PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post NL juni 2023

489 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
xof
4
quote:

Jeliazkov schreef op 2 juni 2023 14:27:

[...]

Jij weer ingestapt, xof.
Je was altijd goed geinformeerd en met gevoel voor 'de markt'.
Hoop dat dat wnog steeds zo is. :-)
Aardig van je.

Op het moment dat je denkt dat je de markt begrijpt, moet je oppassen voor je eigen ego ;-)

Vorig jaar was prima met 20% rendement, maar dit jaar zit ik nog steeds op de nullijn.

Ik probeer mezelf goed te informeren en heb hooguit 8 posities, zodat je de bedrijven redelijk kan volgen.

PNL heeft veel opgeleverd. Ooit al een rit van 1,50 naar 4 meegemaakt plus dividend. Dat kan toch weer gebeuren, de waarde van een logistiek netwerk is enorm. Als er koerstriggers komen, dan moet erin zitten.

Time in the market brings more than timing the market.....

Succes
josje52
0
Zag vandaag iets vreemds. Was bij kleindochter op bezoek die met partner 4 webshops heeft. Stonden in de loods 6 rolcontainers van postnl. Herkenbaar aan bdemplaats met ingestanst postnl en op rek oranje plaat met postnl. Zij versturen met GLS en klein beetje bol.com met postnl wat ze zelf wegbrengen. dus vroeg ik naar de rolcontainers. Antwoord was, die zijn van GLS. Dus dit bedrijf pikt gewoon rolcontainers van concurrent in? Of wordt er ergens al samengewerkt?
Hanko 13
0
quote:

Lector schreef op 2 juni 2023 17:58:

[...]

Laat je vooral geen zand in de ogen strooien door de stijging van vandaag. HV zal nooit iets verbeteren, geen marge, geen omzet en geen marktaandeel. Het enige dat HV verbetert is haar eigen banksaldo en dat is ook het enige doel dat ze heeft, met PostNL heeft ze verder helemaal niets.
Wat Kretinsky precies wil is voor velen een raadsel, maar de kans dat Piet Particulier voordeel heeft van zijn aandeel in het bedrijf zie ik ook steeds kleiner worden.
Dus feitelijk zijn we overgeleverd aan de goden, maar ik neem mijn aandelen nog liever mee m’n graf in dan dat ik ze verkoop, ik had het geld toch al afgeschreven en als verloren beschouwd dus mij maakt het niet meer uit.
Mijn gak voor mijn 5000 aandelen Post NL van 2,40 is gezien de huidige koers gewoon klote maar verkopen doe ik niet, ik heb wel een put ( 50 ) = 5000 aandelen, geschreven op een zeer lage koers, die premie plus de aandelen ( moet ) afnemen betekent dat mijn gak behoorlijk naar beneden knalt. Ik ga uit van een Gak rond de 1,72 en ik laat de aandelen op de plank liggen. Ik verkoop in principe nooit met verlies en dat heeft ook te maken dat ik mijn Post aandelen vorig jaar doorrolde. Het is gelukkig mijn enige domper en als ik kijk naar de winst van mijn Besi aandelen ( verkocht op 98,80 ( ik had nog een week kunnen wachten) slaap ik super lekker. Ik verwacht dat het aandeel van de Post in december terug komt richting 1,80 maar voor mij betekent het dat ik nooit meer in dat soort aandelen handel.
Filasoft
0
quote:

Hanko 13 schreef op 3 juni 2023 16:53:

[...] Mijn gak voor mijn 5000 aandelen Post NL van 2,40 is gezien de huidige koers gewoon klote maar verkopen doe ik niet, ik heb wel een put ( 50 ) = 5000 aandelen, geschreven op een zeer lage koers, die premie plus de aandelen ( moet ) afnemen betekent dat mijn gak behoorlijk naar beneden knalt. Ik ga uit van een Gak rond de 1,72 en ik laat de aandelen op de plank liggen. Ik verkoop in principe nooit met verlies en dat heeft ook te maken dat ik mijn Post aandelen vorig jaar doorrolde. Het is gelukkig mijn enige domper en als ik kijk naar de winst van mijn Besi aandelen ( verkocht op 98,80 ( ik had nog een week kunnen wachten) slaap ik super lekker. Ik verwacht dat het aandeel van de Post in december terug komt richting 1,80 maar voor mij betekent het dat ik nooit meer in dat soort aandelen handel.
Beste Hanko,
Ik begrijp niets van je verhaal.
Je hebt 5000 stuks met gak van 2,40.
Dat is inderdaad een zeperd. Mijn gak is 2,90 en dus ook een zeperd. Join the club.

Nu heb je 50 puts geschreven op een lage koers. Geen idee welke koers (dat zeg je niet) maar met de premie komt je gak op 1,72. Een rekensommetje: 2,40 - 1,72 = 0,68
Dit betekent dus dat de 5000 stuks die je er eventueel bij krijgt je maximaal 1,04 mogen kosten. Uitoefenprijs minus ontvangen premie. Immers, 2,40 + 1,04 = 3,44 / 2 = 1,72

De koers is nu ongeveer 1,50 en er zijn geen putopties te schrijven die uitkomen (uitoefenprijs - premie) op 1,04.

Dus?
SAHR-0310
0
DHL heeft hier en daar ook probleempjes in het netwerk maar bij PostNL lijkt het vooral in Zuid Nederland een drama te zijn. Weet niet of het bij DHL door de automatisering of de drukte komt. Bij PostNL is het in elk geval niet de drukte....

HUIDIGE SITUATIE: We leveren zoals gewoonlijk. In enkele gevallen kunnen er kleine vertragingen optreden als gevolg van regionale congestie in het DHL-netwerk. Wij vragen om uw begrip in deze gevallen.
appiehappie
0
Upc is in het verleden voor minder dan 10 euro cent van de beurs gehaald. En is verkocht aan Liberty Media. alles kan !
Xxxx
0
quote:

appiehappie schreef op 6 juni 2023 09:14:

Upc is in het verleden voor minder dan 10 euro cent van de beurs gehaald. En is verkocht aan Liberty Media. alles kan !
Je ziet gemakshalve de beschermingsconstructie maar even over het hoofd ?
perry1
0
ydonomi
0
quote:

perry1 schreef op 6 juni 2023 14:02:

Net op de radio 538 PostNl heeft het razend druk door vakantiegeld bestedingen
't is hollen of stilstaan, krijg er de hik van
Boeren verstand
4
quote:

perry1 schreef op 6 juni 2023 14:02:

Net op de radio 538 PostNl heeft het razend druk door vakantiegeld bestedingen
In Q1 presteerde PostNL volgens het MT van PostNL, boven verwachting, een topprestatie dus.
zie www.postnl.nl/en/about-postnl/press-n...

In Q1 was de groei in pakketjes MIN 6,5%
In Q1 2023 op het versturen van 81 miljoen pakketjes 5 miljoen euro verdient. Dus 0,06 euro per verstuurd pakketje.

Bovenstaande 3 zinnen zijn feiten.

Stel dat door deze enorme drukte er 2 miljoen pakketjes extra worden verstuurd. Dan verdient PostNL met die enorme 'above expectation marge' van 0,06 euro dus 123.456 euro extra aan die superpiek. Dat is dus helemaal niks....

En daar komt bij.... Met die enorm goeie 'above expection' deed PostNLin Q1 2023 dus 6,5 % minder pakketjes dna Q1 2022...
Ook in mei 2022 ontvingen mensen natuurlijk vakantiegeld, en was die 'piek' er ook al. Dus het is nog maar de vraag of PostNL ook maar 0,00001% meer pakketjes doet in Q2 2023 tov Q2 2022 als vorig jaar mei/juni...

Dus, stel, de marge herstelt zich ook 'above excpectations' van het management en VERDUBBELt van 0,06 naar 0,12, EN tegelijkertijd wonder boven wonder doet PostNL ook nog 6,5% meer pakketjes in Q2 (dus 5 miljoen pakjes meer) dan vorig jaar (nu ben ik wel aan het fantaseren)...... dan verdient PostNL dus 600.000 euro meer .
Maar dit laatste scenario is wel heel, heel, heel onwaarschijnlijk bij PostNL als je naar de bewezen resultaten in het verleden kijkt...

dusssss, reken uit je winst...
High Finance
0
Bestelpiek is leuk, maar als er dure ZZP'ers ingezet moeten worden dan wordt hier weinig aan verdiend. Anderzijds geeft deze extra druk op de vaste bezorgers weer kans op stakingen. We zullen zien in Q3.
Technisch overigens een mooie dubbele bodem neergezet.
KWW1
0
quote:

Boeren verstand schreef op 6 juni 2023 15:13:

[...]

In Q1 presteerde PostNL volgens het MT van PostNL, boven verwachting, een topprestatie dus.
zie www.postnl.nl/en/about-postnl/press-n...

In Q1 was de groei in pakketjes MIN 6,5%
In Q1 2023 op het versturen van 81 miljoen pakketjes 5 miljoen euro verdient. Dus 0,06 euro per verstuurd pakketje.

Bovenstaande 3 zinnen zijn feiten.

Stel dat door deze enorme drukte er 2 miljoen pakketjes extra worden verstuurd. Dan verdient PostNL met die enorme 'above expectation marge' van 0,06 euro dus 123.456 euro extra aan die superpiek. Dat is dus helemaal niks....

En daar komt bij.... Met die enorm goeie 'above expection' deed PostNLin Q1 2023 dus 6,5 % minder pakketjes dna Q1 2022...
Ook in mei 2022 ontvingen mensen natuurlijk vakantiegeld, en was die 'piek' er ook al. Dus het is nog maar de vraag of PostNL ook maar 0,00001% meer pakketjes doet in Q2 2023 tov Q2 2022 als vorig jaar mei/juni...

Dus, stel, de marge herstelt zich ook 'above excpectations' van het management en VERDUBBELt van 0,06 naar 0,12, EN tegelijkertijd wonder boven wonder doet PostNL ook nog 6,5% meer pakketjes in Q2 (dus 5 miljoen pakjes meer) dan vorig jaar (nu ben ik wel aan het fantaseren)...... dan verdient PostNL dus 600.000 euro meer .
Maar dit laatste scenario is wel heel, heel, heel onwaarschijnlijk bij PostNL als je naar de bewezen resultaten in het verleden kijkt...

dusssss, reken uit je winst...
Dit is veel te simpel weergegeven en klopt niet
perry1
0
Klopt deels wel maar ook weer niet de winst stijgt bij meer pakjes aangezien de basis kosten gelijk blijven. Daarom is het oom zo erg dat PNL marktaandeel verliest. Maar heel veel zoden zet deze mei piek niet. Ik denk dat ik ook een put ga schrijven van een euro of iets in de nabijheid.
hejobo
1
Boeren verstand kan het forum maar niet uit zijn hoofd zetten.
Paar dagen geleden poste hij nog dat wij hem wat minder vaak zouden tegenkomen op dit forum,omdat hij zijn positie in PostNL had verkocht.
Nu komt hij weer met allerlei speculaties op de proppen als stel dit en stel dat.
Blijf a.u.b weg man je hebt hier niks meer te zoeken en gaje lekker bezig houden met Besi Asml en de andere fondsen die je bezit.
appiehappie
0
quote:

Daytripper schreef op 6 juni 2023 09:22:

[...]

Je ziet gemakshalve de beschermingsconstructie maar even over het hoofd ?
Alles kan! Zelfs 5 miljard kwijtraken zonder bonnetjes.. de politiek is zo veranderlijk als wat .. als het ze uitkomt..
489 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 1,224
Verschil +0,005 (+0,41%)
Hoog 1,227
Laag 1,217
Volume 1.321.631
Volume gemiddeld 2.188.355
Volume gisteren 3.409.674

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront