BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, Mei 2014

131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Pitmans schreef op 22 mei 2014 18:51:

En 11.83 is een vinger in de lucht en ik roep maar wat ? **grmpf**

14 posts, ik zie het al.
Koersstijging van vandaag kan zich morgen herhalen. Dan is de koers 11.83 euro mogelijk. Is de hoge koersstijging van vandaag al wel in de maand
Mei voorgekomen. Tegenovergestelde wel. Mijn aankoop was 12 euro.
Pokerface
0
Kampie: Het blijft een raar verhaal, dat dividend. Ik zit de brief van ING nog eens te lezen en zie daarin staan:

Normaliter vinden de uitkeringen van het contacnt dividend en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen gelijktijdig plaats.
In dit geval kiest BE Semiconductor N.V. er voor om op 16 mei 2014 het dividend eerst contant uit te keren en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen pas op 28 mei 2014.


Dit lijkt dus toch van BESI zelf te komen. Ik ga beiden eens mailen.
effegenoeg
0
quote:

Pokerface schreef op 22 mei 2014 22:25:

Kampie: Het blijft een raar verhaal, dat dividend. Ik zit de brief van ING nog eens te lezen en zie daarin staan:

Normaliter vinden de uitkeringen van het contacnt dividend en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen gelijktijdig plaats.
In dit geval kiest BE Semiconductor N.V. er voor om op 16 mei 2014 het dividend eerst contant uit te keren en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen pas op 28 mei 2014.


Dit lijkt dus toch van BESI zelf te komen. Ik ga beiden eens mailen.
Ben erg benieuwd...
Lees even terug naar het antwoord van mijn bank!
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 22 mei 2014 22:25:

Kampie: Het blijft een raar verhaal, dat dividend. Ik zit de brief van ING nog eens te lezen en zie daarin staan:

Normaliter vinden de uitkeringen van het contacnt dividend en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen gelijktijdig plaats.
In dit geval kiest BE Semiconductor N.V. er voor om op 16 mei 2014 het dividend eerst contant uit te keren en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen pas op 28 mei 2014.


Dit lijkt dus toch van BESI zelf te komen. Ik ga beiden eens mailen.
Ik heb dat ook gezegd tegen Dhr.Blickman. Maar hij was zeer stellig in de ontkenning dat Besi hier enige voorwaarden had gesteld.Hij had zelfs geen contact gehad met ING.
Bij ING draaide men er omheen en kwam er een vaag verhaal over belasting voordeel.Maar misschien krijg jij wat meer boven tafel.
[verwijderd]
0
De handel verliep wat vreemd. Telkens 3 aandeeltjes.Duurde wel een uur.Dan ineens een order van 50.000 en dan weet je dat er een tijdje gewacht moest worden.Gisteren ging het ook om 50.000 aandelen.Het zouden de banken kunnen zijn die aandelen bij elkaar aan het schrapen zijn
[verwijderd]
0
De handel wordt vandaag volledig onder controle gehouden.De koers is een "flatliner' geworden. Ik kijk uit naar het moment dat er weer nieuw leven komt. Zal volgende week wel gebeuren.
[verwijderd]
0
Zouden jullie ook niet eens achter de schermen willen kijken om te zien hoe dat hele DRIP programma in elkaar gestoken wordt? Meeluisteren hoe de banken met elkaar overleggen om de aandelen te pakken te krijgen? Lijkt mij spannend.
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 23 mei 2014 12:32:

De handel verliep wat vreemd. Telkens 3 aandeeltjes.Duurde wel een uur.Dan ineens een order van 50.000 en dan weet je dat er een tijdje gewacht moest worden.Gisteren ging het ook om 50.000 aandelen.Het zouden de banken kunnen zijn die aandelen bij elkaar aan het schrapen zijn
Dat zeker niet vandaag. Er is vandaag bijna geen beweging in de koers. Jammer dat wat we gisteren hadden, een flinke koersstijging, vandaag niet hebben kunnen voortzetten. Naar ik hoop volgende week weer.
Pokerface
0
Reactie van ING:
In uw e-mail geeft u aan dat u belegt in BE Semiconductor Industries. U vraagt of wij u per e-mail een uitleg kunnen geven over de dividenduitkering. Goed dat u hierover contact met ons opneemt. Graag geef ik een toelichting.

Omdat de uitkering van het contante dividend van BE Semiconductor Industries en de herbelegging niet gelijktijdig plaatsvinden hebben wij u hier een brief over gestuurd. Deze vorm van dividenduitkering is geen keuze van de ING geweest en wij hebben hier ook geen invloed op. BE Semiconductor Industries heeft in overleg met de ABN Amro, het betaalkantoor van BE Semiconductor Industries, besloten om haar dividend in deze vorm uit te keren. Van het betaalkantoor hebben wij deze wijze van herbeleggen doorgekregen en dit is iets waar de ING buiten staat.


Is dus toch echt het werk van Besi zelf. Vreemd dat Blickman wat anders beweert.
[verwijderd]
0
En toen ging de koers omhoog....hoe voorspelbaar op weg naar de 28e!
We jokt hier, Blickman of ING??
effegenoeg
0
quote:

Pokerface schreef op 25 mei 2014 17:33:

Reactie van ING:
In uw e-mail geeft u aan dat u belegt in BE Semiconductor Industries. U vraagt of wij u per e-mail een uitleg kunnen geven over de dividenduitkering. Goed dat u hierover contact met ons opneemt. Graag geef ik een toelichting.

Omdat de uitkering van het contante dividend van BE Semiconductor Industries en de herbelegging niet gelijktijdig plaatsvinden hebben wij u hier een brief over gestuurd. Deze vorm van dividenduitkering is geen keuze van de ING geweest en wij hebben hier ook geen invloed op. BE Semiconductor Industries heeft in overleg met de ABN Amro, het betaalkantoor van BE Semiconductor Industries, besloten om haar dividend in deze vorm uit te keren. Van het betaalkantoor hebben wij deze wijze van herbeleggen doorgekregen en dit is iets waar de ING buiten staat.


Is dus toch echt het werk van Besi zelf. Vreemd dat Blickman wat anders beweert.
Het is en blijft voor beleggers een beschamende zaak dat er zoveel onduidelijk overkomt in de afwijkende uitvoering aangaande het dividend.
Banken onderling weten zelf niet uit te leggen hoe en wat.
Nog effe geduld en de waarheid wordt werkelijkheid indien in contanten dan wel aandelen wordt uitgekeerd.
Voor het zeggen hebben lijkt hier uit den boze.
[verwijderd]
0
quote:

Klaver020 schreef op 26 mei 2014 16:06:

En toen ging de koers omhoog....hoe voorspelbaar op weg naar de 28e!
We jokt hier, Blickman of ING??

Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan de Dhr. Blickman. Ik kan nl. niet ontdekken waar het
voordeel voor Besi in deze toch wat vreemde constructie zou zitten.Terwijl dit voor de banken overduidelijk is.
[verwijderd]
0
Vandaag een mooie koersstijging! Prima.
Misschien gaat de koers deze week boven de 12 euro uit en snel richting de 12,40 euro.
[verwijderd]
0
"Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan de Dhr. Blickman. Ik kan nl. niet ontdekken waar het
voordeel voor Besi in deze toch wat vreemde constructie zou zitten.Terwijl dit voor de banken overduidelijk is."

@ Kampie Ben ik het helemaal mee eens. Dit zijn de banken, dat kan niet anders. De vraag is ook eigenlijk meer retorisch bedoeld. Volgens ING is het toch echt niet hun initiatief, staat letterlijk in hun brief.
Heb dat -vorige week - met ING besproken. Hun reactie: ik heb 9 mei mijn instellingen gewijzigd (had Besi nog maar net)en dat was 2 dagen te laat zei men. Ik heb toen recht op de man af gevraagd of alsnog ik uit Drip programma gehaald kan worden. Het antwoord was dat dat niet kon. Wat een gelul zeg. Alles kan. Ik heb dan ook gezegd dat het juiste antwoord zou zijn: daar beginnen wij niet aan, en niet: dat kan niet. Computers worden nog altijd bestuurd door mensen.
Toen werd de persoon aan de tel wat onrustig. Zegde uiteindelijk toe dat mijn verkoopkosten indien ik ze de 28e weer meteen vd hand wil doen, zullen worden vergoed. Echter meer heb ik er niet uit kunnen halen.
Ik ben zeer teleurgesteld in ING. Stam nog uit de tijd vd Postbank, al decennia klant.
Dat ik aandelen moet nemen tot daar aan toe. Maar niet 2 weken later zoals iemand hier eerder opmerkte.
Personal banking heet dat dan.
Slecht hoor ING, als je meeleest.
Pokerface
0
Ik heb in steenkolen Engels het verhaal van ING aan Besi doorgestuurd met de vraag waar DRIP nou vandaan komt. ING en Besi kunnen niet samen gelijk hebben. Ben benieuwd naar hun antwoord.
[verwijderd]
0
Het gaat mooi omhoog op de expiratiedag voor de aankoop van aandelen voor het dividend.
Pokerface
1
@Kampie: Dat dacht ik al wel, maar omdat de site helemaal in het Engels is, heb ik het toch maar in het Engels gedaan. Hieronder het Nederlandse antwoord.

Hartelijk dank voor uw reaktie. We waarderen het dat u ons de kans geeft om uw vraag te beantwoorden en verwarring te voorkomen. Uiteraard is wat de heer Blickman heeft gezegd correct.

Tijdens onze Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 30 april hebben de aandeelhouders ingestemd met ons voorstel om € 0.33 dividend in cash te betalen op 16 mei. De betaling hiervan wordt uitgevoerd door de ABNAMRO bank. Daarnaast biedt de ABNAMRO aandeelhouders de gelegenheid om - indien gewenst - het cash dividend te gebruiken om aandelen Besi te kopen. Dit programma loopt onafhankelijk van Besi, zoals bevestigd door de heer Blickman. De datum 28 mei is door de bank vastgesteld om de bank in staat te stellen de communicatie met aandeelhouders en de administratieve afhandeling mogelijk te maken.


Het komt dus niet van ING EN niet van Besi zelf af, maar van de huisbankier van Besi, ABNAMRO.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 27 mei 2014 10:19:

Het gaat mooi omhoog op de expiratiedag voor de aankoop van aandelen voor het dividend.
Als ik de aandelen als dividend uitgekeerd zou krijgen, wat is dan de tijdspassage waarover de stukken in waarde wordt berekend
Iemand een antwoord?
guusje
0
Heb mijn amro bank al een tijd geleden opdracht gegeven om mijn dividend in cash uit te voeren, ik neem aan dat dit ook zal gebeuren.
131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 15:58
Koers 127,500
Verschil +0,250 (+0,20%)
Hoog 130,300
Laag 125,800
Volume 222.046
Volume gemiddeld 505.351
Volume gisteren 465.608

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront