Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Daimler-(Chrysler) verdient zijn verbleekte ster ...terug

587 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 » | Laatste
voda
0
Daimler Truck Starts EV Charging Park in Worth

Strategic Research Institute
Published on :
15 Feb, 2022, 5:30 am

Daimler Truck is pursuing the development of an integrated ecosystem, including comprehensive consultancy services and suitable charging infrastructure, to create the best possible way to welcome its truck customers to the world of e-mobility. Together with the Netze BW Sparte Dienstleistungen as the project principal and as part of this strategy, Daimler Truck is setting up a demonstration charging park for electric trucks at its Worth am Rhein site in close proximity to its Application Information Cente. In this way, truck customers can experience charging stations and charging concepts from different manufacturers in real-time operation with various technologies and also work with the experts on site to develop a charging solution that is suitable for their specific application.

The demonstration charging park will initially be equipped with five charging stations. In addition, it is planned to install a photovoltaic system on the roof of the charging park, including stationary battery storage facility, in order to additionally support the power supply to the charging stations. The park will be launched in the summer of this year.
voda
0
Mercedes-Benz Puts Batteries on Green Track with DB Cargo

Strategic Research Institute
Published on :
15 Feb, 2022, 5:30 am

Automotive Logistics Center in the direct vicinity of the Mercedes-Benz plant in Bremen has been officially opened. The center for battery logistics is the linchpin of the climate neutral logistics concept regarding the battery systems of the new Mercedes-EQ model EQE. Starting this year, DB Cargo will transport these systems in a CO2 neutral manner from the Mercedes-Benz plant in Hedelfingen, Stuttgart, a distance of some 650 km to Bremen and deliver them to the assembly line of the Mercedes-Benz plant there, as demand requires and in an equally CO2 neutral way.

The logistics center enables DB Cargo to maneuver trains alongside the assembly halls to unload them. The lithium-ion batteries are temporarily stored in a trailer yard and a battery hall and are prepared for delivery to the assembly line. Electric tractors are used to handle the loads.
voda
0
Mercedes kan veiligheid laadkabel niet garanderen
Autovisie 3 uur geleden
© Aangeboden door Autovisie

Mercedes-Benz roept alle bezitters van verschillende elektrische en plug-in hybride-modellen op een bezoek te brengen aan de dealer vanwege een ondeugdelijke laadkabel.

Volgens de fabrikant voldoet de laadkabel van hieronder genoemde stekkerversies “mogelijk niet aan de vooropgestelde materiaalsamenstelling”, zo geeft Mercedes-Benz aan. Daardoor kan de beschermende isolatiefunctie van de stekker niet worden gegarandeerd. Het gaat om de laadkabel waarmee je het accupakket van de plug-in hybrides en elektromodellen via een huishoudelijk stopcontact oplaadt. Wie gebruikmaakt van de stekkerverbinding kan door de foutieve materiaalsamenstelling een elektrische schok oplopen. De fabrikant geeft bovendien aan dat door de verminderde brandweerstand van de aanslagrubbers een verhoogd risico op brand van de kabel niet volledig uitgesloten wordt.

phev-mercedes-benz-gle-500-e-4matic-2© Aangeboden door Autovisie phev-mercedes-benz-gle-500-e-4matic-2
Modellen met stekkeraansluiting
Mercedes-Benz heeft de laadkabel geleverd bij stekkerhybrideversies van de C-Klasse, GLC en S-Klasse, alsmede de volledig elektrisch aangedreven EQS. Mercedes noemt geen andere stekkerversies, zoals de EQC, A-Klasse en hierboven afgebeelde GLE.

mercedes-benz_glc-klasse_55© Aangeboden door Autovisie mercedes-benz_glc-klasse_55
Laadkabels Mercedes
Mercedes-Benz levert bij zijn stekkermodellen verschillende laadkabels. Tot de standaarduitrusting behoort de Mode 2-kabel, die een laadvermogen heeft van maximaal 2,3 kW. Optioneel biedt de fabrikant de zogenaamde ‘intelligente laadkabel’, Nexxtender Mobile Black genaamd. Van deze kabel bedraagt het laadvermogen eveneens 2,3 kW. Het verschil is de geïntegreerde communicatietool, zoals Mercedes het is. De data van de laadsessies worden via een applicatie naar een onlineplatform gestuurd. Naast deze ‘black’ is er een ‘red’, waarbij het laadvermogen maximaal 11 kW bedraagt.

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/mercede...
voda
0
ALVANCE Aluminium Duffel Aluminium for Benz Luxury Sedan

Strategic Research Institute
Published on :
09 Mar, 2022, 5:30 am

The aluminium rolled products Ecolite and Superlite from ALVANCE Aluminium Duffel will go into the Mercedes-Benz EQS’ wings, doors, roof and side frame panels. Aluminium is ideally suited for this particular section because of its light weight. Aluminium is also an inherently sustainable material. It can be recycled infinitely, all while preserving its unique properties.

As a pioneer in the production of automotive body sheet, the ALVANCE Aluminium Duffel plant is continuously working to increase the amount of scrap that is used in its operations, which means an increase in recycled content of the final products. ALVANCE Aluminium Duffel is using 100% green electrical power for its operations and in addition the company performs annual environmental life cycle assessments of its automotive products to quantify the environmental impact over the entire life cycle of these products.

In addition, the operations at ALVANCE Aluminium Duffel are certified against the Aluminium Stewardship Initiative Chain of Custody standard. This ensures that not only the operations at the facility in Duffel meet the ASI standards, but also that the aluminium material can be sourced and produced in a responsible and sustainable way across the entire supply chain, from the extraction of bauxite down to the finished product.

ALVANCE Aluminium Duffel is committed to support Mercedes-Benz AG in achieving their ambition to make their fleet of new cars CO2 neutral by 2039.
Bijlage:
voda
0
Daimler Truck launches Innovation Center in India

Strategic Research Institute
Published on :
14 Mar, 2022, 5:30 am

Leading global commercial vehicle manufacturers Daimler Truck Holding AG has launched the product engineering and IT center Daimler Truck Innovation Center India in Bangalore in India. With DTICI, Daimler Truck is creating a new, company-owned incubator in which scalable innovations for the global product portfolio will be created in the future. DTICI leverages India’s very comprehensive engineering and IT talent pool to develop innovative products providing competitive advantages for all Daimler Truck brands across the globe. Furthermore, DTICI functions as global engineering provider as part of an integrated research and development network with North America, Japan and Germany.

DTICI emerged from Mercedes-Benz Research & Development India due to the spin-off of Daimler Truck from Mercedes-Benz AG. It will focus on research, product engineering & IT capabilities to empower all business units and brands of Daimler Truck worldwide including Mercedes-Benz, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses, FUSO, Bharat Benz, and Setra.

The engineering team at the innovation center will focus on a range of topics: vehicle engineering, powertrain engineering, software development for electronic control units, computer aided engineering, computer aided design, IT programming using complex engineering tools and methods. Equipped with state-of-the-art software tools and labs this entity will work on connectivity, cyber security, big data and advanced analytics, system integration and electrification topics. The design team will focus on developing best-in-class products to redefine the interior and exterior across Daimler Truck’s extensive range of vehicles.
voda
0
Mercedes-Benz bouwt fabriek voor recyclage van batterijen
Marc Horckmans 4 uur geleden
© Aangeboden door Business AM

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz, fabrikant van luxewagens, heeft de bouwvan een proeffabriek voor de recyclage van batterijen aangekondigd. Het initiatief kadert in het streven van de autosector om het gebruik van schaarse grondstoffen bij de productie van elektrische wagens terug te dringen.

De nieuwe fabriek zal worden gevestigd in de stad Kuppenheim, ten zuidwesten van Karlsruhe in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg. Mercedes-Benz zal de activiteiten van de site in zijn nieuwe dochteronderneming Licular onderbrengen.

Hydrometallurgische verwerking
“De bouw van de fabriek zal in twee fasen plaatsvinden”, maakt Jörg Burzer, bij Mercedes-Benz verantwoordelijk voor het beheer van de toeleveringsketen, duidelijk. “In eerste instantie zal volgend jaar een installatie voor de mechanische demontage van gebruikte batterijen worden gebouwd. Daarna zal infrastructuur volgen voor de hydrometallurgische verwerking van de verschillende materialen.”

De fabriek zal naar verwachting een capaciteit van ongeveer 2.500 ton per jaar meekrijgen. Mercedes-Benz voegt eraan toe dat de herwonnen materialen zullen worden gebruikt voor meer dan 50.000 batterijmodules die in de wagens van zijn EQ-reeks zullen worden ingebouwd.

Daarbij zal Licular een samenwerking opzetten met het bedrijf Primobius, gespecialiseerd in de recyclage van batterijen. Daarnaast kan ook gerekend worden op een collaboratie met het Karlsruher Institut für Technologie (KIT), de Technische Universität Clausthal en de Technische Universität Berlin.

Kringloopeconomie
“Met deze nieuwe fabriek breidt Mercedes-Benz zijn recyclageniveau tot meer dan 96 procent uit”, merkt Jörg Burzer nog op. “Tegelijkertijd voert de autobouwer zijn eigen expertise in de herwinning van batterijen verder op.”

De fabriek zou in eerste instantie een vijftigtal banen creëren. Wanneer in een later stadium de productie meer op kruissnelheid zou komen, zou er mogelijk van ongeveer honderdvijftig werknemers gewag kunnen worden gemaakt.

Mercedes-Benz wil met zijn technologie naar eigen zeggen later ook in de Verenigde Staten en China een recyclage van batterijen opzetten.

“Met deze nieuwe activiteit zet Mercedes-Benz een belangrijke stap om de recyclageactiviteit in de elektrische mobiliteit te sluiten”, voert Burzer nog aan. “Daarbij moet bij alle verwerkte grondstoffen naar een maximale kringloopeconomie worden gestreefd.”
voda
0
Mercedes-rijders moeten Rijkswaterstaat gaan helpen bij wegonderhoud

Auto’s gaan wegbeheerders helpen door hen continu te informeren over hoe de weg erbij ligt. Tienduizenden Mercedessen gaan de komende twee jaar informatie delen met Nederlandse wegbeheerders.

Erik Kouwenhoven 29-03-22, 05:00

Moderne auto's veranderen langzaamaan in rijdende sensoren. Bijna alle moderne auto's zijn voorzien van allerhande elektronica die permanent de staat van de auto in de gaten houden. De duurdere modellen zijn ook nog eens voorzien van sensoren die de omgeving van de auto in de gaten houden, zoals de kwaliteit van een weg. Is het glad, zijn verkeersborden en belijning nog goed zichtbaar, is het wegdek beschadigd of rijden auto’s ergens vaak over een doorgetrokken streep, bijvoorbeeld omdat de bocht daar te scherp is?

Lees ook
Dit is de beste elektrische auto van dit moment (maar die prijs...)
Weg veiliger door data uit 250.000 auto's met internet

'Road Monitor’
Doordat auto's deze informatie kunnen opslaan en snel kunnen versturen, zijn wegbeheerders in staat om de informatie gebruiken voor het plannen van wegonderhoud. Zo zijn ze bijvoorbeeld beter in staat om aannemers en strooiploegen aan te sturen. Uiteindelijk zal het snelle overzicht van de wegsituatie helpen om de verkeersveiligheid te verbeteren. Wegbeheerders die zich aansluiten bij het initiatief ‘Road Monitor’ krijgen geanonimiseerde data over hun wegen zien op een dashboard. Dat geeft dan bijvoorbeeld aan: ‘Tien voertuigen konden hier de belijning niet goed detecteren’. Het dashboard combineert de voertuiginformatie met publieke data, zoals over het weer en verkeersongevallen.

‘Groot onderhoud voorkomen’
Hoewel meerdere autofabrikanten deze apparatuur aan boord hebben, heeft Mercedes-Benz een aanbesteding gewonnen om Rijkswaterstaat van informatie te voorzien. Volgens het ministerie gaat het om een twee jaar durend leertraject. Met Road Monitor krijgen wegbeheerders volgens een woordvoerder schade of slijtage sneller in beeld, daardoor kan dit efficiënter worden verholpen. Ook hoopt het ministerie dat hiermee groot onderhoud wordt uitgesteld of zelfs voorkomen, omdat de kleine schades eerder worden gerepareerd. ,,Dit maakt de weg niet alleen veiliger voor weggebruikers, ook onverwachte hinder wordt voorkomen”, aldus de woordvoerder.

Tienduizenden Mercedessen
Volgens minister Harbers van Infrastructuur en Waterstaat wordt op dit moment vooral informatie verzameld over onze wegen via bijvoorbeeld vaste sensoren of rondrijdende weginspecteurs. ,,Doordat nu niet continu kan worden gemeten, is ons wegbeeld niet actueel. Door tienduizenden auto’s van Mercedes-Benz te gebruiken, weten wegbeheerders sneller wat de kwaliteit van hun weg is. Daarom vind ik deze samenwerking een waardevolle toevoeging.”

www.ad.nl/auto/mercedes-rijders-moete...
voda
0
Verdwaalde luipaard legt Mercedes-fabriek lam

In India is de productie van een Mercedes-fabriek bijna zes uur lang stilgelegd. Ditmaal niet vanwege een tekort aan chips of kabelbomen, maar doordat een volwassen luipaard ongevraagd de fabriek binnenliep.

Erik Kouwenhoven 28-03-22, 05:00
Het ongeveer drie jaar oude mannetje raakte verdwaald in een productiefaciliteit van de Mercedes-fabriek in het Indiase Pune. Zijn aanwezigheid leidde ertoe dat de fabriek moest worden geëvacueerd. De productie lag bijna zes uur stil.

Lees ook
Schedels van leeuwen, een luipaard, tijgers en apen: Helmonder had van alles in zijn huis, dat hij inrichtte als kasteel
Duitse auto-industrie plat doordat onderdelen uit Oekraïne niet meer komen

Uiteindelijk wisten medewerkers van de natuurbeschermingsorganisatie Wildlife SOS en de lokale woudautoriteit het dier te verdoven met een verdovingsgeweer en gevangen te nemen. De luipaard werd vervolgens in een kooi naar de plaats Chakan vervoerd en uiteindelijk vrijgelaten in de natuur.

Inkrimping leefgebied
Voor Kartick Satyanarayan, medeoprichter van Wildlife SOS, is het wel duidelijk hoe de luipaard in de autofabriek belandde: ,,Het snelle inkrimpen van hun leefgebied dwingt luipaarden om zich in door mensen gedomineerde gebieden te wagen", zo zegt hij. Tot overmaat van ramp heeft de Indiase staat waarin de Mercedes-Benz-locatie zich bevindt de hoogste dichtheid aan luipaarden van het land.

www.ad.nl/auto/verdwaalde-luipaard-le...
Bijlage:
voda
1
Mercedes-Benz to Cut CO2 Emissions by 50% by 2030

Strategic Research Institute
Published on :
18 Apr, 2022, 6:30 am

At its first digital ESG (Environment, Social and Governance) Conference for investors and analysts, the inventor of the automobile announced measures aimed at cutting CO2 emissions, creating lasting value for all stakeholders. As stated at the COP26 UN Climate Change Conference in November 2021, Mercedes-Benz is committed to a faster transition to electric cars. “The desire for individual mobility keeps growing. Our mission is to meet this need in a sustainable way. Mercedes-Benz has a clear roadmap how to become carbon-neutral. By 2030, we want to reach the half-way mark. In order to make faster progress in protecting the climate we need maximum dedication and more collaboration among governments, companies and society as a whole,” says Ola Källenius, Chairman of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG.

The company aims to at least halve CO2 emissions per passenger car over the lifecycle by the end of this decade compared to 2020 levels. To achieve this goal, the key levers include: electrifying the vehicle fleet, charging with green energy, improving battery technology, an extensive use of recycled materials and renewable energy in production. Mercedes-Benz plans to cover more than 70 percent of its energy needs through renewable energy by 2030 by rolling out solar and wind power at own sites as well as through further Power Purchase Agreements.

Electrification of the Mercedes-Benz portfolio has been progressing in leaps and bounds for some time. The aim is to achieve up to 50 percent share of plug-in hybrid and BEVs by 2025 on the way toward going all-electric by 2030 wherever market conditions allow. The portfolio already includes six, and soon nine, all-electric models. To-date, Mercedes-Benz has unveiled the EQA, the EQB, the EQC (WLTP: combined electrical consumption: 25-21,3 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km)1, the EQS, the EQE 350+ (WLTP: combined electrical consumption: 18,7-15,9 kWh/100 km, combined CO2 emissions: 0 g/100 km)1 as well as the EQV. Further models will follow: the EQS SUV, the EQE SUV and the EQT. The company plans to assert its leadership in electric mobility among commercial vans, too, through the ongoing electrification of its entire model range.

In the lifecycle of an electric vehicle, using renewable energy for charging is a significant lever for helping to avoid CO2 emissions. Mercedes-Benz enables “green charging2” at all of the around 300,000 public charging points in the Mercedes me Charge network throughout Europe and ensures that a sufficient amount of electricity from renewable sources is fed into the grid.

The battery is the biggest lever for reducing CO2. With the current EU electricity mix, supply chain and production account for more than half of the lifecycle CO2 emissions. This proportion can be reduced significantly through the use of renewable energy. By transitioning to CO2-neutral cell production, it is possible to cut emissions for the production of the entire battery pack by 20 percent. Additional CO2 savings are expected to be achieved through further measures – e.g., by improving the anode and cathode production process. Strategic partnerships have thus been formed to develop and industrialize highly advanced and competitive cell technologies. With more than 800 watt-hours per litre at cell level by mid-decade, high-silicon anodes offer great potential in respect of energy density. At the same time, Mercedes-Benz expects to be able to use LFP batteries in its series-production vehicles. These batteries have a completely cobalt-free cathode. Together with research partners the company is also working on solid-state batteries. To keep control of the battery lifecycle in-house, the company is starting a CO2-neutral recycling factory in Kuppenheim3, Germany, to recycle end-of-life electric vehicle batteries using a new hydrometallurgical technique which increases the recycling rate to 96 percent.

Green steel and Aluminium – pulling out all stops to lower emissions and to support a sustainable future

Mercedes-Benz is setting up a green steel supply chain4 to massively expand its use of low-CO2 and zero-CO2 steel. Working closely with steel suppliers, the company is consciously steering clear of carbon offsets, focusing instead on the avoidance and reduction of CO2 emissions. In 2021, the company became the first car maker to take an equity stake in Swedish start-up H2 Green Steel (H2GS), with the aim of introducing green steel in a number of production models by as early as 2025. Through the adoption of a circular economy approach, Mercedes-Benz is steadily increasing the proportion of secondary aluminium it uses. Furthermore, it is the first automotive manufacturer to commit to sourcing only primary aluminium certified by the Aluminium Stewardship Initiative (ASI) for its stamping plants and foundries in Europe in future. This confirms that the raw materials are obtained and processed responsibly and in an ecological manner irrespective of the source country — from mining through melting and refining all the way to the gates of the Mercedes-Benz plants. This requirement will be rolled out to other locations outside Europe in the medium term.
voda
0
Mercedes-Benz handhaaft outlook
Na gestegen kwartaalresultaten.

(ABM FN-Dow Jones) Mercedes-Benz heeft de outlook voor dit jaar bevestigd na de stijging van de resultaten over het eerste kwartaal. Dit bleek woensdag uit de kwartaalrapportage van de Duitse autobouwer .

Mercedes-Benz boekte over de eerste drie maanden van dit jaar een nettowinst van 3,49 miljard euro tegen 3,40 miljard euro over dezelfde periode een jaar eerder. Het aangepaste bedrijfsresultaat (EBIT) steeg van 4,44 miljard euro naar 5,30 miljard euro.

Mercedes-Benz schreef de stijging van de resultaten toe aan kostenbesparingen, prijsverhogingen en een nadruk op het topsegment.

Outlook

Het bedrijf handhaafde woensdag de verwachting dat de omzet licht hoger uitkomt in 2022 ten opzichte van 2021 en het bedrijfsresultaat stabiel zal blijven op jaarbasis.

Mercedes-Benz merkt daarbij expliciet op dat de situatie in en rondom Oekraïne negatieve gevolgen kunnen hebben voor de operaties van het bedrijf. Dat geldt volgens de onderneming ook nog altijd voor de verstoringen in de aanvoerlijnen en de gevolgen van COVID-19.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
0
BMW en Mercedes verkopen belang in joint venture
Aan Stellantis.

(ABM FN-Dow Jones) BMW en Mercedes-Benz hebben hun autodeeldienst Share Now aan Stellantis verkocht. Dit lieten beide Duitse autobouwers dinsdagochtend weten, zonder financiële details te vermelden.

De overname door Stellantis moet nog door de mededingingsautoriteiten goedgekeurd worden.

BMW en Mercedes gaan zich nu op twee andere joint ventures focussen, namelijk Free Now en Charge Now.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
0
Meer omzet en winst voor Daimler Truck

Ondanks toeleveringsproblemen legt Daimler Truck DAIMLER TRUCK HLDG JGE NA 0,00%, ’s werelds grootste vrachtwagenbouwer, over het eerste kwartaal goede resultaten voor. Het bedrijf leverde 109.000 vrachtwagens op tijdens de driemaandenperiode, 8 procent meer dan een jaar eerder. Dankzij prijsverhogingen dikte de omzet met 17 procent aan tot 10,6 miljard euro. De gezuiverde bedrijfswinst steeg iets minder, met 11 procent, tot 651 miljoen euro.

De vraag naar trucks blijft sterk. In het eerste kwartaal kreeg de Duitse constructeur bestellingen voor circa 139.000 vrachtwagens binnen zodat het orderboek op een nieuwe piek staat. Mede dankzij de hogere prijzen rekent Daimler Truck voor 2022 nu op een omzet van 48 tot 50 miljard euro, tegen 45,5 tot 47,5 miljard tot dusver. De gezuiverde bedrijfswinst zou stabiel blijven in vergelijking met 2021; tot nog toe verwachtte het bedrijf een lichte daling.

Daimler Trucks bouwt vrachtwagens onder zes merknamen: Mercedes-Benz, Freightliner, Western Star, FUSO, BharatBenz en Thomas Built Buses. Deze laatste is eigenlijk vooral gekend als bouwer van de gele Amerikaanse schoolbussen. De bekendste busmerken van de groep zijn Mercedes-Benz en Setra.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/op...
voda
0
ZF’s eWorX Power Take Off for Mercedes-Benz’s eActros Trucks

Strategic Research Institute
Published on :
31 May, 2022, 6:30 am

ZF has joined forces with Mercedes-Benz Trucks to equip its electric trucks with eWorX, ZF’s electrified Power Take-Off system. The eWorX all-in-one solution offers vehicle body manufacturers a known mechanical interface to drive work equipment. The two companies are also closely collaborating with Palfinger, the world’s leading producer of crane and lifting solutions, to equip a Mercedes-Benz eActros demonstration truck with a skip loader. Additionally, ZF has applied eWorX to an eActros equipped with a hook loader from Meiller, a global leader in tipping trailers, hook lifts and skip handlers.

As a fully integrated system, ZF eWorX offers significant value for vehicle and body manufacturers as a modular, standardized and intelligent system that combines all the functions required for the electrification of on-board equipment in a single compact unit. ZF’s eWorX represents a major step in the electric transformation of commercial vehicles, the solution delivers zero local emissions and significantly reduces noise levels which facilitates easier operation in cities and residential areas.

The eWorX system installed in the demonstration vehicles features an electric motor with nominal power of 50 kW, an inverter and a control unit with application-specific software as well as a cooling system and a hydraulic pump. eWorX acts as a gateway between the vehicle and its on-board equipment, with seamless communication via a connection to the vehicle’s CAN bus. The system operates independently from the driving system and so can be used with electric axle drives and central drives. The traction battery of the eActros provides electrical energy to the ZF eWorX system. With this, the eWorX electric motor in turn drives the hydraulic pump for the tipper. A mechanical connection to the traction motor is therefore not required.
Bijlage:
voda
0
Daimler Truck wil volgend jaar elektrische vrachtwagen met bereik van 500 km aanbieden
Gisteren om 12:52

De Duitse vrachtwagenfabrikant Daimler Truck, die onder meer vrachtwagens van het merk Mercedes-Benz bouwt, wil volgend jaar een elektrische vrachtwagen met een rijbereik van zowat 500 kilometer klaar hebben voor serieproductie. Testvoertuigen van de eActros LongHaul zullen al dit jaar op de weg rijden, zo kondigde Daimler Truck vandaag aan in Leinfelden-Echterdingen nabij Stuttgart.

© Aangeboden door Belga

De productie van de eerste eActros werd vorig jaar opgestart. Die elektrische vrachtwagen voor distributieverkeer heeft naargelang de uitvoering drie of vier batterijpakketten en een rijbereik tot 400 kilometer.

Bij de overgang van verbrandingsmotoren naar nieuwe aandrijvingen zet Daimler Truck in op batterijen en brandstofcellen. De fabrikant is een wereldleider voor commerciële voertuigen en stelt meer dan 100.000 mensen tewerk.

www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/da...
voda
0
De nieuwe Mercedes-AMG C 63 krijgt 680 pk en de krachtigste viercilinder ooit
Mattijn Nederend - Gisteren om 12:12

Al een beetje aan het idee kunnen wennen dat de nieuwe Mercedes-AMG C 63 een plug-in hybride met vier cilinders wordt? Nee? Gelukkig zijn er nog genoeg oudere AMG’s te koop met atmosferische V8-motoren om oude tijden te herleven. Of de nieuwe PHEV de beleving krijgt van de oude, moet nog blijken, maar qua specificaties zal hij in ieder geval niet teleurstellen.

Mercedes hybride chassis
© Mercedes

De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zal de viercilinder uit de AMG A 45 gebruiken. Net als in de SL draait Mercedes de motor een kwartslag zodat hij in de lengte in de auto ligt. Waar de viercilinder in de A-klasse 421 pk produceert, zal hij in de C-klasse goed zijn voor 476 pk, zo meldt Autocar. Hiermee is het veruit de krachtigste viercilinder ooit gemaakt voor massaproductie.

Mercedes-AMG Hybrid

1 van 6 foto's in galerij© Mercedes

De nieuwe Mercedes-AMG C 63 krijgt 680 pk in totaal
Maar minder dan 500 pk, dat is niet AMG-waardig. Daarom monteert AMG een elektromotor op de achteras voor een extra 203 pk. Het totale vermogen moet dan uitkomen op 680 pk. Het koppel zou 750 Nm zijn. Dat is fors meer dan bijvoorbeeld een Audi RS 4 of een BMW M3, maar je moet niet vergeten dat de nieuwe C 63 ook iets zwaarder zal zijn door de extra techniek.

De batterij voor de elektromotor kun je bijladen met een stekker; de nieuwe Mercedes-AMG C 63 wordt dus een plug-in hybride. Eerder ging de AMG GT 4-Door al aan de stekker. Deze heet officieel Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S E Performance. Het kan zomaar zijn dat de nieuwe C-klasse ook de naam Mercedes-AMG C 63 E Performance gaat krijgen. Hij komt in ieder geval als station én sedan.

Voor afbeeldingen, zie link:

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/de-nieu...
voda
0
Daimler Truck Acquires Stake in Machinery Maker Manz

Strategic Research Institute
Published on :
02 Jun, 2022, 6:30 am

Daimler Truck AG will become a major anchor shareholder in German high-tech engineering company Manz AG through a capital increase of around ten percent, subject to approval by the relevant antitrust authorities. In addition, in a first step both companies have signed a cooperation agreement on a strategic partnership to establish a pilot line for the production of lithium-ion battery cells and for the assembly of batteries at Daimler Truck’s Mannheim site. Within the framework of this partnership, both companies will pool their expertise and develop further projects for their joint future. The aim is to develop innovative battery technology and associated production processes for trucks and buses.

Manz AG is a globally active high-tech machine manufacturer with a focus on the automotive industry and electro mobility. The Reutlingen-based company has more than ten years of process and product experience in plant engineering for cell and battery production. With this investment, Daimler Truck is taking a strategically important step in the design of CO2-neutral transport and in the transformation from conventional drive systems to alternative drive technologies.

The Mercedes-Benz plant Mannheim is the competence center for battery technologies and high-voltage systems at Daimler Truck. Mannheim already supplies the Mercedes-Benz plant Wörth with battery packs for series production of the all-electric eActros. In the so-called “InnoLab Battery” in Mannheim, development and production areas work closely together to generate innovative market solutions for trucks and buses. In the future, the company’s own lithium-ion battery cells will be developed here, produced on a pilot line and assembled into complete battery systems. Over 60 new machines and systems will be set up in the coming months in the approximately 10,000 square meter InnoLab. By the end of 2024, the research findings will be incorporated into the development of Daimler Truck’s battery-electric product platform.

The “InnoLab Battery” thus lays the foundation for the future competence of proprietary battery technology within Daimler Truck and generates knowledge for the production of lithium-ion battery cells and their commercial vehicle-specific application. The findings from this lab will also form the basis for future decisions regarding the manufacturing depth for own battery systems.
voda
0
Mercedes-Benz blijft populairste werkgever van Duitsland
Marc Horckmans - 2 uur geleden

In Duitsland blijft autofabrikant Mercedes-Benz bij jongeren de favoriete werkgever. Dat blijkt uit een rapport van het adviesbureau Trendence, gebaseerd op een bevraging bij ongeveer 7.700 studenten economie en engineering uit vierenveertig Duitse universiteiten. Openbare instellingen kunnen zich volgens de onderzoekers eveneens in een toenemende populariteit verheugen.

© Aangeboden door Business AM

Ook vorig jaar al voerde Mercedes-Benz de ranglijst aan. In het algemeen merkt Trendence op dat de autobouw en informatica bij de Duitse jongeren de grootste populariteit als werkgever hebben.

Duitse leger
Bij de Duitse studenten economie gaf nagenoeg 12 procent aan het liefst bij Mercedes-Benz aan de slag willen te gaan. Daarmee scoorde de Duitse autobouwer 0,1 procentpunt hoger dan het Amerikaanse technologiebedrijf Apple.

Trendence merkt verder op dat bij de studenten economie zes van de tien meest populaire werkgevers in de autosector zijn gesitueerd. Ook het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken kan op een grote belangstelling rekenen, net zoals de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank. Auditeur Deloitte sluit hier de ranglijst met twintig meest populaire bedrijven af.

Bij toekomstige ingenieurs blijkt de autosector eveneens een populaire werkgever. Daarbij gaf meer dan 14 procent van de respondenten aan na zijn studies het liefst bij Mercedes-Benz te willen gaan werken. De lijstaanvoerder werd in de rangschikking echter wel onmiddellijk gevolgd door zijn sectorgenoten BMW, Audi en Porsche.

De top twintig bij de toekomstige ingenieurs werd door Microsoft en de Bundeswehr – het Duitse leger – afgesloten. Die twee partijen lukten er vorig jaar niet in de rangschikking te halen.

Tesla
De Duitse autobouwers blijken bij de studenten beduidend populairder dan hun Amerikaanse sectorgenoot Tesla, die eerder dit jaar nochtans in de buurt van Berlijn zijn eerste Europese gigafactory heeft geopend.

Slechts 5,6 procent van de studenten economie ziet zijn professionele carrière bij Tesla van start gaan. Bij de toekomstige ingenieurs haalt de Amerikaanse constructeur een score van 8,6 procent, maar moet daarbij ook nog Bosch, Airbus en Siemens laten voorgaan.

Tesla scoort wel beter dan de Duitse constructeur Volkswagen, die bij de studenten economie zelfs niet bij de top twintig is terug te vinden. Ook bij de ingenieurs volgt Volkswagen pas op een elfde plaats.

De onderzoekers wijzen er nog op dat de ondervraagden bij de selectie van hun toekomstige werkgever vooral rekening houden met criteria zoals het salaris, de mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen, de werktijden en de teamgeest. Status en prestige werden daarentegen slechts door ongeveer de helft van de ondervraagden als een belangrijk criterium naar voor geschoven.

“De toppositie in deze rangschikking weerspiegelt de constante strategie die Mercedes-Benz op het gebied van rekrutering hanteert’, voert Robindro Ullah, topman van Trendence, aan. “Ook de positionering van het concern als premium merk heeft een positieve impact op het imago van de onderneming als werkgever.”

Naast Apple en Tesla zijn Google en Amazon de enige andere werkgevers uit de Verenigde Staten die in een van beide ranglijsten zijn terug te vinden.
voda
0
Daimler Truck Tests Fuel-Cell Truck with Liquid Hydrogen

Strategic Research Institute
Published on :
04 Jul, 2022, 6:30 am

Daimler Truck has reached its next milestone on the road to sustainable transportation also with hydrogen-based drives. Since last year, a Mercedes-Benz GenH2 Truck fuel-cell prototype has been undergoing intensive testing both on the in-house test track and on public roads. Daimler Truck is now putting another prototype into operation to test the use of liquid hydrogen. A newly installed prototype filling station at the development and testing centre in Wörth enables the refuelling with liquid hydrogen.

Recently, Daimler Truck celebrated the first successful liquid hydrogen refuelling of the truck together with Air Liquide. During the refuelling process, cryogenic liquid hydrogen at minus 253 degrees Celsius is filled into two 40 kg tanks mounted on either side of the chassis. Thanks to the particularly good insulation of the vehicle tanks, the hydrogen can be kept at temperature for a sufficiently long time without active cooling. Daimler Truck prefers liquid hydrogen in the development of hydrogen-based drives. In this aggregate state the energy carrier has a significantly higher energy density in relation to volume compared to gaseous hydrogen. As a result, more hydrogen can be carried, which significantly increases the range and enables comparable performance of the vehicle with that of a conventional diesel truck.

The development objective of the series-ready GenH2 Truck is a range of up to 1,000 kilometres and more. This makes the truck suitable for flexible and demanding applications, especially in the important segment of heavy-duty long-haul transport. The start of series production for hydrogen-based trucks is planned for the second half of the decade.

At the same time, Daimler Truck is working together with Linde on the development of a new process for handling liquid hydrogen. Among other things, this innovative approach enables even higher storage density and easier refuelling compared to LH2. The companies plan for the first refuelling of a prototype vehicle at a pilot station in Germany in 2023. Daimler Truck and its partners are planning for a high level of transparency and openness around the relevant interfaces of the jointly developed sLH2 technology. The goal is to collaborate with other companies and associations as possible to develop their own refuelling and vehicle technologies that apply the new liquid-hydrogen standard and thereby establish a global mass market for the new process.

When it comes to infrastructure for hydrogen filling stations along important transport routes in Europe, Daimler Truck is planning to work together with the companies Shell, BP and TotalEnergies. Daimler Truck is also a shareholder in hydrogen filling station operator H2 MOBILITY Deutschland. In addition, Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies and the Volvo Group have committed to work together to help create the conditions for the mass-market roll-out of hydrogen trucks in Europe as part of the H2Accelerate (H2A) interest group.
Bijlage:
voda
0
Daimler Delivers Anniversary eCitaro Electric Bus to Wiesbaden

Strategic Research Institute
Published on :
11 Jul, 2022, 6:30 am

ESWE Verkehrsgesellschaft & Daimler Buses have formed a close and successful partnership. Three years ago, the mobility service provider placed its first major order for 56 all-electric Mercedes-Benz eCitaro city buses. In all, 120 electric buses have now been ordered. The 100th eCitaro from this overall package has now been delivered to the Hessian state capital.

The anniversary bus is an eCitaro as a two-door solo bus and is part of the second delivery batch. Comprehensive equipment levels are typical for the Wiesbaden eCitaro. With its wood look floor and side wall trim in needle-punched nonwoven fabric, the passenger compartment has a cozy feel. Seats and backrests of the passenger seats are covered with fabric, a WiFi router enables passengers to access the Internet, and USB sockets provide power for devices that they bring with them. A monitor is installed at the front behind the rear access area for the on-board infotainment system.

The driver is supported by the Preventive Brake Assist active brake assistant and the Sideguard Assist turning assistant – the two assistance systems protect vulnerable road users such as pedestrians and cyclists in particular. A pedestrian warning bell draws the attention of passers-by to the approach of the silent electric bus. The door to the driver’s cab has a glass partition across its entire width. In addition to the usual mirrors, a video monitoring system provides an overview of whatever is happening on board. The energy capacity of the innovative solid-state batteries amounts to 441 kWh, allowing a long range even in demanding topography. In Wiesbaden, certified and sustainable green electricity is generally used to charge the battery-driven buses.

This also involves Daimler Buses delivering much more to Wiesbaden than just e-buses. The mobility service provider was the first transportation company in Germany to order an overall system consisting of city buses along with an entire infrastructure: The eCitaro buses themselves, replanning and reconstruction of the depot, fitting with charging station overlays, building the transformer station to convert electricity from medium to low voltage, and the installation of wiring on site. Charging management was also part of the order. This will be provided in collaboration with Daimler Buses partner company IVU Traffic Technologies from Berlin. IPPC is a recognized specialist for customized IT solutions. Daimler Buses took over the general contractorship so that the Hessians could then receive their e-mobility solution from a single source. Three years ago it still represented a pioneering achievement. Now the flagship project has matured and been implemented by Daimler Buses in various forms with other companies.

The Wiesbaden-based mobility service provider ESWE Verkehr operates local public transport in the capital of Hesse with more than 290 buses. They run on 43 routes, carrying more than 61 million passengers a year. Of the approximately 1100 employees, two thirds work as drivers. The company’s fleet is largely made up of the Mercedes Benz Citaro. With the introduction of the eCitaro, ESWE Verkehr is implementing an ambitious plan: Within just three years, the company has converted more than a third of its bus fleet to fully electric vehicles.
Bijlage:
voda
0
Daimler Truck, TRATON & Volvo Start EV Charging JV in Europe

Strategic Research Institute
Published on :
11 Jul, 2022, 6:30 am

Daimler Truck, the TRATON GROUP and the Volvo Group have completed the final step in forming the previously announced joint venture for charging infrastructure in Europe. The new joint venture, with Anja van Niersen as appointed CEO, is expected to have a significant role in supporting the European Union’s Green Deal for carbon-neutral freight transportation by 2050.

As announced last year, the joint venture plans to install and operate at least 1,700 high-performance green energy charge points on, and close to, highways as well as at logistics hubs across Europe. The parties are committing to invest EUR 500 million in total, which is assumed to be by far the largest charging infrastructure investment in the European heavy-duty truck industry to date.

The JV intends to take a catalyzing role as a charge point operator in the value-chain by installing and managing charging stations for heavy-duty trucks and coaches.

With a strong customer-driven approach focusing on transport operators’ specific needs, the JV will provide reliable and accessible high-performance charging stations for all battery electric heavy-duty vehicle fleet operators.

Daimler Truck, the TRATON GROUP and the Volvo Group will own equal shares in the JV but continue to be competitors in all other areas. The three partners signed the joint venture agreement in December 2021. Since then the necessary approvals by the responsible authorities were obtained.
Bijlage:
587 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0694 -0,33%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront