Forum: Unilever » Unilever 2019 » Pagina: 9 | DeBeurs.nl

Unilever 2019

186 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Unilever adverteert niet meer op pornosites

Gepubliceerd op 4 nov 2019 om 10:53 | Views: 456

UNILEVER 11:00
52,49 -0,21 (-0,40%)

LONDEN (AFN) - Unilever bezweert geen advertenties meer te plaatsen op pornosites. Dit meldde de producent van verzorgingsproducten en levensmiddelen aan de BBC, nadat er in het Verenigd Koninkrijk ophef was ontstaan over de reclames van Unilever-dochter Dollar Shave Club op Pornhub, een soort YouTube voor seksvideo's.

De Britse krant Sunday Times zette eerder vraagtekens bij de reclames op Pornhub. De pornosite zou onvoldoende doen om illegale content tegen te gaan. Unilever zegt tegen de BBC zich ernstig zorgen te maken over de kwestie en floot Dollar Shave Club terug. De Amerikaanse scheermesjesverkoper die in 2016 werd overgenomen slijt zijn producten via internet direct aan consumenten en was tot zover vrij om zijn marketing zelfstandig in te richten.

Unilever zegt ook geen weet te hebben gehad van de reclamecampagne van Dollar Shave Club. Het moederbedrijf beloofde dat geen van de merken van Unilever ooit nog op pornosites zullen worden aangeprezen.

Eerder bestempelde de leiding van Dollar Shave Club de advertentiecampagne op Pornhub als strategisch met lage kosten en een groot bereik. Pornhub heeft dagelijks 110 miljoen unieke bezoekers. Daarvan is 71 procent man.
voda
0
Unilever mogelijke koper van belang in Shan Foods - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever
52,74 -0,25 -0,47 % Euronext Amsterdam
Unilever
52,79 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Shan Foods, een Pakistaanse kruidenmaker, overweegt de verkoop van een meerderheidsbelang en onder meer Unilever zou benaderd zijn als eventuele koper. Dit meldden bronnen aan persbureau Bloomberg.

De waarde van Shan Foods wordt geschat op 250 miljoen dollar.

Unilever is al actief in Pakistan met Unilever Pakistan Foods.

Unilever en Shan Foods weigerden commentaar te geven.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Vegetarische Slager levert aan Burger King

Gepubliceerd op 12 nov 2019 om 07:00 | Views: 0

UNILEVER 11 nov
54,04 0,00 (0,00%)

ROTTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De Vegetarische Slager, de producent van vleesvervangers die in handen is van Unilever, levert vanaf dinsdag vegetarische hamburgers aan Burger King. De hamburgergigant gebruikt deze voor de vleesvrije burger Rebel Whopper, die aangeboden zal worden in ruim 2500 restaurants in 25 Europese landen.

Volgens David Shear, baas van Burger King in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, is de Vegetarische Slager "de best denkbare partner" voor deze "uitrol in Europa".

De Vegetarische Slager werd in 2007 opgericht door Jaap Korteweg. Hij verkocht zijn bedrijf eind 2018 aan multinational Unilever. Producten van de Vegetarische Slager liggen in meer dan 4000 winkels in zeventien verschillende landen in de schappen.

De vegetarische hamburger is eerst te koop in Spanje, Duitsland, Italië, Portugal en Polen. Het Verenigd Koninkrijk volgt snel, aldus Burger King.
voda
0
Unilever wisselt van voorzitter

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever
53,93 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
Unilever
54,22 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Unilever ziet zijn voorzitter opstappen. Dit maakte het Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern woensdag voorbeurs bekend.

Marijn Dekkers vertrekt per direct en wordt vervangen door Nils Andersen, aldus Unilever woensdag.

Dekkers was sinds april 2016 bij Unilever in functie als voorzitter.

Andersen maakt sinds april 2015 deel uit van het bestuur van Unilever.

De koers van het aandeel Unilever sloot dinsdag op een groen Damrak 0,2 procent lager op 53,93 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
eursblik: Unilever moet haalbaarheid doelen aantonen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever
53,98 0,05 0,09 % Euronext Amsterdam
Unilever
54,22 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Unilever staat volgens Société Générale onder druk om de doelstellingen de komende jaren te halen.

Met de huidige waardering is Unilever al bijna net zo duur als concurrent Nestlé. De Franse bank houdt er dan ook rekening mee dat de huidige waardering geen stand zal houden.

De analisten zullen met name kijken of CEO Alan Jope tijdens de beleggersbijeenkomst in New York deze week met een duidelijk verhaal komt ten aanzien van de plannen voor het aanjagen van de omzetgroei en de marges.

Société vraagt zich af of Unilever een strategie kan presenteren die een groei van meer dan 4 procent als realistisch voor het voetlicht kan brengen.

Daarnaast is Société benieuwd hoe de operationele marge zich zal ontwikkelen, aangezien de autonome omzetgroei sinds 2015 gedaald is van 4 procent naar 3 tot 3,5 procent. De margedoelstelling van Unilever voor 2020 ligt tussen de 19,5 en 20,4 procent

Société Générale hanteert een verkoopadvies voor Unilever met als koersdoel 47,00 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Unilever-beloftes positief'

Gepubliceerd op 14 nov 2019 om 10:16 | Views: 39

UNILEVER 09:50
54,08 -0,07 (-0,13%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De belofte van Unilever om meer onderdelen in de verkoop te doen is positief. Dat concluderen kenners van Morgan Stanley daags na de beleggersbijenkomst van de producent van verzorgingsproducten en levensmiddelen.

Ook vinden de analisten het goed nieuws dat Unilever vaker zijn aandelen wil inkopen. Tot nu toe deed het concern dat vooral sporadisch maar wil het in de toekomst een vast onderdeel maken van zijn strategie.

Aandeel Unilever stond donderdag omstreeks 10.10 uur 0,4 procent lager op 53,95 euro.
voda
0
'Interesse Unilever in overname merken Coty'

Gepubliceerd op 21 nov 2019 om 22:33 | Views: 826

UNILEVER 21 nov
52,71 -0,52 (-0,98%)

NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive en meerdere investeringsmaatschappijen azen op een overname van schoonheids- en haarverzorgingsmerken van het Amerikaanse cosmeticabedrijf Coty. Dat melden ingewijden aan persbureau Reuters.

In oktober maakte Coty nog bekend de opties tegen het licht te houden voor zijn haarverzorgingsmerken als Wella, Good Hair Day en Clairol en de nagellakken van OPI. Door de merken af te stoten zou Coty zijn omvangrijke schuld kunnen verkleinen. Het gaat over een mogelijke verkoop van de gehele professional beauty-divisie van Coty. Die waarde van die merkenportefeuille zou circa 7 miljard dollar bedragen.

Tot de betrokken investeringsmaatschappijen zouden namen behoren als Advent, Cinven, Blackstone, KKR en CVC Capital.
Wilbar
0
'Unilever overweegt verkoop Lipton'
Door ANP Producties

Rotterdam - Unilever overweegt om Lipton en andere theemerken te verkopen. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Telegraph op basis van ingewijden.
Met de ingreep zou de was- en levensmiddelengigant willen inspelen op de veranderende smaak van consumenten. Unilever kampte afgelopen zomer in meerdere markten met tegenvallende verkopen op het gebied van thee. PepsiCo, maker van onder meer Pepsi-cola en Lay's-chips, wordt door de krant als potentiële koper genoemd.
Unilever was zondag niet bereikbaar voor commentaar. Het concern kondigde in oktober nog aan komende tijd orde op zaken te stellen door te innoveren en aanpassingen te doen in zijn merkenportefeuille. Daarbij werden de thee-activiteiten niet genoemd.
Producenten van levensmiddelen als Unilever moeten de laatste tijd vaker hun merkenportefeuilles tegen het licht houden vanwege veranderende smaken onder consumenten. Mensen hebben steeds meer oog voor lokale en ambachtelijke producten en letten meer op de ingrediëntenlijst.
www.telegraaf.nl/financieel/166515304...
Wilbar
0
quote:

Santheman schreef op 17 nov 2019 om 17:35:


Als potentiële unilever investeerder heb ik eerst onderzoek verricht naar de producten die ze produceren.
De voeding merken zoals Unox, de vegaproducten , tja wat kan ik er van zeggen. Ik bang dat er geen toekomst in zit in de overbewerkte producten met Te veel zout, te weinig ziel passie , te hoge noodzakelijke marketingKosten omdat alleen goed product zichzelf goed verkoopt.. De consument ontwikkelid en gaat voor echte producten. De pleps die de Unilever bagger wel te pruimen vindt wilt hier geen geld aan uitgeven

De verzorgingsproducten zoals andrelon, dove is weinig sexy en in mijn ogen de imago van een chemisch niet natuurlijk goedje., slecht voor je huid.

Helaas Unilever een zooitje marketeer managers en Product managers die wat dommige producten ontwikkelingen en vermarkten, wat een idioterie. Deze werknemers zijn kennelijk ook de doelgroep die de producten zouden moetenkopen . Een beetje kleinburgerlijk, ‘oer’ Nederlands (Hollands) zoals de doelgroep die zich Ook herkend in de nieuwe ah commercial met de nieuwe supermarkt manager.

Zullen we eens onderzoek doen naar de kwaliteit en grammatica van Uw tekst? De conclusie zal zijn: weinig vertrouwen in uw kunnen en uw bevindingen.
Wilbar
0
Marijn Dekkers steps down; Nils Andersen appointed Chairman

London / Rotterdam, 13 November 2019. Unilever today announced that Marijn Dekkers has decided to step down as Chairman of the Board with immediate effect. Nils Andersen, Non-Executive Director, has been appointed by the Board to succeed Marijn as Chairman of Unilever.

Marijn, who was appointed as Chairman of Unilever in April 2016, has chosen to stand down as Chairman so that he can focus on his growing responsibilities as Founder and Chairman of Novalis LifeSciences, the investment and advisory firm. He will continue to serve as a Non-Executive Director of Unilever.

Marijn said: "It has been a huge honour to serve as Chairman of Unilever and I am very proud of the work we continue to do as a truly purpose-driven company. My decision to step down has been a difficult one to make but I look forward to seeing Unilever go from strength to strength under Nils as Chairman."

Nils Andersen has served on the Unilever Board since April 2015 and is currently a member of the Board's Audit Committee. He has significant business experience and was previously Group Chief Executive Officer of A.P. Moller - Maersk A/S from 2007 to 2016 and President and Chief Executive Officer of Carlsberg A/S and Carlsberg Breweries A/S from 2001 to 2007.

otp.tools.investis.com/clients/uk/uni...
Wilbar
0
En we keken natuurlijk uitsluitend op Pornhub om de reclames van Unilever te kunnen bekijken :)
objectief
1
quote:

Santheman schreef op 17 nov 2019 om 17:35:


Als potentiële unilever investeerder heb ik eerst onderzoek verricht naar de producten die ze produceren.



Is dat nu nodig dit topbedrijf met producten die bijna iedereen dagelijks gebruikt zo weg te zetten?
Als je er niet in wil beleggen, dat doe je het toch niet.
silverwheaton
0
quote:

Santheman schreef op 17 nov 2019 om 20:24:


[...]

Dat vluchtige bericht typte ik op mijn mobieltje tijdens het ‘koken’ : een eerlijke maaltijd van verse natuurlijke ingrediënten. ( een Overheerlijke aardappel anders schotel , Unox soepje vooraf, slavinkje gebakken in Becel ) . lekker vers en heerlijk zeggen de commercials op rtl4.



En nu in 't Nederlands, graag...
buy&hold-style
0
quote:

Santheman schreef op 24 nov 2019 om 22:00:


“Mensen letten meer op de ingrediëntenlijst.. “

Deze ontwikkeling is veel langer gaande. Het is funest voor een bedrijf als Unilever dat het moet hebben van de winstmarges op de bewerkte Producten als die van blueband. Zijn ze nog eigenaar van Bertoli - olijfolie?

De Lipton theezakjes is zo’n typisch voorbeeld van een Unilever product waar de mensen van walgen.

blog.han.nl/foodandbusiness/“een-thee...


‘Een kauwgumsmaak!
De theesommelier die de Keuringsdienst van Waarde bezoekt, geeft aan dat hij bij het proeven van de Lipton groene thee met name een toegevoegd smaakje proeft dat lijkt op kauwgum, echte groene thee zit er volgens hem niet in. ‘


Smaken verschillen, evenals stijlen verschillen- zo bedenk ik me maar als ik dit lees.
Unilever biedt een enorme variëteit aan producten en smaken voor een enorme variëteit aan klanten: van het platteland in India, de opkomende steden in Nigeria, tot aan de westerse metropolen als London en New York. Een indrukwekkende klantenbasis!
A3aan
0
Wie geschoren wordt moet stil zitten. Dat doe ik ook, omdat ik met flink portie geschreven puts nov/53,00 zit. Hopelijk wordt koers weer opgepord naar 53,00 euro.
A3aan
0
Typisch Unilever. Ineens gisteren (8/11) weer ruim 1,20 erbij en koers weer boven 54,00 euro. Mooi voor mijn geschreven puts 53,00. Door het al maandenlange koersverloop tussen 53,00 en 56,00 euro is het een mooie fonds voor het schrijven van kortlopende calls en puts. Bijna iedere maand haal je dan een mooi bedrag binnen.
Stephan010
0
quote:

Santheman schreef op 17 nov 2019 om 17:35:


Als potentiële unilever investeerder heb ik eerst onderzoek verricht naar de producten die ze produceren.
De voeding merken zoals Unox, de vegaproducten , tja wat kan ik er van zeggen. Ik bang dat er geen toekomst in zit in de overbewerkte producten met Te veel zout, te weinig ziel passie , te hoge noodzakelijke marketingKosten omdat alleen goed product zichzelf goed verkoopt.. De consument ontwikkelid en gaat voor echte producten. De pleps die de Unilever bagger wel te pruimen vindt wilt hier geen geld aan uitgeven

De verzorgingsproducten zoals andrelon, dove is weinig sexy en in mijn ogen de imago van een chemisch niet natuurlijk goedje., slecht voor je huid.

Helaas Unilever een zooitje marketeer managers en Product managers die wat dommige producten ontwikkelingen en vermarkten, wat een idioterie. Deze werknemers zijn kennelijk ook de doelgroep die de producten zouden moetenkopen . Een beetje kleinburgerlijk, ‘oer’ Nederlands (Hollands) zoals de doelgroep die zich Ook herkend in de nieuwe ah commercial met de nieuwe supermarkt manager.




Dan investeer je toch niet als potentiële unilever investeerder.
Santheman
0
quote:

Wilbar schreef op 17 nov 2019 om 18:53:


[...]Zullen we eens onderzoek doen naar de kwaliteit en grammatica van Uw tekst? De conclusie zal zijn: weinig vertrouwen in uw kunnen en uw bevindingen.


Dat vluchtige bericht typte ik op mijn mobieltje tijdens het ‘koken’ : een eerlijke maaltijd van verse natuurlijke ingrediënten. ( een Overheerlijke aardappel anders schotel , Unox soepje vooraf, slavinkje gebakken in Becel ) . lekker vers en heerlijk zeggen de commercials op rtl4.
Santheman
0
“Mensen letten meer op de ingrediëntenlijst.. “

Deze ontwikkeling is veel langer gaande. Het is funest voor een bedrijf als Unilever dat het moet hebben van de winstmarges op de bewerkte Producten als die van blueband. Zijn ze nog eigenaar van Bertoli - olijfolie?

De Lipton theezakjes is zo’n typisch voorbeeld van een Unilever product waar de mensen van walgen.

blog.han.nl/foodandbusiness/“een-thee...


‘Een kauwgumsmaak!
De theesommelier die de Keuringsdienst van Waarde bezoekt, geeft aan dat hij bij het proeven van de Lipton groene thee met name een toegevoegd smaakje proeft dat lijkt op kauwgum, echte groene thee zit er volgens hem niet in. ‘
Santheman
0
Als potentiële unilever investeerder heb ik eerst onderzoek verricht naar de producten die ze produceren.
De voeding merken zoals Unox, de vegaproducten , tja wat kan ik er van zeggen. Ik bang dat er geen toekomst in zit in de overbewerkte producten met Te veel zout, te weinig ziel passie , te hoge noodzakelijke marketingKosten omdat alleen goed product zichzelf goed verkoopt.. De consument ontwikkelid en gaat voor echte producten. De pleps die de Unilever bagger wel te pruimen vindt wilt hier geen geld aan uitgeven

De verzorgingsproducten zoals andrelon, dove is weinig sexy en in mijn ogen de imago van een chemisch niet natuurlijk goedje., slecht voor je huid.

Helaas Unilever een zooitje marketeer managers en Product managers die wat dommige producten ontwikkelingen en vermarkten, wat een idioterie. Deze werknemers zijn kennelijk ook de doelgroep die de producten zouden moetenkopen . Een beetje kleinburgerlijk, ‘oer’ Nederlands (Hollands) zoals de doelgroep die zich Ook herkend in de nieuwe ah commercial met de nieuwe supermarkt manager.
186 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 09-dec-19 17:36
Koers 54,470
Verschil +0,090 (+0,17%)
Hoog 54,610
Laag 53,960
Volume 2.365.207
Volume gemiddeld 3.891.690
Volume gisteren 3.601.470