Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Mei 2016

293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Daexter
0
quote:

Tom3 schreef op 12 mei 2016 21:39:

Ondanks de aframmeling vandaag is Heijmans nog steeds schromelijk ondergewaardeerd op basis van intrinsieke waarde tov BAM: per eind 2105 bedroeg de intrinsieke waarde van beide ondernemingen Euro 12,87 resp Euro 3,34. Sinds vandaag weten we dat BAM`s winstgevendheid in Q1 nog steeds erg mager is. Als UK nog te lijden heeft van een brexit dan is Heijmans wellicht wel winstgevender dan BAM. Nu Heijmans haar utiliteitsbouwers heeft in gezet voor de woningbouw hebben ze in ieder geval minder meerkosten van onderaannemers. BAM zucht onder de 10% van haar totale orderportefeuille die onder water staat, voor Heijmans gaat het om "alleen" 10% van haar infra portefeuille. Dus of BAM zakt nog verder of Heijmans heeft nog een leuke rit voor de boeg.
Hoewel ik ook vind dat Heijmans ondergewaardeerd is, ligt het scenario dat BAM verder daalt meer voorde hand. De cijfers van BAM zijn eigenlijk ronduit slecht. Winst rapporteren door het vrijvallen vaneen voorziening is wat mij betreft een teken van zwakte. Het kan zijn dat Heijmans het beter op orde heeft, maar heeft in elk geval de schijn en het verleden tegen.

Wat enigszins een vertekening gaf vandaag is dat het sentiment ook niet meezat vandaag. Het kan dus zomaar zijn dat Beiden sentiment gedreven de komende weken nog een 10 tot 15 procent stijgen...als de indices tenminste door de "dalende toppenlijnen" (zoals Bas dat zo mooi noemt) weten te breken, zo niet dan zou onze dwangbuis patient eenmalig gelijk kunnen krijgen

[verwijderd]
0
quote:

Daexter schreef op 12 mei 2016 22:32:

[...]

Hoewel ik ook vind dat Heijmans ondergewaardeerd is, ligt het scenario dat BAM verder daalt meer voorde hand. De cijfers van BAM zijn eigenlijk ronduit slecht. Winst rapporteren door het vrijvallen vaneen voorziening is wat mij betreft een teken van zwakte. Het kan zijn dat Heijmans het beter op orde heeft, maar heeft in elk geval de schijn en het verleden tegen.

Wat enigszins een vertekening gaf vandaag is dat het sentiment ook niet meezat vandaag. Het kan dus zomaar zijn dat Beiden sentiment gedreven de komende weken nog een 10 tot 15 procent stijgen...als de indices tenminste door de "dalende toppenlijnen" (zoals Bas dat zo mooi noemt) weten te breken, zo niet dan zou onze dwangbuis patient eenmalig gelijk kunnen krijgen

Ik zit in beide fondsen en vandaag heb ik vooral met BAM een forse achterstand opgelopen. Maar gezien de prognoses in de bouwsector zie ik voor beide positieve fondsen kansen op een koers progressie. Helaas is beleggen geen "beleggen"meer maar vooral snelle handel en teveel aan andere vormen van handelen.

Hopelijk voor beiden morgen al een eerste herstel
Tom3
0
quote:

JanK1 schreef op 12 mei 2016 23:01:

[...]

Ik zit in beide fondsen en vandaag heb ik vooral met BAM een forse achterstand opgelopen. Maar gezien de prognoses in de bouwsector zie ik voor beide positieve fondsen kansen op een koers progressie. Helaas is beleggen geen "beleggen"meer maar vooral snelle handel en teveel aan andere vormen van handelen.

Hopelijk voor beiden morgen al een eerste herstel
Ben, net als Tom2 niet zo bang voor de middellange termijn. De prestaties van BAM zijn wel erg schadelijk voor de korte termijn. Voor je het het weet worden we weer geteisterd door shorters (zoals bij Tom2). Gezien de lage winsten is alles gebaseerd op de toekomst en kunnen we alle kanten op. De waardering van BAM is in mijn ogen flink voor de muziek vooruit gelopen. De aannemerij is bij de huidige flinterdunne marges een riskante tak van sport. Al je wereldwijd opereert nemen die risico`s alleen maar toe. Heijmans zou zo maar een lager risico profiel kunnen hebben. Eerst het halfjaar bericht maar eens afwachten.
Tom3
0
Hier nog het advies van KBC van gisteren, koersdoel blijft Euro 12:

'Omslagpunt Heijmans lijkt bereikt'

Gepubliceerd op 11 mei 2016 om 09:37 | Views: 4.404

inShare
Heijmans 17:35
7,86 0,00 (-4,95%)

AMSTERDAM (AFN) - Bouwonderneming Heijmans lijkt na enkele zware jaren qua winstgevendheid het omslagpunt te hebben bereikt. Dat schrijft de Belgische bank KBC woensdag in een rapport over de onderneming.

KBC is positief gestemd over de winstgevendheid van Heijmans in de komende jaren. Wel blijft de onzekerheid bij onder meer Infra een punt van zorg. Dat werd woensdag in een tussentijds handelsbericht ook door topman Bert van Els van Heijmans onderschreven.

Volgens KBC wordt Heijmans wel steeds minder blootgesteld aan de verliesgevende infrastructuurprojecten. De ontwikkelingen op de huizenmarkt noemde de bank ,,bemoedigend".

Heijmans zag in het eerste kwartaal de opbrengsten licht groeien ten opzichte van een jaar terug, door onder meer hogere omzetten in de segmenten Wonen en bij de Duitse infra-activiteiten. Concrete cijfers werden daarbij niet gegeven. KBC noemde dat overigens weinig verrassend.

De bank handhaafde zijn koopadvies op Heijmans met een koersdoel van 12 euro. Het aandeel stond woensdag omstreeks 09.30 uur 0,8 procent hoger op 8,22 euro.

keiharde winst
0
quote:

Tom3 schreef op 12 mei 2016 23:27:

Hier nog het advies van KBC van gisteren, koersdoel blijft Euro 12:

'Omslagpunt Heijmans lijkt bereikt'

Gepubliceerd op 11 mei 2016 om 09:37 | Views: 4.404

Dat zeiden ze een jaar of vier geleden ook al. Ik denk dat we binnen een paar weken weer op 6.80 zitten.
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 12 mei 2016 23:27:

Hier nog het advies van KBC van gisteren, koersdoel blijft Euro 12:

'Omslagpunt Heijmans lijkt bereikt'

Gepubliceerd op 11 mei 2016 om 09:37 | Views: 4.404

inShare
Heijmans 17:35
7,86 0,00 (-4,95%)

AMSTERDAM (AFN) - Bouwonderneming Heijmans lijkt na enkele zware jaren qua winstgevendheid het omslagpunt te hebben bereikt. Dat schrijft de Belgische bank KBC woensdag in een rapport over de onderneming.

KBC is positief gestemd over de winstgevendheid van Heijmans in de komende jaren. Wel blijft de onzekerheid bij onder meer Infra een punt van zorg. Dat werd woensdag in een tussentijds handelsbericht ook door topman Bert van Els van Heijmans onderschreven.

Volgens KBC wordt Heijmans wel steeds minder blootgesteld aan de verliesgevende infrastructuurprojecten. De ontwikkelingen op de huizenmarkt noemde de bank ,,bemoedigend".

Heijmans zag in het eerste kwartaal de opbrengsten licht groeien ten opzichte van een jaar terug, door onder meer hogere omzetten in de segmenten Wonen en bij de Duitse infra-activiteiten. Concrete cijfers werden daarbij niet gegeven. KBC noemde dat overigens weinig verrassend.

De bank handhaafde zijn koopadvies op Heijmans met een koersdoel van 12 euro. Het aandeel stond woensdag omstreeks 09.30 uur 0,8 procent hoger op 8,22 euro.

Altijd lagguuh met die Belgen.Vermakelijk is het overigen wel!

Geweldige humor!
ABC1234
0
Het lijkt wel alsof door die klote cijfers van BAM het vertrouwen in de hele sector weg is.
[verwijderd]
0

Omgekeerde wereld is hier gaande.
Kan me niet herinneren dat de koers van Heijmans net zo goed of nog meer geprofiteerd heeft van die koersexplosie BAM 2 ==> 5

Nu wordt BAM afgestraft op hun cijfers,....en de Heijhut zakt net zo makkelijk of nog zwaarder mee naar benee.

Wat een onzin, paniek, en simpelheid bij elkaar.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Endless
0
quote:

Profitmaker schreef op 13 mei 2016 11:05:

Luisteren naar PM guys ! Zoald de grootmoeke van PM hem altijd leerde: wie niet horen wil maar maar eens gruwelijk voelen...
Na regen komt zonneschijn Mijn strategie kopen als het sentiment laag is en lekker op de plank leggen Bedrijf is goed heeft ondanks de grote crises overleefd Heeft sinds jaren weer meer dan uitstekende vooruitzichten Vooral de bouw profiteerde hier van en de echte groei gaat nu steeds beter groeien met gezonde marges Metname de huizenbouw en infra gaan klappers maken Zelf de analisten verwachten dit Koersdoel op korte termijn 12,5 gemiddeld maar als je je boerenverstand gebruikt en je logische conclusie zie je nu een prachtig koopmoment Ik heb weer een pluk gekocht want ik hoor van de werkvloer goede berichten Economie in de lift in Nederland en Duitsland werkloosheid naar beneden en mensen willen verbouwen en moeten ergens wonen Soms zijn dingen zo voor de handliggend
[verwijderd]
0

Ach gut is onze PraatjesMaker ook weer opgedoken....geef die gast eens een levenslange ban.
[verwijderd]
0
quote:

Kantelpunt schreef op 13 mei 2016 12:15:

Ach gut is onze PraatjesMaker ook weer opgedoken....geef die gast eens een levenslange ban.

Vervelend om geconfronteerd te worden met PM die het gelijk weer eens aan zijn zijde had guys.
De waarheid is hard!
tradersonly
0
Welk gelijk precies? Dat een aandeel kan zakken? Elke belegger hoort meerdere correcties per jaar jaar in te calculeren van zo'n 5-20% per correctie. Dat past nu eenmaal binnen een normaal koersverloop. Wanneer je dit meeneemt in je verwachtingspatroon raak je er ook niet van in de stress.
[verwijderd]
2
quote:

Profitmaker schreef op 13 mei 2016 13:01:

[...]

Vervelend om geconfronteerd te worden met PM die het gelijk weer eens aan zijn zijde had guys.
De waarheid is hard!
Gelijk? Kan je dat nader uitleggen?

Wij hebben je hier moord en brand zien scheeuwen op koersje 6,5, dat we maar snel het zinkende schip moesten verlaten.
De koers is daags daarna opgeveerd naar 9,2 !!! en doet nu nog steeds een goede 7,6.

Volgens mij is dat pure winst voor de zittenblijvers, en zwaar verlies voor jou.

Tegelijk riep je om dan de centen van Heijmans in Euronav te investeren.
Euronav deed toen koersje 9,...doen nu 9,3.

Welk fonds heeft in die tussentijd meer winst gemaakt?
kom op zelfs jij kan het uitrekenen)
En verklaar daarna je gelijk even, want dat snapt werkelijk niemand hier n.a.v. bovenstaande FEITEN.
Tom3
0
quote:

Kantelpunt schreef op 13 mei 2016 10:36:

Omgekeerde wereld is hier gaande.
Kan me niet herinneren dat de koers van Heijmans net zo goed of nog meer geprofiteerd heeft van die koersexplosie BAM 2 ==> 5

Nu wordt BAM afgestraft op hun cijfers,....en de Heijhut zakt net zo makkelijk of nog zwaarder mee naar benee.

Wat een onzin, paniek, en simpelheid bij elkaar.

Heijmans wordt gek genoeg nog steeds als riskanter ervaren. Gisteren werd in mijn ogen het tegendeel bewezen. Heb lang geleden afscheid genomen van BAM (op 2,90) nadat ik erin was gegaan op gemiddeld 1,90. Die 2,90 is afgaande op de resultaten een faire prijs. Begreep geen moer van die stijging naar 5. Heijmans had in vergelijking met BAM al lang op 10 moeten staan. Gaat ook gebeuren als de halfjaarcijfers (eindelijk) een winstje laat zien. Engeland lijkt me behoorlijk shaky aan het worden. Heijmans kan zich helemaal concentreren op haar woningen. Dwingt ze ook niet langer in te moeten schrijven op verlieslatende utiliteitsbouw.
keiharde winst
0
quote:

Tom3 schreef op 13 mei 2016 15:13:

[...]

Heijmans wordt gek genoeg nog steeds als riskanter ervaren. Gisteren werd in mijn ogen het tegendeel bewezen. Heb lang geleden afscheid genomen van BAM (op 2,90) nadat ik erin was gegaan op gemiddeld 1,90. Die 2,90 is afgaande op de resultaten een faire prijs. Begreep geen moer van die stijging naar 5. Heijmans had in vergelijking met BAM al lang op 10 moeten staan. Gaat ook gebeuren als de halfjaarcijfers (eindelijk) een winstje laat zien. Engeland lijkt me behoorlijk shaky aan het worden. Heijmans kan zich helemaal concentreren op haar woningen. Dwingt ze ook niet langer in te moeten schrijven op verlieslatende utiliteitsbouw.
Jammer alleen dat bij Heijmans woningbouw zo'n klein aandeel heeft in de totale omzet. En natuurlijk nog jammerder dat het bestuur incompetent is. Maar goed, ik snap het wel: ik geloofde ooit ook in Heijmans. Inmiddels weet ik beter.
tradersonly
1
Met veel verlies verkocht harde winst?
Ik vind veel frustratie doorklinken in je posting.
Ben het ook niet eens met de toedichting van het incompetent zijn richting het bestuur.
Wellicht is de nasleep van de krediet- en eurocrisis je ontgaan? Zie een bedrijf maar eens door een terugval van 90% in vraag te loodsen (woningbouw Q1 2013). Zit je dan met je productiefaciliteiten en persoon.. en Heijmans bestaat nog steeds i.t.t honderden andere bouwbedrijven.
Marges op infra verbeteren. Zeker met aanname van nieuwe klussen wordt er extra scherp op toegezien (marge boven volume).
Stel dat ze in 2018 een kleine 2% weten te pakken dan heb je het al snel over 40 miljoen euro = 2 euro per aandeel = bij een kw van 10 zo'n 20 euro.
Als de beurs een jaar vooruitloopt kun je tussen nu en pakweg 12-18 maanden toch zeker realistisch herstel verwachten.
[verwijderd]
0
quote:

harde winst schreef op 13 mei 2016 15:18:

[...]
Jammer alleen dat bij Heijmans woningbouw zo'n klein aandeel heeft in de totale omzet. En natuurlijk nog jammerder dat het bestuur incompetent is. Maar goed, ik snap het wel: ik geloofde ooit ook in Heijmans. Inmiddels weet ik beter.
U klinkt.nogal simpel.
Zit nogal een verschil of je zoals jou op koers 18 in Heijmans geloofde of zoals nu op Koers 7 in Heijmans geloofd.
Knikkerse
keiharde winst
0
@ tradersonly: Mijn verlies in Heijmans is zeer beperkt gebleven, met name door op tactische momenten putjes in te slaan.
Verder heb ik het bedrijf Heijmans en de verrichtingen op de beurs de afgelopen 7 à 8 jaar goed gevolgd. Misschien lijkt het voor jou wel zo, maar ik roep echt niet zomaar wat.
Ik ben niet iemand die gaat huilen bij verliezen of zich op de borst gaat slaan bij winsten. Ook probeer ik zo objectief als maar mogelijk naar bedrijven/aandelen te kijken en dan heeft Heijmans echt een bedroevend track record. Dit bestuur heeft nog nooit, onder geen enkele omstandigheid, een winstje weten te halen. Ja, één keer en dat was een boekhoudkundige truc.
Maar goed, ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat toch niemand hier luistert (ik praat hier volgens de communis opinio natuurlijk 'naar mijn eigen portemonnee') dus ik zou zeggen: sla een grote lading Heijmans in als je vindt dat de markt zich zwaar vergist.
293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 17:36
Koers 19,020
Verschil +0,300 (+1,60%)
Hoog 19,040
Laag 18,740
Volume 60.393
Volume gemiddeld 131.054
Volume gisteren 129.961

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront