Prosus « Terug naar discussie overzicht

Prosus in 2021

14.404 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 717 718 719 720 721 » | Laatste
W-Handelaar
0
In de grafiek van Ad (https://www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/PRX-grafiek.html) zou je een pull-back kunnen herkennen naar ongeveer 96,5 , waarna een uptrend zou moeten volgen. De stijging van nu is daar het begin van denk ik, op naar 100+
[verwijderd]
0
quote:

Superrubio schreef op 22 januari 2021 09:04:

[...]

Of jij begrijpt Prosus niet echt
Ik vind nochtans dat de man een goed punt heeft. Tencent stijgt dubbel zo hard als Prosus, terwijl prosus nochtans voor 80 % uit Tencent bestaat.
Probeer jij dan eens z'n argumenten te counteren in plaats van je te beperken tot 'je begrijpt Prosus niet'.
Wat begrijp jij dat wij niet zien?
StilleWillem
0
quote:

Jurist schreef op 22 januari 2021 09:14:

[...]

Ik vind nochtans dat de man een goed punt heeft. Tencent stijgt dubbel zo hard als Prosus, terwijl prosus nochtans voor 80 % uit Tencent bestaat.
Probeer jij dan eens z'n argumenten te counteren in plaats van je te beperken tot 'je begrijpt Prosus niet'.
Wat begrijp jij dat wij niet zien?
Het laat zich nu eenmaal niet altijd meten naar waarheid. De man heeft zeker een punt. Maar even andersom: Tesla klopt ook niets van. Zijn op beurswaarde groter dan Toyota en VW samen. Deze twee autofabrikanten maken 20x zoveel auto's ..................... en maken winst
[verwijderd]
0
quote:

Jurist schreef op 22 januari 2021 09:14:

[...]

Ik vind nochtans dat de man een goed punt heeft. Tencent stijgt dubbel zo hard als Prosus, terwijl prosus nochtans voor 80 % uit Tencent bestaat.
Probeer jij dan eens z'n argumenten te counteren in plaats van je te beperken tot 'je begrijpt Prosus niet'.
Wat begrijp jij dat wij niet zien?
Laten we eens beginnen met het feit dat Tencent al sinds 2004 beursgenoteerd is en Prosus pas sinds eind vorig jaar. Prosus daarom veel onbekender is en pas sinds kort in bepaalde indexen wordt meegenomen waardoor je weer nieuwe investeerders aantrekt.

Gisteren al eerder geschreven dat in maart ze ook hun Tencent deel mogen afbouwen. Dat kan een verder positief effect op de koers hebben. Immers ze kunnen meerwaarde (verdere diversificatie in activiteiten en landen) en hiermee hun onderscheid tov Tencent benadrukken. Moeten het wel natuurlijke interessante nieuwe deelnemingen zijn.

En zo zijn er wel meer dingen die spelen die zo maar kunnen omslaan.

Ik proef gewoon heel veel ongeduld bij sommige beleggers. Zelf waardeer ik het wekelijkse staatje van 1 van de forumleden hier die de discount berekent. Op basis van zijn berekening is de underperformance ook niet zo dramatisch als in de mijn ogen onterecht veel te negatieve post waarop jij en ik reageren.
W-Handelaar
0
quote:

Hans2021 schreef op 22 januari 2021 09:27:

De hobbel ligt op 100 euro.
De psychologische hobbel wel, de technische hobbel is bij 101.
Ik zie nu al 99,4 als dayhigh, nog heel even geduld dus.
Grote Ogen
0
Dank voor je grafiekje al weer. Verbaas mij over de steeds groter worden discount of zie ik dat verkeerd?

quote:

kassa! schreef op 22 januari 2021 07:00:

.
Grote Ogen
0
Ok excuus moet eigenlijk een grafiek hebben met percentages discount, heb je dat ook?

quote:

Grote Ogen schreef op 22 januari 2021 10:45:

Dank voor je grafiekje al weer. Verbaas mij over de steeds groter worden discount of zie ik dat verkeerd?

[...]
[verwijderd]
1
quote:

Grote Ogen schreef op 22 januari 2021 10:46:

Ok excuus moet eigenlijk een grafiek hebben met percentages discount, heb je dat ook?

[...]
Ik ben mijn workbook aan het "upgraden", er komen diverse nieuwe grafieken bij waaronder discount %.
*voetnoot
1
quote:

Grote Ogen schreef op 22 januari 2021 10:45:

Dank voor je grafiekje al weer. Verbaas mij over de steeds groter worden discount of zie ik dat verkeerd?

[...]
Door de jaren heen wisselen premies en discounts (premie = koers hoger dan intrinsieke waarde en discounts = andersom) elkaar af.

Opvallend is dat de perioden van discounts langer duren dan perioden met premies. Op lange termijn gebeurt het echter vaak genoeg dat een discount een premie wordt. U heeft dus vooral geduld nodig.
Mopperer
0
quote:

Superrubio schreef op 22 januari 2021 09:41:

[...]

Laten we eens beginnen met het feit dat Tencent al sinds 2004 beursgenoteerd is en Prosus pas sinds eind vorig jaar. Prosus daarom veel onbekender is en pas sinds kort in bepaalde indexen wordt meegenomen waardoor je weer nieuwe investeerders aantrekt.

Gisteren al eerder geschreven dat in maart ze ook hun Tencent deel mogen afbouwen. Dat kan een verder positief effect op de koers hebben. Immers ze kunnen meerwaarde (verdere diversificatie in activiteiten en landen) en hiermee hun onderscheid tov Tencent benadrukken. Moeten het wel natuurlijke interessante nieuwe deelnemingen zijn.

En zo zijn er wel meer dingen die spelen die zo maar kunnen omslaan.

Ik proef gewoon heel veel ongeduld bij sommige beleggers. Zelf waardeer ik het wekelijkse staatje van 1 van de forumleden hier die de discount berekent. Op basis van zijn berekening is de underperformance ook niet zo dramatisch als in de mijn ogen onterecht veel te negatieve post waarop jij en ik reageren.
Sorry niets in je betoog verklaart de oplopende discount. Dat was allemaal 2 jaar geleden al bekend. Tenzij de mysterieuze berekening, die waarschijnlijk kennis van het n dimensionale integraalrekenen behoeft terwijl wij enkel de regel van drie beheersen.

Natuurlijk is het een gezonde aanname dat het prosus team tencent gaat vervangen door lucratieve nieuwe participaties. Maar dat ze die kwaliteit heeft, moet nog bewezen worden. Maar zolang de discount groeit lijkt me Tencent me een betere belegging dan Prosus.

Wat dit met ongeduld te maken heeft, lijkt me ook weer een aanname. Het gaat gewoon over gerede vragen die een onderlegd antwoord mogen hebben ipv een lapide uitroep.

mvg

W-Handelaar
0
quote:

Worff schreef op 22 januari 2021 11:29:

Bijna alle fonsen in het rood. Prosus gaat lekker.
AEX -1%, Prosus +2%, verschil van 3% geeft wel de kracht van Prosus aan.
Ik ga er nog steeds van uit dat we de 100 kunnen aantikken vandaag, misschien wel eronder sluiten. Begin volgende week dan definitief door de 100, en nabij 101 neem ik gedeeltelijk winst op mijn turbo's.
[verwijderd]
0
quote:

Mopperer schreef op 22 januari 2021 11:22:

[...]

Sorry niets in je betoog verklaart de oplopende discount. Dat was allemaal 2 jaar geleden al bekend. Tenzij de mysterieuze berekening, die waarschijnlijk kennis van het n dimensionale integraalrekenen behoeft terwijl wij enkel de regel van drie beheersen.

Natuurlijk is het een gezonde aanname dat het prosus team tencent gaat vervangen door lucratieve nieuwe participaties. Maar dat ze die kwaliteit heeft, moet nog bewezen worden. Maar zolang de discount groeit lijkt me Tencent me een betere belegging dan Prosus.

Wat dit met ongeduld te maken heeft, lijkt me ook weer een aanname. Het gaat gewoon over gerede vragen die een onderlegd antwoord mogen hebben ipv een lapide uitroep.

mvg

Niks aan jou betoog doet mij mijn mening veranderen. Ik zou zeggen verkopen die hap en stap lekker in Tencent en open een draadje op IEX daarvoor.

Tschuesss!!!
Tartessos
0
Verkoop jij lekker Prosus ....en koop wat je wil. Anderen willen liever blijven zitten. Zoals ik. Succes verder.
Mopperer
0
Ik ben al een tijdje een gelukkige bezitter van Tencent. Ik zeg helemaal niet wat iemand moet doen, ik vraag me af waarom andere zich geroepen voelen om te zeggen wat andere moeten doen. Maar ik ga een groter deel van prosus in tencent steken maar ik hou er nog een paar over om te evolutie van de discount te volgen, in het geval het ooit in de andere richting gaat :-) Weg ben ik dus niet!
Mopperer
0
quote:

Willem Endstra schreef op 22 januari 2021 09:41:

[...]

Het laat zich nu eenmaal niet altijd meten naar waarheid. De man heeft zeker een punt. Maar even andersom: Tesla klopt ook niets van. Zijn op beurswaarde groter dan Toyota en VW samen. Deze twee autofabrikanten maken 20x zoveel auto's ..................... en maken winst
ik neem aan dat Tesla geen 80% van de aandelen van VW en Toyota bezit?
Tartessos
1
Mee eens mopperer.
Ik denk dat Prosus op den duur beter presteert gezien zijn betere spreiding van belangen.
Het hangt er ook van af wat je doel is met beleggen: korte danwel lange termijn of daytraden. Elke keus heeft z’n specifieke aanpak.

Op (korte of middel) termijn gaat Prosus verder stijgen richting de 120 euro. Ik heb hier veel vertrouwen in.
*voetnoot
0
Kuiken
0
Bron FD

Gebruik de deelknoppen op FD.nl om dit artikel te delen via Whatsapp, Twitter, Facebook, LinkedIn of e-mail. Het kopiëren van artikelen om met anderen te delen of te gebruiken voor geautomatiseerde verwerking is een inbreuk op onze Algemene Voorwaarden en ons auteursrecht. Wilt u artikelen kunnen kopiëren om met anderen te delen en/of te gebruiken voor geautomatiseerde verwerking , dan dient u een (additionele) licentie als Channel Partner bij ons af te sluiten. Neem daartoe contact op met klanten@fdmediagroep.nl. U kunt de link naar dit artikel wél delen met anderen. Gebruik daarvoor: fd.nl/futures/1370895/de-heilige-graa...

VOORUIT
De heilige graal voor mobiliteit
Maarten Steinbuch 11:44

Deel via WhatsApp

Deel via Twitter

Deel via Facebook

Deel via LinkedIn

Deel via E-mail

Bewaar artikel in Mijn Nieuws

Download als PDF
Krant weergave


De Nio ET7 met erboven de batterij die is gebaseerd op vastestoftechnologie. Het model zou volgens de fabrikant in 2022 of 2023 op de markt moeten komen. Illustratie: Nio/FD Studio
Je elektrische auto nog maar eens in de duizend kilometer opladen, en dat in minder dan een kwartier. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Toch is dit precies wat het Chinese merk NIO belooft in een persbericht over zijn nieuwe model ET7, dat in 2022 of 2023 op de markt komt. Het voertuig is uitgerust met een batterij die is gebaseerd op zogeheten vastestoftechnologie. Ook Toyota werkt blijkens een verklaring aan een elektrische auto met een vastestofbatterij. Wat is hier aan de hand?
De huidige generatie lithiumbatterijen werkt met een vloeibare elektrolyt. Die geleidt tijdens het rijden de lithium-
ionen van de negatief geladen anode naar de positief geladen kathode. Bij het laden verloopt het proces omgekeerd. Als je die vloeibare elektrolyt zou kunnen vervangen door een geschikte vaste stof, krijg je een batterij die veel sneller oplaadt en veel meer capaciteit heeft per volume en gewicht. Zo’n batterij heet een vastestofbatterij. Hiermee kun je zeer veel energie opslaan zonder dat de auto te zwaar wordt. Door de lagere rolweerstand levert dit ook nog eens een groter bereik op.
Zo’n batterij is de heilige graal die zowel de mobiliteitstransitie als de energietransitie een beslissende duw in de rug kan geven. Denk bij de laatste bijvoorbeeld aan kortetermijnopslag, zoals de thuisbatterij.
Wanneer de vastestof-batterij er komt, is het definitief over met de verbrandings-motor
Daarom steken partijen wereldwijd miljarden aan onderzoeksgeld in nieuwe batterijtechnologie. De afgelopen jaren hoorden we al regelmatig ‘Eureka’ uit de vele onderzoekslaboratoria. Maar een product op de markt brengen is nog wat anders. Hierbij gaat het om maakbaarheid, levensduur, capaciteit enzovoort.
Toch lijkt de lancering van de vastestofbatterij slechts een kwestie van tijd, getuige de recente aankondigingen van autofabrikanten en de vele start-ups die wereldwijd zijn ontstaan, vaak met vele tientallen of zelfs honderden miljoenen aan investeringsgeld. Zo investeert Volkswagen in QuantumScape, een van de grootste start-ups op het gebied van vastestofbatterijen.
In ons land heeft TNO jarenlang onderzoek gedaan naar de vastestofbatterij in het Holst Centre in Eindhoven. Daar ontwikkelde men een batterij in de vorm van een stad op nanoschaal, met vele nanowolkenkrabbers vlak op elkaar. Dit levert een immens oppervlak op, waarop je veel meer en veel sneller energie kunt opslaan. Het procedé is gebaseerd op dunnefilmtechnologie, die ook gebruikt wordt voor zonnepanelen. TNO heeft inmiddels een start-up opgericht, LionVolt, om deze kennis om te zetten in producten voor de consumenten- en automotivemarkt.
Ik weet niet wanneer de vastestofbatterij precies betaalbaar beschikbaar wordt voor ons allemaal. Maar wat ik wel zeker weet: ze komt er, en dan is het definitief over en uit met de verbrandingsmotor voor de mobiliteit. Voor personenwagens, maar ook voor vrachtwagens en een deel van de luchtvaart

Originele link van het artikel: fd.nl/futures/1370895/de-heilige-graa...
14.404 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 717 718 719 720 721 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 31,510
Verschil -0,025 (-0,08%)
Hoog 31,930
Laag 31,460
Volume 2.375.656
Volume gemiddeld 2.940.883
Volume gisteren 1.633.418

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront