Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Februari 2015

573 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
[verwijderd]
0
Dus nog even geduld tot de cijfers, die zullen pijn doen, alleen de vraag is of het minder is dan wordt verwacht, dan swing omhoog
[verwijderd]
0
Cijfers zijn men vaak snel vergeten, onzekerheid echter niet. De focus zal liggen op de outlook en de marges die men daarbij verwacht. Een grotere orderporto heeft als voordeel dat men zich meer kan richten op de krenten in de pap.
Nel
0

Beursblik: Rabobank voorzichtiger over Heijmans

Redactie ABM Financial News - 11 februari 2015, 16:51
Verlies voor 2014 voorzien.

Rabobank is voorzichtiger geworden ten aanzien van Heijmans en verwacht dat de bouwer in 2014 rode cijfers schreef. Dit bleek woensdag uit een rapport van de bank.



Aanvankelijk rekenden de analisten er nog op dat Heijmans in 2014 een terugkerende winst per aandeel boekte van 0,08 euro, maar inmiddels voorzien de marktvorsers een verlies van 0,36 euro.



Voor de tweede helft van dit jaar voorziet Rabobank echter dat Heijmans profiteert van een beter risicomanagement en doorgevoerde reorganisaties, waardoor de bouwer een positieve kasstroom genereert.



Ook zal een groeiende vraag naar nieuwe huizen Heijmans in de kaart spelen, zo voorzien de analisten.



In 2015 zal de winst per aandeel van Heijmans volgens Rabobank stijgen naar 0,56 euro.



Rabobank liet het koopadvies op Heijmans met een koersdoel van 15,00 euro onveranderd. Op een groen Damrak leverde het fonds 1,8 procent in op 9,10 euro.


[verwijderd]
0
7,2 miljoen verlies gaan ze dus vanuit. Ik denk zelf dat het eerder het dubbele of drievoudige is.
Voor dit jaar verwachten ze dus een winst van 12 miljoen euro.
We zullen zien.
Bennyboy
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 11 februari 2015 16:57:

7,2 miljoen verlies gaan ze dus vanuit. Ik denk zelf dat het eerder het dubbele of drievoudige is.
Voor dit jaar verwachten ze dus een winst van 12 miljoen euro.
We zullen zien.
Niet te hopen dat jou prognose uitkomt, gaan ze hem weer op "hold"zetten, met een aangepast koersdoel...
Bennyboy
0
quote:

Nel schreef op 11 februari 2015 16:54:

Beursblik: Rabobank voorzichtiger over Heijmans

Redactie ABM Financial News - 11 februari 2015, 16:51
Verlies voor 2014 voorzien.

Rabobank is voorzichtiger geworden ten aanzien van Heijmans en verwacht dat de bouwer in 2014 rode cijfers schreef. Dit bleek woensdag uit een rapport van de bank.



Aanvankelijk rekenden de analisten er nog op dat Heijmans in 2014 een terugkerende winst per aandeel boekte van 0,08 euro, maar inmiddels voorzien de marktvorsers een verlies van 0,36 euro.



Voor de tweede helft van dit jaar voorziet Rabobank echter dat Heijmans profiteert van een beter risicomanagement en doorgevoerde reorganisaties, waardoor de bouwer een positieve kasstroom genereert.



Ook zal een groeiende vraag naar nieuwe huizen Heijmans in de kaart spelen, zo voorzien de analisten.



In 2015 zal de winst per aandeel van Heijmans volgens Rabobank stijgen naar 0,56 euro.



Rabobank liet het koopadvies op Heijmans met een koersdoel van 15,00 euro onveranderd. Op een groen Damrak leverde het fonds 1,8 procent in op 9,10 euro.



Hebben ze dit eerst met hun eigen klantjes gedeeld, niks gehoord trouwens..
Brokie Even
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 11 februari 2015 16:57:

7,2 miljoen verlies gaan ze dus vanuit. Ik denk zelf dat het eerder het dubbele of drievoudige is.
Voor dit jaar verwachten ze dus een winst van 12 miljoen euro.
We zullen zien.
Haha, drievoudige... Ik verweet jou eerder dat je een te optimistisch, onrealistisch beeld schetste. Nu lijk je weer de andere extreme op te zoeken. Hoe kom je op een verlies van 20+ miljoen dan?
[verwijderd]
0
200 man een oprotpremie geven + wat operationeel verlies (uitloop van projecten die onder lage marges zijn opgenomen destijds) en 20 miljoen is al snel aan de orde. Maar het maakt mij niet zo uit wat het verlies is. De focus ligt op de outlook. Men heeft bij de trading update gezegd in control te zijn. Zou mooi zijn als ze wat kunnen vertellen over de marges en wat ze in het 4e kwartaal van 2014 concreet aan plannen voor de genoemde maatregelen hebben uitgewerkt.
[verwijderd]
0
Ik had zelf verwacht dat Heijmans al eerder gewoon 2% nettomarge had gepakt op hun omzet. Stel dat ze het in 2016 bijna 10 jaar na de crisis eindelijk eens gaat lukken en de koers loopt zoals vaker een jaar vooruit zou je bij een positieve outlook dit jaar nog de 20 euro kunnen verwachten. Komen ze met een negatieve outlook dan is het opnieuw minimaal een jaar tegen een koers van sub 10 euro aankijken. Ook prima want hoe meer ik onder de 10 kan bijkopen hoe beter het uiteindelijk is als het genoemde target wél behaald gaat worden.
[verwijderd]
0
Overigens als de Rabo gelijk krijgt dan betekent een verlies van 7 miljoen zeker te weten een zwaar overdreven koersval na de trading update. Op een zeker moment was de beurswaarde (gemeten vanaf de slotkoers 4 november) zo'n 60 miljoen euro minder.
Als het idd slechts 7 miljoen euro zal zijn dan kan het haast niet anders of de koers zal direct opveren naar 10,80 en wellicht 12 euro bij een goede outlook.
Bennyboy
0
Wanneer Rabo een winst voor dit jaar voorziet van 0,56, kom ik bij een KW van 12 uit op een koers van 6,72.
Dan is het dus weer wachten op 2016...
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

bartvde schreef op 12 februari 2015 10:39:

haha ja Benny het geduld wordt danig op de proef gesteld ....
Je moet het gewoon als een deposito spaarrekening zien. Geld wegzetten en er lange tijd niet meer naar kijken.

Ik spaar zelf voor het vervangen van alle kozijnen in kunststof.
bartvde
0
quote:

famel schreef op 12 februari 2015 10:58:

[...]
Je moet het gewoon als een deposito spaarrekening zien. Geld wegzetten en er lange tijd niet meer naar kijken.
Tja een deposito met 35% in de min voelt toch niet als een deposito ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Bennyboy schreef op 12 februari 2015 10:27:

Wanneer Rabo een winst voor dit jaar voorziet van 0,56, kom ik bij een KW van 12 uit op een koers van 6,72.
Dan is het dus weer wachten op 2016...
Winst betekent vaak ook dat de koers wordt opgezocht die overeenkomt met het eigen vermogen + daarbovenop het bedrag van kw x winst. Dus dan kan in theorie dit jaar de 20 euro weer op de borden komen.

NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

bartvde schreef op 12 februari 2015 11:07:

[...]
Tja een deposito met 35% in de min voelt toch niet als een deposito ;-)
Maar als je depositorekening voor 5 jaar vast staat, dan hoef je je nu niet druk te maken. We zien dat de bouw aantrekt, dus het is een kwestie van tijd.
[verwijderd]
0
Nog even over de verwachting van de rabobank van 7,6 miljoen verlies.

H1 2014 was 8 miljoen negatief
Normaliter is H2 beter, wat naar alle waarschijnlijkheid ook de reden was dat men in augustus de verwachting uitsprak het jaar af te kunnen sluiten met een plus.
Doordat er 200 man uitmoeten viel dat plan sowieso in duigen. Vraag is blijft het dan met compenserende winsten beperkt tot zo'n kleine 10 miljoen of zijn er andere tegenvallers? In de trading update gaven ze wel aan dat de projecten in control waren.
573 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 17,400
Verschil +0,360 (+2,11%)
Hoog 17,500
Laag 17,000
Volume 135.069
Volume gemiddeld 133.444
Volume gisteren 46.485

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront