Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Mei 2016

293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
tradersonly
0
Heb ik reeds gedaan in de lage 6. Vind ik een mooi prijsje en de huidige koersen eveneens. Buy the dips zou ik zeggen. Oh en resultaten uit het verleden zeggen weinig over de mogelijkheden in de toekomst.

keiharde winst
0
"Resultaten uit het verleden zeggen weinig over de mogelijkheden in de toekomst".

Dat dacht ik 20 jaar geleden ook, maar ik heb m.n. de rol die het bestuur van een onderneming heeft schromelijk onderschat. Hier laat ik het bij. Ik wens je succes en zal mijn mening graag bijstellen..... als daar ooit aanleiding voor gaat komen dan.
de tuinman
0
quote:

harde winst schreef op 13 mei 2016 16:07:

"Resultaten uit het verleden zeggen weinig over de mogelijkheden in de toekomst".

Dat dacht ik 20 jaar geleden ook, maar ik heb m.n. de rol die het bestuur van een onderneming heeft schromelijk onderschat. Hier laat ik het bij. Ik wens je succes en zal mijn mening graag bijstellen..... als daar ooit aanleiding voor gaat komen dan.
Ik mag dus aannemen dat jij geen positieve cijfers verwacht dit jaar?

En als Heijmans toch een positief resultaat(je) laat zien, wat is dan volgens jouw een reëel koersniveau?
tradersonly
0
quote:

harde winst schreef op 13 mei 2016 16:07:

"Resultaten uit het verleden zeggen weinig over de mogelijkheden in de toekomst".

Dat dacht ik 20 jaar geleden ook, maar ik heb m.n. de rol die het bestuur van een onderneming heeft schromelijk onderschat. Hier laat ik het bij. Ik wens je succes en zal mijn mening graag bijstellen..... als daar ooit aanleiding voor gaat komen dan.
Even zien hoor. Als ik terugkijk naar de periode van voor de crisissen behaalde Heijmans prima resultaten. Aangezien niemand in 2008 kon vermoeden dat er in Q1 2013 op jaarbasis slechts 240 (ipv de gebruikelijke 3000 huizen verkocht zouden worden) kun je wel zien dat het met de wijsheid van achteraf makkelijk praten is.
Het bestuur van Heijmans heeft 6/7 jaar lang voortdurend de zeilen moeten bijstellen om niet om te vallen. Nu zijn ze eindelijk in rustiger vaarwater terecht gekomen en is de tijd rijp om weer wat voorzichtige winstjes te gaan boeken.
Tom3
1
quote:

harde winst schreef op 13 mei 2016 15:56:

@ tradersonly: Mijn verlies in Heijmans is zeer beperkt gebleven, met name door op tactische momenten putjes in te slaan.
Verder heb ik het bedrijf Heijmans en de verrichtingen op de beurs de afgelopen 7 à 8 jaar goed gevolgd. Misschien lijkt het voor jou wel zo, maar ik roep echt niet zomaar wat.
Ik ben niet iemand die gaat huilen bij verliezen of zich op de borst gaat slaan bij winsten. Ook probeer ik zo objectief als maar mogelijk naar bedrijven/aandelen te kijken en dan heeft Heijmans echt een bedroevend track record. Dit bestuur heeft nog nooit, onder geen enkele omstandigheid, een winstje weten te halen. Ja, één keer en dat was een boekhoudkundige truc.
Maar goed, ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat toch niemand hier luistert (ik praat hier volgens de communis opinio natuurlijk 'naar mijn eigen portemonnee') dus ik zou zeggen: sla een grote lading Heijmans in als je vindt dat de markt zich zwaar vergist.
Opmerkelijk dat je met de wetenschap die je hebt nog durfde te investeren in dit bedrijf. Wat is je opinie over BAM trouwens ? In mijn ogen zijn beide bedrijven even sterk of zwak. Dan geef ik toch de voorkeur aan Heijmans omdat het overzienbaarder is. BAM is in mijn ogen nog te duur. Heijmans moet dioen waar ze goed in zijn: die huizen van hen verkopen goed, dus het zal geen troep zijn. Dat infra gebeuren is geen droog brood mee te verdienen, afbouwen dus of alleen als er goede contacten zijn. Verder gewoon op de tanden bijten.
[verwijderd]
0
pak je winst dus nog snel we gaan echt naar de 6 euro. Ik ben er ook al uit. Vooruitziende blik!
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
tradersonly
1
quote:

omaneus schreef op 13 mei 2016 16:33:

pak je winst dus nog snel we gaan echt naar de 6 euro. Ik ben er ook al uit. Vooruitziende blik!
De eerste pluk gaat er binnen 12 maanden uit. Maar dan wel voor minimaal 12 euro.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Daexter
2
Het is vandaag weer een droeve dag geweest, welke op grond van gister wel te verwachten was. Hoewel intraday Heijmans vandaag lager dan € 7,60 heeft gestaan, sluiten we (gelukkig) daar nog boven. Ik ben geen TA man, maar ik heb de afgelopen maanden dat wel als een soort grens gezien....als we eronder sluiten...is er denk ik geen rem meer tot € 6,50 of lager. Maar nu zijn we dus daarboven gesloten...maandag zouden we verder kunnen dalen, maar wellicht dat de Pinksteren de rust inbouwen die soms nodig is. Want wat is er voor Heijmans nu fundamenteel veranderd? De afgelopen week heeft alleen laten zien dat BAM te ver voor de resultaten was uitgelopen, voor Heijmans was er al pessimisme ingeprijsd. Mogelijk dat we dus volgende week weer wat herstellen. maar de 9 zie ik (ben ik bang) helaas helaas de komende 30 dagen niet op de borden verschijnen.

Kantelpunt heeft vandaag een mooie hoek uitgedeeld, maar sneren naar harde Winst is onterecht. Iemand die negatief is maar dat obv argumenten doet, is altijd welkom. Heijmans heeft inderdaad vaak teleurgesteld en dat is ook DE reden dat we de afgelopen dagen weer gedaald zijn...onder het mom van "het zou toch niet zijn dat....." maar het wrange is, dat ik er heilig van overtuigd ben dat deze keer het bestuur niet zit te klungelen en dat er aan het eind van het jaar echt een klein (10 tot max 20 mln) winstje onderaan staat...

Waarom? De huizen business gaat inderdaad goed, maar is inderdaad maar een klein deel van de totale omzet. Maar het Rijk geeft in 2016 en 2017 weer meer geld uit dan in de jaren daarvoor, daarmee nemen de budgetten bij Rijkswaterstaat en Provincies en gemeenten voor infrastructurele projecten automatisch toe, waardoor zij iets minder asociaal hoeven te zijn in de gunning van opdrachten. Het meeste oudzeer is nu wel geleden, alleen de gemiddelde marge is (door het oude zeer) nog laag.
de tuinman
0
quote:

Profitmaker schreef op 13 mei 2016 17:01:

[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Lees even de berichten van Daexter en Harde Winst. Daar kun je nog veel van leren. Bv hoe het wel kan.
[verwijderd]
0
quote:

Daexter schreef op 13 mei 2016 19:03:

Kantelpunt heeft vandaag een mooie hoek uitgedeeld, maar sneren naar harde Winst is onterecht. Iemand die negatief is maar dat obv argumenten doet, is altijd welkom. ..........

Daexter het punt is, ook al komt hij met argumenten,....je ziet hem NOOIT !
Net als Omaneus en PM.

Alleen als het aandeel zakt komen ze als parasieten de grond uit gekropen.

En dan weten ze het allemaal zo goed.

De dag van de toelichting zelf hoor en zie je geen enkel argument van hun kant als Heijmans stijgt.

Nu Heijmans zakt.,...puur op het sentiment van BAM, hetgeen NIKS met de cijfers van Heijmans van doen heeft, denken ze hier ineens het hoogste woord te mogen hebben.

Tegen dat soort lui blijf ik bij mijn argument,.....ga lekker knikkeren.

Tom3
0
Koersontwikkeling is nog steeds slecht, omzetten zijn dat gelukkig ook. Kopers gaan lekker achterover leunen. Toch is er beweging genoeg op de markt. Zo werd bekend dat het grootste leegstaande kantoor gebouw in Amsterdam, Holendrecht centre, naast het AMC, gesloopt zal worden om plaats te maken voor meer dan 1500 appartementen.
[verwijderd]
0

Ik zag hem vandaag op bijna -4%,...........TRIESTHEID ten top op de aandelenmarkt.

Gaan we ook nog een keer omhoog na 15 opeenvolgende dagen van daling ?? Kolere.....whats going on?

Gaat de toko failliet ofzo.

tradersonly
0
AEX is vanaf recente top zo'n 7 % gecorrigeerd. Heijmans nu zo'n 9% (€ 7,65)
Stochastic (snel) op 10 punten. Ook RSI op 27. Oversolde condities.
Tom3
0
quote:

Kantelpunt schreef op 17 mei 2016 17:07:

Ik zag hem vandaag op bijna -4%,...........TRIESTHEID ten top op de aandelenmarkt.

Gaan we ook nog een keer omhoog na 15 opeenvolgende dagen van daling ?? Kolere.....whats going on?

Gaat de toko failliet ofzo.

Nee, BAM wordt afgestraft maar Heijmans krijgt het nog zwaarder voor de kiezen. Waar zijn die kopers die begin dit jaar terecht hebben gehandeld naar het advies: short BAM, long Heijmans? Heijmans zit nog steeds boven het koersniveau van begin dit jaar (6,50) en BAM staat inmiddels ver onder de Euro 5, maar toch. Het begint er nu op te lijken dat men dat alweer vergeten is. Volumes bij Heijmans zijn gelukkig mager. Ik blijf er bij dat Heijmans momenteel een veel betere risk/reward verhouding heeft dan BAM. Zij gaat in verhouding harder profiteren van de huidige bouwboom in Nederland.
Daexter
0
quote:

Kantelpunt schreef op 14 mei 2016 16:58:

[...]

Daexter het punt is, ook al komt hij met argumenten,....je ziet hem NOOIT !
Net als Omaneus en PM.

Alleen als het aandeel zakt komen ze als parasieten de grond uit gekropen.

En dan weten ze het allemaal zo goed.

De dag van de toelichting zelf hoor en zie je geen enkel argument van hun kant als Heijmans stijgt.

Nu Heijmans zakt.,...puur op het sentiment van BAM, hetgeen NIKS met de cijfers van Heijmans van doen heeft, denken ze hier ineens het hoogste woord te mogen hebben.

Tegen dat soort lui blijf ik bij mijn argument,.....ga lekker knikkeren.

Klopt ook wel. Alhoewel harde winst was 1 van de eersten die de longers feliciteerde na de jaarcijfers.

Tis ook wel begrijpelijk dat shorters van zich laten horen als de koers down gaat, want dan worden zij euforish, net als wij wanneer de koers up gaat. Maar het is inderdaad ook de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Sommigen hebben hun geloofwaardigheid totaal verloren.

Maar ook beleivers zoals gerard ecb zie je niet frequent, maar voornamelijk alleen op dagen dat het er toe doet. Dus in feite het omgekeerde van harde winst en ook gerard heeft (vrijwel) altijd een goed verhaal. Overigens is gereard wel bijna elke dag ergens aan het posten (ik vraag me sowieso wel eens af, waar iedereen de tijd vandaan haalt :) )

Maar de koers van nu...tsja het houdt niet over allemaal, maar de indicies doen het ook ruk...ik denk dat de brexit nu ingeprijsd wordt en dat als de britten gewoon blijven dat er een zomerrally komt voor de aex richting 490 of verder, in dat scenario zou Heijmans sentiment gedreven best eens naar € 9,50 oid kunnen stijgen als de halfjaarcijfers dan meevallen, stijgen we door naar 11, vallen ze tegen zakken we weer terug naar 6,5 tot 7,5 euro
293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 09:41
Koers 18,920
Verschil +0,200 (+1,07%)
Hoog 18,920
Laag 18,900
Volume 7.926
Volume gemiddeld 131.054
Volume gisteren 129.961

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront