SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - februari 2017

77 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
@ff
Het lijkt idd onlogisch,maar als het beleid wordt dat je een groter deel van de winst wil uitkeren, dan is een 10 procent toename klein en daarom ge-eigend.

Zoals je waarschijnlijk nog wel scherp hebt wil SBM in de toekomst grote projecten anders financieren. Het vertrouwen is er kennelijk dat ze daar niet voor hoeven te sparen.
ff_relativeren
0
Hoi @ Sunshine Band,

prachtig dat er (quote) kennelijk vertrouwen is dat ze niet hoeven te sparen voor een andere financiering.
De outlook zegt nog steeds iets anders. Namelijk dat het in 2017 minder gaat zijn dan in 2016.

Zeg het maar hoor ; waar is dat vertrouwen dan op gebaseerd ?
Op andere getallen dan ze in hun jaarrapportage hebben gezet ?
Gratis geld via een andere financiering (die ook al jaren geen vorm krijgt) ?

@ Sunshine Band, je hebt een prima punt dat het dividend omhoog gaat als de directie een groter deel van de winst wil uitkeren aan aandeelhouders.

Maar daarmee wordt het argument niet minder, dat je geen dividend moet verhogen in magere tijden. 2017 wordt minder dan 2016. Pas daar dan je uitgavenpatroon op aan. Minder omzet, dan ook lagere uitgaven.

Ik ben vandaag weer erg kritisch, ik weet het. Maar ik krijg het gevoel dat het hogere dividend een lapmiddel is om een gekunstelde bodem onder de beurskoers te leggen.

Benieuwd of, en in hoeverre, dat gaat lukken.
[verwijderd]
0
Tsja, je zegt het zelf. 2016 was beter dan 2017. We hebben het over dividend 2016!
Indien 2017 meevalt, kan men doorgaan, indien het uitkomt op de Outlook of slechter, dan kan/moet dividend 2017 misschien wel omlaag.

En ja, het zal de bedoeling zijn de koers te ondersteunen, zou fantastisch zijn als dat lukt.
Want heel veel lt beleggers in SBM kunnen de shorters niet hard genoeg op hun bek gaan.

Ook je laatste zin helemaal mee eens; ik heb ook twijfel of men hiermee de koers op peil houdt. Ik denk dat daar vlot een grote order voor nodig is. Die order kan er zo zijn, maar kan ook best even duren.

Ik sta aan de zijlijn tot 'nader order'
ff_relativeren
0
Grijns. Ik begrijp jouw invalshoek @ Sunshine Band. En jij begrijpt mijn invalshoek.
Ik voeg nog iets toe ;

2017 wordt slechter dan 2016. En 2016 is slechter dan 2015.
En toch gaat het dividend omhoog ...

Dat is geen goede rekensom. En dat verwacht je niet van een bedrijf waar de rekenmeesters van HAL groot(st)aandeelhouder zijn.

Tenzij het dividend de laatste reden is om HAL binnenboord te houden.
In extremis, de reden om te voorkomen dat HAL gefaseerd uit wil stappen.
Plausibel ?
BelgFre
0
Dividend verhoging is volgens mij een
bewijs van hun eigen vertrouwen...
bewijzen dat 2017 minder zal zijn
maar hun doel om div jaarlijks te verhogen zullen ze in slagen
maw
2017 ziet er ni echt pos uit maar we gaan er alles aan doen om div strategie
te behalen

is in mijn ogen een blijk van zelfvertrouwen en kansen zien op slagen....

das mijn idee, we zien morgen wel
en ist morgen niet, dan LT

ik zie vooral de dip om 16u en de veerkracht....
Chela
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 februari 2017 23:49:

Tenzij het dividend de laatste reden is om HAL binnenboord te houden.
In extremis, de reden om te voorkomen dat HAL gefaseerd uit wil stappen.
Plausibel ?
Nee, niet echt @ff_ :-)
[verwijderd]
0
Plausibel in de betekenis van 'mogelijk'; ja
Plausibel in de betekenis van 'waarschijnlijk' nee.

Verder denk ik dat je wel iets beter weet dan te blijven hameren op de 'slechte' Outlook.
Ze gaan geen boot afleveren in 2017 (hoewel ik niet scherp heb hier het staat met de boot voor de windmolens)
Alleen daarom al zal het slechter zijn dan 2016 en 2015; niks nieuws. Betekent niet dat 2017 per definitie slecht wordt. Twee mooie orders en huppekee
ff_relativeren
0
Een stukje van het hogere dividend, wordt al terugverdiend op de AVA.
Als de aandeelhouders instemmen met het intrekken van de terug gekochte aandelen.

5% terug gekocht wordt 5% minder uitstaande aandelen.
Dus ook over 5% minder aandelen dividend uitkeren.

De institutionele aandeelhouders moeten vervolgens even een rekensommetje maken, om te checken of zij een grotere long-positie (in procenten, niet in aantallen) aandelen SBM Offshore moeten melden bij de AFM.

Benieuwd of er publicisten zijn die dan abusievelijk gaan melden dat partijen hebben bijgekocht. Ik zou het vermakelijk vinden ..

Greetzzz
Ruud, Frankrijk
0
Trouwens niets gelezen over Sealion FEED. Die twee opdrachten van KC?, hoop doet leven.
Ik herinner me nog de op een na laatste dividend uitkering, was toen 40 cent of zo.

Have fun
Dutchtenor
0
quote:

ff_relativeren schreef op 9 februari 2017 00:30:

5% terug gekocht wordt 5% minder uitstaande aandelen.
Dus ook over 5% minder aandelen dividend uitkeren.

Tuurlijk, maar 'wij' krijgen 10% meer, hoe je het wendt of keert.

De institutionele aandeelhouders moeten vervolgens even een rekensommetje maken, om te checken of zij een grotere long-positie (in procenten, niet in aantallen) aandelen SBM Offshore moeten melden bij de AFM.

Die is scherp!

voda
0
Beursblik: S&P Equity Research verhoogt koersdoel SBM Offshore

Koersdoel naar 13,00 euro.

(ABM FN-Dow Jones) S&P Equity Research heeft vrijdag het koersdoel voor SBM Offshore verhoogd van 12,00 naar 13,00 euro met een ongewijzigd Verkopen advies.

Analist Jia Man Neoh constateerde dat de resultaten van SBM in de tweede helft van 2016 werden gedrukt door rentebetalingen en noemde de outlook voor 2017 teleurstellend. Het bedrijfsresultaat (EBITDA) was volgens S&P 2 procent beter dan verwacht.

De marktvorser verlaagde de ramingen voor de winst per aandeel voor dit jaar van 1,21 naar 1,01 dollar per aandeel. Voor 2018 rekent de analist op een winst per aandeel van 1,35 dollar.

Het aandeel SBM Offshore noteerde vrijdag op een groene beurs 0,4 procent hoger op 14,17 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
Chela
0
quote:

voda schreef op 10 februari 2017 09:24:

Analist Jia Man Neoh constateerde dat de resultaten van SBM in de tweede helft van 2016 werden gedrukt door rentebetalingen..
Even ter herinnering:

It should be emphasized that the net profit contribution of newly operating leased units is limited by the relatively high interest burden during the first years of operation, although dedication of lease revenues to debt servicing leads to fast redemption of the loan balances and hence reduced interest charges going forward.

pag.128
www.sbmoffshore.com/wp-content/upload...

ff_relativeren
0
[verwijderd]
0
Remfin
0
waarom loopt de koers vandaag op (kan niet de olieprijs zijn). Bericht gemist (wat nog moet doorsijpelen?).....
Chela
0
Dacht even aan een technisch herstelletje, maar nu ik enkele peers zie: BW Offshore, Modec bv. ook flink hoger. En Fugro als je wilt.
Zeker een sectordingetje. Ik vind het goed.
ff_relativeren
0
Eind vorige week ging shorter AQR Capital 0,10% extra short.
Nu, 1 beursdag erna, meldt shorter Capital Fund 0,10% minder short.
(van 0,69% naar 0,59%)
Kostunrix
0
Nick Bakker in de "slotcall": SBM Offshore gaat lekker ondanks de dalende olieprijzen. Lijkt een sectordingetje.

Van wie zou hij dat nou hebben...
Bokie
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 februari 2017 18:51:

gerealiseerde omzet 2016 € 2,0 miljard.
verwachte omzet in 2017: € 1,7 miljard.

voorlopige conclusie : SBM Offshore heeft geen toekenning van de FEED naar bouworder meegenomen in de voorzichtige outlook voor 2017.

Er zit derhalve nog ruimte naar boven.

De verzekeringsclaim mbt YME is ook niet meegenomen.
Evenmin zien we een voorziening mbt het UnaOil onderzoek in de US.

Ik heb bij SBM navraag gedaan naar de verzekeringsclaim.
Er is geen nieuws over de claim/evt. arbitrage. Start oct. 2018 waarbij men geen nieuws verwacht voor het voorjaar van 2019.

Dus afwachten maar.
77 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 14,090
Verschil -0,010 (-0,07%)
Hoog 14,240
Laag 14,090
Volume 402.837
Volume gemiddeld 531.355
Volume gisteren 379.487

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront