Forum: SBM Offshore » SBM Offshore - on topic - jaardraadje 2019 ( alles over SBM Offshore ) | DeBeurs.nl

SBM Offshore - on topic - jaardraadje 2019 ( alles over SBM Offshore )

459 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
gpjf
0
Ik heb Zembla gezien en moet eerlijk zeggen dat ik wel een koersdreun had verwacht na de hele Brazilië affaire . Gelukkig lijkt het hier van weinig invloed te zijn en kan de koers gewoon verder.
Chela
0
quote:

Dutchtenor schreef op 12 sep 2019 om 22:33:


Hoe stop je dit soort praktijken? Het is tekenend genoeg dat buitenlanders niet worden toegelaten op de meer dan 150 sloopwerven. Het zal (net als met Java Lato) echt vanuit het land moeten komen om dit te stoppen. Zij fasciliteren dit. SBM (en alle anderen!) maken handig gebruik met juridisch redelijk dichtgetimmerde contructies. Geen harde bewijzen. Dus, ff stapje terug en we gaan weer vrolijk verder. Kleverig zwart zootje.

Mee eens.
Je wilt natuurlijk dat het stopt maar daar zullen de landen waar de misstanden voorkomen als eerste iets aan moeten doen. Inderdaad idem Brazilië! Ik ga dus niet zeggen dat ik verontwaardigd ben, deze praktijken spelen al decennialang en zullen in de branche nagenoeg overal bekend zijn.
Je loopt als bedrijf dus risico dat je 'betrapt' wordt en dit keer treft het een Nederlandse multinational.
Desalniettemin, als je het simpele weerwoord op de SBM-site leest (sloop overeenstemmend met internationale standaarden) dan denk ik dat het bedrijf wel meer zou moeten doen in deze.
Ik blijf mijn stukken houden.
A3aan
1
Zembla heeft al meer bedrijven naar de filestijnen geholpen door eenzijdige belichting van bepaalde problemen O.a. Ordina is de uitzending van enkele jaren terug nog steeds niet te boven gekomen. Grootste nieuwe slachtoffers van dat programma zijn de veelal kleine particuliere aandeelhouders.
Dutchtenor
0
In 2012 werd er al bericht over een minderheid van 1300 vervuilde schepen op Aziatische stranden die netjes werden ontmanteld. Het lijkt me toch echt dat ze DAAR moeten beginnen (los van het feit dat ik het moreel verwerpelijk handelen van SBM vind).
www.marineinsight.com/environment/eur...
calvaille
0
Ik denk dat het beide is. Ja, die landen waar nu schepen worden ontmanteld met schade voor de werkers ter plaatse moeten hun inwoners beschermen. Maar bedrijven uit 'beschaafde' landen zoals Nederland zouden ook verantwoordelijkheid moeten nemen en misschien niet per se het laagste punt moeten zoeken. Het is niet voor niets dat EU flagged schepen daar niet gesloopt mogen worden. Je kunt ook proberen op een iets nettere manier zaken te doen, ook al zijn je concurrenten wel smerig.
Kostunrix
0
[quote alias=Chela id=11828564 date=201909141116]
Misschien toch eens schoon schip maken.
[/quote
Cynisch, maar wel leuk!
Dutchtenor
0
Ik verwacht maandag een stijging, eerst fors, rond de 16,50 dan een reaktie terug 16,20 door winstnemingen, om vervolgens bij het wakker worden van de US handel weer te stijgen ergens rond de 16,80. Allemaal door de bombardementen in SA en een permanente inprijzing van de risico’s.
Het zijn wel heel specifieke inschattingen, maar ik vermoed dat de verhoudingen wel gaan kloppen. Het wordt in ieder geval weer een interessante dag.
pim f
0
quote:

Dutchtenor schreef op 15 sep 2019 om 14:15:


Ik verwacht maandag een stijging, eerst fors, rond de 16,50 dan een reaktie terug 16,20 door winstnemingen, om vervolgens bij het wakker worden van de US handel weer te stijgen ergens rond de 16,80. Allemaal door de bombardementen in SA en een permanente inprijzing van de risico’s.
Het zijn wel heel specifieke inschattingen, maar ik vermoed dat de verhoudingen wel gaan kloppen. Het wordt in ieder geval weer een interessante dag.

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben
calvaille
0
quote:

Dutchtenor schreef op 15 sep 2019 om 14:15:


Ik verwacht maandag een stijging, eerst fors, rond de 16,50 dan een reaktie terug 16,20 door winstnemingen, om vervolgens bij het wakker worden van de US handel weer te stijgen ergens rond de 16,80. Allemaal door de bombardementen in SA en een permanente inprijzing van de risico’s.
Het zijn wel heel specifieke inschattingen, maar ik vermoed dat de verhoudingen wel gaan kloppen. Het wordt in ieder geval weer een interessante dag.

Zeer specifieke voorspelling! We gaan het bekijken morgen. Iedereen een goede week gewenst.
Jan70 de kleine belegger
0
quote:

Dutchtenor schreef op 15 sep 2019 om 14:15:


Ik verwacht maandag een stijging, eerst fors, rond de 16,50 dan een reaktie terug 16,20 door winstnemingen, om vervolgens bij het wakker worden van de US handel weer te stijgen ergens rond de 16,80. Allemaal door de bombardementen in SA en een permanente inprijzing van de risico’s.
Het zijn wel heel specifieke inschattingen, maar ik vermoed dat de verhoudingen wel gaan kloppen. Het wordt in ieder geval weer een interessante dag.

Anderzijds is onrust nooit goed voor de markt, al denk ik dat jouw scenario zomaar zou kunnen.
klaar
0
Keurig hoor, je voorspelling is 'on the dot'. Wel heb ik enige twijfels inzake de voorspelde €16,80. Ik verwacht bij sluiting van de handel eerder een koers van wederom € 16,50.


quote:

Dutchtenor schreef op 15 sep 2019 om 14:15:


Ik verwacht maandag een stijging, eerst fors, rond de 16,50 dan een reaktie terug 16,20 door winstnemingen, om vervolgens bij het wakker worden van de US handel weer te stijgen ergens rond de 16,80. Allemaal door de bombardementen in SA en een permanente inprijzing van de risico’s.
Het zijn wel heel specifieke inschattingen, maar ik vermoed dat de verhoudingen wel gaan kloppen. Het wordt in ieder geval weer een interessante dag.
Chela
0
Netjes voorspeld @Dutchtenor.
Als SBM ook nog even op de proppen komt met de naam achter die ‘identified opportunity’ voor de derde fast4ward in aanbouw dan kunnen we ook zo naar jouw 16,80.
Dutchtenor
0
quote:

Chela schreef op 16 sep 2019 om 14:20:


Netjes voorspeld @Dutchtenor.
Als SBM ook nog even op de proppen komt met de naam achter die ‘identified opportunity’ voor de derde fast4ward in aanbouw dan kunnen we ook zo naar jouw 16,80.

Hihi, als dat zou kunnen. Feit blijft dat SBM er zeker in het toekomst perspectief van een groter risico in Saoedi Arabië weer wat beter voor staat (geografische spreiding van de oliewinning).
matad
0
quote:

Dutchtenor schreef op 13 sep 2019 om 19:25:


In 2012 werd er al bericht over een minderheid van 1300 vervuilde schepen op Aziatische stranden die netjes werden ontmanteld. Het lijkt me toch echt dat ze DAAR moeten beginnen (los van het feit dat ik het moreel verwerpelijk handelen van SBM vind).
www.marineinsight.com/environment/eur...



Indien men bij het beleggen let op wat moreel verwerpelijk is dan zou SBM wel de laatste company zijn waar ik aandelen van zou kopen.
Dit bestuur is een grote corrupte bende.

Groet.
calvaille
0
quote:

calvaille schreef op 13 sep 2019 om 09:44:


Helemaal eens Kostunrix. Het zijn activisten die inderdaad niet proberen een gebalanceerd verhaal neer te zetten. Maar SBM heeft al een reputatie probleem en moet hier dus beducht op zijn. Volgens mij is de afdeling Risk management bij SBM vooral bezig met financiële en operationele risico's bij projecten (waar ze denk ik vrij goed in zijn), maar als je bekend bent met reputatie- en integriteitsvraagstukken dan moet je ook nadenken over het bekende teletekst-101tje of voorpagina Telegraaf. Ook dat kan uiteindelijk leiden tot behoorlijke financiële schade, en dan hebben we het nog niet over de managemenaandacht die het opslorpt.

Hamvraag is nu of de Nederlandse politiek en/of OM hier iets mee gaan doen.


Kamervragen PvdA dus. Benieuwd naar het vervolg. Als dit leidt tot uitzendingen bij Pauw/Jinek etc dan is dat denk ik niet gunstig.
ff_relativeren
0
459 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-sep-19 17:35
Koers 15,915
Verschil +0,010 (+0,06%)
Hoog 16,040
Laag 15,700
Volume 1.308.786
Volume gemiddeld 1.037.712
Volume gisteren 926.045