BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, Mei 2014

131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Pokerface
0
Laat die koers maar ff dalen, dan krijgen we de 28ste meer aandelen voor ons dividend. En daarna de rit naar boven weer vervolgen.
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 20 mei 2014 16:13:

Laat die koers maar ff dalen, dan krijgen we de 28ste meer aandelen voor ons dividend. En daarna de rit naar boven weer vervolgen.
De koers daalt opdat de banken goedkoop kunnen inslaan. Het is echt niet de bedoeling dat wij meer aandelen voor het dividend krijgen.De prijs zal zeker hoger uitpakken.De banken zijn er om te verdienen en echt niet om ons voordeeltjes te bezorgen.
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 20 mei 2014 17:28:

[...]
De koers daalt opdat de banken goedkoop kunnen inslaan. Het is echt niet de bedoeling dat wij meer aandelen voor het dividend krijgen.De prijs zal zeker hoger uitpakken.De banken zijn er om te verdienen en echt niet om ons voordeeltjes te bezorgen.
Mogen de kleine beleggers ook wat verdienen met koersstijgingen of is alleen het jaarlijkse dividend het kadootje? Dan overweeg ik om uit te stappen.
Vandaag was echt een vreemd koersverloop.
[verwijderd]
0
quote:

licet schreef op 20 mei 2014 18:01:

[...]
Mogen de kleine beleggers ook wat verdienen met koersstijgingen of is alleen het jaarlijkse dividend het kadootje? Dan overweeg ik om uit te stappen.
Vandaag was echt een vreemd koersverloop.
Een koersverloop van € 11,86 naar € 11,51 is vreemd om niet te zeggen bizar.Alleen te begrijpen als je aanneemt dat Besi bezig is de banken van aandelen te voorzien.Dat zal niet tegen de hoogste prijzen gaan want de banken moeten ook verdienen.Zodra zij voldoende aandelen hebben om het Drip programma uit te voeren zal de koers omhoog gemanipuleerd worden naar bv. € 12,00. Want daar zit de winst voor de banken.Zij hebben er nog een week de tijd voor.In deze periode zal er geen normale koers op de borden verschijnen.
Pokerface
0
quote:

Kampie schreef op 20 mei 2014 20:51:

[...]
Een koersverloop van € 11,86 naar € 11,51 is vreemd om niet te zeggen bizar.Alleen te begrijpen als je aanneemt dat Besi bezig is de banken van aandelen te voorzien.Dat zal niet tegen de hoogste prijzen gaan want de banken moeten ook verdienen.Zodra zij voldoende aandelen hebben om het Drip programma uit te voeren zal de koers omhoog gemanipuleerd worden naar bv. € 12,00. Want daar zit de winst voor de banken.Zij hebben er nog een week de tijd voor.In deze periode zal er geen normale koers op de borden verschijnen.
Een koersdaling van een procentje is toch niet bizar? We kunnen niet alleen maar blijven stijgen. Soms moet je even een stapje terug zetten om er daarna weer een aantal vooruit te kunnen zetten.
[verwijderd]
0
Het zijn toch vreemde openingen. Wie krijgt het voor elkaar om voor € 11,43 te kopen terwijl er op € 11,56 een bied ligt van 2000 stuks?
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 21 mei 2014 09:06:

Het zijn toch vreemde openingen. Wie krijgt het voor elkaar om voor € 11,43 te kopen terwijl er op € 11,56 een bied ligt van 2000 stuks?
er wordt niet alleen vanuit de laat gekocht maar soms ook vanuit de bied.
gewoon iemand die een bestens order in de markt zet en snel van zijn stukjes af wil.

of voor degene die gelooft in manipulatie dan zijn het de shorters die de koers lager zetten.

[verwijderd]
0
Zojuist met Dhr.Blickman gesproken over deze DRIP constructie.Hij bevestigde tot twee maal toe dat Besi hier volstrekt buiten staat.Het is een initiatief van de banken zelf.Die willen een soort service aanbieden waar ze natuurlijk zelf ook niet slechter van willen worden.Vorig jaar heeft ABN Besi wel op de hoogte gebracht dat zij dit wilden gaan doen.Dit jaar zijn de andere banken hier op ingesprongen zonder overigens Besi daarvan op de hoogte te stellen.
Mij is volstrekt duidelijk dat deze methode de banken alle gelegenheid geeft tot manipulatie.Wil je niet volgend jaar in deze DRIP constructie getrokken worden zorg er dan voor dat je geen stock uitkering wil maar cash.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 21 mei 2014 12:17:

Zojuist met Dhr.Blickman gesproken over deze DRIP constructie.Hij bevestigde tot twee maal toe dat Besi hier volstrekt buiten staat.Het is een initiatief van de banken zelf.Die willen een soort service aanbieden waar ze natuurlijk zelf ook niet slechter van willen worden.Vorig jaar heeft ABN Besi wel op de hoogte gebracht dat zij dit wilden gaan doen.Dit jaar zijn de andere banken hier op ingesprongen zonder overigens Besi daarvan op de hoogte te stellen.
Mij is volstrekt duidelijk dat deze methode de banken alle gelegenheid geeft tot manipulatie.Wil je niet volgend jaar in deze DRIP constructie getrokken worden zorg er dan voor dat je geen stock uitkering wil maar cash.
Als er iets valt te kiezen!
Bij Rabobank was dat pertinent niet het geval. ( lees even terug )
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 21 mei 2014 16:00:

[...]

Als er iets valt te kiezen!
Bij Rabobank was dat pertinent niet het geval. ( lees even terug )
Volgens Dhr.Blickman is het dividend zonder voorwaarden uitgekeerd.De Rabo is volgens mij in overtreding om zomaar jouw dividend achter te houden. Klacht indienen en de AFM achter de hand houden.Ik heb een klacht bij ING ingediend . Vanmorgen belden ze op en deelden mij mee dat ik uit het DRIP programma was gehaald.De banken doen net alsof het hun geld is .Zij zullen het wel voor je beheren en jij hebt er niets meer over te zeggen.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 21 mei 2014 16:25:

[...]

Volgens Dhr.Blickman is het dividend zonder voorwaarden uitgekeerd.De Rabo is volgens mij in overtreding om zomaar jouw dividend achter te houden. Klacht indienen en de AFM achter de hand houden.Ik heb een klacht bij ING ingediend . Vanmorgen belden ze op en deelden mij mee dat ik uit het DRIP programma was gehaald.De banken doen net alsof het hun geld is .Zij zullen het wel voor je beheren en jij hebt er niets meer over te zeggen.
Als de valutadatum 16/5 wordt gehanteerd horen ze me niet.
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 20 mei 2014 22:36:

[...]

Een koersdaling van een procentje is toch niet bizar? We kunnen niet alleen maar blijven stijgen. Soms moet je even een stapje terug zetten om er daarna weer een aantal vooruit te kunnen zetten.
Volgens mij hebben we kortgeleden een daling van de koers met circa 10 procent gehad! Van ruim 12 euro naar iets boven de 11 euro. Vindt ik best een forse daling. Was het maar 1 procent daling. De koers is te laag. Vandaag een winstje van 3 eurocent. Dat we weer heel dicht bij de 12 euro komen zal zoals het vandaag is gegaan nog lang duren. Weinig beweging opwaarts. Een hoge dagkoers kan ook niet worden vastgehouden, valt mij op. Aan het eind van de dag gaat vaak 50 procent van de koersstijging van de dag er weer af. Jammer, zo kruipen we steeds ietsje omhoog. Het koersverloop omhoog valt me erg tegen. Benieuwd waar we eind van de week staan met de koers.
effegenoeg
0
quote:

licet schreef op 21 mei 2014 18:42:

[...]
Volgens mij hebben we kortgeleden een daling van de koers met circa 10 procent gehad! Van ruim 12 euro naar iets boven de 11 euro. Vindt ik best een forse daling. Was het maar 1 procent daling. De koers is te laag. Vandaag een winstje van 3 eurocent. Dat we weer heel dicht bij de 12 euro komen zal zoals het vandaag is gegaan nog lang duren. Weinig beweging opwaarts. Een hoge dagkoers kan ook niet worden vastgehouden, valt mij op. Aan het eind van de dag gaat vaak 50 procent van de koersstijging van de dag er weer af. Jammer, zo kruipen we steeds ietsje omhoog. Het koersverloop omhoog valt me erg tegen. Benieuwd waar we eind van de week staan met de koers.
Rond de 5% vanaf dayhigh.
Valt best mee.
Laten we nu niet overdrijven want de grafiek oogt goed en in mijn beleving is er een hogere bodem gezet.
Pokerface
0
Bij ING kun je in de instellingen van je beleggingsrekening met betrekking tot dividend, twee keuzes maken:

Keuzedividend
Bij een keuzedividend kunt u kiezen tussen stockdividend of cash. De standaard instelling is stockdividend. In dat geval krijgt u, mits voldoende dividend, meer aandelen of participaties. U kunt deze instelling wijzigen naar cash. Dan wordt het dividend contant, na aftrek van eventuele dividendbelasting, op het gelddeel van uw Beleggingsrekening uitgekeerd.

Herbeleggen
Vaak kan er bij een contant dividend gekozen worden voor herbeleggen van het dividend na aftrek van eventuele dividendbelasting. De standaardkeuze staat op ‘ja’. Als u deze aanpast naar ‘nee’, wordt het dividend contant, na aftrek van eventuele dividendbelasting, op het gelddeel van uw Beleggingsrekening gestort.


Afhankelijk van je instellingen zal ING kiezen voor stockdividend of cash. Alleen de datum van de conversie vind ik nog vreemd. Dat zou gewoon de datum van de betaalbaarstelling moeten zijn in mijn ogen. Misschien dat ik daar nog wel een mailtje aan waag.

@Kampie: Hoe stonden jouw instellingen op je beleggingsrekening? En begrijp ik het goed dat Blickman zegt dat er alleen cashdividend is uitgekeerd en dat die vreemde herbeleggingsdatum dus niet van hen afkomt?
[verwijderd]
0
Pokerface,
Mijn instelling stond nog op stock.Andere fondsen kwamen ook met dividend en dan vergeet je wel eens een aanpassing te maken.Ik had ook geen bezwaar gemaakt als het dividend gelijk was omgezet in aandelen.Maar 14 dagen er tussen zetten en dan kopen zonder ook maar enig zicht te hebben op de koers vraagt van mij wel erg veel vertrouwen in de banken.En dat heb ik niet meer.
Blickman zei inderdaad dat Besi allen cash heeft uitgekeerd en dat de banken deze constructie hebben gekozen om zogezegd service te verlenen.En dat is bij banken nooit gratis, zoals je weet.Dat herbeleggen komt niet van Besi.Vorig jaar deed alleen ABN het en zij hebben daar toen Besi over ingelicht. Nu zijn de andere banken er ook ingesprongen zonder dat zij Besi daar over hebben benaderd of geschreven.Ik denk dat de banken gewoon wat extra willen verdienen aan jouw dividend.
effegenoeg
0
quote:

hvasd2 schreef op 22 mei 2014 11:04:

www.iex.nl/Column/125775/Technische-A...
Pfff.....half jaar oud en mooi om te zien dat deze glazen bol aan diggelen mag worden gegooid.
[verwijderd]
0
Voor dit moment een mooie koers.
Nog een uurtje voor sluitingstijd van de beurs. Laat deze koers zo blijven of hoger bij sluitingstijd. Dan een goed dag resultaat.
[verwijderd]
0
Voor vandaag een mooie slotkoers. Eindelijk. Dat de opwaartse richting van de koers morgen kan doorzetten naar een slotkoers van 11,83 euro.
Pitmans
0
En 11.83 is een vinger in de lucht en ik roep maar wat ? **grmpf**

14 posts, ik zie het al.
131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 11:46
Koers 126,750
Verschil -0,500 (-0,39%)
Hoog 130,300
Laag 125,800
Volume 131.278
Volume gemiddeld 505.351
Volume gisteren 465.608

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront