SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - off topic - januari 2017

25 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Ruud, Frankrijk
0
quote:

Kostunrix schreef op 29 januari 2017 09:59:

Het wereldwijde dilemma in een notendop. Moet Guyana blij zijn met de olie of niet? Als lid van het genootschap van kleine eilandstaten niet, maar de penningmeester zal er anders over denken...

caribbeannewsservice.com/now/news/
Ik ben van mening dat de beleidsmakers van vandaag zich niet zozeer bezig zouden moeten houden met het voorkomen van klimaatsverandering, maar meer met het voorkomen van al te grote problemen die daardoor kunnen ontstaan. Tien jaar geleden werd 50-80cm niveau verhoging voorspeld, nu zijn er al rapporten die max. 2500cm voorspellen. Ik blijf bij mijn 20000cm binnen deze eeuw. Heel west NL zal onder water staan, maar dat is nog niet eens zo erg, er zijn belangrijker delen op deze wereld.

Have fun
Ruud, Frankrijk
0
Informatief stukje, al vind ik de conclusies wat vreemd. Waarom zou deepwater West Africa een verliezer zijn en bijvoorbeeld deepwater Brazil niet?

www.iex.nl/Column/260818/Gamechanger-...

Have fun
[verwijderd]
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 29 januari 2017 13:12:

Informatief stukje, al vind ik de conclusies wat vreemd. Waarom zou deepwater West Africa een verliezer zijn en bijvoorbeeld deepwater Brazil niet?

www.iex.nl/Column/260818/Gamechanger-...

Have fun

Een subjectief stuk. Insiders verwachten juist een sterke toename in West-Africa.
Bijlage:
Ruud, Frankrijk
0
quote:

Ritageld schreef op 29 januari 2017 16:18:

[...]

Een subjectief stuk. Insiders verwachten juist een sterke toename in West-Africa.
Bedankt Rita.
Ik heb al eens eerder gekeken naar Euronav en daarover werd afgelopen week een verhelderend stuk geschreven door Nico Inberg.

www.iex.nl/Column/259703/Zeebenen-ver...

Het kaartje zou doen vermoeden dat, wat betreft transport Brazil nog niet zo slecht geplaatst is tov het verre oosten.
Brazil gebruikt het meeste nog wel steeds thuis (denk ik), maar met wat extra capex zou exporteren toch ook niet een slecht idee zijn.

Een mening?

Have fun
25 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 11:05
Koers 14,210
Verschil +0,110 (+0,78%)
Hoog 14,240
Laag 14,130
Volume 60.428
Volume gemiddeld 532.119
Volume gisteren 379.487

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront