Unibail-Rodamco « Terug naar discussie overzicht

Unibail-Rodamco-Westfield - 2021

6.809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 337 338 339 340 341 » | Laatste
Branco P
0
Maar dat probleem (voor zover het een probleem is) gaat opgelost worden, door verbeteringen links en rechts en daarnaast een stukje acceptatie van de buurt. Geef het tijd. Ik zou eerder vrezen voor het functioneren van Stadshart Zoetermeer in de toekomst nu MotN interessant genoeg is om veel Zoetermeerders regelmatiger naar Den Haag te lokken. Maar dat negatieve effect zal ingecalculeerd zijn lijkt mij. Zoetermeer verkopen twee a drie jaar geleden was ook geen slecht idee geweest.
Branco P
0
quote:

HCohen schreef op 31 oktober 2021 16:26:

[...]

:-) , tweede laag/ tunnel ernaast of haaks erop ;-) ??
Het artikel is van eind aug 2021 en ik kom niet uit die omgeving.
geen idee, je komt van de snelweg en rijdt meteen een tunnel in en dan kruispunt bovengronds en dan meteen weer een tunnel in. Die tweede tunnel is die waar hierover gesproken wordt. Ze zullen het wel anders bedoelen dan ik denk. :-)
!@#$!@!
0
vreemd. Het is idd al een tunnel, al jarenlang. De N14-tunnel bestaat al heel lang.

Wat betreft buurtbewoners. Kan mij niet voorstellen dat het zo erg is, want anders zouden die wel gewoon 5 minuten omrijden via voorschoten.
Maar volgens mij kan je ook prima via het Oosteinde erin. Kost ook niet meer dan 5 minuten extra.

Wat alleen in het weekend hoeft op de drukke tijden.
voda
1
Unibail ontwikkelt samen met AXA Triangle Tower in Parijs
Geen financiele details.

(ABM FN-Dow Jones) Unibail-Rodamco-Westfield gaat samen met AXA IM aan de slag met het Parijse project Triangle Tower. Dit maakte het vastgoedfonds maandag voorbeurs bekend zonder financiële details te geven.

CEO Jean-Marie Tritant zei blij te zijn AXA als partner te mogen verwelkomen.

Het project beslaat nieuwe woningen, kinderopvang, gezondheidsfaciliteiten en een cultureel centrum.

De werkzaamheden zullen aan het einde van dit jaar van start gaan en de opening is voorzien in 2026.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
HCohen
1
www.urw.com/en/investors/press-releases

Paris, Amsterdam, November 1, 2021
Press release
Unibail-Rodamco-Westfield partners with AXA IM Alts to develop Triangle Tower project in
Paris
Unibail-Rodamco-Westfield (URW) announced today the signing of a co-investment partnership with
AXA IM Alts, a global leader in alternative investments acting on behalf of clients, for the Triangle
Tower, a major new development in Paris.

Designed by Jacques Herzog and Pierre de Meuron, winners of the prestigious Pritzker Prize, the
Triangle Tower creates a significant, lively urban space for Parisians, linking to the city of Issy-les-Moulineaux, and contributing to the creation of a new destination within the metropolitan region by
combining office space with amenities including a conference centre, street levelshopping,restaurants
and a hotel.

Jean-Marie Tritant, Chief Executive Officer, Unibail-Rodamco-Westfield, said: “We are pleased to
welcome AXA IM Alts as partner on the Triangle Tower project as we create a new destination within
Greater Paris as part of URW's ongoing commitment to enhance the city with quality developments.
URW’s unique and recognized expertise allows us to create attractive, future-focused sustainable
mixed-use projects.”

Isabelle Scemama, Global Head of AXA IM Alts, and CEO AXA IM Real Assets, said: “The Triangle Tower
project is a flagship project for the city of Paris and its region. It has been designed as a particularly
innovative location and will benefit from the best environmental certifications, notably in terms of
energy efficiency and carbon footprint. We are proud to be associated today with this unique and
emblematic project alongside URW.”
Jacques Herzog and Pierre de Meuron, Architects on the project said: “We designed Triangle for Paris
and Parisians. What we want to achieve most with this building is that it should be open to everyone
and include the entire community.”

The Triangle Tower will offer area residents new community benefits including childcare and health
facilities and a cultural centre while providing occupants with versatile spaces that accommodate new
ways of working together. The design of its structure and façade allows it to accommodate a wide
range of uses, offering the flexibility to adapt or even to change uses in the future.
The project incorporates the highest environmental construction standards targeting HQE Exceptional
and BREEAM minimum Excellent certifications while offering best in class conventional energy
consumption and a carbon emissions trajectory in line with the Paris climate agreement objectives.
Initial works are due to begin by the end of the year, with an expected opening in 2026. Construction
is expected to create more than 5,000 direct and indirect jobs within the community.

For further information, please contact:
Investor Relations
Samuel Warwood
+33 7 60 44 10 25
Samuel.Warwood@urw.com
kweetnie
0
Nou, dan ben je dus enkele dagen weg en kom je terug en staat je pf ineens flink lager.
Volgende keer maar voor de cijfers alles eruit want dit koersverloop slaat natuurlijk nergens meer op, er spelen op de achtergrond vrijwel zeker andere zaken anders is dit toch niet helemaal te verklaren.
Hopelijk is deze maand weer een stijging te verwachten.
Lamsrust
1
quote:

Branco P schreef op 31 oktober 2021 16:28:

Maar dat probleem (voor zover het een probleem is) gaat opgelost worden, door verbeteringen links en rechts en daarnaast een stukje acceptatie van de buurt. Geef het tijd. Ik zou eerder vrezen voor het functioneren van Stadshart Zoetermeer in de toekomst nu MotN interessant genoeg is om veel Zoetermeerders regelmatiger naar Den Haag te lokken. Maar dat negatieve effect zal ingecalculeerd zijn lijkt mij. Zoetermeer verkopen twee a drie jaar geleden was ook geen slecht idee geweest.
Laten we eerlijk zijn, tijdens drukke winkeldagen kost het in elke NL stad enige tijd om je auto geparkeerd te krijgen. Daar komt nog bij dat je dan EUR 4 a 6 per uur kwijt bent, terwijl het parkeren bij MOTN gratis is. Scheelt plm. E 15 bij een bezoek en dat is wel een kop koffie met taart voor 2 pp die dan in de MOTN wordt uitgegeven.

Stadshart Zoetermeer en Almere zijn uiteraard geen flagships, maar EU regionals en zullen op de verkooplijst staan. Ik vermoed dat deze ook niet hoog in de boeken staan. Eind van 2017 stonden ze reeds in de verkoop. Misschien iets voor WHV.
lordbatman
1
wanneer WHV een ltv onder de 40 heeft, lijkt het me een aardige overname kandidaat
flagships of niet, het gaat toch vooral om de directe winst per aandeel .
Branco P
0
je bedoelt: van wat er tegen die tijd nog van over is van Wereldhave? Frankrijk is/wordt verkocht en WHB is een apart bedrijf. Dus de vraag is dan: over hoeveel Nederlandse winkelcentra heb je het dan tegen die tijd nog (ik zie Storm er nog wel een paar tegen vriendenprijsjes doorstoten aan zijn vastgoedvriendjes)
Brabander
0
Ingestapt met aardig wat stukkies, zat tot m’n strot in Shell maar daar verwacht ik de komende weken niet zo veel meer van.

Sinds corona al 2 leuke ritjes gemaakt (43 ->70 en 63->85), hopelijk zit er ook nog een derde in.
HCohen
0
quote:

lordbatman schreef op 1 november 2021 10:10:

is Belgie niet nog steeds voor 66% in handen van de Int. tak ?

Yep, dus bij een overname(not gonna happen soon imho) krijg je die er bij...
HCohen
1
quote:

Branco P schreef op 1 november 2021 10:07:

je bedoelt: van wat er tegen die tijd nog van over is van Wereldhave? Frankrijk is/wordt verkocht en WHB is een apart bedrijf. Dus de vraag is dan: over hoeveel Nederlandse winkelcentra heb je het dan tegen die tijd nog (ik zie Storm er nog wel een paar tegen vriendenprijsjes doorstoten aan zijn vastgoedvriendjes)
Ipv WHA op het URW af te kraken lijkt me dat je je energie beter kunt steken in 'het gebruikelijke ronselen van ECP-beleggers' .

De week begint toch enigzins in mineur voor ECP, dus een paar extra instappers lijken me welkom ;-) :-)

NB zit long in URW, WHA en ECP
Branco P
0
Heb al 200 stukjes ECP opgepikt tegen 19,45 vanochtend.

Ik volg alle winkelvastgoedaandelen en lever mijn commentaren. Dat kun je becommentariëren of je kunt er je voordeel mee doen. Volgens mij schreef ik juist nog een aantal berichten over MotN die helemaal niks met afkraken te maken hebben, in tegendeel.

Kennelijk voelde je de behoefte om even de koersbeweging bij ECP vandaag er bij mij in te wrijven ofzo? Dat is prima hoor, maar vergeet ook niet te handelen! ;-)
HCohen
1
quote:

Branco P schreef op 1 november 2021 10:34:

Heb al 200 stukjes ECP opgepikt tegen 19,45 vanochtend.

Ik volg alle winkelvastgoedaandelen en lever mijn commentaren. Dat kun je becommentariëren of je kunt er je voordeel mee doen. Volgens mij schreef ik juist nog een aantal berichten over MotN die helemaal niks met afkraken te maken hebben, in tegendeel.

Kennelijk voelde je de behoefte om even de koersbeweging bij ECP vandaag er bij mij in te wrijven ofzo? Dat is prima hoor, maar vergeet ook niet te handelen! ;-)

Ik plaagde maar een beetje Branco, moet toch ook kunnen nietwaar. :-)
Wie kaatst moet de bal verwachten. Vorige week stond URW(imo onterecht) bijna op -8% en je kwam hier fijnzinnig en trots melden dat je iets had verdient met een kleine trade op ECP ;-).

Jouw kennis en meningen zijn wat mij betreft zeer welkom(!), ik geef je dan ook vaak genoeg gelijk als ik het met je eens ben of je mening op prijs stel(oa AB'tjes). Als je m.i. de zwakke punten van een fonds onnodig herhaalt, dan zal ik bij uitzondering een beetje tegengas geven zoals ik hierboven al grappend deed.

Zoals je weet heb ik(oa) een andere verwachting mbt toekomstige consumertrends dan jij. Ik ben bijna net zo positief over ECP als jij, maar deel niet jouw voorliefde voor ECP(-achtige fondsen).

Ik ben een echte buy and hold belegger, trades doe ik praktisch nooit.
Ik zal de koers ECP, voor vandaag althans, daarom geen boost gaan geven ;-).
LTOke
0
Ik meen ooit het advies gekregen te hebben dat beleggen in vastgoed veel stabiliteit betekent in je portefeuille.
Vandaag met ECP en URW de uitschieters aan beide kant van mijn portefeuille.
Is dat iets specifiek voor (post-)Corona of is het commerciële vastgoed toch altijd al redelijk volatiel geweest?
Branco P
1
fair enough. Het was ook gewoon grappig trouwens, maar ik moest kennelijk toch ook nog reageren op de manier. Iets met mijn ego waarschijnlijk ;-)

Ja het mooie is dat de vastgoedaandelen, ook de winkelvastgoedaandelen, eigenlijk saaie buy&hold aandelen zijn, maar de laatste twee jaar hebben we continu grote uitslagen en dat maakt het interessant om te proberen een beetje te traden rondom je positie. Ik stond nog in de startblokken om wat URW op te pikken rond 60 euro (eventueel 61). En zie, het aandeel staat in een paar uur weer zomaar 2 euro hoger.
[verwijderd]
2
quote:

Lamsrust schreef op 31 oktober 2021 09:27:

[...]

.....

Ik verwacht dat een volledige verkoop van de US flag ships ook niet meer de hoofdstrategie zal zijn, doch wel het vinden van JV investeerders om zo een paar miljard vrij te maken voor schuldaflossing, waarbij deze investeerders wellicht ook de mogelijkheid krijgen om naast in US flagships ook in de EU Westfield flagships te participeren, i.e. een soort JV opgezet voor de Westfield flagship malls. Over 5 maanden weten we het.
@Lamsrust,
Toch een probleem voor het opzetten van een uitgebreide JV constructie voor de US flagships is dat de meeste van de US malls al in een JV constructie zitten.
Slecht 4/5 van de 13 zijn volledig in handen van URW.

Sinds 2012 is een van de JV partners het Canadian Pension plan investment...
in bijlage een persbericht daarover,
wat er verder gebeurd is heb ik nog niet uitgezocht dus de positie van CPPI kan ondertussen al gewijzigd zijn....

US Flagship (situatie 2020)

Westfield Topanga (Canoga Park, California) - 55% - EM-JV
Westfield Garden State Plaza (Paramus, New Jerssey) - 50% - EM-JV
Westfield Valley Fair (Santa Clara, California) - 50% - EM-JV
Westfield Southcenter (Seattle, Washington) - 55% - EM-JV
Westfield Old Orchard (Skokie,Illinois) - 100% - FC
Westfield UTC (San Diego, California) - 50% - EM-JV
Westfield Century City (Los Angeles, California) - 100% - FC
Westfield Galleria at Roseville (Roseville, California) - 100% - FC
Westfield Mission Valley (San Diego, California) - 42% - EM-JV
Westfield San Francisco Centre & Emporium (San Francisco, California) - 100% / 50% - FC & EM-JV
Westfield Montgomery (Bethesda, Maryland) - 50% - EM-JV
Westfield Culver City (Culver City, California) - 55% - EM-JV
Westfield World Trade Center (New York, New York) - 100% - FC

en uiteraard is APG nooit ver..... Met CPPI hebben ze ook al wel wat deals gemaakt
bv: dit is van 2010 dus nog voor die deal van 2012
November 22, 2010

LONDON: Westfield Group (ASX:WDC), APG and Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) today announced that WDC reached an agreement to sell a 50% interest in the retail component of Westfield Stratford City for £871.5 million to a new joint venture comprising APG of The Netherlands and CPPIB. The transaction values the retail component of Stratford City at £1,743 million. Through the joint venture, APG and CPPIB will each own a 25% indirect interest in Westfield Stratford City.

......

APG’s Head of European non-listed Property Investments, Robert-Jan Foortse said: “We are pleased to team up with CPPIB to acquire a 50% stake in Westfield Stratford City, a prime shopping centre that will be developed, co-owned and managed by Westfield which we consider one the world’s premier mall operators. We believe that with its size and location Westfield Stratford City will over time become one of the UK’s best shopping centres. With this partnership we extend the good relationship we have developed with both CPPIB and Westfield over the past years.”
Bijlage:
6.809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 ... 337 338 339 340 341 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 09:34
Koers 80,100
Verschil +0,380 (+0,48%)
Hoog 80,180
Laag 79,780
Volume 18.675
Volume gemiddeld 383.101
Volume gisteren 415.792

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront