Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.893 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
objectief
3
quote:

voda schreef op 12 oktober 2021 09:09:

Ik kreeg deze mail en een melding op de site. Wat een betutteling zeg!
Even voor de goede orde, ik heb maar 1 fonds daar (Novacyt), en heb al langer dan 1 jaar geen transactie gedaan.
Ik zie alles op het scherm. Ik hoef niets te downloaden.

Voda : je reactie is negatief en onterecht.

Dat jij als (grote) uitzondering maar 1 fonds in portefeuille hebt is irrelevant. Ze zenden de klanten met 1, 2 of 3 etc. geen aparte emails omdat die daar minder belang bij hebben.
Binck/Saxo doet er heel goed aan de klanten te waarschuwen, dat is altijd meegenomen.
[verwijderd]
0
quote:

Turfbaas schreef op 12 oktober 2021 09:14:

[...]
Nee, dan zou dat het niet zijn. Je was een beetje onduidelijk want ik begreep dat je al je harde cash wilde overboeken! Sorry en succes.
Sorry, mijnerzijds kwam wat bot over. Bedankt voor de moeite. Veel is anders bij Saxo, misschien moet er ook wat contant op de rekening staan?
closer
2
quote:

voda schreef op 12 oktober 2021 09:09:

"Uit onze gegevens blijkt dat u uw portefeuillerapport niet hebt bekeken in de genoemde periode."
Dit mag best als "betuttelend" omschreven worden.
Baksteen
1
quote:

closer schreef op 12 oktober 2021 09:36:

[...]
Dit mag best als "betuttelend" omschreven worden.
Helaas ben je als bank verantwoordelijk hiervoor, leven de regels
Jantje__belegger
0
quote:

closer schreef op 12 oktober 2021 09:36:

[...]
Dit mag best als "betuttelend" omschreven worden.
Misschien toch her en der wat Chinese invloeden, waarbij 'big brother' bepaalt wat goed is voor de mensen.
jrxs4all
0
Mijn portefeuille is inmiddels ook overgezet. Dat is op zich goed gegaan. Het platform is een beetje wennen, maar daar valt wel mee te werken.

Ik heb alleen een ander probleem: van de 7 fondsen die ik in portefeuille heb kan ik in 4 niet meer handelen. En nee, geen rare OTC fondsen, maar alle 4 genoteerd aan de London Stock Exchange.

Het enige wat ik van Saxo vraag is dat ik weer gewoon kan handelen in die fondsen, dat zou toch eenvoudig moeten zijn ?

Direct gebeld naar Saxo na het overzetten: dat probleem is tijdelijk, dat gaat opgelost worden. Wanneer dan ? Weten we niet. Dan maar een ticket aangemaakt: na een week nog steeds geen reactie. Toen maar weer gebeld, dit keer was het antwoord: kan niet.

Tja, wat moet ik hier nu mee..... Nog maar een officiele klacht ingedien bij Saxo, maar ik durf te wedden dat dit ook niets oplevert. Op zijn hoogst wat vage antwoorden, maar niet de simpele oplossing dat ik weer gewoon kan handelen in die fondsen.

Dan maar over naar Lynx, daar kan het wel.
Zilverduit
0
Oef fondsen waarin je niet kunt handelen dat klinkt niet goed. Misschien is het goed om nog een klacht in te dienen, maar dat is een lange weg.
jrxs4all
0
quote:

Zilverduit schreef op 12 oktober 2021 10:31:

Oef fondsen waarin je niet kunt handelen dat klinkt niet goed. Misschien is het goed om nog een klacht in te dienen, maar dat is een lange weg.
Saxo vertelt me dat ik ze wel kan verkopen, dat wil zeggen dat ik ze telefonisch opdracht moet geven en dan verkopen zij ze voor me. Of dat ook echt kan is de vraag, ik heb er weinig vertrouwen meer in. Bovendien is dat helemaal niet de bedoeling, ik wil er gewoon in kunnen handelen via de website of app, zowel kopen als verkopen.

Ik heb al een klacht ingediend maar dat zal wel niets uithalen.

Dat hoeft ook niet, ik heb immers een prima alternatief en dat is de portefeuille overboeken naar Lynx. Ik heb ook helemaal geen zin om er nog meer energie in te steken.
suchafineplace
0
Jantje__belegger
1
In dit soort gevallen, waarin je toch wel ineens en onverwacht beperkt wordt in je handelsmogelijkheden, denk ik dat een klacht toch de aangewezen weg is. Doe dat als volgt (leg een dossiertje aan):

1) dien een klacht in via het formulier van Saxo
2) geef ze een redelijke termijn om de klacht af te handelen, zeg enkele weken
3) zet de klacht door naar Kifid als je geen reactie krijgt of indien de klacht niet naar wens is opgelost

Een oplossing voor dit soort "reduce only" fondsen kan zijn dat ze dat deel van de portfolio kosteloos (!) overzetten naar een andere broker waarbij je wel in het fonds kan handelen.

Klachten hebben wel degelijk zin, maar je moet wel doorzetten naar Kifid. Doe dat ook wanneer je b.v. na twee of drie weken nog helemaal niets hebt gehoord van Saxo. Dien dan een klacht in bij Kifid met als eerste klachtelement dat ze je klacht niet behandelen, en dan daarna de andere klachtelementen.

Mijn ervaring: na het indienen van een klacht bij Kifid kreeg ik een telefoontje dat mijn portefeuille kosteloos overgezet kon worden naar een andere broker.
suchafineplace
0
objectief
2
quote:

Jantje__belegger schreef op 12 oktober 2021 10:49:

1) dien een klacht in via het formulier van Saxo
2) geef ze een redelijke termijn om de klacht af te handelen, zeg enkele weken
3) zet de klacht door naar Kifid als je geen reactie krijgt of indien de klacht niet naar wens is opgelost

Enkele dagen tot week gelden vele adviezen gevraagd aan anderen en nu al topadviseur aan derden.
Je bent echt wel een rijzende ster!! Chapeau!!
Baksteen
0
quote:

suchafineplace schreef op 12 oktober 2021 10:50:

Kan ook turbo’s met hoog leverage meegenomen vanuit Binck niet verkopen .
Volgens mij kan je ze wel verkopen, alleen niet kopen, en bestens kan ook niet je moet een limiet opgeven
Jantje__belegger
0
quote:

objectief schreef op 12 oktober 2021 10:52:

[...]

Enkele dagen tot week gelden vele adviezen gevraagd aan anderen en nu al topadviseur aan derden.
Je bent echt wel een rijzende ster!! Chapeau!!
Waar slaat deze reactie op?

Toevallig weet ik hoe je als consument zo'n bedrijf in beweging kan krijgen zodat je probleem opgelost gaat worden. Dat is een geheel ander niveau dan enkele praktische vragen over het platform van Saxo.

Bovendien is het een oplossing voor mensen die kosteloos weg willen bij Saxo, en waarbij Saxo blijft volhouden aan de 25 Euro/regel overbeokingskosten.
Jantje__belegger
0
quote:

suchafineplace schreef op 12 oktober 2021 10:50:

Kan ook turbo’s met hoog leverage meegenomen vanuit Binck niet verkopen .
Niet kunnen verkopen? Wat kan je er dan wel mee? Wachten tot hij afloopt?

Dat is geen goede zaak.
Ernie1966 zonder Bert
0
Een positief geluid tussendoor:

Als ik nu in mijn porto op een optieregel druk ga ik wel naar het optieorderboekl ipv naar het betreffende aandeel.
Jantje__belegger
0
quote:

Ernie1966 zonder Bert schreef op 12 oktober 2021 11:00:

Een positief geluid tussendoor:

Als ik nu in mijn porto op een optieregel druk ga ik wel naar het optieorderboekl ipv naar het betreffende aandeel.
Dat was bij mij eerder ook al zo. Helaas opent hij niet (altijd) de betreffende optie of expiratiedatum.
voda
0
quote:

Baksteen schreef op 12 oktober 2021 09:58:

[...]
Helaas ben je als bank verantwoordelijk hiervoor, leven de regels
Dat klopt. Als reden gaven ze Kifid II op. Blijf het onzin vinden. Stel je bent een buy and hold aandeelhouder (die amper omkijkt naar zijn porto). Waarom moet je dan z.g. "gewaarschuwd" worden? Ik zie het nut daarvan niet in.

PS:
Ik handel wél actief bij DeGiro. Ik wil al langer weg bij Binck/Saxo, maar het aandeel staat te laag om daar nu weg te gaan.
Zilverduit
0
Begrijpelijk. Met een klachtenprocedure ben je ook een hele tijd onderweg. Ik verwacht dat Saxo niet alle fondsen al beschikbaar heeft om in te handelen of beschikbaar wil maken. Ik kijk het even aan als ik omgezet ben, maar ik zit ook al naar lynx te kijken. Orders via een helpdesk zit in deze tijd toch niemand op te wachten. Overigens vond ik het vreemd dat ik als 1 van de laatsten wordt omgezet. Ik ben bang dathet met dividenden etc. Ook niet goed gaat en je het zelf in de gaten moet houden. Ging laatst bij binck al fout met mijn rolinco cum prefs kreeg geen ex dividend. Mogelijk bouw ik het actief beleggen helemaal af en ga ik ook maar indexbeleggen.
Jantje__belegger
0
quote:

Zilverduit schreef op 12 oktober 2021 11:02:

Begrijpelijk. Met een klachtenprocedure ben je ook een hele tijd onderweg.
Dat is waar, en als je wilt handelen kan dat te lang duren. Het kan echter er wel toe leiden dat Saxo je schade gemakkelijker vergoedt, als je die hebt natuurlijk.
7.893 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  18:05
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +1,47%
 US30^ 38.211,61 +0,23%
 Nasd100^ 17.698,09 +1,55%
 US500^ 5.095,29 +1,00%
 Japan225^ 38.345,55 +1,64%
 Gold spot 2.337,57 +0,24%
 EUR/USD 1,0692 -0,34%
 WTI 83,64 -0,13%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront