Is dit een doorbraak waar het wachten op was om de Lithiumbatterij langer en veiliger te laten functioneren.......
Na bijna 12 maanden uitdagend werk heeft Altech eindelijk "de siliciumbarrière doorbroken" en met succes een reeks lithium-ionbatterijanodematerialen geproduceerd en getest die een ~ 30% hogere retentiecapaciteit hebben in vergelijking met conventionele lithium-ionbatterijanodematerialen. Om zijn doorbraak te bereiken, combineerde Altech met succes siliciumdeeltjes die waren behandeld met zijn innovatieve gepatenteerde technologie, met normaal grafiet van batterijkwaliteit om een ??lithium-ionbatterij-elektrode te produceren die een composiet grafiet / siliciumanode bevat. Wanneer ze onder stroom stonden, hadden deze materialen 30% meer capaciteit in vergelijking met een conventioneel anodemateriaal met alleen grafiet. De materialen werden vervolgens gedurende een bepaalde periode onderworpen aan een reeks tests, waaronder laad- en ontlaadcycli. Van laboratoriumtesten, de eerder onopgeloste belemmeringen voor het gebruik van silicium in lithium-ionbatterijanoden, namelijk: opzwellen van siliciumdeeltjes; onbetaalbaar capaciteitsverlies tijdens de eerste cyclus tot 50%; en snelle degradatie van de batterij, leek grotendeels te zijn overwonnen tijdens het testen van de composiet grafiet/silicium-batterijen door Altech.
De lithium-ionbatterij-industrie heeft verklaard dat de vereiste stapsgewijze verandering om de energiedichtheid van lithium-ionbatterijen te verhogen en de kosten te verlagen, is om silicium in batterijanoden te introduceren, aangezien silicium ~ tien keer de energieretentiecapaciteit heeft in vergelijking met grafiet. Siliciummetaal wordt geïdentificeerd als het meest veelbelovende anodemateriaal voor de volgende generatie lithium-ionbatterijen. Tot nu toe kon silicium echter niet worden gebruikt in commerciële lithium-ionbatterijen vanwege twee kritieke nadelen. Ten eerste zetten siliciumdeeltjes tot 300% in volume uit tijdens het opladen van de batterij, waardoor de deeltjes opzwellen, breken en uiteindelijk defect raken. De tweede uitdaging is dat silicium een ??hoog percentage van de lithiumionen in een batterij deactiveert. Lithium-ionen worden inactief gemaakt door het silicium, waardoor de prestaties en levensduur van de batterij onmiddellijk afnemen.
De potentieel baanbrekende technologie van Altech heeft aangetoond dat siliciumdeeltjes kunnen worden aangepast om de capaciteitsvervaging op te lossen die wordt veroorzaakt door zowel de zwelling als de problemen met capaciteitsverlies in de eerste cyclus. Na bijna 12 maanden van uitgebreid onderzoek, ontwikkeling en proeven in het laboratorium in Perth, West-Australië, heeft het Altech Research & Development-team onder leiding van Dr. Jingyuan Liu eindelijk het siliciumprobleem opgelost.
In een reeks tests had het materiaal van de Altech lithium-ionbatterijanode een gemiddelde energieretentiecapaciteit van ~430 mAh/g vergeleken met een normale lithium-ionbatterijanode van ongeveer 330 mAh/g, wat 30% hoger is. Belangrijk is dat de Altech-batterijen goede stabiliteit en fietsprestaties vertoonden.
Algemeen directeur Iggy Tan zei dat "deze belangrijke prestatie niet alleen een belangrijke doorbraak is voor Altech, maar ook voor de lithium-ionbatterij-industrie in het algemeen. Vooral gezien de openbare verklaring van 2020 van de Amerikaanse fabrikant van elektrische voertuigen Tesla, die zei dat het doel is om de hoeveelheid silicium in zijn batterijen te verhogen om stapsgewijze verbeteringen in energiedichtheid en levensduur van de batterij te bereiken. Een 30% hogere energiecapaciteit lithium-ionbatterij zou niet alleen leiden tot aanzienlijke kostenvoordelen, maar ook tot een potentieel groter bereik voor elektrische In fase 2 van Altech's geplande onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma zal het bedrijf streven naar een verbetering van de energietoename van 30%, en kan de assemblage van een proeffabriek voor de productie van het composietmateriaal in grotere volumes inhouden.Wat betreft de potentiële commercialisering van zijn technologie, is Altech Industries Germany GmbH, de 75%-dochtermaatschappij van het bedrijf, al begonnen met een pre-haalbaarheidsstudie voor de bouw van een fabriek voor 10.000 ton batterijmaterialen in Saksen, Duitsland om de snelgroeiende Europese markt voor lithium-ionbatterijen te bedienen. ".
Een interview met directeur Iggy Tan, waarin deze opwindende ontwikkeling voor Altech wordt uitgelegd, kan worden bekeken op de website van Altech Chemicals.
Over Altech Chemicals Ltd
Altech Chemicals Limited (ASX:ATC) (FRA:A3Y) streeft ernaar een van 's werelds toonaangevende leveranciers te worden van 99,99% (4N) hoogzuiver aluminiumoxide (Al2O3) door de bouw en exploitatie van een verwerkingsfabriek voor hoogzuiver aluminiumoxide (HPA) van 4.500 ton per jaar in Johor, Maleisië. De grondstof voor de fabriek zal afkomstig zijn van het 100% kaoliendepot van het bedrijf in Meckering, West-Australië en verscheept naar Maleisië.
HPA is een hoogwaardig product met een hoge marge en veel gevraagd, omdat het het essentiële ingrediënt is dat nodig is voor de productie van synthetische saffier. Synthetische saffier wordt gebruikt bij de vervaardiging van substraten voor LED-verlichting, halfgeleiderwafels die worden gebruikt in de elektronica-industrie en krasbestendig saffierglas dat wordt gebruikt voor polshorloges, optische vensters en smartphonecomponenten. HPA wordt steeds vaker gebruikt door fabrikanten van lithium-ionbatterijen als coating op de afscheider van de batterij, wat de prestaties, levensduur en veiligheid van de batterij verbetert. Met een wereldwijde HPA-vraag van ongeveer 19.000 ton (2018), wordt geschat dat deze vraag zal groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 30% (2018-2028); tegen 2028 zal de HPA-marktvraag ongeveer 272.000 ton bedragen,