Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

18.247 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 908 909 910 911 912 913 | Laatste
krach03
0
via tradewinds: www.tradewindsnews.com/tankers/china-...

Clarksons platou:

China to the rescue: Clarksons raises 2024 VLCC rate forecast to $90,000 per day
Suezmaxes and aframaxes also set to strengthen over the next two years

26 September 2022 10:37 GMT UPDATED 26 September 2022 10:37 GMT
By Gary Dixon in London
Chinese crude buying power is likely to drive continuing rate rises for tankers over the next two years, according to Clarksons Securities.

The investment bank has raised dirty tanker earning projections across the board on Monday.

Analysts Frode Morkedal and Even Kolsgaard argue that, despite looming recessions, Chinese demand and the energy crisis will support both oil and the tankers that carry it.
febelfifi
0
Tankers international (euronav+ insw) publiceerd een app met gratis versies: fixings...
Dat bevestigd alleen dat voor VLCC reeds regelmatig meer betaald wordt dan 70 000$/dag.
Die tarieven lijken nu hoger dan die van suezmax ,mr of clean. Uitkijken nu we in q4 terechtkomen...waar welicht nog heel wat het volgen waard is. Indien die tarieven enkel jaren aanhouden, valt nog heel wat te verdienen met euronav! Normaliter is dat supercycle, maar dat verdwijnt pas met nieuwe vloot...Maar wie zal nog in supertankers investeren, als er elk jaar meer vrachten wegvallen dan er schepen worden gescrapt? Daarom denk ik dat de supercycle wat langer gaat aanslepen. Welsneller plaats voor nieuwe, kleinere schepen wellicht, maar voor de grootste werven zullen ander scheepstypes wel dringender aan nieuwbouw toe zijn.
krach03
0
www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...

"..things seem to have been stabilised within the last month, maybe waiting for the next catalyst that will move the market to higher rate prices. Since the start of the western sanctions and as the flow of U.S. oil towards EU is increasing, Russia has made
a turn to the East, exporting oil to China and India with adiscount. These new oil flows have added ton miles and are gradually replacing pipeline oil trade with seaborne, increasing the ship demand mainly on the crude market. But according to executives of oil companies this will also lead in increasing ship demand also on the product market because as increasing Russian oil flows are
moving to the East, (where there are many refineries), oil products will increasingly move ina western direction.
A very interesting information that points out the increased oil demand in the near future is the announcement from the U.S. Energy Information Administration about the Strategic Petroleum Reserve, that declined by nearly 7 million barrels in the week ended 16 September, leaving it at roughly 427 million barrels. This is the lowest point since 1984 and for the first time since 1983, the SPR holds less oil than commercial storage."
arconati
0
Die strategische oliereserves worden verkocht om de prijs wat lager te houden: Biden wil de tussentijdse verkiezingen winnen.
krach03
0
De volgende vijf jaar (dus tot eind 2026), gewoon al om de VLCC's te vervangen die ouder zullen zijn dan 20 jaar, heb je 200 VLCC's méér nodig en als je weet dat één VLCC 120 miljoen kost + shipyards zo goed als volgeboekt tot eind 2025 !!
febelfifi
0
cyprus is nog ver...
het is blijkbaar niet nodig dit openbaar te maken, maar voor de herdomiciliering naar cyprus is ook al een 50% meerderheid nodig. De data om die beslissing voor te leggen aan de aandeelhouders staan nog niet in de sec filings. Daarna nog een procedure in cyprus, en ja, dan zou er kunnen begonnen worden met de volgende fase. Zolang cyprus niet europees is kan er wellicht niet echt een fusie zijn. ik begin nu te denken 2024...En dan kunnen de verhoudingen tussen Clean en crude heel anders liggen: meer in verhouding met de intrendieke waarde, dus in voordeel van VLCC, denk ik.
Op korte termijn is dat eerder slecht voor Euronav, tenzij...Frontline extra toegevingen doet aan de familie Saverijs: dan kan het eerder snel gaan.
Maar tijd brengt raad, en bij de Saverijs familie brengen de cmb participaties en exmar aardig wat op...Wie weet, de ruil met frontline is nu al minder winstgevend 11 euro voor frontline is 16 euro voor euronav...De nieuwe tankers gaan wellicht extra veel opbrengen met clean transport, en dat kan dan de LR en MR tankers beconcurreren...
Ik denk dat we nu niet meer moeten denken aan q4... Maar ja, onderhandelen of stilstaan...
De belgische aandeelhouders zouden wel eens kunnen stemmen tegen 'cyprus', en ook de pariculiere en financiele belgen... Euronav en frontline zwijgen.. wie heeft het dan voor het zeggen?

krach03
0
VLCC's die besteld werden door tankerbedrijven en geleverd worden de komende jaren:

2023: 20 (driekwart daarvan wordt geleverd in de eerste vijf maanden van het jaar, de overige vijf in augustus-september)
2024: 0 (nul)
2025: tot nu toe slechts 1 besteld
2026: tot nu toe eveneens slechts 1 besteld

Suezmax die besteld werden door tankerbedrijven en geleverd worden de komende jaren:

2023: 9 besteld (zeven ervan worden geleverd in de tweede jaarhelft)
2024: 4 besteld
2025: 0
2026: 0
18.247 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 908 909 910 911 912 913 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 okt 2022 14:18
Koers 15,510
Verschil -0,170 (-1,08%)
Hoog 15,920
Laag 15,400
Volume 78.872
Volume gemiddeld 504.978
Volume gisteren 255.718

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront