aandeeltje! schreef op 5 april 2011 22:24:
Tja, ze hangen volledig aan de lening (die ze in tranches) kunnen callen en die bijna op is. Het gaat veel te hard en ze vliegen uit de bocht. Nog 3 maanden en de bodem zal bereikt zijn. Er zat overigens bij overname van SAAB nog 138 mln cash in de tent. Die is dus ook inmiddels op.
Geen bank die erin stapt, zeker niet met een businessplan waar niets van uitkomt.
Dat wist VM ook wel vandaar dat Spyker-Sportwagens, ook een cashburner-maar wel minder-inmiddels onder het mom van aflossing lening (voor de overname van SAAB!) inmiddels uit de Spyker N.V. verdwijnt. Sterfhuis constructie daar. Waarom zou je dat er anders uithalen. Waarom zou je aflossen als je het geld hard nodig hebt en de cash die je binnenkrijgt gelijk weer aflost naar lening. Boekhoudkundig misschien wat minder schuld maar ook minder bezit. Balans verkorting. Cashwise levert het niets op. Ok de burnrate van Spyker Sportwagens is er nu uit.
Daarover:
Eerst zullen er heus wel wat middelen naar Spyker-Sportwagens zijn verdwenen, misschien niet direct (dat mocht niet), dan wel indirect. VM heeft zijn fees e.d. uit Saab gehaald en misschien ook nog wel andere kosten. Spyker-sportwagens is daardoor minder belast. Nu wordt het eruit gehaald, mocht het concern omvallen. Is dat in ieder geval eruit.
Financier A. heeft dan in ieder geval wat en VM zit daar natuurlijk ook weer in, free ride voor 2 jaar.
GM zal zich ook wel wat genaaid voelen want naast de cash 75 mln (er zat meer cash in Saab) hebben ze pref. aandelen in Spyker gekregen. Nou ja een koekje van eigen deeg. Spyker sportwagens is er in ieder geval uit, dus daar zit geen potentieel meer in (mocht dat potentieel hebben). Naast een leuke recente verwatering levert dat allemaal niets op.
Nee nee, we hebben geen financiering nodig (een week geleden), nu staat het water inmiddels bijna aan de lippen en is het krediet bijna opgemaakt. Auto's worden er niet verkocht dus ja we talk later. Geef het 2 a 3 maanden en het aandeel staat onder de 0,50.
Groet.