.302

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront