Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Mei 2016

293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 9 mei 2016 10:48:

Je zou toch denken dat er wel ergens een lekje zou zitten.
Zou geen goede reclame zijn voor een bouwer als Heijmans.
Tom3
0
Bouw heeft grootste werkvoorraad sinds crisis
Maandag 9 mei 2016 11:58

AMSTERDAM (ANP) - De werkvoorraad van bouwbedrijven is in maart gegroeid tot het hoogste niveau sinds de zomer van 2008. Dat meldde het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) maandag.

Bouwbedrijven zagen hun orderportefeuille in maart weer groeien, na een afname in de voorgaande maand. De totale werkvoorraad steeg daarmee naar het equivalent van 7,6 maanden, wat bijna een halve maand meer is dan in februari.

In de woningbouw trok de werkvoorraad met een halve maand aan, naar het peil van januari dit jaar. In de zogeheten utiliteitsbouw (onder meer kantoren, ziekenhuizen en scholen) was ook sprake van een forse toename. Volgens het EIB is het echter nog te vroeg om hier te spreken van een definitief herstel. De orderportefeuille van de grond- en waterbouw groeide voor de derde achtereenvolgende maand, in de wegenbouw stagneerden de orders.
Tom3
0
quote:

Koopadvies schreef op 9 mei 2016 10:52:

[...]

Zou geen goede reclame zijn voor een bouwer als Heijmans.
Nee dat moet je ook niet in de openbaarheid brengen. Overal wordt gelekt. Tot in de 2e kamer toe. De koers stijgt trouwens lekker. Nu nog iets meer volume graag.
[verwijderd]
0
Nou, die 'lekkere' koersstijging is alweer teniet gedaan, blijft aanmodderen met dit fonds.
[verwijderd]
0

Ach ik maak me die laatste 2 daagjes niet meer druk,.....hoewel ik het graag zou willen naar die simple minds die tegen deze historisch lage koers steeds weer hun aandelen ter beschikking stellen.

Blijkbaar stappen ze liever met hun Heijmanscentjes over in AM ;-)

[verwijderd]
0
quote:

Koopadvies schreef op 5 mei 2016 10:04:

Denk dat we de 8 niet houden, wat een afgang alweer...
Met enige vertraging alsnog een feit, felicitaties aan diegenen die dit mogelijk gemaakt hebben.
Tom3
0
@Kantelpunt, nou 12% er af voor AM. Dat aandeel is pas echt volatiel. Opvallend bij Heijm zijn de geringe volumes bij een licht dalend koersverloop. Toch kun je nu scherper inkopen dan een paar weken terug. Vreemd want de bouw (vandaag weer op het ANP nieuws) gaat echt de goede kant op. Wat zou particulieren/fondsen nu tegen houden om dit aandeel grootscheeps op te pikken?
[verwijderd]
0
nou Tom3; deze hebben Heijtjes niet ingeruild voor de Euronav'jes... ook daar weer pet. Ben er uit. Na, op de dag van de cijfers 40% winst gestaan te hebben, nu 10% verlies... Ongelooflijk...record op record, boven verwachtingen presterend en toch MOET het weer omlaag. Jij nog een positie?. Ik, zoals aldaar aangekondigd, nu weer vol in Heijmans terug. GO GO GO GO Heijmans!!
Daexter
0
Heijmans gaat vandaag volledig synchroon aan het algehele sentiment, maar met een voor Heijmans begrippen defensief karakter (weinig volatiel)Begonnen vandaag in de plus net als de beurzen, maar kijk eens wat er gebeurd is met index winst, die is verdwenen en Heijmans staat rond de 0. Misschien kan ik die eigenhandig weer met 50 aandelen alsnog op 0 of plus zetten...al is het maar voor het idee dat we dan 2 dagen op rij weer in de plus staan...:)
Tom3
0
quote:

what-to-do? schreef op 9 mei 2016 16:59:

nou Tom3; deze hebben Heijtjes niet ingeruild voor de Euronav'jes... ook daar weer pet. Ben er uit. Na, op de dag van de cijfers 40% winst gestaan te hebben, nu 10% verlies... Ongelooflijk...record op record, boven verwachtingen presterend en toch MOET het weer omlaag. Jij nog een positie?. Ik, zoals aldaar aangekondigd, nu weer vol in Heijmans terug. GO GO GO GO Heijmans!!
Heb vandaag gemiddeld rond de 8,08 maar weer eens bij gekocht (nu dik 25% van de portefeuille). Blijft een maf aandeel, op cijfers naar 9,15 en nu de bedrijfstak echt gaat floreren een euro lager. Zit verder nog in Tom2 (zucht) NSI (top) en KIA (zo-zo). Dat go-go-go lijkt me geen overbodige luxe. Die 9 moet bij alleen al compliance met de convenanten haalbaar zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 9 mei 2016 20:00:

[...]

Heb vandaag gemiddeld rond de 8,08 maar weer eens bij gekocht (nu dik 25% van de portefeuille). Blijft een maf aandeel, op cijfers naar 9,15 en nu de bedrijfstak echt gaat floreren een euro lager. Zit verder nog in Tom2 (zucht) NSI (top) en KIA (zo-zo). Dat go-go-go lijkt me geen overbodige luxe. Die 9 moet bij alleen al compliance met de convenanten haalbaar zijn.
Beste Tom ik zie dat het maar ZO ZO gaat met uw portefeulle.
Mag ik u verwijzen naar onderstaande link ? ,....klik maar meteen naar vanaf minuut 12:40 !!! Moet je echt even doen.

www.business-class.nl/nl/uitzendingen...

Jaren lang reclame maken voor Apple, maar quess what,....vlak voor de dramatische cijfers is ze er (gelukkig) uit gegaan.
Knap he?.....kan je nog wat van leren.
Dat de brave Businessclass kijkers die door al dat geblerr in Apple zijn gestapt, niet even een seintje kregen dat ze er stiekem zelf toch net op tijd is uitgestapt, ...tsjaaa.

En niet alleen dat, vervolgens heeft ze dat geld vlak voor de geweldige cijfers van FB, ook daadwerkelijk in FB geinvesteerd.

Begin steeds meer te denken dat M.Blafkamp onze PM-etje was.

Tom3
0
@Kantelpunt, ben 2 jaar geleden (echt) begonnen met beleggen. Zit overall nog steeds in de plus hoor. Die H. Mens neemt toch niemand serieus? Wie bedoel je met PM-etje? Ben bij Heijmans uitgekomen via Gerard ECB die ik een beetje kende van het Tom2 forum. Er is een tijd geweest dat ik volledig in Tom2 zat. Heb nu meer spreiding. Is wel zo lekker. Heijmans is natuurlijk geen risicoloos aandeel als je de historie op en rijtje zet. Velen hebben hier al geld mee verloren. Maar ja als ze met de huidige markt nog geen bestaansrecht hebben, kunnen ze beter de sleutels inleveren bij een Vinci of andere grootheid. Toen ik nog bij een Nederlandse grootbank werkte heb ik indertijd toch wel een positief beeld van het bedrijf gekregen. Volgens mij is die relatie met de Nederlandse banken nog steeds in orde. In de aannemerij wordt meestal gewerkt met bankgaranties, dat is geen verkeerde business.
[verwijderd]
1

AMSTERDAM (AFN) - De kwartaalresultaten die bouwbedrijf BAM donderdag naar buiten brengt zullen significant beter zijn dan een jaar geleden. Dat schrijft analist Dirk Verbiesen van KBC in een rapport vooruitlopend op de kwartaalcijfers die de bouwer voorbeurs publiceert.
Verbiesen voorziet een brutowinst van 1,2 miljoen euro. Vooral de divisies bouw en techniek en infra zullen waarschijnlijk aanzienlijk beter hebben gepresteerd dan een jaar eerder. Toen kwam het gecorrigeerde resultaat voor belastingen, waar herstructureringskosten en bijzondere waardeverminderingen buiten beschouwing blijven, uit op 14,1 miljoen euro negatief.
ADVERTISING

inRead invented by Teads
KBC heeft wel zijn verwachtingen op langere termijn voor BAM bijgeschaafd, vooral omdat het herstel van de marges volgens de bank langer op zich laten wachten dan eerder voorzien. De omzet van BAM komt volgens KBC uit op 1,8 miljard euro. Die voorspelling ligt in lijn met de gemiddelde verwachtingen van een drietal andere analisten.
De grootste beursgenoteerde bouwer van Nederland plukte afgelopen jaar de vruchten van een kostenbesparing. Het gaf bij de presentatie van de jaarcijfers aan dat het in de periode tot en met 2020 zijn werkkapitaal verder wil verlagen.
Daarnaast gaat het zich toeleggen op projecten waarbij het zich kan onderscheiden of schaalvoordelen kan behalen, zoals kustwaterbouw, energieneutrale woningrenovatie en infrastructurele tunnelwerken. De strategie moet onder meer leiden tot een groei van het gecorrigeerd resultaat voor belastingen tot tussen de 2 procent en 4 procent in 2020, zo gaf het in februari aan.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-090516-112/Sign...
Tom3
0
Heijmans beperkt zich vandaag tot een verhaal op hun site over een nieuw snufje op hun asfaltwalsen. Wel leuk natuurlijk maar niet echt iets om nieuwe kopers van het aandeel aan te trekken. Altijd weer verbazingwekkend om te zien dat de omzet in BAM aandelen (gecorrigeerd voor hun grootte) een veelvoud is van de omzet in Heijm. Onbekend maakt onbemind?
Daexter
0
quote:

Tom3 schreef op 10 mei 2016 10:23:

Heijmans beperkt zich vandaag tot een verhaal op hun site over een nieuw snufje op hun asfaltwalsen. Wel leuk natuurlijk maar niet echt iets om nieuwe kopers van het aandeel aan te trekken. Altijd weer verbazingwekkend om te zien dat de omzet in BAM aandelen (gecorrigeerd voor hun grootte) een veelvoud is van de omzet in Heijm. Onbekend maakt onbemind?
Zo verrassend is dat niet. Heijmans staat smallcap, BAM staat midcap....Dat onderscheid zorgt alleen al dat er minder geïnteresseerden zijn. Kijk maar naar jezelf...als je in een buitenlands genoteerd aandeel stapt is dat 99 van de 100 keer van een hoofdindex 0,9 keer van een midcap en 0,1 keer van een smallcap of lokaal.

Daarnaast is het risico dat een bedrijf omvalt / failliet gaat bij een smallcap in de regel groter dan bij een midcap
[verwijderd]
0
morgen.....morgen.... dan! maakt plaats voor morgen...morgen... dan ?.
Zucht; vol in turbo's bij Heijm. Bij mooie winst weer terug naar Euronav die hopelijk (en onverklaarbaar en onterecht) nog verdere tikken om de oren krijgt; heb daar nog wat goed te maken. Iemand soortgelijke ervaring gehad met beleggen in een aandeel wat na jaren eindelijk vette winst boekt in 2015, een record neer zet in Q4, dat opgevolgd wordt door een nieuw record in Q1, k/w'tje van rond de 4, dividend van ca. 12%, op de dag van de cijfers stijgt naar 10,7 om bij einde van de dag weer rond de 10 te sluiten en nu een paar weken later net boven de 9 bungelt terwijl de vervoersprijzen, zeker voor de periode van dit jaar, vette winst opleveren? Ongekend. Ben een heijmannetje. Hier uitgestapt (8,8 euro) om even snel wat geld op te pikken bij Euronav en met nog meer middelen in Heijmans terug te keren. Tss... Van 40% winst (dag van de cijfers) gestaan te hebben, mijn positie aldaar gesloten met 10% verlies. Ongelooflijk. Heb lang getwijfeld of ik die moest sluiten ("want dit kan toch niet !"). Toch gedurfd. Is nu dus dus nog verder gezakt. Per saldo nog geen verschil; als ik hier was blijven zitten had ik ook 10% ingeleverd. Maar man man man, wat waren de verwachtingen anders. Goed kan alsnog; morgen hopelijk een tjakka hier en dan weer naar die verrekte euronav voor een ritje terug. Plechtig zwerend om daarna NOOIT meer in tankerbedrijven te stappen.
Tom3
0
@sugar1: Goede voorspelling! Leuk dat ze het beste voor het laatst bewaard hebben. Voorbode voor een mooie dag morgen? Denk dat die huizenboom Heijm helemaal op het droge helpt. Bijna alle woningen op hun site, voor zover nog te koop, zijn vergeven aan mensen die er een optie op hebben. Het bestand krimpt met de dag.
[verwijderd]
0
quote:

Daexter schreef op 1 mei 2016 22:00:

we gaan naar 9 toe, we gaan 9 toe, we gaan naar 9 toe....en Allemaal! : We gaan naar 9 toe...!
Hopelijk zet Daexter morgen het liedje weer voort.

Daexter
0
quote:

Kantelpunt schreef op 10 mei 2016 20:18:

[...]

Hopelijk zet Daexter morgen het liedje weer voort.

Ja dat hoop ik ook. Het is lang geleden dat ik vlak voor mijn verjaardag nerveus was....ik ben overmorgen jarig....dus een procent of 5 of meer omhoog morgen zou een fantastisch cadeau zijn....bij break even is dat de casus volgens mij...zijn er (oompje had gelijk er worden geen concrete standcijfers genoemd) indicaties die duiden op winst dan wordt het wellicht plus 10 tot plus 15%.

Zijn er indicaties van verlies door infra...dan is min 10% ook niet uit te sluiten... maar laten we in elk geval de komende 11 uur nog even dromen van 9 en hoger!
293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 17,420
Verschil -0,240 (-1,36%)
Hoog 17,680
Laag 16,520
Volume 270.573
Volume gemiddeld 122.839
Volume gisteren 85.827

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront