PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL - Oktober 2023

362 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
prince john
0
quote:

Riquer schreef op 5 oktober 2023 13:36:

Wat is het volgende niveau ik sta op het punt uit te breiden
Heb grote positie 400K +
Het volgende niveau is hoger, daarna lager...en dan weer hoger etc.
Uitbreiden kan altijd en wat is groot...alles is relatief ;).
Zonder dollen...je hebt mensen die je dit kunt vragen...die geven antwoord als je wat betaald hebt...nogmaals...zelf op onderzoek uit, ff dobbelen, een banaan eten en dan hét doen !
Succes !

mvrgr,

John

ps...de meesten hiero zijn toch niet met getalletjes bezig...die doen ut ook op een andere manier ;)
prinszicht
1
quote:

Jestbread schreef op 5 oktober 2023 10:28:

Beursblik: PostNL klinkt voorzichtiger

PostNL is wat voorzichtiger geworden dan in augustus over het uitdagende klimaat in Nederland. Dat stelde analist Marc Zwartsenburg van ING donderdag in een rapport.

In een gesprek met beleggers en analisten ter voorbereiding op de derdekwartaalcijfers wees PostNL op afzwakkende consumentenbestedingen en aanhoudende problemen met hoog ziekteverzuim bij de postdienst, hetgeen de kwaliteit van de levering beïnvloedt.

Het ziekteverzuim kan ook leiden tot hogere kosten, omdat er meer mensen moeten worden ingehuurd, en verstoringen die de kostenbesparingen bemoeilijken, denkt ING.

De pakketvolumes stegen wel in de zomer, vergeleken met een jaar eerder. Bij de halfjaarcijfers stelde PostNL voor het derde kwartaal een stabiel volume in het derde kwartaal te verwachten ten opzichte van het tweede kwartaal, wat op jaarbasis een groei van 7 procent zou zijn. Het is mogelijk dat september wat minder goed was en dat de vooruitzichten voor het vierde kwartaal minder solide zijn, waarschuwde ING.

De analist gaat voor het derde kwartaal zelf uit van 6 procent volumegroei en blijft daarmee aan de voorzichtige kant. Voor de EBIT in heel 2023 zit Zwartsenburg op 108 miljoen euro, aan de onderkant van de bandbreedte van 100 tot 130 miljoen euro die PostNL heeft afgegeven.

De zwakkere trends lijken al weerspiegeld in de recente koersdaling van 12 procent, denkt ING. De bank heeft een koersdoel van 2,50 euro en een koopadvies op PostNL. Het aandeel noteerde donderdag 0,3 procent hoger op 1,90 euro.

==================
Het blijft echt een gotspe dat die analisten eerder info krijgen, vervolgens hun klanten kunnen adviseren te verkopen en wij het achteraf met dit soort berichten moeten doen na een koersdaling. Is echt ongehoord.
En bizar natuurlijk hoe slecht ze blijven in voorspellingen doen, wat een kneuzenbende.
Waarvan akte. Tis dat je alleen maar uiting kunt geven aan sterke vermoedens. Het vermoeden dat rond de koers van 2,15 a 2,20, iemand “de markt” aan het bijpraten is. Ik geef dat bijtijds aan zodat iedereen deelgenoot is van de soap die PostNL heet. En een soap kenmerkt zich door a) slechte acteurs en b) glibberigheid.

Afwijzen fusie Sandd is dan alleen bedoeld als zand in de ogen. We denken dan oorzaak en gevolg. Maar we worden na het leed even bijgepraat door de voormalig huisbank van het bedrijf die tevens een collegiale relatie onderhouden.

Dan heb je medio september onderling overleg met je partner. Een partner die met het oog op de naderende onheil er niet vies van is het koersdoel te verhogen met een niet aflatende positieve ondertoon. Om vervolgens zichzelf te positioneren voor een daling. Waarna je vervolgens de kennis aka voorkennis deelt met de markt.

De bank kun je het wel of niet kwalijk nemen. Een mt die met q2 zichzelf op de borst klopt des te meer. Zeker omdat publicatie halverwege q3 plaatsvindt. September was de dissonant in het geheel. De verassing die ik ook al tijdig heb medegedeeld.
prinszicht
0
quote:

prince john schreef op 5 oktober 2023 13:13:

Goede middag Allemaal,

Voor en na de bel...ik ben positief hoor :)
Succes !

mvrgr,

John

ps...prinszicht...ben je expres in het potje aan het roeren ? ;)...en ja...ut gaatje is precies gedicht van begin Aug. :)
Ik ben blij dat je er weer bij bent. In oktober. Je liep uit de pas qua tijd en koers. De bodem is nooit een gegeven. Maar hij kwam akelig dicht bij de 1,80. Ik gun je het succes voor het moment dat de koers in het groen staat en niet onwillekeurig daalt met 6 procent. Tussendoor.

En onthoud. Met praatjes vul je geen gaatjes.
prince john
0
Fijn dat je weer blij bent Prinszicht ! :),
En nee, ut zijn geen praatjes die de gaatjes vullen bij mij...dat zijn de cijfertjes ;)
Nu de andere kant van het gaatje weer opvullen, staat op 1,9145 om precies te zijn :)
Bytheway, mijn bellutju zat aardig dichtbij.
Succes !
mvrgr,

John
Xxxx
0
quote:

Riquer schreef op 5 oktober 2023 13:36:

Wat is het volgende niveau ik sta op het punt uit te breiden
Heb grote positie 400K +
Zo ben ik er ook ingestonken
prince john
0
...tsjajee...dan moeten jullie ook naar mij luisteren en niet naar een zwarte berg...;)
Ik stink er alleen maar in als er een vliegtuig, een crisis, een epidemie of weer een oorlog uitbreekt en dat is al errug genoeg!

Afijn...jullie zijn toch niet geïnteresseerd in cijfertjes heb ik begrepen...

Any way...Succes !!!

met een lach & een traan ;)

John
prinszicht
0
quote:

prince john schreef op 5 oktober 2023 14:19:

Fijn dat je weer blij bent Prinszicht ! :),
En nee, ut zijn geen praatjes die de gaatjes vullen bij mij...dat zijn de cijfertjes ;)
Nu de andere kant van het gaatje weer opvullen, staat op 1,9145 om precies te zijn :)
Bytheway, mijn bellutju zat aardig dichtbij.
Succes !
mvrgr,

John
Welke bel? ;-) :-) het is koren op de molen. Ut raast & kalt tot in het oneindige. Of tot ver achter de komma. Je kunt um dag in en uit rinkelen al naar gelang de toren schever en schever gaat staan. Inkopen op 1,98xyz. Zwijgen als het graf en dan meermaals roepen dat de gaten zijn gedicht.

Dat levert net zoveel op als bodems zien sneuvelen op 2,08 met als volgende target 1,80. Rekenkundig is het niet moeilijk toegeven. Maar voor de show is dit velen malen leuker. Net als het afgeven van een target 1 cent hoger. Misschien krijg je gelijk en kunnen we allemaal delen in je geluk.
prince john
0
Boeren verstand
0
quote:

Riquer schreef op 5 oktober 2023 09:44:

Ik begrijp al aannames niet zeker niet dat K nu met een koers van ca 2,00 verdient
Dat er shorters opereren in het aandeel als een hedge op hun long posities drukt de koers
Het model is niet verrot de economie krimpt dat zie het in alle sectoren.
Daarbij zet de hoge rente een rem op alle bestedingen.
De winkels lijden daar het meeste onder en dan komt E COMMERCE
Laat iemand mij op dit FORUM uitleggen hoe K uiteindelijk aan zijn 30% belang verdient nochtans hij zijn aandelen hedge
Helemaal eens, kan in mijn ogen ook absoluut niet.
Boeren verstand
0
quote:

Riquer schreef op 5 oktober 2023 13:36:

Wat is het volgende niveau ik sta op het punt uit te breiden
Heb grote positie 400K +
Het is nu nog relevant, 400K euro of 400K stuks?
prince john
0
quote:

Boeren verstand schreef op 5 oktober 2023 17:08:

[...]

Het is nu nog relevant, 400K euro of 400K stuks?
...kan het weer niet laten...excusez moi :) een komaatje ;) meer of minder...cijfertjes doen er toch niet toe ?
Fijne avond !

mvrgr,

John
thejaguar
0
ik begrijp er niets van: postNL waarschuwt, en mag zomaar 1,6% omhoog.... nou ja, morgen nog maar eens 10.000 aandelen short...
Boir
1
Ing waarschuwt, PostNL spreekt misschien met analisten die misschien de waarheid over hun gesprekken delen, who knows? PostNL heeft geen waarschuwing gedeeld, als zij dat wel hadden gedaan dan was er koersschade geweest, wellicht :)
Niro91
2
quote:

Riquer schreef op 5 oktober 2023 13:36:

Wat is het volgende niveau ik sta op het punt uit te breiden
Heb grote positie 400K +
Mijn advies is kopen. Niet dat ik helderziend ben, maar Herna Verhagen kan ons wel eens positief verassen bij cijfers Q3.
Jestbread
0
quote:

Niro91 schreef op 5 oktober 2023 18:46:

[...]

Mijn advies is kopen. Niet dat ik helderziend ben, maar Herna Verhagen kan ons wel eens positief verassen bij cijfers Q3.
Waarom?
SAHR-0310
1
quote:

Jestbread schreef op 5 oktober 2023 10:28:

Beursblik: PostNL klinkt voorzichtiger

PostNL is wat voorzichtiger geworden dan in augustus over het uitdagende klimaat in Nederland. Dat stelde analist Marc Zwartsenburg van ING donderdag in een rapport.

In een gesprek met beleggers en analisten ter voorbereiding op de derdekwartaalcijfers wees PostNL op afzwakkende consumentenbestedingen en aanhoudende problemen met hoog ziekteverzuim bij de postdienst, hetgeen de kwaliteit van de levering beïnvloedt.

Het ziekteverzuim kan ook leiden tot hogere kosten, omdat er meer mensen moeten worden ingehuurd, en verstoringen die de kostenbesparingen bemoeilijken, denkt ING.

De pakketvolumes stegen wel in de zomer, vergeleken met een jaar eerder. Bij de halfjaarcijfers stelde PostNL voor het derde kwartaal een stabiel volume in het derde kwartaal te verwachten ten opzichte van het tweede kwartaal, wat op jaarbasis een groei van 7 procent zou zijn. Het is mogelijk dat september wat minder goed was en dat de vooruitzichten voor het vierde kwartaal minder solide zijn, waarschuwde ING.

De analist gaat voor het derde kwartaal zelf uit van 6 procent volumegroei en blijft daarmee aan de voorzichtige kant. Voor de EBIT in heel 2023 zit Zwartsenburg op 108 miljoen euro, aan de onderkant van de bandbreedte van 100 tot 130 miljoen euro die PostNL heeft afgegeven.

De zwakkere trends lijken al weerspiegeld in de recente koersdaling van 12 procent, denkt ING. De bank heeft een koersdoel van 2,50 euro en een koopadvies op PostNL. Het aandeel noteerde donderdag 0,3 procent hoger op 1,90 euro.

==================
Het blijft echt een gotspe dat die analisten eerder info krijgen, vervolgens hun klanten kunnen adviseren te verkopen en wij het achteraf met dit soort berichten moeten doen na een koersdaling. Is echt ongehoord.
En bizar natuurlijk hoe slecht ze blijven in voorspellingen doen, wat een kneuzenbende.
Dit zou normaal voer voor AFM en advocaten moeten zijn. Criminaliteit ten top.

Ben wel benieuwd wanneer de analisten bijgepraat zijn. Het verklaart in elk geval de forse daling 'zonder nieuws'. Het is de vraag of de analisten zijn bijgepraat voor of na de adviesverhoging van ING. Het stinkt in elk geval aan alle kanten.
postnl, wie maakt ze wat
1
Gewoon handel. met voorkennis. Als datum van dit analisten gesprek bekend is, weet je genoeg. Maar dat clubje wat eea moet controleren geeft wel vaker niet thuis..
Niro91
0
quote:

Jestbread schreef op 5 oktober 2023 20:15:

[...]Waarom?
Onderkant bandbreedte is 100mln. Dat is historisch gezien heel laag. In Q2 hebben ze ons al positief verast. Zou nu ook weer kunnen. Mijn eigen ervaring is in q2 positief. Post en pakketen komen op tijd en ik zie steeds meer pnl en minder DHL. Als ze ons kunnen verassen met stijging marktaandeel zou dat de koers goed doen. In Q4 hebben we dit jaar ook weer veel post izk verkiezingen. Dus ik ben benieuwd.
Xxxx
0
Nou als de koers daalt terwijl er al een call is geweest met analisten, dan zou ik maar voorzichtig zijn
Lector
1
quote:

Niro91 schreef op 5 oktober 2023 18:46:

[...]

Mijn advies is kopen. Niet dat ik helderziend ben, maar Herna Verhagen kan ons wel eens positief verassen bij cijfers Q3.
Herna Verhagen verrast ons bij iedere presentatie van kwartaalcijfers, maar zeer zelden positief hoor :-)
362 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 1,219
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 1,230
Laag 1,190
Volume 3.409.674
Volume gemiddeld 2.192.224
Volume gisteren 3.409.674

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront