BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, maart 2015

775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
Eddy the Eagle
0
15 april gaat Kendrion ex-dividend. Kendrion en Besi hebben nogal wat gemeen; heel goed 2014 achter de rug, goed vooruitzicht, mooi dividend, hoog op de "most wanted" lijstjes etc.

Vorig jaar begon Besi ook pas 2 weken voor ex-dividend datum te stijgen; misschien fungeert Kendrion wel als mooi voorbeeld voor Besi...
Treble
0
Kendrion gaat lekker de afgelopen dagen. Zou mooi zijn als besi over twee weken hetzelfde doet!

De DH lag gisteren in het eerste kwartier. Als dit voor vandaag ook geldt, gaan we vandaag rond de 30.1/30.2 sluiten.
Eddy the Eagle
0
@Treble,

Kijk ook eens naar POET. Heb ik 5-3 voor CAD 1,46 gekocht, staat nu op 1,84... Gewoon 500 aandeeltjes van kopen en lekker laten gaan!
Treble
0
Eddy the Eagle
0
Zo'n aandeel zie ik als een lot uit de loterij... Als er ook maar een kern van waarheid in hun verhaal schuilt, kan dit "de hoofdprijs" opleveren. Is het een broodje-aap-verhaal, ook goed, hebben we het in ieder geval geprobeerd
Treble
0
En we gaan het rood in.. zoals verwacht helaas. Geen tweede piek naar de 30,7 kunnen verkopen helaas.
Eddy the Eagle
0
Zeilen zonder wind is ook niet leuk... De beurs heeft nieuwe impulsen nodig. Tegenvallende US kwartaalcijfers en positieve EU (export)cijfers bijvoorbeeld
Turbocharger
0
@Eddy the Eagle

Heb gister nadat de winkel dichtging het forum niet meer gelezen en helaas jouw vraag gemist. We gaan vandaag hoger eindigen. Niet spectaculair, een half tot een heel procent. Dat baseer ik op de sterke stijging gister van alle beurzen. Vandaag zullen we dat niet meemaken. Overigens, ik heb vrijdag en in het weekend niemand gehoord die de sterke stijgingen van de beursen maandag voorspelde. En een echte reden, behalve dag het de dagen daarvoor flink omlaag gegaan was, was er niet. Maar voor hetzelfde geld had het maandag nog een dagje zuidwaarts gegaan. 'Technisch herstel' noemen de jongens en meisjes die de beurspagina iedere dag moet volschrijven dat. Ze kondigen een technisch herstel helaas nooit een dagje van tevoren aan. Niet dat ik het altijd een dag vooruit weet. Was dat maar zo.

Waarom BESI het gister slechter deed dan de AEX verbaasde mij. Waarschijnlijk jou ook en velen met ons. De dooddoener 'uit de gratie' gaat niet op, want vandaag hebben we het beter gedaan dan de index en nu weer slechter. De koers van een aandeel wordt bepaald door de koper en de verkoper, waar er altijd evenveel van zijn. Als wijzelf kopen of verkopen, bepalen wij de prijs. Maar verkopen we niet op enig moment bepalen anderen de koers. Soms kun je daar een pijl op trekken, soms totaal niet. Het zij zo.

Overigens, ik ben geen daytrader in BESI en hou ze vast tot na de Q1 cijfers en waarschijnlijk ook daarna. Ik zie geen grote dips in de aandelenkoersen in Europa voor de komende maand. En voorspellingen op langere termijn doe ik niet, behalve dat ik vermoed dat het een jaar wordt van go away in May etc, maar pin me daar niet op vast. Het kan best ook heel anders lopen.

Eddy the Eagle
1
Om ff in weertermen te blijven, het zou al mooi zijn als we het nog een week of twee droog kunnen houden :)
Eddy the Eagle
0
@Turbocharger,

Dank voor je reactie. Ook ik was aangenaam verrast door de stijging van gisteren. Ik ben het ook met je eens dat Besi niet "uit de gratie" is, maar dat er wel een reality-check heeft plaatsgevonden. Alles is zo'n beetje ingeprijsd, het aandeel heeft in mijn ogen echt een impuls nodig om substantieel door te stijgen. Tot die tijd kunnen winstnemingen en onzekerheid op de beurs in het algemeen het aandeel nog best wel eens (incidenteel) een tikkie lager zetten...

Treble
0
Jammer van het missen van die verkooporder. Besi valt inderdaad, net als gister, na een prima opening flink terug.
niels 2083
0
verkocht op 30,69 vanmorgen. Weer gekocht op 30,01 zonet. Lucky! NAV tip van Eddy voor lange termijn ook wat Kendrion aandeeltjes erbij tegen 29,15...
Eddy the Eagle
0
quote:

niels 2083 schreef op 31 maart 2015 11:13:

verkocht op 30,69 vanmorgen. Weer gekocht op 30,01 zonet.Lucky!
Goed gedaan! Ik heb nu mijn eerste koopordertje op 29,75 liggen; misschien dat ik vandaag nog aan de beurt kom...
Treble
0
quote:

niels 2083 schreef op 31 maart 2015 11:13:

verkocht op 30,69 vanmorgen. Weer gekocht op 30,01 zonet.
Netjes. Heel scherp. Even niet opletten en de koers maakt rare sprongen!
niels 2083
0
quote:

Treble schreef op 31 maart 2015 11:28:

[...]

Netjes. Heel scherp. Even niet opletten en de koers maakt rare sprongen!
Zo is dat, maakt cker rare sprongen. Hij gaat al weer hard naar beneden. Ik verwacht binnenkort een bevestiging van de samenwerking met Apple. Dit kan zorgen voor opwaarts potentieel. De eerste kwartaalcijfers zullen daarnaast de koers kunnen maken of breken. Vooral de outlook zal belangrijk zijn om de branchetwijfels weg te nemen. Ik denk namelijk dat juist die twijfels zorgen voor stagnatie nu. Het bedrijf zelf heeft alles prima op orde.
Eddy the Eagle
0
Q1 cijfers zullen zeer goed zijn, dit is echter al ingeprijsd. Q2 en H2 outlook zijn veel belangrijker; als die overtuigend zijn, kunnen we weer echt omhoog
775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront