Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Signalen: Recessie/bankcrisis op zijn retour.

38 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
[verwijderd]
0
Ik durf al haast niet meer RDS te kopen....;), zo snel gaat de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen.
Bv. de electrische auto, waarvan de accu nog het zwakke punt is [maar 180km ver].
Zonnecellen worden steeds efficienter etc.
Ben benieuwd hoeveel auto`s er na 20 jr nog rond rijden.
bp5ah
0
quote:

uitvreter schreef:

Ik durf al haast niet meer RDS te kopen....;), zo snel gaat de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen.
Bv. de electrische auto, waarvan de accu nog het zwakke punt is [maar 180km ver].
Zonnecellen worden steeds efficienter etc.
Ben benieuwd hoeveel auto`s er na 20 jr nog rond rijden.
[/quote]
[quote]
Bv. de electrische auto, waarvan de accu nog het zwakke punt is [maar 180km ver].
Die komt in produktie in 2010-2012 las ik, heeft een Friese motor, aanschafprijs tussen de €20.000-€30.000.

Gr.

Dirk
[verwijderd]
0
Goldman considers share sale
Goldman Sachs is considering a multi-billion dollar share issue to fund the repayment of the $10bn (£6.75bn) US government loan handed to the Wall Street bank at the height of the global financial crisis last autumn.

By Mark Kleinman
Last Updated: 9:27PM BST 04 Apr 2009

Goldman, which will report its first-quarter results on April 14, is expected to announce on the same day that it is to submit a formal application to repay the sum given to it as soon as it passes the formal “stress test” being conducted by government officials on all major US financial institutions.

People close to the bank say that its management, led by chairman and chief executive Lloyd Blankfein, is assessing a range of options for repaying the money loaned to it as part of the US Treasury’s Troubled Asset Relief Programme (Tarp). These include orchestrating a new share sale or funding the repayment from existing capital resources, and it may still decide to pursue the latter route.

Goldman, along with a number of its rivals, is understood to have enjoyed a spectacular first three months of the year in terms of its trading performance, according to insiders.

The bank would not require additional capital to repay the Tarp money, having raised $11bn from investors including Warren Buffett, the so-called “Sage of Omaha”, last autumn.

Some senior Goldman officials believe, however, that the ongoing banking turmoil means that it should continue to take a conservative view of its balance sheet and exploit further opportunities to raise additional capital if it is accessible on reasonable terms.

A number of smaller American banks have already taken steps to repay Tarp funds, but Goldman is expected to be the first Wall Street firm to do so.

Goldman has also been linked with the sale of part of its stake in Industrial and Commercial Bank of China, the world’s largest bank by market value, when a lock-up period expires later this month. However, people close to Goldman said that any such disposal would be unconnected to the repayment of the Tarp funds.

Goldman declined to comment.
www.telegraph.co.uk/finance/newsbysec...
[verwijderd]
0
Om precies te zijn heb je natuurlijk gelijk. Maar wat heeft het voor zin om voor een liter ruwe olie 50 euro te betalen. Dan is het zo duur dat je er niemand meer voor kan vinden. Laat staan dat je het gebruikt voor brandstof.

Zodra je met en liter benzine weer 250 km kunt rijden is het wel weer interessant. We zijn nu op een omslagpunt. Er zal niet één brandstof zijn maar meerdere. Bio-diesel, elektriciteit, ethanol, waterstofgas enz. enz.

Uiteindelijk zal waterstofgas de vervanger worden voor olie. Zoals ik al zei: "waterstofgas is perfect geschikt voor transmissie". Wat ik met transmissie wil zeggen is, dat als in de woestijn met zonne-energie stroom wordt opgewekt en je maakt er daar 1 tanker waterstofgas aan, zodra je die tanker in Rotterdam hebt, heb je nog steeds de zelfde hoeveelheid energie.

Voer je diezelfde hoeveelheid stroom door een draadje van de woestijn naar Nederland dan is je verlies 96%

Bovendien hoeft de hele infrastructuur van transport tot motoren alleen maar aangepast te worden enz. enz.

Dit soort zaken zal een enorme werkgelegenheid met zich mee brengen. Bovendien gaan we veel en veel minder vervuilen. 20 jaar na nu zal de wereld er veel anders uit zien. De wereld veranderd ook veel sneller dan 20 jaar geleden.

quote:

lookingcharts schreef:

[quote=Petrovskie]
"De toekomstige investeringen moeten met name in energievoorziening, mobiliteit gericht zijn. De huidige manier van leven kan niet 20 - 30 jaar doorgaan, omdat er dan geen auto meer rijdt of vliegtuig meer vliegt, omdat de fossiele brandstoffen op of te duur zijn."

MEN HEEFT BEREKEND DAT ALS CHINA ZO BLIJFT DOORGROEIEN IN DE BINNENLANDSE AUTOTOENAME DAN HEBBEN WE BINNEN 30 JAAR EEN VOLGENDE "PLANET EARTH" NODIG OM AAN IN DE BEHOEFTE VAN FOSIELE BRANDSTOF TE VOLDOEN. En dan hebben we het alleen nog over China.
[/quote]
Berekend door wie? Ik heb veel onderzoeken gelezen, maar er zijn slechts weinig echt betrouwbare/onafhankelijke onderzoeken.

We kunnen nog ruim 100 jaar door op fossiele brandstoffen. De vraag is meer of we dit wenselijk vinden aangezien de kostprijs elk jaar toeneemt. De goedkope variant komt immers niet uit de meest stabiele regio's, en teerzanden/olieschalie is een vrij kostbaar proces. We hebben feitelijk al een waarschuwing gehad toen de olieprijs op 140+ stond.

Je hebt gelijk dat we moeten investeren in de alternatieven, alleen dat fossiele brandstof bijna op zijn is niet waar. Als wij bereid zijn om 200dollar per vat te betalen zijn er nog veel mogelijkheden. En dat is echt niet te duur, we kunnen het best betalen. Maar waarom zouden we indien windenergie al bij 100dollar goedkopere energie levert.
[verwijderd]
0
quote:

Petrovskie schreef:

wat heeft het voor zin om voor een liter ruwe olie 50 euro te betalen. Dan is het zo duur dat je er niemand meer voor kan vinden. Laat staan dat je het gebruikt voor brandstof.
50euro vind ik eerlijk gezegd nog niet duur, en het verbaasde me dat zelfs een prijs van 140dollar nog niet echt als rampzalig gezien werd.

Mensen gooiden nog vrolijk hun tank vol en boekten volop hun vliegvakanties. Men klaagde wel, maar alles was nog prima betaalbaar. Ik denk dat de echte pijn pas bij $250 per vat begint, alles daarvoor kunnen we simpelweg betalen.

Maar ik hoop ook dat de techniek ons alternatieven gaat geven die zo'n prijs ver weg van ons houdt. Bij $250 per vat krijgen we immers ook nieuwe problemen omdat de "instabiele" olie-staten dan teveel geld en macht krijgen, dat moeten we natuurlijk ook niet laten gebeuren.
bp5ah
0
quote:

lookingcharts schreef:

[quote=Petrovskie]
wat heeft het voor zin om voor een liter ruwe olie 50 euro te betalen. Dan is het zo duur dat je er niemand meer voor kan vinden. Laat staan dat je het gebruikt voor brandstof.
[/quote]
50euro vind ik eerlijk gezegd nog niet duur, en het verbaasde me dat zelfs een prijs van 140dollar nog niet echt als rampzalig gezien werd.

Mensen gooiden nog vrolijk hun tank vol en boekten volop hun vliegvakanties. Men klaagde wel, maar alles was nog prima betaalbaar. Ik denk dat de echte pijn pas bij $250 per vat begint, alles daarvoor kunnen we simpelweg betalen.

Maar ik hoop ook dat de techniek ons alternatieven gaat geven die zo'n prijs ver weg van ons houdt. Bij $250 per vat krijgen we immers ook nieuwe problemen omdat de "instabiele" olie-staten dan teveel geld en macht krijgen, dat moeten we natuurlijk ook niet laten gebeuren.
[/quote]
[quote]
Mensen gooiden nog vrolijk hun tank vol en boekten volop hun vliegvakanties. Men klaagde wel, maar alles was nog prima betaalbaar. Ik denk dat de echte pijn pas bij $250 per vat begint, alles daarvoor kunnen we simpelweg betalen.
Of dat voor iedereen prima betaalbaar was en is, betwijfel ik ten zeerste, maar men doet het wel idd.

Dan maar geen verzekering e.d. en even naar lenen.nl ...

Gr.

Dirk
[verwijderd]
1
Recessie/bankcrisis op zijn retour?

Laat me niet lachen.
Hoe erg ik het ook vind, gebiedt de realiteit te beseffen dat het ergste nog moet komen. Credit card maatschappijen zijn nog aan de beurt. De faillissements- en ontslaggolf begint, zeker in Nederland, net op gang te komen. De crisis op de huizenmarkt staat ook nog maar aan het begin.
Sorry, mooier kan ik het niet maken.
[verwijderd]
0
quote:

uitvreter schreef:

Ik durf al haast niet meer RDS te kopen....;), zo snel gaat de ontwikkeling van alternatieve brandstoffen.
Bv. de electrische auto, waarvan de accu nog het zwakke punt is [maar 180km ver].
Zonnecellen worden steeds efficienter etc.
Ben benieuwd hoeveel auto`s er na 20 jr nog rond rijden.
RDS zou ik wel vasthouden, het is een lekker winstgevend bedrijf bij de huidige olieprijs. Als de economie weer aantrekt en olie +100 staat kun je veel dividend tegemoet zien.

Een manier om te verdienen aan alternatieve energie is ook om in de grondstof koper te investeren. Alles met een electromotor heeft een flinke hoeveelheid koper nodig (accu/spoelen). Dit materiaal zou nog wel eens schaarser kunnen worden dan we denken.

Alleen de huidige prijs is even niet aantrekkelijk, ik hoop dat er nog even een flinke correctie komt (-30%) en dan is het een mooi instap-moment voor de komende 20jaar.
[verwijderd]
0
Zolang niet zeker is dat we uit deze recessie komen, sterker nog, het kan nog slechter, is elke stijging v/d beurs gebasseerd op vage hoop[flickers] en mooie woorden.
[verwijderd]
0
Koper staat nu zo hoog omdat China aan het hamsteren geslagen is. Die staan al weer in de startblokken....
[verwijderd]
0
quote:

haarlem schreef:

wat denken jullie van de cijfers van alcoa dinsdag?
Als deze meevallen zou de Dow nog wel eens echt kunnen uitbreken.
Alcoa is al flink opgelopen vorige week ,misschien zij die kort zaten hebben een posities maar omgedraaid , zou er trouwens ook niet lang of kort in willen zitten tijdens de cijfers . Als je ze nog hebt zou ik ze er maandag maar uitgooien tenzij je echt graag gokt .Trouwens persoonlijk tijdens de cijfers van alcoa geen enkele posities veel te link en in straddles doe ik niet en enkel nog dollars long sinds vrijdag .
Ook is de baltic weer een tijdje aan het draaien naar beneden .De alu prijs is ook niet echt gestegen sinds januarie .En ook maandag eens afwachten hoe de Obama zijn IOU in markt weet te plaatsen .Dus na pasen zien we wel weer. Zou er trouwens niet van verschieten dat zij die de bodem hebben genomen reeds op verlengd weekend zijn vertrokken.
[verwijderd]
0
En wat lees ik toch af en toe!!

Zoals:

Oud-hoogleraar Arnold Heertje denkt dat de lessen wel geleerd zijn. ,,Het is wel doorgedrongen dat economische groei niet zaligmakend is. De kwaliteit van het leven is belangrijker. Duurzaamheid is de nieuwe trend, beseffen ze ook in de VS.’’

Die Heertje toch.

Rechts in de jaren zeventig, links in de jaren negentig en nu weer dit.

Even kijken wat hij in het verleden over het milieu zei. En dan kom ik het volgende tegen:

"Milieuvervuiling? Ben ik minder bezorgd om, het gaat al beter, daarvan heb ik het idee dat we dat wel oplossen met betere technieken. Nee, het gaat me om het gebruik van ruimte. De kwaliteit daarvan stellen we niet aan de orde."

Zoals de wind waait waait mijn jasje.
Een echte PvdA man.

Groet.

[verwijderd]
0
quote:

uitvreter schreef:

Koper staat nu zo hoog omdat China aan het hamsteren geslagen is. Die staan al weer in de startblokken....
freeport had je zeker moeten hebben in 1Q of dat nu nog de moeite loont , ik heb ze in ieder geval effe weg gedaan voor het moment

www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601...
[verwijderd]
0
quote:

dentroef schreef:

[quote=haarlem]
wat denken jullie van de cijfers van alcoa dinsdag?
Als deze meevallen zou de Dow nog wel eens echt kunnen uitbreken.
[/quote]Alcoa is al flink opgelopen vorige week ,misschien zij die kort zaten hebben een posities maar omgedraaid , zou er trouwens ook niet lang of kort in willen zitten tijdens de cijfers . Als je ze nog hebt zou ik ze er maandag maar uitgooien tenzij je echt graag gokt .Trouwens persoonlijk tijdens de cijfers van alcoa geen enkele posities veel te link en in straddles doe ik niet en enkel nog dollars long sinds vrijdag .
Ook is de baltic weer een tijdje aan het draaien naar beneden .De alu prijs is ook niet echt gestegen sinds januarie .En ook maandag eens afwachten hoe de Obama zijn IOU in markt weet te plaatsen .Dus na pasen zien we wel weer. Zou er trouwens niet van verschieten dat zij die de bodem hebben genomen reeds op verlengd weekend zijn vertrokken.
misschien is dit reeds een tipje van de sluier voor vanmiddag

www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601...
Kaiser
0
Iceland is preparing for a deeper recession this year

www.bloomberg.com/news/articles/2019-... cession-amid-tourism-concerns?utm_content=business&cmpid=socialflow-twitter- business&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=socialflo w-organic
38 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
897,55  -10,87  -1,20%  20 sep
 Germany40^ 18.741,30 -1,37%
 BEL 20 4.215,59 -0,88%
 EURO50 4.873,21 0,00%
 US30^ 42.066,00 0,00%
 Nasd100^ 19.794,40 0,00%
 US500^ 5.702,78 0,00%
 Japan225^ 38.215,90 0,00%
 Gold spot 2.620,53 +1,31%
 EUR/USD 1,1162 -0,01%
 WTI 71,24 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Sif Holding +1,40%
Eurocommercia... +0,99%
ABN AMRO BANK... +0,83%
Vastned +0,63%
Wereldhave +0,54%

Dalers

JDE PEET'S -7,78%
Alfen N.V. -5,94%
Sligro -5,91%
ASMI -4,97%
BESI -4,57%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront