Als je auto's nu ziet zitten, dan zijn (in die volgorde) Europcar en Renault het riskantst, met een bijbehorende kans op een hoog rendement bij een gezond herstel. Als.
Waarbij klassieke autofabrikanten het vóór COVID-19 al zwaar hadden, door de trend richting elektrisch rijden. Die bedrijven hebben dus 2 klappen gehad.
Van vóór COVID-19, bewerkt en via Google:
YTD is bij heel Euronext de ICB sector ... Automobiles & Parts (o.a. Peugeot en Renault) de nummer 40 met -12,65%.
Voor thuiswerken populairder werd, de toen het slechtst presterende sector. Bij gokken of hopen op herstel heeft Renault wel mijn voorkeur boven Peugeot, door de koersdaling van Renault.
Overweeg eventueel een "stop verlies"-aanpak, want Renault lijkt veel op een vallende engel en het is lastig om aan te geven waarom de koers nu "fout" zou zijn of zo. Fantastisch goed ging het er al niet, en bij hoop op herstel zijn er misschien geschiktere aandelen.