Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Februari 2015

573 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
Bennyboy
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 5 februari 2015 16:50:

leon hillen ziet technisch ruimte tot 10,00 - 10,50 twitter.com/leonhillen/status/5633395...

goeie gast die Leon,

maar had ik ook kunnen voorspellen, vanaf 10,38 is het met een gap naar 9,18 gestort, weten jullie nog; de update q3...
bartvde
0
One & Lonely deed nog een suggestie vandaag:

If more shorts like JP Morgan show up, this could indicate a share issue 'll be announced at FY. This is a considerable risk #Heijmans
[verwijderd]
0
Ja maar had hij niet al zijn stukken verkocht en vindt hij de aandelen plots rotte tomaten?
Een kleine emissie zou imo de koers eerder een boost geven dan dat het zou leiden tot een wegglijden. Zeker als het gepaard gaat met een goede outlook zie je zelden dat een versterkende emissie negatieve invloed heeft op de koers.
[verwijderd]
0
Zo slim zijn ze bij JP morgan vooralsnog niet. Ze zijn hun shorts zowat een euro lager aangegaan. Die staan dus inmiddels dik onder water. Voorkennis lijkt me ook niet, dan zouden ze wel grover inzetten dan 120k stukken.
gerrit 69
0


De short sell positie bij Heijmans is gering.

Boven de streep is het 0,60 procent en inclusief de kleinere posities is het 2,06 procent.

shortsell.nl/short/Heijmans/90/archived

Vandaag Heijmans toch maar bijgekocht voor de langere termijn.
Biobert
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 5 februari 2015 16:50:

leon hillen ziet technisch ruimte tot 10,00 - 10,50 twitter.com/leonhillen/status/5633395...

Ik zou zijn visie zwaar laten wegen want het is vast en zeker een broer van Ton Hillen, lid van de RvB van Heijmans.
Bennyboy
0
quote:

gerrit 69 schreef op 5 februari 2015 21:42:



De short sell positie bij Heijmans is gering.

Boven de streep is het 0,60 procent en inclusief de kleinere posities is het 2,06 procent.

shortsell.nl/short/Heijmans/90/archived

Vandaag Heijmans toch maar bijgekocht voor de langere termijn.
Waarvan niet eens zeker is dat die kleinere posities nog bestaan.
Bennyboy
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 5 februari 2015 21:37:

Ja maar had hij niet al zijn stukken verkocht en vindt hij de aandelen plots rotte tomaten?
Een kleine emissie zou imo de koers eerder een boost geven dan dat het zou leiden tot een wegglijden. Zeker als het gepaard gaat met een goede outlook zie je zelden dat een versterkende emissie negatieve invloed heeft op de koers.

Klopt, bij de vorige 10% emissie (op 7,65 als ik me niet vergis)moest je er ook snel bij zijn om ze nog te pakken op die prijs.
[verwijderd]
0
Nee recent had hij nog plukjes. Ach maakt verder niet uit ook allemaal. Het is ieder voor zich natuurlijk. En wat vandaag een foute beslissing lijkt kan morgen weer een verstandige zet blijken en vica versa. Tijd zal het leren.
bartvde
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 5 februari 2015 21:37:

Ja maar had hij niet al zijn stukken verkocht en vindt hij de aandelen plots rotte tomaten?
Nee volgens mij heeft hij zijn LT pensioen pluk nog steeds.
Voor korte termijn ritje kan best zijn dan hij zonder zit.
Brokie Even
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 5 februari 2015 21:38:

Zo slim zijn ze bij JP morgan vooralsnog niet. Ze zijn hun shorts zowat een euro lager aangegaan. Die staan dus inmiddels dik onder water. Voorkennis lijkt me ook niet, dan zouden ze wel grover inzetten dan 120k stukken.
Blackrock boezemt ook bij iedereen angst in. Die zijn met dikke verliezen op hun shorts al lang geleden afgedropen...

Daarbij vind ik One & Lonely wel een interessante kerel, maar niet echt serieus te nemen.

Het is gewoon wachten op de cijfers, alles wat in de tussentijd wordt geroepen is grote onzin.
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 6 februari 2015 08:43:

[...]
Nee volgens mij heeft hij zijn LT pensioen pluk nog steeds.
Voor korte termijn ritje kan best zijn dan hij zonder zit.
Hij zei dat ie een mand rotte tomaten eruit had gegooid voor 8,91. Dus dat was geen handige timing. :P
[verwijderd]
0
Brokie Even
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 6 februari 2015 12:53:

DeltaLoyd heeft ook haar belang in Ballast Nedam afgebouwd. Van 7,21 % (mei 2011) naar 4,96 % nu.
www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-060215-076/...

Wil je daar iets mee zeggen of is het ter kennisgeving?
Ik hoop tenminste niet dat ze Heijmans en Ballast over 1 kam scheren, maar ik hoorde iets over gedwongen afbouw.
[verwijderd]
0
De stijging van afgelopen dagen zat er natuurlijk wel aan te komen. De vraag was en blijft dan nog hóe ver we gaan stijgen. Wellicht dat na gisteren wat mensen die rond de 8 euro zijn ingestapt toch enigszins hoogtevrees hebben gekregen (wat ik me voor kan stellen), maar gezien de huidige markt (lage rente, recente kapitaalinjectie d.m.v. belastingvrij schenken) verwacht ik dat de koers nog wel fors hoger kan.

Overigens ben ik zelf ook rond de 8 euro ingestapt, na eerder op 14 euro te zijn uitgestapt. Maar wat zijn nu precies de negatieve aspecten van dit aandeel? Lokale afzetmarkt? Vatbaar voor shorters?
Brokie Even
0
quote:

japperr schreef op 6 februari 2015 13:29:

Overigens ben ik zelf ook rond de 8 euro ingestapt, na eerder op 14 euro te zijn uitgestapt. Maar wat zijn nu precies de negatieve aspecten van dit aandeel? Lokale afzetmarkt? Vatbaar voor shorters?
Dat doe je goed dan. Ligt er wel beetje aan waar je was ingestapt voor die 14 euro. Zeker op 5 euro in en daarvoor op 24 euro uitgestapt? Klinkt te mooi om waar te zijn ;)
[verwijderd]
0
quote:

Broke-even schreef op 6 februari 2015 14:09:

[...]Dat doe je goed dan. Ligt er wel beetje aan waar je was ingestapt voor die 14 euro. Zeker op 5 euro in en daarvoor op 24 euro uitgestapt? Klinkt te mooi om waar te zijn ;)
Nee hoor. Net iets onder de 14 ingestapt en rond de 14,10 uitgestapt. Met welgeteld 4 tientjes winst. Daarna het aandeel lange tijd niet gevolgd, enkel de koers in de gaten gehouden.

--------------------

Heb het even voor je teruggezocht.

19-2-2014__K__250__13,945__-3486,25
26-2-2014__K__73___13,75___-1003,75
28-2-2014__V__43___14,17___+609,31
10-3-2014__V__280__14,00___+3920

TOTAAL:___________________+39,31
[verwijderd]
0
Winst is winst. Nooit verkeerd toch?
Wat betreft je vraag over de negatieve aspecten. Sinds de trading update is er dik een euro af. Dat was op een koers van 7,80 zelfs 2,5 euro.
Beurs overdrijft altijd naar boven en naar beneden. De aankomende cijfers zullen imo een redelijk verlies laten zien. Maar dit is niet geheel verwonderlijk. In 2013 en 2014 was het aantal bouwvergunningen vele malen lager dan in de echte crisisjaren zoals die in 2009 - 2011 op de beurs plaatsvond. Pas in q4 2013 is er een omslag gekomen in de huizenmarkt. Sindsdien is ook de orderporto flink gaan stijgen, zelf zover dat het werkkapitaal onder druk kwam te staan, met andere woorden dat ze plots te weinig machines en spullen hebben om de klussen aan te kunnen. Dat goldt echter niet voor de 200 man die er in december uit moesten. ZIj waren vooral laatcyclische werknemers - werklui die die finishing touch van projecten uitvoeren. Ik denk dat Heijmans kort op de bal speelt en de noodzakelijke aanpassingen doet. Een vraag die speelt is ook hoe het met de marges is gesteld. Nu ze een flinke orderporto hebben kunnen ze daar extra kritisch in worden. Immers als je voldoende werk heb kun je bij vervolgklussen extra selectief zijn en vaker nee zeggen zonder bang te zijn dat je werknemers hebt die met de duimen moeten gaan draaien.
Brokie Even
0
quote:

japperr schreef op 6 februari 2015 14:50:

[...]
Nee hoor. Net iets onder de 14 ingestapt en rond de 14,10 uitgestapt. Met welgeteld 4 tientjes winst. Daarna het aandeel lange tijd niet gevolgd, enkel de koers in de gaten gehouden.

Okey, dat essentieel deel liet je weg, wat het geheel ineens een stuk minder spectaculair maakt ;)

Maar ik denk dat je nu voor 8 euro goed zit.
573 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 17,440
Verschil +0,480 (+2,83%)
Hoog 17,560
Laag 17,040
Volume 73.342
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 111.638

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront