TomTom « Terug naar discussie overzicht

Draadje "Raad de overname prijs van HERE"

68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
Nog even deze, ook al gepost in de weekdraad:
seekingalpha.com/article/3096206-noki...

Het artikel zelf bevat weinig nieuws voor de lezers hier, maar let even op de reacties! Een citaat van ene ddn123:

I expect Microsoft wanted to purchased HERE when it purchased the phone division. ...
Nokia simply cannot monetize HERE sufficiently to justify keeping the business. I still believe that Microsoft is the strongest buyer. Combining HERE with Bing is the best synergy you can contemplate. Apple simply does not have the ability to monetize the value of HERE. While their ecosystem is strong, they do not have a mechanism. Apple does not have a significant search business. ...
Maybe Facebook can combine HERE with its business. But I am not sure they can monetize the business as effectively as Microsoft.
I can see why BMW would like to buy HERE. But can they generate sales higher than Microsoft or Facebook? BMW could license the service to Microsoft or Facebook. But selling HERE outside the automobile is a different animal and they would have to build a completely different business than designing and manufacturing cars ...
So expect Microsoft to buy Here for $9 billion. They may break even on the deal. Without a mapping service they cannot effectively control their mobile first cloud first strategy.


Geheel mee eens, al laat ik die prijs van $9 billion aan 'ddn'. Merk op hoe fijntjes Apple hier beschreven wordt.

Interessant is ook een ander commentaar:

I personally think they should IPO HERE. Everyone of the potential bidders in the current process, would line up to be IPO owners of HERE. Thus, they would attempt to acquire as many shares as possible (get as many positions on its board of directors). This alone would BALLOON the price of the IPO, ...

Hoe gezond die laatste gedachte ook is, Nokia heeft kennelijk niet voor de weg van een IPO voor HERE gekozen.

Ik blijf rustig zitten met mijn TomTommetjes. Heb me zelden zo 'confident' gevoeld bij een aandeel. Ik ga niet direct spreken over koersexplosies (sorry, beste xynix), maar ik zit er voor mijn doen vol in. Dwz. voor 40% van mijn belegbare euro's (de rest is RDS e.d. en een oerdegelijk mixfonds). Als prettige maar over enkele jaren misschien wel noodzakelijke aanvulling op mijn 'vaste' pensioen.
En voor marijke m: ik heb momenteel ook wel wat kale itm calls hoor!
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 april 2015 06:52:

Ik ga niet direct spreken over koersexplosies (sorry, beste xynix)
Hier kan ik nu zo ontiegelijk boos om worden. Pas maar op dat ik de explosie niet midden op die dijk jou ga organiseren. Dus ik zou je alias maar als de donder (en bliksem!) veranderen in VoortdurendeDijkBewaking!

Je bent gewaarschuwd! ;-)
Beperktedijkbewaking
0
Haha!
Ik was eigenlijk aan het overwegen om mijn alias een keer te veranderen in 'Dijkbewaking', of zelfs simpel BDB.
DeZwarteRidder
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 april 2015 08:44:

Haha!
Ik was eigenlijk aan het overwegen om mijn alias een keer te veranderen in 'Dijkbewaking', of zelfs simpel BDB.
'Hoogheemraadschap' is een mooie naam voor je......
Beperktedijkbewaking
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 24 april 2015 09:06:

[...]
'Hoogheemraadschap' is een mooie naam voor je......
Zeker.
Helaas wees het hoogheemraadschap Delfland mijn kandidatuur (voor een zekere functie) enkele jaren geleden af.
Ik denk omdat ik te democratisch-burgerlijk was en te weinig van de VVD-tuinders...
Verder prima. Leve de democratie en onze tuinders.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 april 2015 06:52:

Nog even deze, ook al gepost in de weekdraad:
seekingalpha.com/article/3096206-noki...

Het artikel zelf bevat weinig nieuws voor de lezers hier, maar let even op de reacties! Een citaat van ene ddn123:

I expect Microsoft wanted to purchased HERE when it purchased the phone division. ...
Nokia simply cannot monetize HERE sufficiently to justify keeping the business. I still believe that Microsoft is the strongest buyer. Combining HERE with Bing is the best synergy you can contemplate. Apple simply does not have the ability to monetize the value of HERE. While their ecosystem is strong, they do not have a mechanism. Apple does not have a significant search business. ...
Maybe Facebook can combine HERE with its business. But I am not sure they can monetize the business as effectively as Microsoft.
I can see why BMW would like to buy HERE. But can they generate sales higher than Microsoft or Facebook? BMW could license the service to Microsoft or Facebook. But selling HERE outside the automobile is a different animal and they would have to build a completely different business than designing and manufacturing cars ...
So expect Microsoft to buy Here for $9 billion. They may break even on the deal. Without a mapping service they cannot effectively control their mobile first cloud first strategy.


Geheel mee eens, al laat ik die prijs van $9 billion aan 'ddn'. Merk op hoe fijntjes Apple hier beschreven wordt.

Interessant is ook een ander commentaar:

I personally think they should IPO HERE. Everyone of the potential bidders in the current process, would line up to be IPO owners of HERE. Thus, they would attempt to acquire as many shares as possible (get as many positions on its board of directors). This alone would BALLOON the price of the IPO, ...

Hoe gezond die laatste gedachte ook is, Nokia heeft kennelijk niet voor de weg van een IPO voor HERE gekozen.

Ik blijf rustig zitten met mijn TomTommetjes. Heb me zelden zo 'confident' gevoeld bij een aandeel. Ik ga niet direct spreken over koersexplosies (sorry, beste xynix), maar ik zit er voor mijn doen vol in. Dwz. voor 40% van mijn belegbare euro's (de rest is RDS e.d. en een oerdegelijk mixfonds). Als prettige maar over enkele jaren misschien wel noodzakelijke aanvulling op mijn 'vaste' pensioen.
En voor marijke m: ik heb momenteel ook wel wat kale itm calls hoor!

IPO is inderdaad een interessante gedachte.

9 billion voor HERE is behoorlijk boven de analisten die tussen de 2 en 7 miljard voorspellen. Zou natuurlijk fantastisch zijn als er zo'n prijs uit komt. Dan gaat de waarde van de TomTom-assets naar de 50 euro per aandeel.

8,18 Maps + 1 Traffic + 1 Telematics + 1 Consumer = 11,18 miljard euro
harrysnel
0
IPO lijkt me niet. Dan ga je weer naar een waardering voor Here obv zelfstandig verdienmodel en krijg je aandeelhouders die zullen letten op omzet die Here zelf kan behalen, marge, wpa etc.

Beter is een waardering op basis van assets. Dan gaat het om de meerwaarde die (onderdeel van Here) kan creëeren voor ander bedrijf. Potentiële markten die benaderd kunnen worden. Opknippen is dan ideaal voor hogere prijs. En men kan synergie effecten behalen, reductie personeel etc.

Leuk om een gokje te doen. Ik zeg consortium van Yahoo, Continental en.......TomTom. Bod totaal $3,7 miljard.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

harrysnel schreef op 24 april 2015 11:48:

IPO lijkt me niet. Dan ga je weer naar een waardering voor Here obv zelfstandig verdienmodel en krijg je aandeelhouders die zullen letten op omzet die Here zelf kan behalen, marge, wpa etc.

Beter is een waardering op basis van assets. Dan gaat het om de meerwaarde die (onderdeel van Here) kan creëeren voor ander bedrijf. Potentiële markten die benaderd kunnen worden. Opknippen is dan ideaal voor hogere prijs. En men kan synergie effecten behalen, reductie personeel etc.

Leuk om een gokje te doen. Ik zeg consortium van Yahoo, Continental en.......TomTom. Bod totaal $3,7 miljard.
Zou kunnen.

Nog even over mijn alias, dat was in discussie. Ik ben (ex-)RWS-ambtenaar.
En ben er trots op. Het is bijna de enige overheidsdienst waar deskundigheid ipv een grote bek nog ter zake doet.

Niet alleen over de constructie van bruggen, hoewel dat ook een heel speciale deskundigheid is. Hoe dacht je anders dat RWS e.e.a. vanuit hun opdrachtgever zijn zou kunnen beoordelen?

Zo heeft RWS ook verstand van 'traffic'. Niet alleen als opdrachtgever. Ik daag de VID, ANWB en ook TT hier uit om het tegendeel te beweren. Niet dat ze dat zullen doen. Ook R-P. Schaefer van TT kent zijn historie.

De normen en standaards waar TT gebruik van maakt zijn ontwikkeld door moeizaam overleg tussen overheden en elkaar beconcurrerende bedrijven. Onze RWS stond hier ooit voorop in Europa, ene wijlen 'Job' vooral.
Ik was in de 90-er jaren en in zijn kielzog kind aan huis bij alles wat in Dld op dit gebied relevant was. Goede oude tijden? Of het inzicht dat een vader in zijn kinderen heeft? Ik lees kingwoep's posts hier over taaie patenten alsof het gebakken brood is.

Een senior moet afscheid nemen, maar beseft de waarde van zijn investering, letterlijk en figuurlijk. Ook in harde euro's.
68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 5,695
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,605
Volume 246.504
Volume gemiddeld 280.587
Volume gisteren 206.184

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront