Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Energie gebruik verminderen in 2022-2025 . Hoe ? allemaal ,kollektief

44 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Andre m
1
Vroeger had je een voorkamer en achterkamer, met schuifdeuren, weer helemaal hip, maar het had een economisch doel. In die tijd had je kachels. Kolen of gas. Door die schuifdeuren kon je in het stookseizoen compartimenteren en hoefde je alleen de ruimte te verwarmen waar je verbleef. Als je zoiets in je huis kunt realiseren of nog hebt kun je daar nu weer gebruik van maken. Of zoals bij ons met een ruime woonkeuken. In de ochtend hoef je dan alleen maar de woonkeuken te verwarmen. De kamer blijft op nacht temperatuur dmv cv (17 -18 graden). Pas in de namiddag gaat daar de pelletkachel aan en maken we die aangenaam warm. Cv heeft besturing met honeywell evohome, zodat als er iemand in de studeerkamer moet werken of in een andere ruimte , dan kan die met 1 draai aan de radiatorkraan of op met centrale display die ruimte heel snel verwarmen, de ketel geeft dan al zijn vermogen even aan die ene ruimte. Honywell is niet goedkoop maar geeft op deze wijze een behoorlijke besparing icm veel comfort. Volgende stap is waarschijnlijk airco, zodat we in voor en najaar met overtollige zonnestroom de ruimtes op temp kunnen brengen, nog minder gasverbruik en besparing van pellets (die worden ook rap duurder, ik heb de wintervoorraad al binnen maar mensen die komende winter elke keer een paar zakken kopen gaan schrikken denk ik) Misschien heeft iemand er iets aan, maar ieder huis en situatie is anders.
[verwijderd]
1
Ik voorspel gouden tijden voor winkels die in thermosokken doen.
Warme voeten zijn de basis voor een comfortabel leven als de temperatuur omlaag gaat.
Met thermosokken kan de thermostaat hier 1 a 2 graden naar beneden. Ik had goeie van Xenos á €5/paar.
Leefloon
0
Het is pure folklore op de Veluwe: de stoomtrein die rijdt tussen Apeldoorn en Dieren. Veluwse stroomtrein moet op een creatieve manier aan de slag om genoeg inkomsten te krijgen. De kolen, waarop de stoomtrein rijdt, zijn namelijk zeker vijf keer zo duur geworden.

"De kosten rijzen de pan uit. Dat geldt voor alle brandstofprijzen, daar hebben wij ook mee te maken", vertelt Michel van den Wollenberg, die stoker is bij de Veluwse Stoomtrein Maatschappij (VSM). "We zullen efficiënter moeten gaan rijden."

Ook zijn de bezoekersaantallen niet op het niveau van voor corona. "We hebben basiskosten om de trein te kunnen laten rijden. Die moet vol zitten om uit de kosten te komen. Dat is niet altijd het geval."

"Ik heb de indruk dat mensen na de coronalockdowns de hand op de knip houden. We hebben het aantal ritten moeten terugbrengen, zo rijden we maandag en vrijdag nog maar één in plaats van twee ritten", zegt Van den Wollenberg.
44 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
876,95  +6,68  +0,77%  11:19
 Germany40^ 18.031,40 +0,64%
 BEL 20 3.862,03 +0,11%
 Europe50^ 4.963,30 +0,49%
 US30^ 38.105,67 -0,05%
 Nasd100^ 17.577,04 +0,85%
 US500^ 5.077,80 +0,65%
 Japan225^ 37.795,55 +0,19%
 Gold spot 2.351,02 +0,81%
 EUR/USD 1,0738 +0,08%
 WTI 83,72 -0,04%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

ASMI +5,85%
Alfen N.V. +3,88%
EBUSCO HOLDING +3,84%
NX FILTRATION +2,46%
Air France-KLM +2,39%

Dalers

SIGNIFY NV -8,01%
Wereldhave -7,33%
IMCD -6,88%
BESI -4,15%
ABN AMRO BANK... -4,06%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront