TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
vreemdvermogen
2
Volg de discussie/bijdrage bijna met rode oortjes. Het lijkt wel een schaakspel. Welke zetten worden er door zwart en wit gedaan om tot een schaakmat of remise te komen. Dat vind ik best wel enerverend om te ondervinden als aandeelhouder. De komende weken/maanden zullen alles behalve saai worden is mijn veronderstelling.
marathon 11
1
Inderdaad. Maar laten we wel wezen. De koers van TT staat in geen enkele verhouding tot de werkelijke waarde die er ook aan zou kunnen worden gehangen als we een bestuur zouden hebben die het bedrijf zou leiden met oog voor het creëren van aandeelhouderswaarde zonder alleen de belangen van zichzelf en FF te behartigen. Denk wel dat er in de rit omlaag al wel de nodige stukjes werden opgeraapt door inside information in opdracht van of met medeweten van het bestuur. Fijne dag en weekend en benieuwd waar we staan als alle stukken binnen zijn.
ketchup
2
klopt allemaal Marathon .. maar TT heeft nu wel voor het eerst een sterk signaal afgegeven met deze inkoop voor schrappen, dit is aandeelhouderswaarde beschermen en dat werd hoogtijd
nu voor ons allemaal en niet enkel voor de uitverkorene die er werken en dat is absoluut een game changer

en nogmaals kan me niet voorstellen dat dit een one-off is, deze blijft doorgaan en dat gaat uiteindelijk leiden naar minder uitstaande aandelen en dat werkt sterk koers ondersteunend, plus dat geeft een enorme hefboom zodra TT eindelijk een keer onder aan de streep winsten kan laten zien ( meer te verdelen over minder aandelen )
marathon 11
0
quote:

ketchup schreef op 3 november 2023 07:17:

klopt allemaal Marathon .. maar TT heeft nu wel voor het eerst een sterk signaal afgegeven met deze inkoop voor schrappen, dit is aandeelhouderswaarde beschermen en dat werd hoogtijd
nu voor ons allemaal en niet enkel voor de uitverkorene die er werken en dat is absoluut een game changer

en nogmaals kan me niet voorstellen dat dit een one-off is, deze blijft doorgaan en dat gaat uiteindelijk leiden naar minder uitstaande aandelen en dat werkt sterk koers ondersteunend, plus dat geeft een enorme hefboom zodra TT eindelijk een keer onder aan de streep winsten kan laten zien ( meer te verdelen over minder aandelen )
Mee eens Ketchup. Bedoelde eigenlijk ook dat we nu een nieuwe stap van het bestuur zien maar dat met een bestuur zonder grootaandeelhouders/ meerderheidsbelang we nu op een veel hogere koers zouden staan.
ketchup
0
quote:

marathon 11 schreef op 3 november 2023 07:26:

[...]
Mee eens Ketchup. Bedoelde eigenlijk ook dat we nu een nieuwe stap van het bestuur zien maar dat met een bestuur zonder grootaandeelhouders/ meerderheidsbelang we nu op een veel hogere koers zouden staan.
Ja , dat denk ik ook
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op Nov. 3, 2023: 2.77%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,12% naar 1,40%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,60%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,77%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,40%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,77%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,77% van 132.366.672 is: 3.666.557 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float in procenten:
3.666.557 van 70.085.851 is: 5,23%
marathon 11
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 3 november 2023 08:05:

TomTom
Totale netto shortpositie op Nov. 3, 2023: 2.77%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,12% naar 1,40%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,60%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,77%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,40%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,77%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,77% van 132.366.672 is: 3.666.557 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float in procenten:
3.666.557 van 70.085.851 is: 5,23%
Dat zijn 396000 aandelen. Zoveel zijn er gisteren niet eens verhandeld. Iemand loopt de zaak te belazeren en dat allemaal schaamteloos en voor eigen gewin neem ik aan. Ik hoop echt dat JP hier zijn Waterloo vindt. Hahaha.
Spoorstudent
0
Weer eens even wat gegraven in de kleurrijke historie van dit bedrijf.
Valt de naam Tammenoms Bakker mij op.
Zit in de RvC onder Wakkie voor renumeratie.
Heeft een zus die bij een Londens Hedgefonds werkt en short zit in TomTom.
Klopt?
marathon 11
0
quote:

Spoorstudent schreef op 3 november 2023 08:50:

Weer eens even wat gegraven in de kleurrijke historie van dit bedrijf.
Valt de naam Tammenoms Bakker mij op.
Zit in de RvC onder Wakkie voor renumeratie.
Heeft een zus die bij een Londens Hedgefonds werkt en short zit in TomTom.
Klopt?
Tsja. Het zijn gewoon allemaal boeven. Hoop dat ze allemaal zo gigantisch op hun bek gaan dat ze via de gaarkeuken terug naar af gaan.
bert190
1
De trend is duidelijk. Zodra er NIET wordt ingekocht, gaat de koers onderuit. De 5,00 komt straks weer gewoon in zicht. Bagger aandeel.
JustRevisited
5
quote:

bert190 schreef op 3 november 2023 09:24:

De trend is duidelijk. Zodra er NIET wordt ingekocht, gaat de koers onderuit. De 5,00 komt straks weer gewoon in zicht. Bagger aandeel.
Ik hoop het voor je Bert. Maar ik denk van niet :)

Nu short is tegen de wind in plassen.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 3 november 2023 09:25:

[...]

Ik hoop het voor je Bert. Maar ik denk van niet :)

Nu short is tegen de wind in plassen.
Het aandeel noteert nog steeds zo'n 15% onder de onderkant van de "perpetual trading range".

Het aandeel is echt behoorlijk afgestraft, eerst maar eens terug proberen te komen naar de oude trading range, zo'n 15% dus. Heeft wat meer tijd nodig om de valideren dat dit geen dead cat bounce is, geloof ik niet, maar de grafiek zegt meer dan 1000 woorden:

(plaatje)
Bijlage:
vreemdvermogen
0
quote:

marathon 11 schreef op 3 november 2023 08:14:

[...]
Dat zijn 396000 aandelen. Zoveel zijn er gisteren niet eens verhandeld. Iemand loopt de zaak te belazeren en dat allemaal schaamteloos en voor eigen gewin neem ik aan. Ik hoop echt dat JP hier zijn Waterloo vindt. Hahaha.
Tja waar komen die aandelen om short te gaan toch vandaan?
Spoorstudent
0
quote:

JustRevisited schreef op 3 november 2023 09:15:

Wakkie is al in 2019 opgevolgd
Dat was een boef hè? In de goede zin des woords zeg ik er maar in één adem bij om het oude volk niet voor de voeten te lopen.
Maar goed. Nu hebben we een gast van de Keizergracht…

Enfin.

Ik doelde meer op die zusjes. Ik ga verder graven.
JustRevisited
4
quote:

pwijsneus schreef op 3 november 2023 09:36:

[...]

Het aandeel noteert nog steeds zo'n 15% onder de onderkant van de "perpetual trading range".

Het aandeel is echt behoorlijk afgestraft, eerst maar eens terug proberen te komen naar de oude trading range, zo'n 15% dus. Heeft wat meer tijd nodig om de valideren dat dit geen dead cat bounce is, geloof ik niet, maar de grafiek zegt meer dan 1000 woorden:

(plaatje)
Er is inderdaad een zogenoemde ‘gapfill’ tot de door jou genoemde trading range. Die ranges zijn ook niet in beton gegoten. Omstandigheden veranderen en daardoor ook trends.

Er is wel iets veranderd sinds kort. Aandelen inkopen worden heel serieus genomen door beleggers. Ik heb er eens een onderzoek over gelezen, dat specifiek ging over wanneer hedgefunds en een bedrijf dat eigen aandelen inkoopt tegenover elkaar stonden.

De conclusie was het bestuur van een onderneming superieure informatie heeft. Een bedrijf vindt zijn aandelen ondergewaardeerd, bijvoorbeeld omdat het weet welke deals er gesloten zijn die een bepaalde toekomstige cashflow garandeert. En dat het zeer riskant is om te gokken tegen deze ‘superior knowledge’.

In het specifieke geval van tomtom komt daar nog bij dat er aandelen gekocht worden uit een kleine free float. Zoals je kunt teruglezen is die free float veel kleiner dan men denkt.

Je wilt vooral short gaan in een aandeel dat bijvoorbeeld steeds meer aandelen uitgeeft**** waardoor er genoeg supply is. Niet in een situatie als bij de Volkswagen shortsqueeze waar hedgefunds in een grot zonder uitgang waren gelopen.

**** zoals bij tomtom vroeger het geval was. Toen gaf het jaarlijks aandelen uit voor onder andere de aandelen beloningen. Maar daarna werd Telematics verkocht met een reverse split, kwam er nog een grote aandeelhouder bij (Teslin), koopt tomtom tegenwoordig sowieso al haar treasury aandelen in (ipv uitgeven extra aandelen) om “verwatering te voorkomen”. Daar komt nu deze aandelen inkoop overheen. Deze aandacht voor aandeelhouderswaarde is een breuk met het verleden.
tatje
0
Waar zitten de aandelen !

Ik kom iets anders uit !

We hebben 132.366.692 aandelen

Founders 59.277.540
TS 3.003.280
Top 20 institutions 32.656.435 optelling van de Funds

Dan heb je nog J de Mol die 5,1% naar prive haalde op 4 aug 2015, kan dus momenteel zelfs 9,99% hebben
Dan heb je nog de pontjes ( 4 ) die 8 nov 2017 hun laatste melding van 4,99% naar o zetten , waar zijn ze ( geen commentaar )
kan dus naar prive ieder 1,25% kunnen eventueel naar 2,99% ieder zonder melding. Verkopen kan ook !!!
Dan heb je nog goldman sachs laatste melding met diverse produkten 3,06%, kan dus naar 4,99% zonder melding
Dan heb je nog DWS die op 20 juli 2020 2,07% melden ?
Dan heb je nog Societe die 4,77% melden 1 juli 2020 met diverse produkten.
Dan heb je nog UBS die 30 juni 2015 2,91% meldde
Dan heb je nog de wernemers
Dan heb je nog de friends
Dan heb je nog de posters en andere kleintjes hooguit 1%

Blijft volgens mij niet veel over :-)

Voor de duidelijkheid.

In 2009 had je Flevo deelnemingen 4 die een belang in TT namen

Flevo deelnemingen bestond uit Flevo janivo van de pontjes en Flevo cyrte van J de mol.
marathon 11
0
Ach ze denken dat ze de beleggers van de free float kunnen uitroken door dit soort manipulaties.
Ik heb er gisteren 5K bijgekocht. Die komen niet meer op de markt voorlopig.
JustRevisited
0
quote:

marathon 11 schreef op 3 november 2023 10:41:

Ach ze denken dat ze de beleggers van de free float kunnen uitroken door dit soort manipulaties.
Ik heb er gisteren 5K bijgekocht. Die komen niet meer op de markt voorlopig.
De meeste hedgefunds willen geen exposure en blijven op 0,49% maximaal. Degene die wel boven de grens zit en actief is, is JP Morgan. Die gaat echter in geen enkel aandeel boven de 2%.

Zij hebben hun short belang deze week al verhoogd van 1% naar 1,4% terwijl het aandeel stijgt. Hoeveel weken willen ze dat volhouden? Het aantal days to cover neemt dan voor hen toe terwijl het aantal beschikbare aandelen to cover daalt.
pwijsneus
0
Overture bestaat bijna een jaar. Verwachten we dat Meta en Amazon nu enterprise klant gaan worden bij TT?
1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 16:21
Koers 5,515
Verschil -0,030 (-0,54%)
Hoog 5,550
Laag 5,500
Volume 63.432
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront