BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, april 2015

1.026 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
horscamp
0
Tigri
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 3 april 2015 09:04:

Hmm, Galapagos is misschien wel iets om nu in te stappen. Zo te zien zijn ze een 10% teruggezet vanwege de uitgeoefende warrants door het bestuur, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n issue....

En wat Besi betreft, misschien alvast een gedeelte cashen en de rest mooi laten liggen. Komen er nog dipjes kun je nog altijd stukjes bijkopen....
Eddy,
Beginneling in opties en jou duidelijke adviezen (waarvoor dank!) vaak volgend, heb ik met super BESI, deels winst gepakt en koop ik bij in de dips.

In Galapagos zit ik sinds december en forumleden zijn inhoudelijk + informatief sterk. Medisch én fundamenteel. Directie stuurt duidelijk 'ergens'op aan in aanloop naar resultaten april.

Alleen de spread is af en toe onbegrijpelijk voor mij met vaak weinig bied en laat. Gemiddelde stuks per dag bijna idem met besi, waar er volgens mij drukkere optiehandel is.

Beide fonsden maken mooie zwarte cijfers. Beide spannend in APril met resultaten.

Spannend vanmiddag rond 14:30uur. Snap nog niet dat eventueel goed nieuws erg slecht kan vallen!!!

Nogmaals ... beginneling...die bijleert!!

Succes allemaal!!

[verwijderd]
0
quote:

horscamp schreef op 3 april 2015 10:59:

Kan de deal tussen Samsung en Apple ook een positieve uitwerking op BESI hebben?
Goede vraag, zowel TSMC als Samsung zijn klanten van Besi.
Dus per saldo misschien geen impact?
beurswatcher
0
Ik wil graag een positie in Besi innemen, daar het bedrijf echt prachtige resultaten laat zien, een vol orderboek heeft en een mooi dividend.
Maar de koers is met sprongen gestegen de laatste tijd waar ik bang voor ben is dat er al veel verwachtingswaarde is ingeprezen, of verwachten jullie bijv. Eddy dat er nog genoeg koerspotentieel in Besi zit?
Alvast bij voorbaat dank voor het antwoord.
[verwijderd]
0
beste beurswatcher,

Richting de Q1 resultaten op 30 april, verwacht ik weinig vuurwerk. De koers beweegt al niet veel meer afgelopen week. De marge zal naar verwachting relatief hoog zijn wegens de sterke dollar (in deze business worden machines in dollar afgerekend, waar BESI dus meer euro's voor terug krijgt). Overall verwacht ik dat deze cijfers minimaal in lijn zijn met de outlook, aangezien deze eind februari is uitgesproken, dus al diep in Q1.

Nog belangrijker is de outlook voor Q2, het sterkste kwartaal. Als ook hier weer een mooie groei wordt voorzien, denk ik dat we zeker richting €35 kunnen groeien. Hopelijk blijkt het gerucht rond de Apple watch te kloppen. Het koersverloop is natuurlijk ook afhankelijk van het sentiment in de markt.

beurswatcher
0
Ojo,

Bedankt voor het antwoord, idd Apple zou fantasie aan het aandeel geven, ben het met je eens dat Q2 beslissend is voor een nieuwe koersimpuls. Gelukkig voor Besi een sterk kwartaal!
Eddy the Eagle
0
quote:

Tigri schreef op 3 april 2015 11:18:

[...]

Eddy,
Beginneling in opties en jou duidelijke adviezen (waarvoor dank!) vaak volgend, heb ik met super BESI, deels winst gepakt en koop ik bij in de dips.

In Galapagos zit ik sinds december en forumleden zijn inhoudelijk + informatief sterk. Medisch én fundamenteel. Directie stuurt duidelijk 'ergens'op aan in aanloop naar resultaten april.

Alleen de spread is af en toe onbegrijpelijk voor mij met vaak weinig bied en laat. Gemiddelde stuks per dag bijna idem met besi, waar er volgens mij drukkere optiehandel is.

Beide fonsden maken mooie zwarte cijfers. Beide spannend in APril met resultaten.

Spannend vanmiddag rond 14:30uur. Snap nog niet dat eventueel goed nieuws erg slecht kan vallen!!!

Nogmaals ... beginneling...die bijleert!!

Succes allemaal!!


Hoi Tigri,

Het is moeilijk om iemand "advies" te geven, als je zijn/haar situatie, mogelijkheden en/of doelstelling niet kent. Ik probeer door mijn mening/verwachting uit te spreken, reacties van andere forumleden te ontlokken. Op basis van die reacties stel ik al dan niet mijn koers weer bij... En je bent nooit uitgeleerd op de beurs :)

Eddy the Eagle
0
quote:

beurswatcher schreef op 3 april 2015 13:04:

Ik wil graag een positie in Besi innemen, daar het bedrijf echt prachtige resultaten laat zien, een vol orderboek heeft en een mooi dividend.
Maar de koers is met sprongen gestegen de laatste tijd waar ik bang voor ben is dat er al veel verwachtingswaarde is ingeprezen, of verwachten jullie bijv. Eddy dat er nog genoeg koerspotentieel in Besi zit?
Alvast bij voorbaat dank voor het antwoord.
In mijn ogen zijn dividend & goede Q1 cijfers in de huidige koers verwerkt. Je ziet dat er de laatste weken winst wordt genomen, ook mede veroorzaakt door winst/omzetwaarschuwingen van bijv. Intel en Sandisk...

Ik heb mijn winst 3 weken terug genomen, en me vooral bezig gehouden met daghandel. Bijkopen in de dips, alleen onder de 30 euro. Ik heb er nu weer 500 tegen 29,75. Die houd ik zeker vast, en ik kijk goed naar de ontwikkelingen bij Kendrion en ASMI:

- Kendrion heeft ook een prima jaar achter de rug, mooi dividendrendement en goede outlook 2015. Kendrion is aan het stijgen, in mijn ogen in aanloop naar ex-dividend datum. Kan als "lichtend voorbeeld" dienen voor Besi.
- ASMI is twee weken eerder met Q1 cijfers dan Besi. Ik hoop veel wijzer te worden van ASMI qua outlook Q2 en evt. H2. Ook die koers ga ik dus nauwlettend volgen

Ik ga je niet vertellen wat je zou moeten doen, ik hoop alleen dat je iets aan bovenstaande info hebt! Succes!

beurswatcher
0
Eddy,

Aan bovenstaande info van jouw hand; daar kan ik zeker wat mee! Ik ga volgende week positie in Besi innemen, maar ik koop net als jij alleen onder de 30 euro.
Kendrion zal ik ook eens gaan volgen.
Eddy the Eagle
0
Nou, wie het weet mag het zeggen... Banenrapport was beneden alle verwachting. Is slecht nieuws VS nu goed voor aandelen EU/NL, of krijgen we het dinsdag voor de kiezen?
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 3 april 2015 14:25:

[...]

In mijn ogen zijn dividend & goede Q1 cijfers in de huidige koers verwerkt. Je ziet dat er de laatste weken winst wordt genomen, ook mede veroorzaakt door winst/omzetwaarschuwingen van bijv. Intel en Sandisk...

Ik heb mijn winst 3 weken terug genomen, en me vooral bezig gehouden met daghandel. Bijkopen in de dips, alleen onder de 30 euro. Ik heb er nu weer 500 tegen 29,75. Die houd ik zeker vast, en ik kijk goed naar de ontwikkelingen bij Kendrion en ASMI:

- Kendrion heeft ook een prima jaar achter de rug, mooi dividendrendement en goede outlook 2015. Kendrion is aan het stijgen, in mijn ogen in aanloop naar ex-dividend datum. Kan als "lichtend voorbeeld" dienen voor Besi.
- ASMI is twee weken eerder met Q1 cijfers dan Besi. Ik hoop veel wijzer te worden van ASMI qua outlook Q2 en evt. H2. Ook die koers ga ik dus nauwlettend volgen

Ik ga je niet vertellen wat je zou moeten doen, ik hoop alleen dat je iets aan bovenstaande info hebt! Succes!

Nog even ter aanvulling de waardering van de aandeelhouder:

Besi 2014:
Omzet - 379 miljoen
net winst - 71 miljoen
huidige aandeelkap - 1.1 miljard

Kendrion 2014:
Omzet - 429 miljoen
Net winst - 20 miljoen
Huidige aandeelkap - 390 miljoen

Fouten voorbehouden. Maar naar mijn idee heeft Besi de afgelopen jaren hard gewerkt aan het verbeteren van processen en marges. Die zijn naar mijn inzicht dan ook erg sterk. Waar gaan ze nog verbeteren en wat gaat de branche doen.

Kendrion kan naar mijn idee nog veel stappen maken in verbeteren van processen en marges. Interessant detail is de ruim 1500 medewerkers waar Besi mee werkt en de bijna 3000 medewerkers waar Kendrion een vergelijkbare omzet mee haalt. Maargoed de waardering is dus ook stuk lager.

Eddy the Eagle
0
Kijk eens naar USD/EUR... Misschien nog niet zo verkeerd dat de beurzen vandaag gesloten zijn. Nu kan iedereen dit wat rustiger verwerken, krijg je niet van die overspannen reacties
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 3 april 2015 15:18:

Kijk eens naar USD/EUR... Misschien nog niet zo verkeerd dat de beurzen vandaag gesloten zijn. Nu kan iedereen dit wat rustiger verwerken, krijg je niet van die overspannen reacties
Hehe. Voor de full in de market is het maargoed dat hij dicht is. Voor de ikwilbijkopen wat minder;p
Eddy the Eagle
0
quote:

niels 2083 schreef op 3 april 2015 15:17:

[...]

Nog even ter aanvulling de waardering van de aandeelhouder:

Besi 2014:
Omzet - 379 miljoen
net winst - 71 miljoen
huidige aandeelkap - 1.1 miljard

Kendrion 2014:
Omzet - 429 miljoen
Net winst - 20 miljoen
Huidige aandeelkap - 390 miljoen

Fouten voorbehouden. Maar naar mijn idee heeft Besi de afgelopen jaren hard gewerkt aan het verbeteren van processen en marges. Die zijn naar mijn inzicht dan ook erg sterk. Waar gaan ze nog verbeteren en wat gaat de branche doen.

Kendrion kan naar mijn idee nog veel stappen maken in verbeteren van processen en marges. Interessant detail is de ruim 1500 medewerkers waar Besi mee werkt en de bijna 3000 medewerkers waar Kendrion een vergelijkbare omzet mee haalt. Maargoed de waardering is dus ook stuk lager.

Kijkend naar bovenstaande cijfers zou je zeggen Besi. Maar die hebben er net zo'n ongelooflijke run op zitten, ff wachten op bevestiging en dan weer door...

Kendrion heeft de zekerheid van een aantal langlopende (automotive) contracten die de komende 4-5 jaar op gaan leveren, en een Duitse industrie die aan kracht wint. Tel daarbij proces- en margeverbetering op, vandaar dat ik op dit moment ff meer brood zie in Kendrion. Koersontwikkeling lijkt dit te bevestigen, al komt Kendrion ook eerder met Q1 cijfers en ex-dividend datum

de rotterdammer
0
effegenoeg
0
quote:

de rotterdammer schreef op 5 april 2015 11:37:

Vraagje over het komende dividend.
Kun je kiezen of dat in geld is of in aandelen?
Ga er maar vanuit dat het cash gaat worden.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 5 april 2015 12:41:

[...]

Ga er maar vanuit dat het cash gaat worden.
Het wordt zeker cash. Maar let op de banken.Als je je instelling niet op cash hebt staan leggen ze beslag op je dividend en kopen er op hun tijd aandelen voor.Zo is het de laatste twee jaar gegaan.
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 5 april 2015 15:08:

[...]

Het wordt zeker cash. Maar let op de banken.Als je je instelling niet op cash hebt staan leggen ze beslag op je dividend en kopen er op hun tijd aandelen voor.Zo is het de laatste twee jaar gegaan.
Klopt Kampie. Mijn instelling heb ik gecontroleerd en zag dat ze op cash staat.
Waar ik in deze periode vaak aan denk is: wat gaan de Besi beleggers doen na ontvangst van het dividend? Vindt hierna massaal verkoop plaats? Of houden we de stukken vast en wachten op een koers van € 35?
Op welke reele koers kan Besi eind 2015 staan?
Je vindt regelmatig positieve berichten over de toepassing van chips en dat
de chipindustrie tot aan 2020 flink zal blijven groeien. Mag je dan aannemen dat Besi hierin ook meegroeit? Zou op basis daarvan de koers van Besi over
1 a 2 jaar op 40 a 50 euro kunnen staan?
Graag lees ik jullie reactie.
Eddy the Eagle
0
@Licet,

Veel zal afhangen van de Q1 cijfers, en wellicht nog meer van de outlook Q2/H2. Wanneer de outlook goed is, hoef je natuurlijk minder bang te zijn voor een sell-off.

De semiconductor toeleveranciers-branche was/is cyclisch van aard. Door de stijgende vraag naar chips (mobile, automotive, Internet of Things etc.), lijkt het erop dat dit cyclische element aan het verdwijen cq. verminderen is. Als dat inderdaad zo is, zou Besi een stabieler bedrijf worden wat op zijn beurt vertaald wordt in een hogere waardering....
de rotterdammer
0
Wallstreet gaat lekker, dat betekent waarschijnlijk dat A'dam morgen ook hoger start. Goed voor Besi.
1.026 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 120,400
Verschil -5,100 (-4,06%)
Hoog 124,300
Laag 118,950
Volume 720.106
Volume gemiddeld 525.813
Volume gisteren 502.768

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront