Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

22.128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 ... 1103 1104 1105 1106 1107 » | Laatste
PPM22
3
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 26 mei 2024 17:29:

[...]

Je trekt veel te makkelijk conclusies op basis van een tweet!! Kan ook zijn dat master strateeg Jitse Groen de nieuwe ceo van parasiet bedrijf Prosus welkom heet om vervolgens hem te verjagen!! Ik heb het zelf wel ooit meegemaakt!! Een concurrent kwam op de Amerikaanse markt waar ik met mijn company goed vertegenwoordigd was en toen heb ik hem als directeur ook heel welkom geheten maar binnen een jaar was heel zijn toko verjaagd door mij!! En omdat ze heel veel investeringen hadden gemaakt, hadden ze zo'n verlies opgebouwd dat ze uiteindelijk kopje ondergingen en toen heb ik gelijk een aantal landen waarin ze zaten veroverd en werd ik ook in die landen een heerser!!
Iets teveel Risk gespeeld dit weekend?
Henkie 1960
1
Canada renteverlaging in juni,is dat ook belangrijk voor Jet?Doet dat iets positiefs met de Jet-koers?
Goedekans
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 26 mei 2024 17:29:

[...]

Je trekt veel te makkelijk conclusies op basis van een tweet!! Kan ook zijn dat master strateeg Jitse Groen de nieuwe ceo van parasiet bedrijf Prosus welkom heet om vervolgens hem te verjagen!! Ik heb het zelf wel ooit meegemaakt!! Een concurrent kwam op de Amerikaanse markt waar ik met mijn company goed vertegenwoordigd was en toen heb ik hem als directeur ook heel welkom geheten maar binnen een jaar was heel zijn toko verjaagd door mij!! En omdat ze heel veel investeringen hadden gemaakt, hadden ze zo'n verlies opgebouwd dat ze uiteindelijk kopje ondergingen en toen heb ik gelijk een aantal landen waarin ze zaten veroverd en werd ik ook in die landen een heerser!!
Gelukkig val er nog wat te lachen.
Zoiets lees je zelden.
Het grote sprookjesbos :-)))
déjà vu
0
Ik las nog iets terug dat er dit jaar nog 300 mlj van ifood erbij komt. Klopt dit of heeft iemand hier meer informatie over?

Piet P schreef op 24 april 2023 17:19:

Half 2024 wordt er winst gedraaid. 300 mlj van ifood komt erbij en als iets buiten NE verkocht wordt is pure winst dan...
HWMus
0
quote:

déjà vu schreef op 26 mei 2024 18:28:

Ik las nog iets terug dat er dit jaar nog 300 mlj van ifood erbij komt. Klopt dit of heeft iemand hier meer informatie over?

Piet P schreef op 24 april 2023 17:19:

Half 2024 wordt er winst gedraaid. 300 mlj van ifood komt erbij en als iets buiten NE verkocht wordt is pure winst dan...

Bij de verkoop van het 33%-belang in iFood aan Prosus was inderdaad een vast bedrag van 1,5 miljard euro en een slotsom van maximaal 300 miljoen euro overeengekomen, waarbij de slotsom berekend zou worden op basis van diverse (ons niet bekende) variabelen. Deze nabetaling is in november 2023 al bekend geworden en is uitgekomen op 6 miljoen euro, te ontvangen uiterlijk eind 2023.

Bron: logimerce.nl/news/2637/verkoop-ifood-...
déjà vu
0
quote:

HWMus schreef op 26 mei 2024 18:36:

[...]

Bij de verkoop van Ifood was inderdaad een vast bedrag van 1,5 miljard euro en een slotsom van maximaal 300 miljoen euro overeengekomen, waarbij de slotsom berekend zou worden op basis van diverse (ons niet bekende) variabelen. Deze nabetaling is in november 2023 al bekend geworden en is uitgekomen op 6 miljoen euro, te ontvangen uiterlijk eind 2023.

Bron: logimerce.nl/news/2637/verkoop-ifood-...
Ja nu weet ik het weer. Bedankt voor de reminder. We worden ook zo overspoeld he :)
Jimnotaris
0
quote:

Kas schreef op 26 mei 2024 13:20:

[...]

Huh…grubhub kost letterlijk bakken met geld, terwijl het marktaandeel dagelijks afneemt. Als dat het meest waardevolle asset is in de gehele holding, dan kan ik wel janken. Neen, dat is grubhub dus niet.
Gewoon even een vraag: Wanneer denk je grubhub zo hoog mogelijk te verkopen? Elke potentiële koper weet dat het dagelijks minder waard wordt, (buiten de feecaps discussie).
Ik hoop echt op een focus op de kernmachten in Europa en verder niets daar buiten.
Als Grubhub(1 derde van JET) (te)goedkoop wordt weggedaan is het ook niet goed. Stel Grubhub voor minder dan 1 miljard (is 1 derde van het totale bedrijfswaarde JET) dan geeft dat exact de huidige koers weer. Wat heeft dat voor uitstraling op de beleggers? Juist dat rond de 13 euro terecht is.

De koers wordt bepaalt (volgens onze Jitse) in de VS en die kijken niet naar JET Europa maar naar Grubhub. Kunnen we hier wel niet mee eens zijn, maar het is de realiteit.
SEVA_
2
Je maakt een denkfout Jim. We praten hier wel over een dikke krimp business t.o.v. enige groei in NE en UKI.

Imho wordt de waarde van Grub nu op nul/ - gewaardeerd. Dan is een miljard cash mooi. Acquisitie t.o.v. aankoopprijs is dan teniet gedaan. 1/3 van het geheel.
@monkeytail
0
quote:

SEVA_ schreef op 25 mei 2024 22:16:

[...]

Je bent Amazon vergeten, die krijgen er ook nog een zwik.

Conclusie: Grub moet heel snel weg. Geeft niks dan ellende.
Lijkt mij niet. De maaltijdbezorgers hebben genoeg afgeschreven op hun investeringen, ook in de VS, zodat ze na alle reorganisaties, binnenkort winst op de rekening terugzien. Dat geldt ook voor GH. Eenmaal in het groen komt de sector uit de lage waarderingen, stap 1, en dat is wat nodig is om verder te consolideren, stap 2. De neergang die volgt als de economie geheel inzakt, kan stap 3 zijn. Dus op tijd weer uitstappen. Maar voorlopig zit je goes in JET inclusief GH.
@monkeytail
2
Als er winst wordt gemaakt, wordt het verschil tussen koers en intrinsieke waarde mogelijk snel opgeheven. Nu is de koers plm. de helft van de intrinsieke waarde, dit had ik nog niet meegenomen in mijn investeringsoordeel. Bij dezen.
nb
2
quote:

@monkeytail schreef op 26 mei 2024 19:02:

[...]
Maar voorlopig zit je goes in JET inclusief GH.
Voorlopig sta ik op verlies, veel lager lijkt t niet te gaan, maar als alles moet afhangen van wat er gekregen wordt voor GH, dam is het een hoog risico bedrijf.
Hubhup
2
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 26 mei 2024 18:58:

Je maakt een denkfout Jim. We praten hier wel over een dikke krimp business t.o.v. enige groei in NE en UKI.

Imho wordt de waarde van Grub nu op nul/ - gewaardeerd. Dan is een miljard cash mooi. Acquisitie t.o.v. aankoopprijs is dan teniet gedaan. 1/3 van het geheel.
Ik weet dat Grub een krimp-business is, maar de Amerikaanse markt is dat niet. Grub krimpt (mede) doordat er niet of weinig in wordt geinvesteerd. Des te vreemder is dat Jitse het per se wilde hebben en daarna min of meer heeft laten verwaarlozen. Nu is het belangrijk dat het voor een redelijke prijs verkocht wordt. Het netwerk/klantenbestand heeft zeker waarde voor de overnamekandidaat(Uber?)ook al is het nog maar 8% van de markt in de VS. Jitse zal zeer waarschijnlijk niet voor 1 miljard gaan anders was het mogelijk al verkocht.
Moriarty
2
Bijdrage aan AEBITDA van Grubhub is geen 30%.
+ Noord-Amerika= Grubhub + Skip the dishes.
Verlaten
1
Alle praktische maar niet onbelangrijke zaken even daargelaten.
Het meest logische scenario voor de koers van JET is de komende week een herstel naar de 14,50.
Puur kijkend naar de grafieken en een plukkie onderbuikgevoel.

Kopers morgenochtend zouden wel eens een leuk intraweek ritje kunnen maken.

Ben benieuwd.
déjà vu
3
quote:

Moriarty schreef op 26 mei 2024 19:40:

Bijdrage aan AEBITDA van Grubhub is geen 30%.
+ Noord-Amerika= Grubhub + Skip the dishes.
In conclusie laten kernmarkten Noord Europa en UK/I versnelling van de groei zien in GTV. Hierbij komen de investeringen in logistiek en efficiëntie, alsmede het verhogen van het aanbod middels het blijvend uitbreiden van het aantal partners, terug in GTV growth voor zowel Noord Europa als UK/I, alsmede order growth in UK/I. Noord Amerika en SEANZ laten vooralsnog een krimp zien jaar-op-jaar, maar laten hierbij wel verbetering zien door een afvlakking van deze krimp in vergelijking met voorgaande perioden.

Mijn waardering voor JET als Group is naar aanleiding van de Q1-2024 cijfers vrijwel onveranderd gebleven. N.a.v. de FY2023 rekende ik met een GTV groei van 4% voor zowel Noord Europa als voor UK/I. Beiden vallen positiever uit met respectievelijk +4,6% en 10,6%.

Reken je met een GTV groei voor Noord Europa van +4,5% voor de komende kwartalen, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €3,2 miljard op basis van een AEBITDA percentgage van 5% en een EV/AEBITDA multiple van 8.0.

Reken je met een GTV groei voor UK/I van +7,5% voor de komende kwartalen en reken je met eenzelfde multiples, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €2,8 miljard voor de landen UK/I.

Corrigeer je voor het laatste bekende netto schuldpositie van €378 miljoen, dan levert dit een bedrijfswaarde op van €5,7 miljard voor de kernmarkten UK/I en Noord Europa.

In dit scenario zijn de divisies Grubhub (Verenigde Staten), Skip The Dishes (Canada) en Menulog (Australië) nog niet meegenomen, alsmede alle Zuid-Europese markten. Reken je met een netto waarde van €600 miljoen voor deze divisies en landen, dan kom je uit op een totale geïmpliceerde beurswaarde van €6,3 miljard.
Bijlage:
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

déjà vu schreef op 26 mei 2024 20:10:

[...]

In conclusie laten kernmarkten Noord Europa en UK/I versnelling van de groei zien in GTV. Hierbij komen de investeringen in logistiek en efficiëntie, alsmede het verhogen van het aanbod middels het blijvend uitbreiden van het aantal partners, terug in GTV growth voor zowel Noord Europa als UK/I, alsmede order growth in UK/I. Noord Amerika en SEANZ laten vooralsnog een krimp zien jaar-op-jaar, maar laten hierbij wel verbetering zien door een afvlakking van deze krimp in vergelijking met voorgaande perioden.

Mijn waardering voor JET als Group is naar aanleiding van de Q1-2024 cijfers vrijwel onveranderd gebleven. N.a.v. de FY2023 rekende ik met een GTV groei van 4% voor zowel Noord Europa als voor UK/I. Beiden vallen positiever uit met respectievelijk +4,6% en 10,6%.

Reken je met een GTV groei voor Noord Europa van +4,5% voor de komende kwartalen, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €3,2 miljard op basis van een AEBITDA percentgage van 5% en een EV/AEBITDA multiple van 8.0.

Reken je met een GTV groei voor UK/I van +7,5% voor de komende kwartalen en reken je met eenzelfde multiples, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €2,8 miljard voor de landen UK/I.

Corrigeer je voor het laatste bekende netto schuldpositie van €378 miljoen, dan levert dit een bedrijfswaarde op van €5,7 miljard voor de kernmarkten UK/I en Noord Europa.

In dit scenario zijn de divisies Grubhub (Verenigde Staten), Skip The Dishes (Canada) en Menulog (Australië) nog niet meegenomen, alsmede alle Zuid-Europese markten. Reken je met een netto waarde van €600 miljoen voor deze divisies en landen, dan kom je uit op een totale geïmpliceerde beurswaarde van €6,3 miljard.
Je rekent zeer conservatief en dat is nergens voor nodig!!
Moriarty
1
Noord-Europa Adjusted EBITDTA 2023: 366 miljoen / 4,8% (2022: 4,2%)
UKI Adjusted EBITDTA 2023: 135 miljoen / 2,0% (2022: 0,4%)
Noord-Amerika Adjusted EBITDTA 2023: 126 miljoen / 1,3% (2022: 0,6%)
SEANZ Adjusted EBITDTA 2023: -97 miljoen / -4,5% (2022: -6,2%)

Head office: 207 miljoen kosten (2022: 221 miljoen)

Dus als ze idd zeggen dat Canada al winstgevend is, dan is Grubhub idd een zware molensteen.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Moriarty schreef op 26 mei 2024 21:06:

Noord-Europa Adjusted EBITDTA 2023: 366 miljoen / 4,8% (2022: 4,2%)
UKI Adjusted EBITDTA 2023: 135 miljoen / 2,0% (2022: 0,4%)
Noord-Amerika Adjusted EBITDTA 2023: 126 miljoen / 1,3% (2022: 0,6%)
SEANZ Adjusted EBITDTA 2023: -97 miljoen / -4,5% (2022: -6,2%)

Head office: 207 miljoen kosten (2022: 221 miljoen)

Dus als ze idd zeggen dat Canada al winstgevend is, dan is Grubhub idd een zware molensteen.
Komt door de feecaps en ik ben heel benieuwd of en hoe NY de schade van Grubhub gaat betalen!! Belastingen verhogen van de yanks, HAHA!!
déjà vu
0
quote:

Moriarty schreef op 26 mei 2024 21:06:

Noord-Europa Adjusted EBITDTA 2023: 366 miljoen / 4,8% (2022: 4,2%)
UKI Adjusted EBITDTA 2023: 135 miljoen / 2,0% (2022: 0,4%)
Noord-Amerika Adjusted EBITDTA 2023: 126 miljoen / 1,3% (2022: 0,6%)
SEANZ Adjusted EBITDTA 2023: -97 miljoen / -4,5% (2022: -6,2%)

Head office: 207 miljoen kosten (2022: 221 miljoen)

Dus als ze idd zeggen dat Canada al winstgevend is, dan is Grubhub idd een zware molensteen.
Nee hoor. In de analistencall werd gesproken over de NYC fee caps. Jitse Groen geeft aan dat Grubhub hard op weg is om FCF breakeven te draaien, inclusief de NYC fee caps restricties.
Het gaat (langzaam) de goede richting in met Grubhub.
22.128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 ... 1103 1104 1105 1106 1107 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 jun 2024 15:02
Koers 11,815
Verschil +0,095 (+0,81%)
Hoog 11,830
Laag 11,570
Volume 485.738
Volume gemiddeld 2.230.164
Volume gisteren 1.430.014

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront