PostNL « Terug naar discussie overzicht

Postnl September 2023

535 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Niro91
1
We zijn de afgelopen maanden maar liefst 50% gestegen. Gefeliciteerd allemaal! Ik zit sinds vandaag ook weer in de plus!

Wat gaat september brengen? Gaan we verder stijgen of mogen we weer een terugval van de koers verwachten?

Het gaat weer de goede kant op met Postnl. Mogelijkheid tot aandelen inkoop is er nog steeds. We kunnen op de huidige koers nog steeds iets van 40-45 mln aandelen inkopen. Sorteren bepaalde partijen daarop voor? Zou zo maar kunnen.

Iemand enig idee wat de leverage ratio nu kan zijn?
win some...
1
Volgens mij kijkt Postnl alleen einde jaar naar de leverage ratio

31-12-2022
adj. net debt:467 mio
adj. ebitda: 243 mio
leverage ratio: 1,9

1-7-2023
adj. net debt: 569 mio
ebida over 1e half jaar 109 mio

Op basis van Q4 zal de adj. net debt normaal gesproken aan het einde van 2023 lager zijn dan nu. De ebitda zal in de 2e jaarhelft eveneens op basis van Q4 beter zijn dan de 1e jaarhelft.

De leverage ratio = adj.net debt/adj ebitda. Deze moet onder de 2.0 blijven. Hoe beter q4, hoe lager de teller (adj. net debt) en hoe hoger de noemer (adj. ebitda). En dus hoe lager de leverage ratio. Omgekeerd geldt ook dat een tegenvallend Q4 ook snel tot overschrijding van de 2.0 norm kan leiden.
Cedar
0
Mona Keijzer: paar jaar geleden struikelblokje voor postnl, nu wellicht volgende premier van Nederland? Het kan raar lopen. Wellicht is er ook een goede vice-premier beschikbaar? HV is in de aanbieding. Doen ze gelijk wat aan vrouwenquotum.
Xxxx
0
Liever niet die Verhagen want die is daar compleet ongeschikt voor. Sowieso voor een functie in het kabinet !
Cedar
0
quote:

Daytripper schreef op 1 september 2023 17:26:

Liever niet die Verhagen want die is daar compleet ongeschikt voor. Sowieso voor een functie in het kabinet !
Liever kabinet verkloten dan Postnl!
Niro91
0
quote:

Cedar schreef op 1 september 2023 16:53:

Mona Keijzer: paar jaar geleden struikelblokje voor postnl, nu wellicht volgende premier van Nederland? Het kan raar lopen. Wellicht is er ook een goede vice-premier beschikbaar? HV is in de aanbieding. Doen ze gelijk wat aan vrouwenquotum.
Ik zou niet kunnen bedenken wie een betere premier voor pnl zou kunnen zijn dan Mona Keijzer. Ze heeft een goede band met onze Herna Vergagen. We hebben nog wat te goed sinds de sandd deal. Dus misschien worden we wel gematst met een nieuwe wet. Pakket naar Kretinsky en post weer terug naar de overheid.
o€e$m€s
0
quote:

Niro91 schreef op 1 september 2023 18:19:

[...]

Ik zou niet kunnen bedenken wie een betere premier voor pnl zou kunnen zijn dan Mona Keijzer. Ze heeft een goede band met onze Herna Vergagen. We hebben nog wat te goed sinds de sandd deal. Dus misschien worden we wel gematst met een nieuwe wet. Pakket naar Kretinsky en post weer terug naar de overheid.
(Vergagen typo) Mona wel leuk toetje maar van staatssecretaris naar premier? Betere kandidaat grote smurf gesteund door omtzigt.
Hanko 13
1
Mona Keyzer is zo gek nog niet, met een MR en DRS en zeer welbespraakt zal zij geen moeite hebben in het debat met Timmermans!
Jestbread
0
quote:

Hanko 13 schreef op 3 september 2023 11:30:

Mona Keyzer is zo gek nog niet, met een MR en DRS en zeer welbespraakt zal zij geen moeite hebben in het debat met Timmermans!
Mona Keijzer is echt verschrikkelijk, zo plat heb je ze niet veel.
No-nonsense
0
quote:

Daytripper schreef op 1 september 2023 17:26:

Liever niet die Verhagen want die is daar compleet ongeschikt voor. Sowieso voor een functie in het kabinet !
Ik vraag me af of ze de kwaliteiten van een postbezorger bezit. Heb daar ernstige twijfels over.
thejaguar
0
eindelijk beginnen postNL beleggers een beetje in te zien dat het aandeel veel te hard gestegen is, met zwakke resultaten, een zwakke, negatieve, vrije kasstroom, een slechte financiële positie, slechte postbezorging en een zorgelijke situatie bij mail is er niet veel reden voor feestvreugde. toch steeg het aandeel ineens van 1,50 naar 2,15!
hejobo
0
Hehe eindelijk een zogenaamde kenner die het allemaal even beter weet dan de rest.
Stink jaloers dat hij niet op 1,50 is ingestapt.
Nee dit soort posters die verdienen de hoofdprijs.
thejaguar
0
dit is allemaal openbare informatie, zie ook de analyse op iex.nl. maar ik heb juist rond de 1,50 mijn shortposities op postNL gesloten en rond 2,10 heb ik die weer opgebouwd. ik heb dus al veel geld verdiend met short postNL en ik verwacht er nu nog meer mee te verdienen. overigens ligt het gemiddelde koersdoel van doorgaans optimistische analisten al bijna 20% boven de huidige koers!
Ben
0
Nul omzet vandaag, en, dan gaat men wat met de koers spelen.
Shortertjes weer even wat moed.... :)
Niro91
0
quote:

Niro91 schreef op 8 augustus 2023 12:52:

1,45 -> 1,60 -> 1,80 -> 2,00 -> ?

Waarschijnlijk volgende maand richting de 2,20.
1,45 -> 1,60 -> 1,80 -> 2,00 -> 2,15 -> 2,30

Dit is voor mij ook goed......
snelle stijging, vervolgens een tijdje stabiel om vervolgens weer snel te stijgen. Dat beeld zien we al sinds de €1,45. Hoop dat het doorzet. Maar geen ramp als we even terugzakken.
Niro91
0
quote:

thejaguar schreef op 4 september 2023 18:09:

misschien zakken we wel weer naar 1,45, wie weet.....
Dat is het risico van beleggen.
Xxxx
0
Koers heeft het in de afgelopen weken prima gedaan. Als hij nu wat terugvalt, is dat een logische reactie maar biedt het weer de kans voor me om in te stappen. De vraag is natuurlijk hoever gaat hij terugvallen? Al die onzin dat hij terug kan naar bijvoorbeeld 1,45 is een hoop geneuzel en dan ook nog eens dik doen dat je met het short een hoop geld hebt verdiend, moet zeker de deskundigheid ondersteunen ? Enfin ik ben er van overtuigd dat Post.nl geleidelijk weer naar de 3 euro en hoger gaat en wacht weer op een mooie instap kans
535 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 1,250
Verschil +0,046 (+3,82%)
Hoog 1,250
Laag 1,210
Volume 1.766.025
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.803.919

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront