Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2024

3.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
axie
0
Ps:

De checklist van Shorters, wie vult hem aan?
- Geen dividend
- AMX/ASX aandeel.
- Weinig liquide handel.
- Weinig cash/ slechte solvabiliteit.
- Kans op incidenten / fouten. (beoordeling kwaliteit management).
- Kans dat extra cash benodigd is hoog.
- Hoge waardering (icm bovenstaande zaken).

Wellicht heeft een Forum poster zelf ooit bij die clubs gewerkt of is goed op de hoogte?

(Nee, ik probeer niet het aandeel naar beneden te praten, ik zit zelf long op dit moment).
Instapmoment
0
Hoog shortpercentage, afnemende groei en redelijke kans op omzet/winstwaarschuwing in de komende twee kwartalen.
Nakennis
0

www.eurobench.com/nieuws/797254/Fastn...

Prachtig contact van Fastnetterd. Zien we vandaag nog niet in de koers terug maar na de daling dit jaar vind ik Fastned weer koopwaardig hoor.
Zegt het voort, zegt het voort. Nakennis is bij Fastned weer aan boord
Instapmoment
4
quote:

Nakennis schreef op 27 mei 2024 14:21:

www.eurobench.com/nieuws/797254/Fastn...

Prachtig contact van Fastnetterd. Zien we vandaag nog niet in de koers terug maar na de daling vandaag vind ik Fastned weer koopwaardig hoor.
Je loopt al de hele dag op allerlei fora reclame te maken voor andere fondsen. Kap daar toch eens mee, zeg.
Nakennis
0
Ik maak nergens reclame voor. Geef gewoon aan wat ik interessant vandaga vind en geef aan wat ik weer heb gekocht vandaag
Sec_Brut
0
quote:

axie schreef op 27 mei 2024 14:03:

Ps:

De checklist van Shorters, wie vult hem aan?
- Geen dividend
- AMX/ASX aandeel.
- Weinig liquide handel.
- Weinig cash/ slechte solvabiliteit.
- Kans op incidenten / fouten. (beoordeling kwaliteit management).
- Kans dat extra cash benodigd is hoog.
- Hoge waardering (icm bovenstaande zaken).

Wellicht heeft een Forum poster zelf ooit bij die clubs gewerkt of is goed op de hoogte?

(Nee, ik probeer niet het aandeel naar beneden te praten, ik zit zelf long op dit moment).
Valide punten waar shorters op af komen inderdaad, alleen de kans op extra cash lijkt mij onwaarschijnlijk, en de hoge waardering lijkt mij juist een onderwaardering.
Nakennis
0
quote:

axie schreef op 27 mei 2024 14:03:

Ps:

De checklist van Shorters, wie vult hem aan?
- Geen dividend
- AMX/ASX aandeel.
- Weinig liquide handel.
- Weinig cash/ slechte solvabiliteit.
- Kans op incidenten / fouten. (beoordeling kwaliteit management).
- Kans dat extra cash benodigd is hoog.
- Hoge waardering (icm bovenstaande zaken).

Wellicht heeft een Forum poster zelf ooit bij die clubs gewerkt of is goed op de hoogte?

(Nee, ik probeer niet het aandeel naar beneden te praten, ik zit zelf long op dit moment).
lage voorspelbaarheid door hondsberoerde communicatie
Apae
0
quote:

axie schreef op 27 mei 2024 13:23:

De short partijen wachten totdat het aankondigingsmoment van extra cash (emissie hopen ze het liefst) en dan proberen ze op dat moment de genade klap te geven naar 30 of minder. Dat is o.a. bij Fugro gebeurd en bij veel andere partijen waar ze zo zwaar short in zaten.
En Fugro is een goed voorbeeld waarom je op dat moment als LT belegger moet opletten. Instappen bij die beursgang is serieus winstgevend gebleken!
Nu moet ik zeggen, dat ik op dat moment al een positiever beeld van het Fugro management had dan van dat van Alfen... Ik hoop dat de nieuwe CFO een mooie financieringsbasis neerzet voor groeipotentieel.
Instapmoment
0
quote:

Apae schreef op 27 mei 2024 15:36:

[...]
En Fugro is een goed voorbeeld waarom je op dat moment als LT belegger moet opletten. Instappen bij die beursgang is serieus winstgevend gebleken!
Nu moet ik zeggen, dat ik op dat moment al een positiever beeld van het Fugro management had dan van dat van Alfen... Ik hoop dat de nieuwe CFO een mooie financieringsbasis neerzet voor groeipotentieel.
Een uitstekend voorbeeld inderdaad! Inleggen in 1992 had inmiddels een rendement opgeleverd van maar liefst 337%! En dan is er nog niet eens rekening gehouden met inflatie en box 3-belasting.

Had iemand zijn geld destijds in de S&P500 gestoken zou de winst slechts 1300% bedragen.
Nakennis
0
Zoals ik eerder op de dag weer feilloos aangaf: De heerlijke koerswinst pettert volledig weer in gedurende de dag. Als sneeuw voor de zon ..
Maximus
0
quote:

Apae schreef op 27 mei 2024 15:36:

[...]
En Fugro is een goed voorbeeld waarom je op dat moment als LT belegger moet opletten. Instappen bij die beursgang is serieus winstgevend gebleken!
Nu moet ik zeggen, dat ik op dat moment al een positiever beeld van het Fugro management had dan van dat van Alfen... Ik hoop dat de nieuwe CFO een mooie financieringsbasis neerzet voor groeipotentieel.
God,
Wat ben ik blij dat ik ooit in 2012 uit fugro gestapt ben. Ik was in die financiele crises vol ingestapt. gelukkig op tijd dr weer uit.
Tis daarna lang niet best geweest. Ik heb me altijd in kunnen weerhouden om niet terug in te stappen.

Als je van IPO gokjes houdt, kijk dan eens naar cerebras. Verwachting eind dit jaar/begin 2025 gaat dat naar de beurs (VS).
Dit is wel midden in de AI hype, maar dat is een van de weinige tenten die iets te bieden heeft buiten nvidia.
Of ze succes gaan hebben weet je nooit, maar als hoog rendement gokje mischien wel leuk
Maximus
1
Die shorters moeten wel oppassen!
Om deze posities te sluiten tegen de huidge volumes ben je dagen bezig. (2.5 miljoes stuks) Zonder de koers te hard op te laten lopen ben je met deze volumes 40 dagen bezig. Er hoeft ook maar "dit" te gebeuren en ze zitten klem. Dan moeten ze allemaal dringen bij de deur.

Short gaan lijkt leuk maar als je met te veel bent kan het ook goed fout gaan. Beetje alsof ze allemaal ineens bij de ijskar staan en allemaal een ijsje wil kopen. Tja dan is het ijs natuurlijk snel op. Dit is ook geen te benijden positie, daar gaan dr ook een paar een stevig verlies op die short posities pakken. Dat kan niet anders.
Instapmoment
1
quote:

Maximus schreef op 27 mei 2024 16:33:

Die shorters moeten wel oppassen!
Om deze posities te sluiten tegen de huidge volumes ben je dagen bezig. (2.5 miljoes stuks) Zonder de koers te hard op te laten lopen ben je met deze volumes 40 dagen bezig. Er hoeft ook maar "dit" te gebeuren en ze zitten klem. Dan moeten ze allemaal dringen bij de deur.

Short gaan lijkt leuk maar als je met te veel bent kan het ook goed fout gaan. Beetje alsof ze allemaal ineens bij de ijskar staan en allemaal een ijsje wil kopen. Tja dan is het ijs natuurlijk snel op. Dit is ook geen te benijden positie, daar gaan dr ook een paar een stevig verlies op die short posities pakken. Dat kan niet anders.
Ja, totdat er plotsklaps een melding komt dat alle shortposities zijn gesloten. Dat hebben we eerder gezien bij JET. Dit soort covering verloopt vaak niet meer via de reguliere handel.
Mailbox
0
quote:

Maximus schreef op 27 mei 2024 16:33:

Die shorters moeten wel oppassen!
Om deze posities te sluiten tegen de huidge volumes ben je dagen bezig. (2.5 miljoes stuks) Zonder de koers te hard op te laten lopen ben je met deze volumes 40 dagen bezig. Er hoeft ook maar "dit" te gebeuren en ze zitten klem. Dan moeten ze allemaal dringen bij de deur.

Short gaan lijkt leuk maar als je met te veel bent kan het ook goed fout gaan. Beetje alsof ze allemaal ineens bij de ijskar staan en allemaal een ijsje wil kopen. Tja dan is het ijs natuurlijk snel op. Dit is ook geen te benijden positie, daar gaan dr ook een paar een stevig verlies op die short posities pakken. Dat kan niet anders.
Maak je vooral geen zorgen over de shorters, die redden zich wel. Er wordt hier al ca 2 jaar geroepen dat ze gaan worden uitgerookt. Maar ze reguleren gewoon de koers nog steeds. Af en toe laten ze de teugels vieren en mag de koers iets omhoog en dan gaan ze opeens weer dumpen.
Apae
0
quote:

Instapmoment schreef op 27 mei 2024 16:11:

[...]

Een uitstekend voorbeeld inderdaad! Inleggen in 1992 had inmiddels een rendement opgeleverd van maar liefst 337%! En dan is er nog niet eens rekening gehouden met inflatie en box 3-belasting.

Had iemand zijn geld destijds in de S&P500 gestoken zou de winst slechts 1300% bedragen.
1992? Ik had het over de extra financieringsronde eind 2020, toen het shortpercentage vergelijkbaar was met wat Alfen nu heeft...
Teruglezend had ik dat inderdaad niet de 'beursgang' moeten noemen. Toen meedoen in de claimemissie heeft me bepaald geen windeieren gelegd.
DirkieXP
3
quote:

Nakennis schreef op 27 mei 2024 14:21:

www.eurobench.com/nieuws/797254/Fastn...

Prachtig contact van Fastnetterd. Zien we vandaag nog niet in de koers terug maar na de daling dit jaar vind ik Fastned weer koopwaardig hoor.
Zegt het voort, zegt het voort. Nakennis is bij Fastned weer aan boord
@Moderators Hoelang mag dit lid praten over andere aandelen op een ongerelateerd forum (vervuiling)
DirkieXP
1
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Wilbar
0
quote:

DirkieXP schreef op 27 mei 2024 17:47:

[...]

@Moderators. DOE IETS AAN DEZE PUMP & DUMP
Waarom vul je het contactformulier niet in? Dat is beter dan hier om de moderatoren te roepen. Dat staat zoooo armoedig en ondeskundig.
DirkieXP
0
quote:

Wilbar schreef op 27 mei 2024 17:50:

[...]
Waarom vul je het contactformulier niet in? Dat is beter dan hier om de moderatoren te roepen...
Waar vind ik die?
Apae
2
Uit de forumregels:
quote:

schreef:

Indien u vervuiling tegenkomt, kunt u dit melden door een e-mail te sturen naar: forum@iex.nl.
3.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 jun 2024 17:36
Koers 33,070
Verschil -0,450 (-1,34%)
Hoog 34,280
Laag 33,040
Volume 136.594
Volume gemiddeld 290.129
Volume gisteren 184.758

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront